MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Raymann roept Marokkanen tot orde

05 september 2006 | in TV | 21 Reacties

Achmed, de Marokkaanse SlagerOmdat een groepje Marokkaanse jongeren zat te joelen tegen Albert Verlinde, die te gast was in het programma Raymann is laat, stopte de bekende Surinaamse komiek Jörgen Raymann de opname. Dat schrijft de Gaykrant vandaag op haar website.

Jörgen Raymann liet dat weten in een uitzending van Max & Catherine. “Ik had Albert in het programma. Hij vertelde openhartig over de werkzaamheden van ‘zijn man’ als gedeputeerde. Dat werd niet gewaardeerd door een groepje Marokkanen. Ze begonnen afkeurende geluiden te maken.” Om ze tot de orde te roepen en bestraffend toe te spreken stopte Raymann de opnamen.

Er zijn 21 reacties

  1. ickke
    05 september 2006 om 01:43 uur.

    ja beter toch, met het woord ‘”alochtoon” maak je alleen verschil in mensen en word de samenleving er echt niet beter van. maar dan maak je alleen onderscheid tussen verschillende groepen mensen

  2. ickke
    05 september 2006 om 01:44 uur.

    oeps foutje:P deze reactie moest staan bij de articel van het woordje ”alochtoon”

  3. hassanhasson
    05 september 2006 om 05:04 uur.

    vrijheid van meningsuiting.

  4. gla tinek
    05 september 2006 om 05:06 uur.

    sjonge jonge die mgarba weer pfffff waarom toch nou??

  5. marokkino
    05 september 2006 om 08:17 uur.

    tazzz ja bericht!

    En dom van die Marokkanen!

  6. s. latifa
    06 september 2006 om 10:28 uur.

    Tjemig zeg, houden die mgarba nou nooit s een keer op. waarschijnlijk dringt het niet tot ze door dat nederland ze liever kwijt dan rijk zijn.

    Gedraag jullie toch ’s een keer, ik als Marokkaan schaam me voor jullie.

    Shame on You!

  7. zoon van alhoceima
    06 september 2006 om 10:40 uur.

    ja…
    maar toch is het vrijheid van meningsuiting.

    en natuurlijk horen wij ons te gedragen als we gasten zijn van een show.

    maar die albert kraakt iedereen af in de shouwbizzz.
    dus….. wie rommel zaait oogst shit..

    hoi

  8. Toth
    06 september 2006 om 11:03 uur.

    Duss… wat deden die figuren daar dan bij een show waarin een Surinaamse travestiet kwebbelt met dit keer een Nederlandse relnicht? Voordoen hoe het wèl moet?

  9. jihad
    06 september 2006 om 12:49 uur.

    Wat is dat nou voor onzin met je vrijheid voor meningsuiting , je hebt ook iets dat heet fatsoen, en helaas zijn niet alle marokanen daarmee geboren. Je leeft in Nederland en die heeft zo zijn eigen kijk op homo’s en andere zaken, en daar moeten wij als marokanen mee leren leven, we moeten onderhand door hebben dat we in dit land niks te vertellen hebben en 2x zo hard ons best moeten doen.
    Kom op doen niet zo achterlijk en hou hier mee op !!

  10. uui
    06 september 2006 om 01:48 uur.

    je hebt vrijeheid vanmeningsuiting en je hebt fatsoen en respect.

    A iemagrabien,die valt echt niet onder vrijheid van menigsuiting.

    Kom op man t is echt triets dat zulke mensne zich niet kunnen gedragen op deze manier kan je toch nooit serieus genomen worden.

    MAAR HET ZIJN VAAK LAAG OPGELEIDE MAROKANEN DIE DIT SOORT DINGEN UIT HALEN,VAAK ZITTEN ER HOOG-OPGELEIDE MAROKANEN BIJ SIT SOORT SHOWS MAAR IS NOOIT SPRAKE GEWEEST VAN DIT SOORT ACTIES.

    dUS EEN OPLUCHTING.

  11. hassanhasson
    06 september 2006 om 07:30 uur.

    hoezo is het geen vrijheid van meningsuiting!!!
    de gayclub stond als een blok achter Hirsi magerbrood om haar tweede film te maken die overigens over homo’s zou gaan!! ze vonden dat die onder de vrijheid van meningsuiting valt!!! en ik geef ze geen ongelijk.
    vrijheid van meningsuiting is er voor iedereen! ook voor deze jongens. is het goed wat ze deden? dat is een ander verhaal!
    ik word gehaat wegens mijn geloof!!!! en degene die me haat, zal ik hem ook haten!! degene die van me houd, zal ik ook van hem houden! degene die me beledigt, zal ik hem ook beledigen!!

  12. Oem Imaan
    06 september 2006 om 08:21 uur.

    Wat een sukkels zeg.. Ik ben het helemaal met je een Toth.. Wat hebben ze daar überhaupt te zoeken.. Ze willen gewoon aandacht. Dit doen ze alleen als ze in groepje zijn.. Als ze alleen zijn durven ze echt niet te blaffen.. Daarnaast zijn er onder de Marokkaanse gemeenschap zoveel Marokkaanse jongens die homo zijn (of ze het nu voor geld doen of omdat ze het werkelijk zijn)… Stelletje klote Marokkanen, klappen moeten ze krijgen…

    Mensen het is altijd nog Marokkanen met dubbel KK…

  13. Saida
    06 september 2006 om 10:10 uur.

    Wat tof van Raymann zegt dat hij dat ff aan Catherine meedeelt.
    Komt hij haar ook vertellen van al die keren dat het wel goed ging?
    Nee mag hij ook over de rest zijn bek houden!
    Zelf Marokkanen hier scheren alle Marokkanen over een kam behalve zichzelf natuurlijk.
    Marokkanen mogen maar toch een bepaalde punt integreren.
    Ik zie Rayman Verlinde aan de schandpaal nagelen als hij een vrouw op televisie een hoer noemt. Hij is autochtoon en homo dan mag het.
    Oh Pleeeeaaassse.
    Ik vond die Rayman al een slijmbal hoe hij rechtse figuren uitnodigd en geen enkel kritische vraag stelt en dan komt hij met een trap na naar de Marokkanen
    Dankbaar onderwerp schijnheilige kastnicht!

  14. Riffia
    07 september 2006 om 12:41 uur.

    sorry hoor maar waarom meteen klote marokkanen roepen, wat maakt jou dat dan.. het is ongepast wat ze hebben gedaan,mee eens, maar vertel me niet dat alle shows van Raymann vlekkeloos gaan. Daar hoor je niks over. …

  15. hassanhasson
    07 september 2006 om 06:43 uur.

    ik zeg
    ‘Oem Zo’amels’ is een kwaadaardig heks! ze kan op de brandstappel!

  16. tarik
    08 september 2006 om 01:17 uur.

    die egoeisme zit gewoon in onze bloed en overaal voorraal de opvoeding schiet ons te kort meest marokkaanen de sveer verpesten
    zn het de kinderen van niet hoog gestudeerd marokkaanen hooggestudeerd marokkaanse kinderen zie je echt om 1:00 uur nog
    op straat hangen als t om 8;00 naar school moet
    HET GAAT ER OM dat JE MOET GEDRAGEN WANT NETHEID IS EEN VAN BRON VAN DE ISLAAM

  17. moh
    17 september 2006 om 11:44 uur.

    hee saida.dat was een gooei tof van je

  18. mhamed
    16 oktober 2006 om 03:17 uur.

    ik zou haast willen zeggen wat doen die marokkaanen daar ?was het geen gebedtijd??
    zo nee;;;;;;horen moslims bij een zo programma te zijn??
    zoek schuld bij jezeft voordat je een ander met de vinger wijst.

  19. Shon
    26 oktober 2006 om 09:18 uur.

    Goed om te lezen dat er ook Marokkanen zijn die wel weten hoe je het spel moet spelen, hetgeen net zo goed voor mij geldt als Kaassie Hollander..

  20. BEAF
    18 december 2006 om 11:37 uur.

    Ja tuurlijk zijn er die weten zich relatief goed te gedragen. Maar als je zegt dat dit wangedrag in je bloed zit ben je niet helemaal wijs. Als de cultuur dus dusdane verschilt kan het echt niet samen en zal het nooit goed komen!!!

  21. RAYMANN
    18 december 2006 om 11:41 uur.

    Het ging er gewoon om dat die groep zich misdraagte en geen respect had aan deze autochtone gast.

    Het was zeer betreurend!!!!!!

    lati RAY