MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Stage lopen kan ook in Marokko

09 september 2006 | in Carriere, Marokko | 13 Reacties

Koning Willem I College leerlingenTwee Marokkaanse leerlingen van het Koning Willem I College in Den Bosch gaan in oktober stagelopen in Marokko. Ze gaan vanuit de Nederlandse ambassade in Marrakech stageplekken proberen te regelen voor een flink aantal Marokkaanse collegastudenten. In eerste instantie denkt het Koning Willem I College aan Marokkaanse leerlingen omdat die graag iets terugdoen voor hun leeftijdsgenoten in Marokko, aldus omroepbrabant.nl.

Later is het wel de bedoeling dat er ook stageplaatsen gerealiseerd gaan worden voor Nederlandse studenten die daar in verschillende takken van beroepsrichting aan het werk kunnen gaan.

Er zijn 13 reacties

  1. Youssef
    09 september 2006 om 12:36 uur.

    Inshallah ga ik dit jaar stage lopen in Casablanca, het is juist goed denk ik zelf als men contact probeert te maken met zijn medelanders. Ook krijg je een bredere overziht over hoe de echte Marokko is, want de meeste Marokkaanse Nederlanders weten niks van Marokko alleen dorpen, en steden waar hun ouders vadaan komen.
    Stage lopen mag overal, dus waarom niet in Mijn Marokko?!

  2. tarik
    10 september 2006 om 12:22 uur.

    niet slecht idee en die krijgen zeker ook gelijk verblijfsverguning voor onpaald tijd haaaaaaaaaaaaaaaaaah!

  3. Saida
    10 september 2006 om 08:51 uur.

    Wow geweldig!
    Maken ze ook kans op een baan?
    Maar als ik goed begrijp wordt er dus onderscheidt gemaakt tussen Marokkaanse Nederlanders en autochtone Nederlanders. Ik vrees dat de tweede groep ook daar voorrang zal krijgen.

  4. Rob
    19 september 2006 om 01:13 uur.

    Saida, hopsakee, je vooroordeel ligt alweer klaar. “Zij” zullen wel voorrang krijgen boven “ons”… Ik meen toch te lezen dat er sprake was van 2 Marokkaanse leerlingen, maar misschien heb ik een tweede bril nodig… Oh, je bedoelt natuurlijk “daarna”? Eerst maar eens zien wat er gebeurt, nietwaar? Qua vooroordelen lijk je wel een autochtone Nederlander… 🙂

  5. Nezha
    19 september 2006 om 03:15 uur.

    Zou ook wel stage willen lopen bij de Nederlandse ambassade in Rabat …..

  6. NOUREDDINE GRIBI
    25 september 2006 om 02:48 uur.

    ALS HET GAAT OM IN MAROKKO STAGE TE GAAN LOPEN .
    DAN MOET JE CONTACT OPNEMEN MET HASSAN II FUNDE EN VRAGEN NAAR OMAR BARDI WANT HET BESTAAT AL, JULLIE HOEVEN NIET VERDER TE ZOEKEN.
    JULLIE KUNNEN OOK CONTACT MET MIJN OPNEMEN EN DAN ZAL IK JULLIE VERTELLEN WAAR EN BIJ WIE JULLIE MOETEN ZIJN.

    MET VRIENDELIJKE GROET,

    NOUREDDINE GRIBI
    N.GRIBI@HOME.NL

  7. Ouarda
    25 september 2006 om 12:30 uur.

    Is het ook mogelijk om als een berbertalige stagiere te functioneren in Marokko. dan kan ik tenminste die mensen helpen die vanuit de rif naar Rabat moeten voor bepaalde papieren. want dat is pas echt een hel geen Arabisch kennen en dan toch regelingen in het Arabisch treffen. Kan ik weten van vroeger bij de doane. niet te doen zie je mij met Engels, berbers en Nederlands gemixt. en het belangrijkste (Arabisch) die sprak ik niet.

  8. OEgt Fee deen
    05 oktober 2006 om 09:49 uur.

    Salaam

    K studeer rechten op het MBO, en moet volgende jaar anderhalf jaar op stage,
    graag zou ik dat willen doen, alleen s het dan niet moeilijk omdat ik geen frans heb gehad, om alsnog daar stage te gaan lope….

    Graag hoor k van jullie..

    Mij

  9. khalid
    30 oktober 2006 om 01:57 uur.

    heyy ,,
    ik wil ook graag stage lopen in marokko.. ik doe ICT opleiding.
    weet er iemand hier hoe en waar ik dat voor elkaar kan krijgen. please help ik wil het gewoon graag. laat me weten
    groetjes khalid

  10. Hicham
    07 november 2006 om 03:07 uur.

    Hey Allemaal,
    Ik ben een van die studenten die in Marokko stage gaat lopen.
    Binnenkort krijgen we een eigen site en dan zet ik die hierop.

    Groetjes
    Hicham

  11. nabil
    09 november 2007 om 10:15 uur.

    ik wil zo graag ook stage lopen in marokko maar hoe moet ik het regelen

  12. Jurist
    10 november 2007 om 08:54 uur.

    @NABIL e.a
    Gewoon een motivatie brief mailen naar het bedrijf in Marokko waar je stage wilt lopen zoals je dat ook doet in NL en elders. Ik zelf heb het geluk gehad om voor een onderneming in vijf verschillende landen te moge stage gelopen. Echter, je motivatie brief zal wel in het Frans moeten wil je in Marokko stage lopen, arabisch wordt derhalve niet in behandeling genomen. Andere mogelijkheid zijn via via (famillie, kennissen etc) een stage in Marokko te bemachtigen. Voor degene die bijvoorbeeld Internationaal recht studeren of International business studies kunnen bij de Nederlandse Ambasade te Rabat informeren voor een mogelijke stage op de Ambasade zelf.

  13. Soufian Hattad
    20 november 2007 om 04:58 uur.

    Heeey allemaal,

    Ik ben momenteel in het kader van PROJECT MAROKKO in Marokko om daar stage te lopen. Ik heb het hier erg naar mijn zin en het is zeer leerzaam in tegenstelling tot de werkwijze die in Nederland gehanteerd wordt. Studenten van het Koning Willem 1 College in Den Bosch leidt het project, misschien slim om even contact met hen op te nemen voordat je gaat solliciteren.