MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Khalid Boulahrouz naar Chelsea

19 augustus 2006 | in Sport | 30 Reacties

boulahrouzKhalid Boulahrouz gaat komend seizoen vrijwel zeker uitkomen voor Chelsea. Zijn huidige club, Hamburger SV, heeft vrijdag al een akkoord bereikt met de Engelse kampioen. De Nederlandse Marokkaan gaat komend weekend naar Londen om zelf te onderhandelen over zijn nieuwe contract en om medisch gekeurd te worden. Hij gaat voor ruim tien miljoen naar Chelsea, zo meldt het voetbalmaandblad ELF.

De profcarrière van Boulahrouz begon in 2001 bij RKC Waalwijk. Na drie seizoenen verkaste hij naar Hamburger SV. Bij de Duitse club groeide hij uit tot een ervaren en sterke verdediger en verwierf zich de bijnaam ‘De Kannibaal’. Onder leiding van bondscoach Marco van Basten maakte hij in 2004 zijn debuut in Oranje.

Er zijn 30 reacties

  1. Youssef
    19 augustus 2006 om 01:43 uur.

    Tbark Allah ons Khalid, jammer genoeg dat je onder de kleuren van NL speelt, maar maalish, veel succes wil ik je wensen in je nieuwe uitdaging!

  2. Siemo
    19 augustus 2006 om 10:11 uur.

    Goddank dat onze Boula met VOLLE VERSTAND voor oranje gekozen heeft. Zou zn spel voor NL in het afgelopen WK niet iets met deze transfer te maken kunnen hebben? O ja, in plaats van een over belastingcentjes zeurende Marokkaanse international te zijn die wordt afgeserveerd bij Feijenoord of bij AZ de bank mag warm houden. Khalid heeft gelukkig het goede voorbeeld van onze ouders aangenomen wat hen ook alweer bewoog om naar NL te komen…we zijn trots op je EN in het oranje!!

  3. farid
    19 augustus 2006 om 11:08 uur.

    chelsea is een mooie ploeg voor boula

  4. Youssef
    19 augustus 2006 om 01:15 uur.

    Wat Siemo!! dat hij voor Oranje gekozen heeft was maar iets dat hij zelf niet wilde, hij had in een intervieuw op de VARA gezegd dat hij met gevoel en verstand voor Marokko wil spelen, en gezien hij geen uiotnodiging had gekregen heeft hij voor NL gekozen.
    Zelf ben ook voor Oranje, maar Marokko staat altijd bovenop!! het hoeft niet negatief te zijn, NL is ons tweede land dat erken ik wel, maar je moet ook niet vergeten dat je Marokkaan bent, Boula wordt ook benoemd de Marokkaan in dienst van Oranje, op TV, live, dus ook als je maar wat doet, je bent en je blijft een Marokkaan ook als je het niet wilt. Als echte Hollander word je nooit aangekeken, of niet soms?!?!?

  5. farid
    19 augustus 2006 om 01:41 uur.

    boula is echt wel een van de beste op de wereld als verdidiger met kalmte
    nederland mag echt blij zijn met boula maar dat komt nog wel denk ik

  6. Siemo
    19 augustus 2006 om 04:33 uur.

    Beste Youssef,

    Denk je zelf dan niet dat Boula’s toezegging voor oranje zn carierre veeeeeeeeeeeel beter heeft gedaan dan door een beetje aan te klooien in de Africa cup? Dus wat heet verstandiger. En ben je je vader om soortgelijke reden ook niet dankbaar dat je nu thuis achter je eigen PC dit soort reacties kan schrijven ipv misschien wel schoenen te hebben gepoetst? Ongeacht of je je NLer en/of marokaan voelt/bent.

  7. KARIMUTRECHT
    19 augustus 2006 om 06:06 uur.

    VOOR YOUSSEF( DE SAHARA_AAP) ik ben het zoooooooooooooooooooooooo eens met SIEMO, khalid voetbald voorzichzelf niet voor niemand anders. ik zou best willen weten welke voetballer die voor marokko uitkwam dit niveau heeft gehaald. als khalid voor marokko had gekozen zou hij nu misschien op de bankje zitten bij nac of nec. wij leven in nederland dus we kiezen voor nl. je praat nu wel wel poep over affelay. maar ik zou jou reactie ook over 5 jaar willen horen op welk niveau affelay speelt en welk niveau bousouffa of een ander die voor marokko heeft gekozen speelt…dit heeft niets te maken met nederlander willen zijn, maar meer met zakelijke en toekomstige keuzes te maken. denk je dat khalid en affelay niet trots zijn dat ze uit noord afrika komen..maar wel trots op de plaats waar ze vandaankomen, dus ik zou niet weten waarom zo n sahara-aap als jij ze hier zit af te kraken…dus zou ik zeggen ga nou maar je krantenwijkje gooien voordat de abonees straks te laat hun krantje krijgen.

  8. KARIMUTRECHT
    19 augustus 2006 om 06:08 uur.

    voor het geval je het niet wist….dit is een europese competitie. geen afrikaanse.

  9. trab
    19 augustus 2006 om 06:23 uur.

    karimutrecht dan ben jij de stinkaap. Dwaas, kom op zeg!!! Jij vult liever je eigen zakken dan dat je je bekommert over het welzijn van anderen. Marokkaan op papier ja, maar wel vergeten waar z’n wortels liggen. IS toch prachtig om iets moois te doen voor je neven of nichten danwel opa’s of oma’s in Marokko. Of niet dan??? Nee jij wilt liever de hebberige nederlanders een dienst bewijzen, waarbij het stank voor dank is. Vraag het maar eens zelf je vader en moeder. Ze willen zelfs terug vroeg of laat!!@

  10. mohamedinho
    19 augustus 2006 om 06:34 uur.

    ik snap niet wat jullie bezielt we hebben het over voetbal keuzes maken niet elkaar nu in de haren vliegen marokko heeft hem niet uitgenodigd vond marokaanse voetballers in de 2e divisie beter.heeft van van basten wel een uitnodiging gehad en met 2 armen omarmt en voetbalt beter dus voor is het alleen positie verbeteringgeld is belangrijk als mn ergens anders een baantje krijg waar je meer verdient en jezelf alleen verbetertwat zou je dan doen???
    Voor hem is het positie vebetering en natuurlijk is ie trots dat ie marokkaan is (zie zidane)

  11. impressive
    19 augustus 2006 om 09:24 uur.

    waar zal ik beginnen

    dat onze talent het ver heeft geschopt en als marokkaan best een kans verdiend om door te stromen wisten we inmiddels al toch?

    anyway ik wilde toch even zeggen dat ik het Boulahrouz van harte gun en dat hij scha Allah nog verder zal komen dan hij al is

    Bewijzen dat er nog talentvolle marokkanen zijn als hem 😀

    elmoehim zoiets he!

    Thalla fraskoem

  12. obali
    19 augustus 2006 om 11:08 uur.

    veel succes atlas lion wel jammer dat je niet voor ons natoinaal lions speelt
    marokko dus wie weet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  13. lemi
    20 augustus 2006 om 12:24 uur.

    chelsea is n geschikte club voor boula hij heeft zn kwaliteiten bewezen op het wk. n sterke speler die al op n hele hoge nivea zit , en dat boula voor oranje speelt is n goede keus voor zichzelf en voor oranje .ik hoop dat boula wat jonge marokaanse talenten kan steunen ,ik gun boula succes en vergeet het marokaanse elftal ..die komen pas wanneer je het al gemaakt hebt >dan is het te laat he?????

  14. imendi
    20 augustus 2006 om 02:44 uur.

    Beste boula,

    veel succes bij chelsea , mar ik denk dat je de reservebank warm houdt of tribune want je krijgt weinig speel minuten of je wordt uitgeleend aan andere klub, kijk bij HSV was je een basisspeler. denk maar aan alex van PSV die is van chelsea eigendom.

  15. KARIMUTRECHT
    20 augustus 2006 om 04:38 uur.

    TRAB,!!! waar heb je het in godsnaam over… SUKKEL!!!!!!!!!!!!!!!

  16. Siemo
    20 augustus 2006 om 07:21 uur.

    Gelukkig dat er nog gasten als mn bro Karim zijn die de strekking van mn reacties wel heel goed snappen. Iedere keer als onze verwende Marokkaantjes hier zogenaamd sentimenteel lopen te zeuren over Marokkaan ditte, vaderland datte denk ik maar aan onze broeders uit Maroc die niet voor niets iedere dag hun leven wagen voor een oversteek.

  17. Youssef
    21 augustus 2006 om 02:58 uur.

    Goeia Siemo en Hollandse Ijzel Karimutrecht,
    ik weet wallah niet wat ik jou precies kan benoemen of hoe ik jou precies kan beschrijven, ik ben mijn vader dankbaar omdat hij mij goed heeft opgevoed, dat hij mij had geleerd wat mijn land voor betekent, hoe ik mij laqnd dankbaar moet zijn, hoe ik mijn rots en blood kan vergeten, daarvoor ben ik mijn ouders echt dankbaar.
    Ben je heel erg trots op je eigen Nederlandse GEVOEL, ok ga je gang, is toch je leven niet de mijne, je mag zijn wie je maar wilt, ,maar een vraag moet je je afvragen, wie en wat ben jij?!?!
    Geef mij maar een concrete antwoord, voel je je nou echte Hollander, als ja, word je overal waar jij maar bent als Hollander gezien?!
    Als je in NL geboren bent dan ben je Holander? wat een flawkul, ok dus een Nederlander die in Nigeria is geboren mag ook Nigeriaans kunnen worden? of Somalisch?!?! ga weg azbel, sir tatkra waji red 3la siadek.
    Dat onze Boula voor NL heeft gekozen deed hij zelf niet bewust, een andere keuze had hij niet, zijn gevoel ging altijd voor Marokko.
    Je zei dat Boula door zijn deelname aan de WK met NL zo een talent had laten zien zodat hij nu naar Chelsea is vertrokken. Heeft dat ook te maken met zijn nationaliteit?! neem het voorbeeld van Drogba, een Ivoriaan die de Franse Nationaliteit bezit, die toch voor Ivoor Kust had gekozen boven Frankrijk. Kalou is ook Ivooriaan of niet?!?! Samuel Eto’o van Barça en noem maar op…
    Dat veel Marokkaanse spelers nu op de bank zitten heeft niks te maken met hun achtergrond, maar wel met hun kwaliteiten. Waarom wordt dan de MAROKKAANSE BOUSSOUFA als beste speler van Belgie benoemd? Hadji een vaste waarde bij Lil? Chamach bij Bordeaux? Moha bij Espanol?Tijdje geleden Naybet bij La Corona?!?
    Beste Siemo,

  18. Youssef
    21 augustus 2006 om 03:06 uur.

    Van mij mag iedereen zijn wie hij/zij wil zijn, maar laat ons Marokko effe met rust, ga maar eerst daar wonen, mensen goed lerenkennen, nhet leven daar effe bewonen, dan pas kom gewoon met je beoordelen.
    Al7mar Karimutrecht, dat jou vader als economische uit de bergen naar NL is gekoemen betekent niet dat hij bewust gedaan heeft, eb in plaats van blijven zeuren, vraag hem eerst wat hij is, of hij zijn land dankbaar is.
    En voor dat je met je bedigingen bent begonnen, had jij eigenlijk moeten weten met wie je praat, dat jij vakkenvuller bent, of afwasser bent, wilt nog niet zeggen dat alle Marokkanen zo dom net zoals jij.
    Voor een betere uitleg, je kan een keertje langs de Erasmus Universiteit, dan zie je of ik toch te laat ben mij mij krantjes te goeien.( als je tenminste begrijpt wat ik ermee bedoel)

  19. Siemo
    21 augustus 2006 om 03:48 uur.

    Het is me wel duidelijk wie er hier de spreekwoordelijke “plank voor zn kop” heeft beste Youssef. Maar ook planken worden door mij gerespecteerd. O ja, en je hebt ook nog humor zeg….”wat mn land voor mij betekent” hahaha. Ik zou zeggen, pak de eerste de beste RAM (ook zoiets om trots op te zijn ?!) terug naar Maroc en ga lekker de idealist uithangen daro…ben benieuwd hoe gauw je weer terug bent. Over mn identiteit hoef je je geen zorgen te maken vriend. Heeft zekers niets te maken met een rode vlag en een groene ster. Dat gaat veel en veel dieper dan dat. Mijn persoonlijkheid en karakter heb ik te danken aan een bijzondere familie stam met zn oorsprong ergens in de bergen van Rif. Die eigenschappen dragen we overal met ons. En gelukkig zijn deze heel goed op hun plaats in NL.

    Verders wens ik je heel veel succes met je studie aan de Erasmus (dat is toch wat je even wilde laten blijken aan mn maat Karim?). Gezien je NLse taalgebruik kan je dat zeker wel gebruiken.

    PS: dat je me azbel noemt en Karim el7mar, vind ik niet netjes maar dat zegt weer iets over hoe jij bent opgevoed

  20. Helusch
    21 augustus 2006 om 07:16 uur.

    Als er een speler de titel Atlas lion verdient dan is het Khalid wel. Maar ja mommenteel speelt Marokko liever met Woestijnratten.

  21. KARIMUTRECHT
    22 augustus 2006 om 04:36 uur.

    Met de kennis van de studies op de Erasmus en en het lezen van jou taal kennis, is me wel duidelijk aan welke Universiteit jij studeert. ….Wanneer je kennis over marokko wat rijper en volwassener is, mag je met me komen discuseren over land van herkomst, hoe nl’ders ons ook zien en aan kijken bespreken of beschrijven. het leven in marokko is in geen enkel opzicht te vergelijken met het leven dat we hier hebben, als je het hier zo haat jongen houdt niemand je tegen. en over mijn trots en afkomst hoef “JIJ” mij niets te vertellen ( het is in ieder geval niet de rode vlag met groene hekserij-ster)…..

  22. obali
    23 augustus 2006 om 04:15 uur.

    beste boula.

    je staat nu voor een grote uitdaging dus je hebt straks te maken met
    wereld midia als ik jou was zou ik wat extra cursus engels nemen
    je weet wel pottenkijkers letten overraal op je moet je eigen niet voor de schut
    zetten voor miljionen kijkers let goed op je worden je weet wel bij pers conferentie bij chelsea veel succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  23. Khalid Boulahrouz
    23 augustus 2006 om 08:50 uur.

    Dank je Obali!

  24. sam
    25 augustus 2006 om 12:22 uur.

    boulahrouz is een echte dier hij is de beste verdediger respect voor hem vrien

  25. zoon van alhoceima
    25 augustus 2006 om 03:48 uur.

    10 miljieoejoeoen euros

    jeetje de helft van zijn broeders heeft geen dak boven zijn hoofd in marokko laat staan RIF na de aarbeving.
    waar gaat dit heen.
    1 zwemt in het geld en de ander weet niet hoe hij zijn kinderen moet voeden.

    mensen denk een beetje aan jullie voorouders die voor jullie gevoechten hebben tegen alle bezetters van marokko.
    als jullie voor NL willen uitkomen en vechten OK.maar NL heeft jullie niet nodig ……… Marokko WEL.

    groeten van burgemeester van al hoceima Woegavoefen

  26. Ayman
    29 augustus 2006 om 02:28 uur.

    Er lopen veel betere voetballers rond dan Khalid. Hij heeft het slim aangepakt. En laten we een ding uit de weg helpen, wie goed is is goed of je nou uit Brazilie komt of uit LiIberia . Denk aan George WEah.

  27. ***
    01 september 2006 om 12:26 uur.

    Fuck al die schijnmarokkanen die hier hun achtergrond en hun LAND VAN HERKOMST aan het beledigen zijn. Hoe chaotisch het daar ook mag zijn, hoe corrupt of wat dan ook, het bloed wat door jullie aderen stroomt is en blijft Marokkaans , hoor. Ga maar een kaaskop vertelle dat jij graarg hollander wil zijn. Hij zal je terplekke belachelijk maken. Ik heb echt een hekel aan schijnmarokkanen jonge echt waar. Ze zijn nog erger dan die kaaskoppe. tering flikkers.

  28. robine
    01 september 2006 om 01:52 uur.

    Ik ben in holland geboren en getogen en ik ben een grote fan van Boulahrouz, niet zozeer om zijn voetbal, al heb ik hem daardoor wel leren kennen, maar zijn hele persoonlijkheid, uitstraling eerlijkheid,
    Ik vind het gewoon een heerlijke vent!! Gr. Robine

    p.s. mijn vader heeft ook bij een club in de eredivisie gewend en ik kan je vertellen er lopen heel wat kapsones gozertjes tussen!!

  29. robine
    01 september 2006 om 01:55 uur.

    sorry …. gewerkt!

  30. Adnan
    01 september 2006 om 03:00 uur.

    Voor Youssef, Trab en Karimutrecht

    Jongens kom op zeg, wat hebben jullie tegen NL. Waarom komt NL op de tweede plaats en niet op de eerste? Ik ben in NL geboren dus komt NL op de eerste plaats en Marokko op de tweede. Voor mijn ouders is het natuurlijk wel andersom. Waarom denk je dat je nooit als Nederlander aangekeken zal worden? Met zo een instelling zal dat nooit lukken. Het kan natuurlijk te maken hebben met dingen die je persoonlijk hebt meegemaakt. Maar ik ken genoeg Nederlanders die alles over de islam willen weten en mij ook als een Nederlander zien en behandelen. En Trab je ouders zijn toch niet voor niks naar Nederland gekomen? Juist, omdat het leven hier beter is dan in Marokko. Ik begrijp dan ook waarom je ouders nederlanders haten. Jouw ouders zijn toch ook hier gekomen om er financieel op vooruit te gaan? Dus dan moet je niet anderen gaan beschuldigden over dat ze hun zakken willen vullen. Als je NL zo haat en denkt dat NL jou haat dan moet je teruggaan naar Marokko. Heel simpel. En zoon van Alhoceima je ouders zijn toch ook voor NL uitgekomen door hier te komen wonen? En Karimutrecht, waar slaat het nou op om Youssef voor SAHARA-AAP uit te maken? Dat slaat echt nergens op en met schelden maak je iedereen alleen maar kwaad.
    Ik ben echt super blij voor Khalid dat hij bij Chelsea speelt. Hij is voor mij het grote voorbeeld. Kijk eens naar hij wat hij heeft meegemaakt en hoe ver hij het nu geschopt heeft. Zijn familie kan echt trots zijn op hem!