MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Russische president Poetin bezoekt Marokko

08 september 2006 | in Marokko, Overheid | 11 Reacties

Vladimir Poetin in MarokkoDe Russische president Vladimir Poetin heeft donderdag een bezoek gebracht aan Marokko. Het is voor het eerst dat een Russische leider Marokko bezoekt. Poetin heeft daar een verdrag over economische samenwerking gesloten met koning Mohammed VI.

Verder werd gesproken over de rol van de Verenigde Naties, terrorismebestrijding en spanningen in het Midden-Oosten, waarna delegaties van beide landen documenten ondertekenden over uitleveringsclausules, toerisme, visserij, gezondheidszorg en sport.

Poetins bezoek aan Marokko vormt de afronding van een rondreis door Afrika die ten doel heeft de Russische invloedssfeer daar uit te breiden.

Er zijn 11 reacties

  1. Saida
    08 september 2006 om 02:05 uur.

    Masha Allah

    Samenwerking met de VS
    Samenwerking met Rusland.
    Prachtig een samenkomst van naties die allemaal mensenrechten hoog in het vaandel hebben.

  2. marokkino
    08 september 2006 om 02:38 uur.

    hahaha

  3. farid
    08 september 2006 om 05:12 uur.

    beter dat we samenwerken met amerika en rusland dan die arabieren want daar wordt je hellemaal niet wijzer van… kijk maar naar andere arabische landen…

  4. SAMADIE
    08 september 2006 om 08:03 uur.

    ik vraag me af wie van de 3 het ergste is

  5. Toth
    09 september 2006 om 09:36 uur.

    “Samenwerken” is een ongeldig concept. Wie daarin gelooft is als een gewonde zeehond tussen een school haaien. Men profiteert van het convergeren van belangen. Delen is hogere wiskunde in een Platonische wereld en het verschil tussen een prooidier en een roofdier wordt bepaald door zijn plaats in de voedselketen. Opschuiven is een kwestie van evolutie en niet van revolutie.

  6. ab
    09 september 2006 om 10:56 uur.

    Marokko zou als het ware alle relaties met de VS moeten verbreken, en met landen als Rusland, Japan, China etc. gaan samenwerken. Zoals het nu gaat, gaat het echt de verkeerde kant op.

  7. Toth
    09 september 2006 om 12:24 uur.

    Als land moet je alleen je eigen belangen in de gaten houden. Je moet het niet zien als “samenwerken” maar als een mogelijkheid om een ander te gebruiken. Het enige wat je een voorsprong geeft op anderen is als je de ander beter weet uit te buiten als die ander jou. Handel heet dat – wederzijdse oplichterij, en dus moreel neutraal – en het leuke eraan is dat je je klanten helemaal niet aardig hoeft te vinden. Het enige wat je in de gaten moet blijven houden is of je aan ze verdient.

  8. Oem Imaan
    09 september 2006 om 02:13 uur.

    AB Met China, Rusland ok maar met Japan liever niet… Japan is een bondgenoot van VS…

  9. mourad
    09 september 2006 om 09:01 uur.

    aaaah poetin zoekt alleen maar om handel met arabische landen ik vraag me af wat hij laatst wat hij besproken heeft met de hamas leider van de palastijnen zal vast wel over wapen handel gaan met andere woorden die schijnheilige poetin wil gewoon zijn zakken vullen

  10. trab
    09 september 2006 om 09:36 uur.

    Shit man, DE RUSSISCHE MAFFIA in Marokko! Ik dacht dat Marokko alleen individuen kent in de onderwereld. Tja, het kunnen natuurlijk ook koeriers zijn!!!
    FF, zonder dollen……… Dit is politiek en als Marokko daar economisch op vooruitgaat, waarom dan ook niet!!!

  11. Mohammed
    10 september 2006 om 06:41 uur.

    Sommige mensen hier zijn zo dom weet je Marokko moet wel kontje likken van bush want zonder meneer bush had Algerije samen met Libie onkruid van ons gemaakt.Dus ben ik het volkomen met Toth eens in deze tijd moet je profiteren.