MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Optreden dj Tiësto in Marrakech

21 augustus 2006 | in Amusement, Muziek | 37 Reacties

pacha marrakechDe wereldberoemde Nederlandse dj Tiësto heeft zaterdag een optreden gegeven in de disco Pacha Marrakech, de grootste van Noord-Afrika. Met een capaciteit van 2500 man en de beste geluidsinstallatie van heel Afrika tot zijn beschikking heeft hij een ware show van gemaakt. Over het Marokkaanse publiek is hij erg lovend. ‘Ik had niet verwacht dat ze zo los zouden gaan’, aldus de dj. Dat dance zo populair is in Marokko vindt hij verrassend, ‘want in Nederland is vooral hiphop erg populair onder Marokkaanse jongeren. Maar de Marokkanen hier hebben wel een dance scene.’

Minder dan 40 procent van zijn publiek is immigrant. De rest komt van Marrakech, Casablanca, Tanger en Tetouan. Het entreegeld is normaal gesproken 150 dirham (14 euro), maar met de komst van dj Tiësto is dat bedrag verzesvoudigd, aldus de Volkskrant. Zelfs Tiësto schrikt ervan: ‘De feestjes die wij in Amsterdam geven kosten nog geen 45 euro en iedereen betaalt hetzelfde. Dat tafelsysteem met hoge prijzen kennen ze wel in St. Tropez en Miami. In Marokko had ik dat niet verwacht.’

Er zijn 37 reacties

  1. abd el kader
    21 augustus 2006 om 07:30 uur.

    marokko heeft de potentie om de economische macht te zijn in de mediterranische zee, deze woorden zei de amerikaanse diplomaaat william burn, het zal niet lang meer duren of marokko streefs landen voorbij als
    spanje
    portugal
    algerije en tunesie zijn ze al voorbij gestreefd.
    deze dj is 1 van de vele die er nog zullen volgen , marokanen worden losser ze gaan steeds minder kleding dragen, casablanca lijkt wel brazilie copacabana er zijn veel vrouwen die zelfs geen bh dragen op het strand, ik ben van nederlandse afkomst, en ben moslim geworden op mijn 15e ik ben nu 24 en hamdoelah nog steeds moslim, ik ben al meer dan 10 keer op vakantie geweest naar marokko, en ik moet zeggen ik hou van het land en van het eten en de mensen , ik was 5 jaar erover aan het denken om er te gaan wonen ik heb de marokkaanse taal geleerd via vrienden, maar als ik al die berichten zo lees, kan ik net zo goed hier blijven hier in nederland voel ik me meer moslim dan in marokko het doet mij toch een beetje pijn assalam alaikom

  2. bas
    21 augustus 2006 om 10:11 uur.

    langzaam maar zeker wordt marokko het dubai van de middellandse zee. ik ben benieuwd waneer de eerste wolkenkrabbers gebouwd zullen worden

  3. Saida
    21 augustus 2006 om 12:33 uur.

    Ik weet niet in welke plaatsen jullie komen maar voor mij blijft de Islamitische identiteit eruit springen in Marokko. En zolang dat er is ben ik blij in Marokko te zijn.

  4. trab
    21 augustus 2006 om 01:00 uur.

    Saida, toch heeft Abd el Kadr wel gelijk!!!!

  5. marokkino
    21 augustus 2006 om 09:17 uur.

    Hahahahhaa Marokko….wat me opviel dit jaar de vrijheid wordt steeds meer…
    met alle gevolgen daarvan…corruptie…fazad…..alles

  6. kadir
    21 augustus 2006 om 09:53 uur.

    ik ben er geweest en ben nog steeds in marrekech en het was gruwelijk niet normaal marrakech met tiesto is the bombaaaaa

  7. Oem Imaan
    22 augustus 2006 om 04:20 uur.

    Walgelijk zeg!! Zelfs Tiesto was verbaad zegt denk ik al genoeg!!! Moge deze monkar verminderen.. Anders gaat het echt verkeerde kant op..

  8. Nihad
    22 augustus 2006 om 10:07 uur.

    Ga lekker in Iran wonen als je het niet bevalt.

    Zwaar kicke dat Tiesto in Marrakech was. Nu Tetouan nog. 😉

  9. abdelilah
    24 augustus 2006 om 11:47 uur.

    als marokko op deze pad gaat dan heeft marokko meer welvaart maar geen welzijn.

  10. Mo
    24 augustus 2006 om 01:36 uur.

    Nihad: zwaar kick als hij naar Tetouan of Tanger komt. 🙂

  11. farid
    24 augustus 2006 om 06:03 uur.

    tjesto is erg goed

  12. Youssef
    25 augustus 2006 om 01:37 uur.

    Een teken van de het langzaam komen van de dag der oordeels, jaoum alkiama.
    Ik ben met Abdelkader eens maar ook met Saida. In bepaalde steden als Casa, Agadir, Marakesh, toeristische steden over het algemeen is dat meer en meer. Maar als je gaat kijken bijvoorbeeld in onbekende steden dan zie je pas de echte islamitische gemeenschap, waar nog steeds een vrouw een man de hand weigerd te geven, waar het zeer haram is dat een meisje met een jonge naast elkaar in de klas zitten…….
    Marokkanen denken dat moderniteit alleen met kleding te maken heeft, hoe nakter je bent, hoe mederner je bent, alfasaaaaaaaaaaaad!! la hawla wala kouata illa billah

  13. zoon van alhoceima
    25 augustus 2006 om 03:40 uur.

    ja yoessef
    het wordt steeds erger halamat a saaa(klok signaal).
    maar 1 ding ie zeker al fassad is er en is er ook geweest en die zal altijd zijn.

  14. BEN ISA
    27 augustus 2006 om 04:40 uur.

    asalaam oealaikom broeders Abd el kader en zoon van alhoceima,

    wat er in sommige steden van marokko afspeelt is, inderdaad tegen de islaam.
    en dat de regering et zomaar laat gebeuren is nog erger.

    zoals zoon van alhoceima zie alamaat asaa, et is niet te stoppen onze broeders zijn aan het dwalen!!!

    Moge Allah onze broeders naar de pad van de waarheid begelijden .

    Asalam oealaikom

  15. mohamed
    28 augustus 2006 om 02:11 uur.

    Tiësto is een goede dj, maar marokko gaat inderdaad de slechte kant op.
    ik vind dat hij beter zijn optredens in “de westerse wereld” moet houden.
    zonder muziek wordt er niet gedanst.

  16. Yasmine
    29 augustus 2006 om 12:42 uur.

    Youssef;

    Wees maar niet al te zeker van jouw oordeel over de steden met nog echte Islamitische mensen. In dat soort steden/dorpen gebeurt alles sneaky!!

    Marokko is Marokko niet meer sinds jaren!! Moeders die hun dochters de hort op laten gaan op zoek naar een vent voor 1 nachtje zodat ze weer wat geld hebben. Vaders die er van weten maar zwijgen omdat het geld toch wel aantrekkelijk is. Meiden die zwanger raken en het kind bij de voordeur van een ziekenhuis achterlaten (ziekenhuizen zitten vol met achtergelaten baby’s). Jongetjes die merken dat ze behoorlijk in trek zijn bij westerse mannen en zichzelf dus voor een paar centen maar al te graag aanbieden. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan!!

    Dus houd aub op over het bekritiseren van het publiek dat naar Dj Tiesto gaat, want dat zijn over het algemeen studenten die gewoon wat lol willen hebben en lekker willen dansen. Alsof de Marokkanen elders in de wereld dat niet doen! Maar omdat het nu in Marokko gebeurt is het ineens zooo slecht! Come on!!

    Maak je zorgen om het sex-toerisme dat bloeiende is in Marokko en niet om het publiek dat naar Tiesto gaat!

  17. Ayman
    29 augustus 2006 om 02:40 uur.

    Nou da s lekker dan dat deze Dj-Mogool de Marokkaanse jeugd komt verzieken en daar ook nog dik voor betaald worden.Zoiets heeft Marokko niet nodig en geld van die smerige toeristen hoeven we ooki niet .
    Ik vrees dat Marokko dezelfde kant op gaat als Libanon.

  18. Yasmine
    29 augustus 2006 om 08:59 uur.

    Ayman,

    Dj Tiesto verziekt de Marokkaanse jeugd???

    Wat is dat nou voor een domme opmerking!!! Alsof Dj Tiesto alle meiden daar zwanger heeft gemaakt en het homootje speelt met de marokkaanse jongetjes!!

    Typisch iets Marokkaans………de schuld in de schoenen van de (verkeerde) ander schuiven! En in dit geval in de schoenen van een Dj die zoals in alle andere landen van de wereld gewoon zijn werk doet!!

  19. Ayman
    29 augustus 2006 om 11:09 uur.

    Yasmine

    Je weet best wel wat voor troepgeluiden hij produceert en hoe de meisjes op die lawaai zich gedragen.Laat ik maar niet in details treden.E#n bovendien je ouders zoudenn het ook afkeuren.

  20. Ben salah
    30 augustus 2006 om 04:42 uur.

    Yasmine!!!
    et is al erg dat de meeste mokro meisjes met 3oeaza gaan en in hun r**d
    laten n***en om “maagd” te blijfen!!!!!!!!!!!!!

  21. Ben salah
    30 augustus 2006 om 04:48 uur.

    yasmina hoe zo sneaky!!!!!

    spreek voor je zelf!!!!!!

    Marokko heeft een islamitische identiteit en dat moet zo blijfen!!!
    maar met mensen zoals jou………..kweeeeeet niet……

  22. Yasmine
    30 augustus 2006 om 10:59 uur.

    Ben Salah,

    Als jij denkt te weten hoe ik in elkaar zit dan zou ik nog maar lekker verder dromen als ik jou was!

    Mij hoor je niet zeggen dat ik de dingen in Marokko goedkeur! Zoals ik al eerder zei: Marokko is Marokko niet meer sinds jaren!! Wat ik hier duidelijk wil maken is, dat het wel heeeeel erg makkelijk is voor jullie om Dj Tiesto de schuld te geven van alle “mseg” in Marokko. Als alles in Marokko volgens de Islamitische regels zou gaan dan hadden ze Dj Tiesto sowieso niet uitgenodigd. Dus ipv heel makkelijk iemand de schuld te geven van iets….zou ik maar heel goed gaan bedenken hoe het komt dat Marokko tegenwoordig heel erg aantrekkelijk is voor sex-toeristen!!

    ps……wat hebben negers hier in god’s naam mee te maken?? We hebben het toch over Marokko en alle ellende daar en niet over de Marokkaanse meisjes hier in Nederland???

  23. Faisal
    31 augustus 2006 om 02:23 uur.

    goed goed

  24. Sarah
    31 augustus 2006 om 02:24 uur.

    Yasmine,

    Eindelijk iemand die het noemt zoals het is. Jongens, jullie kunnen je kop in het zand steken, maar ze heeft wel gelijk. En in plaats van anderen te veroordelen, zou ik maar beginnen bij mezelf. Het is heel makkelijk om anderen de schuld te geven en ook om het elke keer maar weer over de losbollige Marokkaanse meiden te hebben. Maar als de Marokkaanse mannen eens respect zouden krijgen voor deze meiden, zou er al heel wat minder ‘fasad’ zijn. Dus kijk ook een keer naar jezelf en let op je taalgebruik. Ik denk niet dat de Islam dergelijk taalgebruik aanmoedigt. De Islam gaat erom het juiste voorbeeld te geven, dus doe dat dan ook een keer. En by the way, Islam geldt voor vrouwen én mannen. Ik zou echt eens willen dat mensen zich er wat meer in verdiepen, voordat ze 1001 uitlatingen doen.

    Groeten

  25. Ayman
    01 september 2006 om 01:56 uur.

    Het ging over die Dj die notabene in Marakkech plaatjes komt draaien.
    Nou geloof me Marrakech is the-place-to-be wat muziek met topartiesten betreft en daarmee wil ik zeggen dat die ‘kaaskop’ juist les moet nemen over echte muziek wat in Marakkech al duizenden jaren wordt gespeeld en niet van dat boem-boem-boem herrie.Ik snap nu wat mensen aantrekt om naar die fuifjes te gaan .Niet de muziek maar de schaars geklede meisjes die onder het genot van een cocktailtje helemaal uit de bol gaan .Doef doef doef doef,boem boem boem boem dat is wat je de hele avond hoort.Gezellig hoor wat een top DJ.

  26. Yasmine
    01 september 2006 om 09:17 uur.

    Ayman,

    Ik zou dan maar eens naar boven scrollen dan kun je je eigen opmerking weer teruglezen!!
    Namelijk: “Nou da s lekker dan dat deze Dj-Mogool de Marokkaanse jeugd komt verzieken en daar ook nog dik voor betaald worden”

    I rest my case!

  27. Ayman
    02 september 2006 om 03:05 uur.

    Yasmin

    Wat bedoel je daarmee?

  28. carpe diem
    03 september 2006 om 09:37 uur.

    asalam

    weet je ik vind het jammer als ik mensen hoor vertelen in klein steden is het nog streng en daar leeft de islam als ik even zal filosoferen en heel diep ga analyseren proberen de meeste duidelijke te maken het zijn jullie arabieren die marokko verzieken maar wees eerlijk als je naar hociema gaat proberen ze het zelfde en zelfs meer maar daar gaat het niet om het gaat er om wat is de reden dat marokko het azie voor europeanen word zoals die bekwame juf yasmine al heeft gemeld ,alsof wij nooit naar een gala gaan of en feest zijn wij dan geen marokannen of nee wij leven in een andre land maar marokko is en land voor moslims daar mag dat niet mensen hou op met zeveren als marokko die uitgangs leven niet had te bidden dan was de kans heel klein dat wij de zogezegde europeanen a chabab zoals ze ons noemen elke jaar ons in het naad werken om die 5 weken als alcapone te gaan door brengen want wie gaat er voor de historie van marokko de cultuur de bergen de ISLAM waar iedereen het over heeft of zelfs zijn familie maak dat de kat maar wijs 3 dagen bij de familie en 4 weken rond touren meiden gek maken of zelfs al jongens gek maken , om niet over casa te spreken of een andre grote stad ik heb het gezien in nador marokkaanse jongens die worden versierd gek he in nador
    die kleine stad waar voor vele nog de islam bestaat hahahha de islam is er hmdl over heel marokko over al waar ik ga in marokko hoor ik wel het gebeds oproep zijn jullie daar niet trots op of gaan jullie blijven klagen zoals julllie al jaren doen in nederland en belgie…kijk naar tunesie dat is geen islam staat meer .du als jullie willen dat marokko dat niet te bieden heeft hou op met jullie alcapone gedrag als jullie daar op vakantie zijn een neem gewoon de bus zoals je in europa doet laat die stoere auto thuis wat betreft de marokaanse meiden en jongen is marokko in mijn ogen zijn ze minder hypocriet dan wij marokkaanse europeanen een aub de grootste fitna is de mens zelf en niet marokko ze verschillen veel van mekaar die 2 ik raad jullie aan om tijdens het jaar te gaan dan zie wat marokko is dan maak je het marokko mee het echte marokko ,een zoals yasmine heeft verteld open jullie ogen voor de waarheid het sextoerisme en niet zeveren tiesto komt marokko vervloeken die man doet zijn werk in nl ook of jullie mogen er wel gaan ,ik zou zegen open je ogen voor aids en die baby s die achter gelaten worden in het ziekenhuis wie weet ben jij de papa want in mijn ogen zijn jullie jongens ook sextoeriesten in marokko of niet soms ,respect volle reactie met uitleg zijn welkom
    yasmine verder blijven doen

    masalam
    een marokkaanse nationalist ik hou van de grote steden van casa tot rabat tot marrakech een ook de klein steden zoals imzouren tot aroui en zo verder

  29. Ayman
    07 september 2006 om 11:23 uur.

    Een heel verhaal hier boven,maar volgens mij ging het over die DJ met zijn boem-boem-boem concert en de impact daarvan wat het ongetwijfeld heeft gehad op onze identiteit.
    Dit is wat ik wil zeggen.
    Marokko heeft zo iemand helemaal niet nodig,dat is waar het om gaat!
    Hij kan ons niet verrijken alleen ”besmetten”.
    Hij is het die van ons dient te leren.
    De Marokkanen.
    Wij,de Marokkanen ,die het ”donkere”en”zieke” Europa hebben verlicht en genezen ,in de tijd dat men niet wist, dat je na het poepen je kont moest vegen en je je met water diende te wassen om ziektes te voorkomen.
    Vandaag de dag lijken de Marokkanen dat allemaal te zijn vergeten en worden deze lieden als vaandeldragers,”beschavingsbrengers” en als ”ideale voorbeelden” gezien.
    Maar vandaag de dag exporteren zij alleen”el fasaad”naar ons ,om ons geest ziek te maken en ons achter lege en valse bezigheden aan te laten lopen en een voorbeeld daarvan is die DJ,maar ook Ali B,Yes-R ,allemaal instrumenten van de duivel.

    Maar ja dat moeten jullie maar voor jullie zelf weten.
    Maar een ding is zeker,jullie komen er later achter als jullie geen MacDonalds meer eten.

  30. AmericanMoroccan
    12 september 2006 om 02:09 uur.

    Als ik sommige reacties lees van zogenaamde ”marokkanen” vind ik gewoon triest. … schandalig

  31. Mohammed
    12 september 2006 om 07:21 uur.

    Yasmine ik ben het volkomen met jou eens Lah ie3tiek Sha

  32. carpediem
    13 september 2006 om 12:59 uur.

    ok mister ayman wat je doet is oordelen en veroordelen ja het ging over de dj maar de dj zorgde voor een zieke marokko volgens jou dus heeft heel die uitleg wel een nut als je alles eens goed gaat bekijken en hou aub op met het gebruiken en misbruiken van punten die jou helemaal niet aanspreken aub wat voor een uitleg is dit wat je zegt : Nou geloof me Marrakech is the-place-to-be wat muziek met topartiesten betreft en daarmee wil ik zeggen dat die ‘kaaskop’ juist les moet nemen over echte muziek wat in Marakkech al duizenden jaren wordt gespeeld en niet van dat boem-boem-boem herrie, klinkt dan die muziek dan volgens jou dan wel islamitisch de muziek die al 1000 jaren speelt in marrakech of wat bedoel je met altijd jullie wie zijn die jullie hoor je er zelf bij of ben jij mister perfect ;Maar ja dat moeten jullie maar voor jullie zelf weten.
    Maar een ding is zeker,jullie komen er later achter als jullie geen MacDonalds meer eten. hou op met zeveren een sta op neem iniatief doe iets voor u land voor u geloof of kan je alleen maar klagen en bekogelen door te veralgemenen
    en iedereen afbreken zonder je beseft dat jij de rote appel bent in de mand
    masalama respect verdien je ayman zoals men zegt respect geven is respect krijgen
    ben benieuwd naar je reactie

  33. Ayman
    15 september 2006 om 06:04 uur.

    Aan Carpe Diem

    Wat mijn reactie is aangaande jouw commentaar en wat ik er in zoverre van heb begrepen want je bent niet echt duidelijk.
    Als jij niet hebt begrepen wat ik heb geschreven zal het ,vrees ik ,deze keer ook weer niet lukken.

  34. Ouarda
    29 september 2006 om 11:34 uur.

    stagforilah il3adim,

    dat dit in Maghrib gebeurd, en dat mensen er nog naar toe gaan ook. Ik wist wel dat sommige marokkanen hun geloof achterwege laten, maar dat ze zo diep zijn gezonken le ilehe ile Allah.

    bezoeken ze dat soort concerten ook hier in NL (onze eigen marokkanen en moslims)

  35. benjaddi berber
    12 december 2007 om 02:41 uur.

    IK HOOP DAT…………..
    er een dag zal komen dat er geen onderscheid is tussen man en vrouw.
    mensen in de hammam,zonder aanstoot van elkaar te hebben zich naakt onder elkaar zullen begeven.
    dat meisjes in het weekend lekker naar de disco moeten kunnen.
    dat meisjes ook een vriend of vriendin mogen als ze dat willen.
    en dat de prostitutie in marokko geregulierd word,net zo als in nederland op de wallen bijvoorbeeld.
    er uitkeringen worden vrijgemaakt voor de minderbedeelden,gehandicapten ,ouderen enz enz..
    DAT HET AFGELOPEN MOET ZIJN MET HET HYPOCRISME. I HAVE A DREAM,AND ONE DAY HE WILL COME OUT

  36. dj yusef
    07 april 2009 om 09:36 uur.

    ik ben het absoluut zeker eens met youssef het gaat niet om tiesto en marrakesch!!!!!!!!!!!!!!!!
    TIESTO IS EEN HELD EEN TOP DJ ,EN MAROKKO IS ER KENNELIJK NU PAS KLAAR VOOR OM OPEN MINDED TE ZIJN VOOR ELECTRONISCHE MUZIEK!
    marokkanen waar dan ook zijn verkeerd bezig en vooral de meiden gaan tegenwoordig wel heeeeeeeeeel erg ver zelfs met hoofddoek en al doen ze dingen die de daglicht niet kan verdragen,en dit is geen oordeel maar een feit!maar tuurlijk zijn er ook goede maar dat heb je overal in de wereld en dat heeft niks met tiesto of zijn muziek te maken noch met het feit dat hij in marokko draait en of daar mensen heen gaan ,ik bedoel rai muziek zou ook niet mogen en tevens is dit de muziek met de meeste vuile teksten en boodschappen!

  37. chamalia
    08 april 2009 om 03:44 uur.

    Beste mensen,

    Wil namelijk wat vragen over het reis naar marokko of het wel zo gemakkelijk is