MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Van Basten geïnteresseerd in Boussoufa

17 augustus 2006 | in Sport | 13 Reacties

Mbark BoussoufaVolgens het voetbalmaandblad ELF is de Nederlandse bondscoach Marco van Basten geïnteresseerd in de Marokkaanse profvoetballer Mbark Boussoufa. Van Basten zou twee tickets voor een wedstrijd met Boussoufa gekocht hebben om de verrichtingen van de in Amsterdam geboren aanvaller te bekijken.

Mbark Boussoufa maakte deze zomer de overstap van AA Gent naar Anderlecht, waarmee hij zondag de thuiswedstrijd speelt tegen Westerlo. Boussoufa verkoos onlangs de Marokkaanse nationale ploeg boven Oranje, maar omdat hij alleen nog maar in de oefenduels tegen de VS, Colombia en Burkina Faso meespeelde, zou hij alsnog de overstap naar het Nederlands elftal kunnen maken schrijft het blad.

Er zijn 13 reacties

  1. aziz
    17 augustus 2006 om 04:54 uur.

    Het heeft eigenlijk geen zin dat Van Basten altijd achter hem blijft lopen, want hij heeft gewoon gellukkige zijn keus gedaan om voor Marokko te spelen. en ik ben eigenlijk blij dat ie de t-shirt heeft gepakt van zijn vaderland!! groetjes Aziz

  2. trab
    17 augustus 2006 om 06:13 uur.

    EN MOEDERLAND!!! Prachtig voor het Marokkaanse volk als deze parel blijft uitkomen voor Marokko! Ik duim alvast!

  3. tarik
    18 augustus 2006 om 10:15 uur.

    ik vind het een egte marokkaan die nederlandse bondscoch heeft genoeg marokkaantje van ons afgepakt bouhlarouz, aiassati en affelay zijn mietjes moet je kijken wat boussoufa tegen marco heeft gezegt dat zouden die 3 mietjes nooit doen ze zouden zich moeten schame

  4. Youssef
    19 augustus 2006 om 01:39 uur.

    Boussoufa had meerdere keer aangecodigd voor Marokko te willen spelen. Hij is een echte echte Marokkaan, een Sahraoui uit Goulmim die precies weet hoe eer het is om voor zijn vader land uit te komen.
    Van Basten wil gewoon gebruik van maken, en om eerlijk te zeggen, als spits maak je weinig kans met Oranje, maar als verdidiger ben je een vaste waard, neem dan het voorbeeld van onze Khalid, hij had echt spijt dat hij nooit door de oude Marokkaanse bondscoach werd geroepen, hij had 2 uitnodigingen van de KNVB geweigerd, maar uiteindelijk heeft hij met alle spijt om voor NL uit te komen, een andere keuze had hij helaas niet.
    Boussoufa was nog slimmer, met Marokko, plus dat hij met gevoel wou doen, kan hij nog meer kans maken, hij is minimaal 7 jaar een vaste waard bij de Atlas Lions.
    Voor wat betreft die stomme Afellay, daar wil ik graag niet over praten, iemand die weigert om voor zijn vader land te spelen in een WK en koos voor NL kan ik maar een domme noemen, nu heeft hij niet eens een basis plaats bij PSV en wordt nooit meer geroepen door de Nederlandse bondscoach. Aissati is een stukje slimmer, hij zei altijd dat hij nog alle tijd heeft om een keuze te maken, op die manier wil hij door groeien en goede carriere maken, maar zijn keuze zegt hij zelf gaat voor Marokko boven Nederland. Hij is een held gewoon zo simpel is het!!

  5. Siemo
    19 augustus 2006 om 04:56 uur.

    Dom sentiment gezever hier….gelukkig dat jullie vaders hetzelfde sentiment maar achterwege hebben gelaten toen ze met VOLLE VERSTAND Marokko zijn ontvlucht zodat jullie nu relaxed achter jullie eigen PCs je hier kunnen afzetten tegen mijn jongens als Boula en Affelay.

  6. trab
    19 augustus 2006 om 06:13 uur.

    Siemo, blijkt uit jouw verhaal dat je liever hebt dat wij het hier gaan overnemen. Nou wacht maar ff af. HAHAHAHA…….

    P.S. Beter voor jou dat ze voor Marokko uitkomen, dadelijk als NL-elftal vol met Marokkanen zit, dan piep jij wel anders.

  7. jaouad
    20 augustus 2006 om 02:08 uur.

    bousoufa is gewoon een echte echte marokkaan wollah ik ben echt trots op hem hij is en blijft voor de marokko uit komen inschaallah

  8. de lijpe
    23 augustus 2006 om 03:34 uur.

    als ik boussafa zou zijn had ik al lang voor NEDERLAND gekozen
    zoganemaand als hij niet voor nederland kiest ie ie geen marokkaan kijk naar die marokkaanen die daar spelen spelen tweedde devisie in frankrijk terveel hij in nederland alleen maar met toppers kan spelen en lkaten we het helmaal niet over die trainer hebben die is helemaal een schande liever marc dan hem

  9. Fatima
    24 augustus 2006 om 08:01 uur.

    K ben trots op die jongen……..en zoals hij weleens vaker heeft gezegd..Ik voel me een marokkaan in hart en nieren. Dus het lijkt me een beetje gek op dan voor nl uit te komen. Geld en carriere en naamsbekendheid gaan niet altijd voor..het is belangrijk dat hij zich ergends thuis voelt en dat is op dit moment MAROKKO……………….nogmaals: BOUSOUFFA ik ben trots op je!!!!!!!!

    Ow jah en wat betreft Afellay, nl zal gebruik van hem maken en dan zullen ze hem als een stuk vuil aan de kant zetten…..en zal niemand hem meer kennen….daag Afellay, gelukkig zijn er nog mensen die kunnen denken…. of ga anders een kop koffie met Boussoufa drinken, het zal je goed doen….wie weet steek je nog wat op

  10. mocro
    24 augustus 2006 om 10:34 uur.

    boussoufa is een egte marokkaan hij kiest te minste voor zijn vaderland als je bij nl speelt word je 1 keer op geroepen en dahn word je nooit meer op geroepen dus hij heeft een goede keus gedaan beter voor maroc spelen dahn die boeren gat NL fuck NL maroc is 100keer beter dahn NL

    dus fuck gwn NL mocro´s for live thallah;)

  11. aziz
    27 augustus 2006 om 02:05 uur.

    Hallo allemaal ik wil jullie echt bedanken over jullie mening van Boussoufa, hij is echt Marokkaan van Afrika die goeie keuze had gedaan om voor zijn vader te spelen. En wat me betreft en voorbeeld van Affellay en paar andere jongens daar wil ik niks over weten die zouden toch moeten schamen!! Maar het belangrijk is als je uitnodiging hebt van je vaderland je moet nooit weigeren!! groetjes en Viva Marrueccos

  12. Ayman
    29 augustus 2006 om 02:15 uur.

    Die v Basten is echt gestoord . Hoe vaak heeft Boussoufa niet laten blijken dat hij voor Marokko wil spelen? En de zieligste vind ik die Hollanders,nu hij niet voor Oranje wil uit komen vinden ze hem een overschatte voetballer.Nou , laat hem maar lekker een overschatte voetballer zijn die voor Marokko uitkomt,ha ha ha .

  13. Rachid
    29 augustus 2006 om 02:31 uur.

    Gasten ik begrijp jullie niet want de fout ligt niet bij de spelers maar bij de marokkaanse bond die een onervaren man voor deze groep neer zet en het lef niet heeft om marokkaanse jongens die in nederland spelen over het hoofd zien of niet willen zien, maar wel jongens oproepen van respectievelijk frankrijk die in de derde divisie spelen. Dat is slim zeg, als ik Bousaffa was had ik gewoon gekeken bij welke land kan ik het verst komen dat is namelijk verstandig. En een ding hebben ze goed gedaan is om Guy Rou aan te stellen als technisch directeur van Marokko.