MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

El Hamdaoui wil voor Oranje uitkomen

07 september 2006 | in Sport | 25 Reacties

mounir el hamdaouiIn een interview met Voetbal International heeft Mounir El Hamdaoui gezegd dat hij terug komt op zijn besluit om voor Marokko uit te komen. Hij vindt dat hij is gebruikt door de Marokkaanse bond vandaar dat hij nu, net als Boulahrouz, voor Nederland wil uitkomen.

”In het verleden heb ik wel eens een voorlopige keuze voor het Marokkaanse team gemaakt, maar daar wil ik op terugkomen. Als Marco van Basten me zou benaderen, kies ik voor Oranje. De Marokkaanse bond heeft me gebruikt. Ze willen dat je zo snel mogelijk een officiële wedstrijd speelt, zodat ze je later in de wachtkamer laten zitten. Nou, dan hebben ze aan mij een verkeerde. Marokko zit in mijn bloed en in mijn manier van leven. Qua voetbal zegt mijn hart: Nederland”, aldus El Hamdaoui.

In hetzelfde interview heeft hij meerdere opvallende uitspraken gedaan, schrijft V-Style.nl. Zo zegt hij zichzelf niet minder te vinden dan Robin van Persie en dat hij Willem II als een tussenstap ziet naar mooiere tijden.

Er zijn 25 reacties

  1. zoon van alhoceima
    07 september 2006 om 08:20 uur.

    heheh…… eindelijk iemand die duft te zeggen hoe het werkt bij de marokaanse bond.

    beste mounir.

    goede keuze.

    hoi

  2. Amsterdam west
    07 september 2006 om 11:05 uur.

    Echt helemaal een goede keuze, en ik hoop dat de nieuwe jonge talenten zoals Affelay en Aissati hier veel van opsteken.

    veel succes en hopelijk horen we meer van je…..ik had zelf hiervoor nooit van je gehoord, maar dat geeft alleen maar aan dat ik niet echt een voetbalkenner ben.

  3. appie
    07 september 2006 om 12:12 uur.

    opdonderen wat ga je voor marokko spelen ga lekker voor nederland spelen en niet naar die bledder mensen luister als sinouh zeggen dat ze verraders zijn hij zegt goed marokkaan zijn zit in me bloed en het manier van leven maar het voetbal NEDERLAND dus affelay en aissati niet twijvelen gewoon voor nederland broertje thalaaaaaaaaaaaaaaaaaa A-DAM OOST

  4. Youssef
    07 september 2006 om 12:36 uur.

    Neem maar Boussoufa als voorbeeld!!!
    Wat allemaal een vlawkul zeg!! voor NL uitkomen gewoon omdat hij geen kans kon krijgen bij Marokko. Sommige spelers denken dat ze gelijk een basisplaayts moeten krijgen bij Marokko omdat ze uit Europa komen. Ok, waarom heeft Boussoufa bijvoorbeeld gelijk een basisplaats kunnen krijgen?!zo simpel is het antwoord, hij is een echte talent, klaar punt!
    Zou jij mij dan willen vertellen hoe de Nederlanders zelf dat kunnen accepteren meneer Hamdaoui dat jij zegt dat je alleen qua voetbal voor NL wilt uitkomen?! maar qua bloed en gevoel Marokkaans bent?jij gaat dus alleen om beroemdheid en geld of niet?
    Iedereen hier heeft t over Boulahrouz, die vent had geen keuze gemaakt, op een uitnodiging van de Marokkaanse bond had hij met alle geduld gewacht,dat is hem dan niet gelukt, dus Oranje was de eingiste keuze, dat zei hij zelf. Maar goed, of met NL of Marokko had zo’n groot speler al een basisplaats benut.
    Mensen, als je talentvol bent, bereik je alles wat jij wilt, dus hou eens nou op met die praatjes, wil jij volgen dan het voorbeeld van een paar spelers zoals Bousta die maar een ÉÉN wedstrijd voor NL heeft gespeeld?daarna werd hij niet eens door de bond geroepen, dus ook voor Marokko uit te komen kon hij ook niet meer.
    Ik heb er zelf niks tegen als zo’n speler voor NL kiest, maar doe dat bewust en niet omdat hij voor geld gaat of een basisplaats bij een andere team niet kan vervoeren. Voetbal is meer dan een spel, of geld, het gaat ok samen met gevoelens.
    Ik zelf wil ik juist goed dat hij voor Marokko uitkomt (als hij ooit een uitnodiging krijgt), daar maakt hij meer kans dan bij Oranje, Van Persie kan hij echt niet concurreren of niet?!?!
    Uiteindelijk blijft dat maar een eigen mening, en ik weet hast wel dat als hij een uitnodiging van het Marokkaanse bond krijgt dat hij meteen Oranje van z’n gedachten zal goeien.

  5. 100% ARABICA
    07 september 2006 om 01:10 uur.

    Ieder marokkaanse voetballer zou het als allerhoogste eer en doelstelling moeten hebben om voor het national marokkaans elftal uit te komen. Wat is er nog mooier om voor je vaderland te mogen spelen? Spelers die wensen om voor oranje te komen zijn golddiggers, zogenaamd ik speel bij oranje en ik ben een topvoetballer, toppunt van integratie (je maakt in iedergeval verdonk en wilders gelukkig) etc. In mijn ogen ben je gewoon een sell-out, een bounty en eigenlijk een nep-marokkaan. Kijk maar naar Boussaboun, Boukhari, Sektaoui en recentelijk Boussafa, allemaal jongens uit nederland en allemaal uitkomend voor het marokkaans nationaal elftal, geen haar op hun hoofden die dacht ik kom uit voor oranje, zelfs van ‘smeekbedes’ van van Basten richting Boussafa (heeft zelfs wedstrijden van boussafa bij anderlecht bijgewoond), kijk dat noem ik echte marokkaanse trots en eergevoel!!!. Nog te zwijgen over onze marokkaanse toppers uit Frankrijk; Chamakh , Hadji, allemaal uitgenodigd voor het frans nationaal elftal (wat veel beter is dan oranje natuurlijk) en toch kiezen voor Marokko!! Wat el Hamdaoui en Boulaharouz-achtige betreft kan ik alleen maar 1 ding zeggen:
    IF YOU CAN STAND THE HEAT STAY OUT OF THE MOROCCAN KITCHEN!
    i rest my case,

  6. zoon van alhoceima
    07 september 2006 om 02:11 uur.

    hallo

    Wat een domme discussie.!!!

    jullie wonen leven, eten, werken, schijten, drinken, enzt….. in NL
    dit land doet veel voor jullie en insha allah in de toekomst ook voor onze kinderen.

    vraag 1 vraag aan je zelf : WAT DOET MAROKKO VOOR JE ?
    90% van ons komen uit rif. En de meeste hebben anno ‘2006” geen licht, water of asvalt voor de deur bij hun vakantiehuis in Marokko>!>!

    maar dat wil nog niet zeggen dat we marokko gaan haten integendeel we moeten Marokkaanse regering boycotten om meer te doen voor de mensen DAAR. en niet jullie beste Youssef en 100% arabica.

    ik ben een berber  beschermer van islam en Arabische wereld en dat zal ik altijd zijn.
    de reden: mohammed profeet is een arabier en ik hou van hem.

    one for all / all for one  Islam

  7. 100% ARABICA
    07 september 2006 om 03:00 uur.

    Ik kan het niet laten om op dit soort analfabeten te reageren (ik weet het, het is namelijk tijdsverspilling, maar soms moet je reageren).

    De vraag is niet wat Marokko voor je doet? Maar wat jij voor Marokko kan betekenen?

    Don’t ask you country what it can do for you, but what you can do for you country!!
    J.F. Kennedy.

    I rest my case

  8. Henk -Rotterdam
    07 september 2006 om 03:33 uur.

    Als spelers besluiten voor Nederland uit te komen is dat een prachtige opsteker voor het Nationale voetbal want de kwaliteiten kan men hen niet ontzeggen.
    Of Wilders en cs in Den Haag er blij me zijn denk ik niet want deze zijn in staat om te proberen een maxium aan spelers van andere origine te willen bepalen in het Nationale elftal.
    Maar ongeacht hun afkomst denk ik dat we hun keuze moeten respecteren voor welk elftal ze willen uitkomen en dat is in ons aller belang.
    Hou sport en politiek/afkomst gescheiden.

  9. zoon van alhoceima
    07 september 2006 om 03:39 uur.

    Oh Oh Oh

    100 % arabica my ass.

    waar hebben het over voetballen of economie.

    Ok je hebt effe gelij arabica.
    wat betalen we voor ticket RAM naar alhoceima of rif.
    wat betalen we aan boot overtocht naar MA
    waarom moetten belasting betalen over vuil en balkon en andere dingen terwijl onze huizen heel jaar leeg staan.

    ga jij effe terug naar MA aub.
    de groeten

  10. trab
    07 september 2006 om 04:40 uur.

    Ik ben een 100% berber uit Midar, maar ik ben het totaal, maar dan ook TOTAAL oneens met de zogenaamde zoon van Al Hoceima. Er zit alleen maar haat en nijd in deze persoon. Daarmee wil ik niet geassocieerd worden. Sterker nog, Marokko is voor elke Marokkaan, of je nou uit Het Noorden, Zuiden, Westen en Oosten komt. Voor ELKE MAROKKAAN.

    Kortom, de fanatieke berbers hier op dit forum moeten niet zo zeuren. En voetballers zoals, El Hamdaoui ook niet. Gewoon je voeten laten, dan wordt er vanzelf wel naar je gevraagd. GELOOF ME NOU MAAR!!!!

    P.S. Alsof Boulahrouz volwaardig international is. Hij speelt alleen als het slecht of minder gaat met het NL-elftal. Zie afgelopen teleurstellende WK en wedstrijd van gisteravond. Maar hij heeft wel weer het talent om bij Celsea terecht te komen. Ligt dat aan hem of aan het NL-elftal. DIT KLOPT ALS EEN KOE!!!!

  11. Olie_sheikh
    07 september 2006 om 05:50 uur.

    wie is El Hamdaoui?????

  12. Nihad
    07 september 2006 om 06:20 uur.

    Marokkanen moeten in eerste instantie persoonlijke keuzes van individuen te respecteren. Als Al Hamdaoui voor Nederland wil spelen, moet hij dat vooral zelf weten. Ik heb een hekel eraan als mensen hem dan een zogenaamde landverrader gaan noemen.

    Ik vind het schitterend dat Boula voor Nederland uitkomt. Kijk, dat is pas positief voor de beeldvorming over Marokkanen. Of willen mensen alleen maar negatieve dingen over Marokkanen horen in de media?

    Dus voetballers van Marokkaanse afkomst die in Nederland zijn geboren: Kies voor Oranje! Das sportief beter (Marokko is een dwergvoetballand) en beter voor de beeldvorming. 🙂

  13. Youssef
    07 september 2006 om 07:07 uur.

    Aan Zoon van Elhoceima,
    Gelukkig maar dat niet alle Amazighen (berbers) zoals jij denken. Als jij uit zo’n plek komt wil nog niet zeggen dat heel Marokko zo is,het ligt niet aan het land, maar ook aan mensen die vandaar komen, zoals u meneer Zoon van Elhoceima.
    Met alle respect aan iedere Amazigh uit het Rif gebied, het probleem zijn jullie, en als bewijs moet je maar een keertje naar Agadir, Taroudant, Essaouira, Marakech… dit zijn ook Amazighen, Souassa namelijk, daar kan je zien hoe daar is ontwikkeld in vergelijken met Rif. Mensen die in Frankrijk wonen, afkomstig uit Sous, hebben het opgebouwd, het plek op de voeten laten staan.
    Ik zal je meneer Zoon van Elhoceima op je vragen beantwoorden, wat Marokko jou ? zonder Marokko had je vader bijvoorbeeld geen paspoort kunnen krijgen om NL te komen werken voor een betere toekomst voor je, dan had ook nog steeds in de donker blijven zitten, dat is een.
    Wat Marokko voor mij gedaan heeft?! daar ben ik geboren, ook opgegroeid, ik weet meer dan jou hoe Marokko in elkaar zit, ik zag en en zie nog steeds hoe beter het gaat met ONS Marokko, een kwestie van echte identieteit is het.
    In een land waar ik het gevoel krijg van kijk ik ben er, het is mijn land, hier kijkt niemand mij aan, hier word ik gelijk behandeld ongeacht mijn ORIGINE (Amazigh of Arabier), daar krijg het gevoel dat ik erbij hoor.
    Een vraag aan jou Weld El Hoceima, voel je je echt gewild in NL? voel je je echte Hollander?! wat heb jij gedaan voor NL ( en niet voor Marokko omdat ik zeer weet dat je niets gedaan hebt)?

  14. aziz
    07 september 2006 om 08:18 uur.

    Hallo allemaal over die interview van M. El Hamdaoui wordt ik zelf niet mee eens, als ie vooraal de keuze doet om voor oranje te spelen en de ergste is voraal als ie ’n officiele wedstrijd speelt met hun!!! en daar gaat ie echt de spijt van krijgen als ie niet meer wordt geselecteerd. Ik geef jullie ’n voorbeeld van Bousoufa toen die ’n goeie keuze had gedaan om Marokko te spelen en later had zijn basis plaats gekregen en had toch gescoord bij ’n officiele wedstriijd dat is gewoon echt Marokkaan!!!!!!!!!!!!!!

  15. rachid
    08 september 2006 om 07:43 uur.

    ik weet echt niet waarom jullie een discusie hebben over het feit dat hij bij nederland of marokko moet spelen want hij word toch niet opgeroepen door bijde landen, waarom niet?! Hij is gewoon fucking slecht daarom niet.

  16. zoon van alhoceima
    08 september 2006 om 08:25 uur.

    beste Youssef ,100% arabica en Trab.

    Never maar dan never laat ik marokko in de steek.
    ik ben trots dat ik uit marokko kom en dat zal ik altijd zijn .ik heb meer als jullie met en in marokko.
    het is zo erg dat ik in tranen schiet als ik al hoceima op TV zie.
    maar het is duidelijk dat jullie uit andere hoek van marokko komen.
    en ik ben overal geweest.(1 pot nat)
    waar het omgaan in deze forum is respect voor de keuze van el hamdoui en begrip voor zijn keuze. en dat heb jullie niet.

    wat ik wilde duidelijk maken is dat marokko en die hufters in RABAT (bij jou arabica) een keer zelfstandig moeten worden en niet wachten tot de Euro’s binnen komen uit EU.

    wat ik wilde duidelijk maken is dat we marooko moet boycotten zodat ze de marokanen in marokko gaan helepen ipv kijken wie in europa presteert.

    maar dat zulllen jullie nooit begrijpen…….. stelletje rascisten. uit rabat.
    bruine elleboog dragers.– dikke darmen peotser–

    hoi

  17. marokko
    08 september 2006 om 08:46 uur.

    speel voor marokko dan doe je iets nuttigs als je voor nederland speelt blijf dan hier want je hebt dan helemaal niks te zoeken in marokko daar ga je dan een beetje slijmen

  18. Sraifi
    08 september 2006 om 10:45 uur.

    Een paar woorden voor jullie allen:

    Lej Hrak Tassilla Dbebekkoum!! Ik ben ’t helemaal met Zoon van Hoceima eens!
    Wat doet Marokko voor jullie (ons),he? Geen moer! De gemiddelde marokkaan in Nederland werkt zich ’t hele jaar uit de naad om zomers in Marokko van z’n vakantie te genieten.
    Wat je genieten noemt: Overal waar je komt is ’t stervensdruk! Overal waar je komt proberen ze je een poot uit te draaien.( Bij mij is ze dat nooit gelukt,want ik heb die kakkerlakken altijd door)
    Ze doen alsof je heel bijzonder bent maar in het echt hebben ze schijt aan je!

    Die hele focking economie van Marokko is afgestemd op die ene paar maanden in de zomer wanneer er veel mensen zijn.
    Ga kijken hoe ’t er in de winter aan toe gaat! Geen moer aan!

    Nogmaals : Leh Hrak Tassilla Dbebekkoum!!

    Met vriendelijke groeten,

    Sraifi

  19. mocrozairi
    08 september 2006 om 03:48 uur.

    Bij willem ll gaat het al moeilijk laat staan nederland als ik hem was sal ik voor marokkko uitkomen anders word hij tog genaaid door nederlad en als je hier eet werkt enz hoeft niet betekene dat je voor nl moet uitkomen latursz

  20. KARIMUTRECHT
    09 september 2006 om 09:43 uur.

    ……bericht verwijderd… na onnodig beledigende opmerkingen maken

  21. KARIMUTRECHT
    09 september 2006 om 09:44 uur.

    T LAND UIT NOORDWEST AFRIKA

  22. hamzahamza
    11 september 2006 om 11:14 uur.

    ik snap al hamdaoui niet. hij wil met marokkaans elftal spelen terwijl hij heelmaal niet speelt bijn zijn club. marokko is geen afval elftal, je moet wel presteren in je eigen club pas hopen op een plek bij marokkaans elftal. vorig competitie was hij de heel tijd geblesseerd.

    hamdaoui heeft pecht hij kan niet meer voor oranje spelen. je mag voor 21 jaar besselissen voor welk land je wil uitkomen. en als je toch voor oranje wil spelen moet je een aanvraag doen bij de fifa maar 12 maanden na dat je 21 jaar bent geworden en alhamdaoui is nu 22 jaar en 3 maanden. dus hij is laat.

    plus je mag 1 keer aanvraag doen bij de fifa. hij heeft voor oranje gespeeld en heeft bij de fifa aangevraagt om met marokko te spelen en nu wil hij nog een andere aanvraag doen. je hebt pech mounir.

    wat hij zegt over marokkaans bond is eigenlijk geld voor oranje ook. yldirum heeft ook 1 keer met oranje gespleelt. je kant ook zeggen dat hij ook gebruikt was.

    ik heb altijd gehouden van deze speler maar van af nu ben je niet meer welkome bij de marokkaans elftal.

    boussoufa is de echt vent. zonder twijfel kiest hij voor marokko.

  23. hamzahamza
    11 september 2006 om 11:26 uur.

    hallo

    Wat een domme discussie.!!!

    jullie wonen leven, eten, werken, schijten, drinken, enzt….. in NL
    dit land doet veel voor jullie en insha allah in de toekomst ook voor onze kinderen.

    vraag 1 vraag aan je zelf : WAT DOET MAROKKO VOOR JE ?
    90% van ons komen uit rif. En de meeste hebben anno ‘2006” geen licht, water of asvalt voor de deur bij hun vakantiehuis in Marokko>!>!

    maar dat wil nog niet zeggen dat we marokko gaan haten integendeel we moeten Marokkaanse regering boycotten om meer te doen voor de mensen DAAR. en niet jullie beste Youssef en 100% arabica.

    ik ben een berber  beschermer van islam en Arabische wereld en dat zal ik altijd zijn.
    de reden: mohammed profeet is een arabier en ik hou van hem.

    one for all / all for one  Islam
    ———————————————————————————————————

    ik wil de jong van housima beantwoorden: ik zweer het je bent gewoon nep marokkaan, misschien ben je helemaal geen marokkaan.

    ik geeft een voorbeeld dan ga je jou mening veranderen:

    voor een nederlander ben je nooit nederlander ook als je jou haar gaat blonderen.

    kijk voor een nederlander ben je nederlander als je iets hoger bereikt maar zodra dat je een foutje doet dan ben je weer een marokkaan
    kijk bv mohammed bv. hij is ook in nederland geboren. wordt hij dan nederlanders genoemd? antwoord nee.

    maar bij marokko ,je blijft altijd eeen marokkaan ook als je bush vermoord hhhhhhhhhhhh.

    waarom ga ik voor oranje spelen? zarma jij bent een berbers en jullie zeggen berbers zijn de echt marokkanen.. je bent gewoon nep berbers.

    trouwen laatst nieuws afellay en aissati hebben gegeven dat ze voor marokko willen spelen. stond vandaag in marokkaans krant elmountakhab.

  24. yassine noussir
    12 september 2006 om 02:11 uur.

    marokko-kruiden.com

    مرحـــبا بكم في موقع شيخ ياسيــن ال نصيـر قريبا ان شاء الله نفتح الموقع

    Welkom op de site marokko-kruiden.com. De site wordt binnenkort geopend, alvast bedankt voor uw bezoek.

    اختصـــاصي في التداوي بالاعشاب وصرع الجن بالرقية الشرعية

    Deskundige op het gebied van spirituele multi-etnische geneeskunde en gezondheid
    http://www.marokko-kruiden.com

  25. yassinawax
    30 april 2008 om 06:48 uur.

    حققت هذه المجموعة الامداح النبوية داخل التراب الهولندي ضجت وجعلت ملكةبياتريكس تزداد حبا في الشباب المغربي

    http://player.omroep.nl/?aflid=6951567