MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Moslima’s spreken zich uit over de Islam

14 september 2006 | in Geloof, Tijdschriften | 33 Reacties

De vrouwelijke islamWeekblad Elsevier besteedt deze week (weer) aandacht aan de Islam. In het artikel ‘De vrouwelijke islam: Moslima’s spreken zich uit‘ komen de Marokkaanse Thaibokser Soumia Albahaya (18) en journaliste Raja Felgata (30) aan het woord.

Volgens het weekblad beseffen moslima’s dat zij hun godsdienst een vriendelijker aanzien kunnen geven, maar stuiten zij op weerstand. Soumia, wereldkampioen thaiboksen en mbo-student economie, vindt dat je als moderne moslima vooral in jezelf moet blijven geloven. Volgens de Marokkaanse, die op de voorpagina van het weekblad prijkt, moet je je als sportende moslima dubbel bewijzen.

Felgata vindt dat moslimmannen nog achterblijven. ‘Ons emancipatieproces ligt ook sterk aan onze partnerkeuze. Wij hebben niets aan mannen die zeggen dat een vrouw niet voor mag gaan in het gebed, omdat haar vormen de mannen te veel zouden afleiden. Onzin!’. © MaghrebMagazine.NL

Er zijn 33 reacties

  1. tarik
    14 september 2006 om 01:22 uur.

    wat nou hou op met die onzin dat moslimas geen rechten hebben binnen de islaametisch wereld
    hierin het westen zn juist de mannen geen of weinig rechten islaam wereld hecht juist meer waarde aan de vrouwen
    dan welke relegie dan ook alleen hier in t westen zien ze liever een moslima in een strake sijkerbroek
    en mini rokjes (PAS LIEVE ZUSSTERS ZE WILLEN JULLIE MEE SLEUREN)

  2. Nihad
    14 september 2006 om 04:13 uur.

    Een thaibokser…

    …en dat noemt zich Moslim…..

  3. Youssef
    14 september 2006 om 05:22 uur.

    “Wij hebben niets aan mannen die zeggen dat een vrouw niet voor mag gaan in het gebed, omdat haar vormen de mannen te veel zouden afleiden”
    Aan deze vrouw wil ik wat zeggen, dat zijn niet de mannen die dat graag willen, maar dit zijn gewoon de regels van de Islam.
    Om eerlijk te zeggen, geef me maar een voorbeeld van een man die zich niet kan afleiden door een vrouw in de dagleijks leven, laat staan in het gebed, een mooie figuur die voor jou staat, waar is de Goshoe3 dan!?!??!?
    Ik wil graag intervieuws lezen met ECHTE Moslima’s, echte praktiseerende Moslimas, die wten wat Islam hun vrijheid geeft, echte imancipatie.
    Aan zulke achterlijke vrouwen hebben wij als Moslims en Moslimas echtew NIKS!!!

  4. bas
    14 september 2006 om 06:09 uur.

    “Volgens het weekblad beseffen moslima’s dat zij hun godsdienst een vriendelijker aanzien kunnen geven, maar stuiten zij op weerstand.”

    och ze zullen niet de enige zijn. de meeste nederlanders zijn niet geïntereseert in een geloof en ziet een gesprek daarover als een potentiele vrijheidsbeperking. christenen, jehova’s en joden hebben daar ook last van

  5. hassanhasson
    14 september 2006 om 07:00 uur.

    Wij hebben niets aan mannen die zeggen dat een vrouw niet voor mag gaan in het gebed, omdat haar vormen de mannen te veel zouden afleiden. Onzin.

    jij mag bij mij vooraan in het gebed!!!!! ik stem voor

  6. elip
    15 september 2006 om 03:40 uur.

    Islam is gewoon een godsdienst/cultuur die nog erg ouderwets is. het is een cultuur die 200 jaar de tijd terug in gaat. Als deze religie wordt beoefend in landen waar ze ook 200 jaar de tijd terug in gaan is dat geen probleem, maar praktiseer je de islam in een cultuur die al meer ontwikkeld is, dan geeft dat problemen. kijk naar nederland 200 jaar geleden en de positie van de vrouw toen. zie de overeenkomsten met de islam vandaag. Het geeft trouwens helemaal niet dat de islam een beetje achterloopt, maar als je wilt leven in een maatschappij die al wat verder is, dan kom je logischerwijs in de problemen. Het wordt tijd dat de islam zichzelf moderniseerd. En nee dit hoeft niet ten koste gaan van de oorspronkelijke teksten, maar die zijn nogal wat jaartjes geleden geschreven toen het andere tijden waren. Pim had gelijk toen hij de islam een achterlijke cultuur noemde.

  7. Sara
    15 september 2006 om 06:31 uur.

    Echt moslima’s? Grappig dat mannen altijd zo oordelend denken en zijn. Dus omdat zij een andere mening heeft dan de jouwe, is zij minder moslima? Had je het wel aangenomen als een gesluierde ‘ zuster’ zich had uitgesproken hierover? Wat maakt dit meisje minder moslima? Omdat JIJ het zegt?
    Wie ben jij? God? God lacht om je. En ik lach je uit.
    Het zijn mannen die ergens in de 9e eeuw hebben verzonnen dat alleen zij voor mogen gaan in het gebed. En omdat jullie door dit verbod jezelf al per defintie zwakker maken, staan vrouwen boven jullie. En zouden dus ook voor jullie moeten staan, tijdens het gebed, aangezien wij in het dagelijks leven jullie al in alle opzichten voor zijn. Het vlees is zwak, daarom mag een vrouw niet leiden, toch? En je moet je toch op Allah concentreren? Dus al zou er een fokking aap voor je staan tijdens het gebed, dan nog, mag je niets zien.

    Vrede

  8. Saida
    16 september 2006 om 10:26 uur.

    Elip wat leuk voor je dat je 200 jaar teruggaat in de tijd.
    Probeer is een 50 of zelfs 20. Niet dat het tegenwoordig zo goed gaat als wordt gezegd maar goed, 200 jaar?
    Jij bent zeker de leukste thuis?

  9. Saida
    16 september 2006 om 10:30 uur.

    Ik vraag me af of de dames in kwestie meer weten over Amina Wadud behalve mannen voorgaan in het gebed.

  10. gla tinek
    16 september 2006 om 12:01 uur.

    Pim heeft nu wel door denk ik wat de waarheid is . . . .

  11. jaua
    16 september 2006 om 12:46 uur.

    de islaam gaat ook ver terug in de tijd
    sinds de ontstaan van de islaam
    daarom houden wij moslims altijd vast aan de islaam
    en gaan wij het niet vervalsen noch wordt het vervalst
    net als de christendom en jodendom die al vervals zijn

  12. khalid
    17 september 2006 om 11:42 uur.

    beste mensen jullie moeten helaas wat meer over de islam gaan lezen voor jullie uitsprakken doen ok hoor op deze website helaas veel onzin dat vindt ik triest. dus eerst goed lezen wat er in de koran staat en wat de betekenis daar van is en dan een reactie naar buiten brengen

    vrede zij met jullie
    khalid

  13. fouda
    19 september 2006 om 10:08 uur.

    beste moslims.
    ik vraag me af of jullie wel weten wat moslim zijn inhoud, want ik zie jullie oordelen over andere geloven maar dat mag niet eens en er zijn maar wijnig moslims over want als je de qoraan goed heb gelezen vanaf de eerste tot de laaste blad zeiden weten jullie wat een echte moslim is!!!!
    en ik ken nog maar wijnig mensen die alles doen volgends de islam ik vind dat je pas een moslim bent als je egt via de regels van de islaam leeft en niet om je je hoofddoek draagt ofzo want dat zijn de grooste hoeren vaak!!!!

  14. Leyla
    20 september 2006 om 11:52 uur.

    Ja hoor Fouda, eerst zeggen dat je niet mag oordelen en daarna moslima’s met hoofddoek hoeren noemen.
    Ik weet niet of de Islam kan moderniseren en toch echt en puur blijven… Ik pas me wel aan aan deze maatschappij zo veel het kan. Maar wat ik ook doe, elk moment van de dag heb ik vrees voor Allah en ik weet dat hij alles ziet en dat ik het ooit moet verantwoorden.
    Verder zou ik willen dat iedereen gewoon alle andere wezens op deze aarde respecteert, als je respect hebt voor Allah moet je dat ook hebben voor alles wat hij heeft gemaakt, de Joden, Jehova’s Getuigen, Christenen, Sikhs, Boeddhisten, ongelovigen, enz.
    Als we maar liefde in ons hart hebben komt alles goed insha’Allah

  15. Ayman
    02 oktober 2006 om 01:10 uur.

    Er is een nieuwe (door de EU gecreeerde)godsdienst bijgekomen,de Euro-islam.
    De Euro-islam heeft ook (zonder dat zij het zelf beseffen )zijn apostelen en profeten.
    Ik zal er enkele opnoemen:
    Aboutaleb, Ali B., Najib Amhali en die gabber van Shouf Shouf …lach me uit!

    Ik schrijf dit zeker niet uit jaloezie en heb ook niks tegen deze bekende landgenoten. Sterker nog ,ik wens ze veel succses in het geen ze denken te bereiken.
    Alleen vind ik het jammer dat zij door Hilversum en Aalsmeer neer worden gezet als De Voortreffelijke Moslim,terwijl dat niet zo is.Om een moslim te zijn moet je voornamelijk praktiseren en dat doen deze jongens niet.
    Voorbeeld,wie niet bidt is geen moslim!
    Een vrouw zonder hoofddoek is geen moslima,heel duidelijk!
    Vind je het te streng?
    Geen probleem,dan neem je toch een andere godsdienst waar je wel zonder hoofddoek mag lopen!
    Niemand die je tegenhoudt.
    Allah s.w.t verplicht niemand tot de Islam.
    Je bent oud en wijs genoeg.Dat moet je zelf weten. Zoals ook niemand jou verplicht te gaan werken.
    Maar wat als je aan het einde van de maand geen geld hebt gekregen?Dan ook niet klagen want je hebt niet gewerkt.
    Een moslim moet je zien als een werknemer van Allah,voert AL zijn opdrachten uit .
    En Allah weet wat het beste voor zijn creaties is.
    Hoe kun je een Moslim zijn zonder te practiseren?
    Je kunt toch ook geen vader zijn als je geen kind hebt.Je kunt geen Moslim zijn als je niet wilt accepteren wat in de Quraan en de Hadiths staat.
    En als je iets niet begrijpt dan moet je naar het antwoord zoeken.Want de Islam heeft overal antwoorden op.
    Ja,Overal!

  16. Ouarda
    06 oktober 2006 om 03:47 uur.

    Tbarkallah 3lik Ayman.

    Dit verhaal van jou is gewoonweg compleet de waarheid. ik kan er niets bij toevoegen of wissen. hard en duidelijk.

    Complimenten zijn gepast.

  17. mhamed
    17 oktober 2006 om 11:25 uur.

    elip,
    alles wat hier op deze aardbol gebeurd, heeft een rede.
    pim is dood ook een rede!!

  18. skery
    27 oktober 2006 om 10:39 uur.

    wil je echte moslima trouw beter met bekeerde moslima zijn beter

  19. fatima
    28 oktober 2006 om 12:15 uur.

    Skery broeder, haha je hebt wel gelijk.. Bekeerde moslima’s mashaAllah weten waar islam voor staat en schamen zich er niet voor.

    We kunnen zeker niet over deze zusters oordelen. Geloof zit allereerst in je hart. Maar weet dat het daar niet alleen moet blijven. Islam is een levenswijze en bestaat uit allemaal processen. Bij elke stapje kom je dichter bij Allah.. De één is verder dan de ander. Probeer daarom niet over elkaar te oordelen, maar probeer elkaar te helpen en elkaar nasiha te geven. Dat zal ons dichter bij elkaar krijgen. Onze ummah is al zo verdeeld. Probeer voorbeeld te nemen van onze geliefde profeet. Hij oordeelde niet eens over anderen laat staan wij… Heb elkaar lief en praat met elkaar met respect. In plaats van elkaar af te kraken.

    er was een man die moskee binnentrad, hij was een niet gelovige, en in moskee plaste. een van de metgezellen van de profeet mohammed vzmh wou hem vermoorden, maar de profeet hield hem tegen. hij kwam met kom met water en maakt plek (waaar hij had geplast) schoon. vervolgens deed de man sjahada en werd dus moslim. de profeet was barmhartig en geduldig. en alleen allah en zijn boodschapper weten het het best.

  20. Sara
    31 oktober 2006 om 04:31 uur.

    Ik word echt misselijk van mensen die roepen dat allah op alles een antwoord op heeft. Waarom heeft allah dan ook NIET moslims gecreerd? HIJ is toch perfect en heeft de wereld toch geschapen zoals deze vandaag de dag is? Waarom ben je geen moslima als je geen hoofddoek draagt? Wie oordeelt daarover? JIJ? Waarom heeft Allah ervoor gezord dat er dagelijks mensen worden neergeknald en waarom is een moslim leven meer waard dan die van een ander? Alleen omdat hij moslim is? Iedereen is toch gelijk? We zijn toch allemaal mensen? Ongelovig, gelovig.. Maakt geen moer uit. Ik haat mensen die zichzelf een moslim noemen en vervolgens niet normaal op een vreedzame manier kunnen communiceren. Wie zegt dat je naar de hel gaat als je niet bidt? Waarom zou je de woorden die in de koran staan geloven? De profeet was toch een analfabeet? En al die overleveringen zijn opgeschreven door andere, wie zegt dat het geen interpretatie’s zijn? En waarom kennen de moslims de term Ijtihaad niet? Eigen interpretatie. Allah heeft jullie toch een vrije wil gegeven? Voor jezelf denken, niet in angst voor de hel leven, als je dit of dat niet doet. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een Marokkaanse, ik noem mezelf MOSLIMA en ik ben er trots op. Weet je waarom? Omdat Allah mij de de kunde heeft gegeven om kritisch te zijn. Ik geloof geen reet van wat die imams roepen, of wat er in debiele boekjes staat. Ik geloof in mezelf en in Hem. Hij oordeelt NIET, sterker nog. Hij heeft mij zo gemaakt. Hij kan zijn eigen creatie toch niet straffen? Beetje paradoxaal niet?

    Vrede

  21. mhamed
    31 oktober 2006 om 05:21 uur.

    sara zoek hulp en heel snel, jij spoort echt niet .
    weet je wat met jou aan de hand is?
    een: mensen waar jij mee omgaat hebben zelfde iedee als jij dat maakt juist moeilijk om bij de les te blijven.
    twee:je hebt nog nooit verdiept in islam.
    drie:zoek in woordenboek wat keuze’s in het leven betekent.
    vier:geloof is zekerheid in geloof.
    vijf:vrede is in islam vrede het woord in het arabisch .
    als je geen hoofdoek draagt wil niet zeggen dat je geen moslims bent maar juist een zonde begaan.
    ssara sara wat ben jij onwetend!!!!!!!!

  22. abdel
    09 november 2006 om 01:02 uur.

    selam

    laten we niet discusseren over de islam , dat brengt mensen in twijfeling !
    en dit is wat de autochtoon wil ! , ons in twijfeling brengen over het geloof waar wij in geloven en hebben meegekregen van onze ouders.

    hij die kan lezen raadpleegt de koran en de vertalingen van de koran , en negeert wat een ander zegt.

  23. Sara
    22 november 2006 om 12:04 uur.

    sara zoek hulp en heel snel, jij spoort echt niet .
    EN JIJ SPOORT WEL? DOOR MIJ OP DEZE MANIER TE BENADEREN GEEF JE AL AAN DAT JIJ DIEGENE BENT DIE NIET SPOORT. ALLEEN HIJ IS TOCH DE ‘OORDELER’ ?
    weet je wat met jou aan de hand is?
    een: mensen waar jij mee omgaat hebben zelfde iedee als jij dat maakt juist moeilijk om bij de les te blijven.
    IK GA MET VERSCHILLENDE MENSEN OM, IK LEES VEEL, IK WEET WEET. MEER DAN JIJ. WAAROM? OMDAT IK OPEN STA VOOR ANDERE INTERPRETATIE’S. DAT VOEDT MIJ, IK BLIJF SCHERP EN DURF KRITISCH TE ZIJN EN VRAGEN TE STELLEN. IETS WAAR JIJ BANG VOOR BENT, OMDAT JE NIET BETER WEET. EIGENLIJK HEEL ZIELIG EN SNEU. HOUD JIJ JE MAAR VAST AAN ZGN IDEALEN, OPDAT GOD JE ZAL BELONEN. VOOR EEN HOUDING DIE DE WERELD IN DE VERNIELING ZAL HELPEN. WEES DAAR VOORAL TROTS OP.
    twee:je hebt nog nooit verdiept in islam. WIE ZEGT DAT? JIJ? WIE BEN JIJ? IK WEET MEER DAN JOU EN JE HELE ZOOI BIJ ELKAAR. HEB JIJ JE VERDIEPT? DOOR BOEKJES TE LEZEN DIE GESCHREVEN ZIJN DOOR ACHTERLIJKE ‘GELEERDEN’ DIE ZELF NIET BETER WETEN. MAAKT DAT JOU PER DEFINITIE DAN EEN WARE MOSLIM? WANNEER BEN JE VERDIEPT IN DE ISLAM? ALS JE DE KORAN HEBT GELEZEN? HEB IK GEDAAN. HET GAAT EROM WAT JE UITEINDELIJKE MET DIE KENNIS DOET. IK KIES EROVOOR OM ER ANDER MEE OM TE GAAN DAN JIJ. ZOU JE MOETEN RESPECTEREN. ALS JE HET WOORD KENT, TENMINSTE
    drie:zoek in woordenboek wat keuze’s in het leven betekent.
    IK KIES VOOR HET LEVEN. IK LEEF OMDAT IK DURF TE KIEZEN. IK KIES VOOR EEN ANDERE OPVATTING. GOD HEEFT MIJ EEN ANDERE INSTELLING GEGEVEN DAN DE JOUWE. EN IK BEN HEM DANKBAAR
    vier:geloof is zekerheid in geloof. IK BEN ZEKER. JE HOEFT NIETS VOOR MIJ IN TE VULLEN
    vijf:vrede is in islam vrede het woord in het arabisch . JAMMER DAT DE MEESTE MOSLIM DAT JUIST NIET LETTERLIJK NEMEN.
    als je geen hoofdoek draagt wil niet zeggen dat je geen moslims bent maar juist een zonde begaan.
    ZONDE IS IEMAND BEOORDELEN ZONDER KENNIS.
    mhamed mhamed wat ben jij onwetend!!!!!!!!

  24. assia
    27 november 2006 om 09:33 uur.

    SARA , SARA ,

    MEISJE WAT BEN JIJ DOM!!!!!!! EN JE WEET WERKELIJK NIKS VAN DE ISLAM AF!!!!!!!!! WANT WAT ZEGT ALLAH: “WIE NIET IN DE GEOPENBAARDE BOEKEN GELOOFT IS GEEN MOSLIM!!!!!!! DANKZIJ DE KORAN ZIJN WIJ MOSLIMS EN WETEN WIJ WAT ALLAH ZEGT EN WAT HALAL EN HARAM IS!!!!!! VERDIEP JE IN DE KORAN EN ALS JE GEEN ARABISCH KUNT LEZEN, KOOP DAN EEN VERTAALDE!!!!!!!! ALLES IS NU MOGELIJK. JE MOET HET ALLEEN WILLEN. EN ALS JE NIKS OVER DE ISLAM WEET HOUD DAN LIEVER JE MOND!!!!!!!!!!!!!!! WANT ZO VATTEN DE MENSEN DE ISLAM HELEMAAL VERKEERD OP.

  25. helal
    28 november 2006 om 11:45 uur.

    hahaha assia die zattt!!!

  26. galid antwerpen
    02 december 2006 om 04:54 uur.

    salam ik wil gewoon even zeggen waarom kijken wij niet eerst naar ons fouten die wij maken moslim jongens drinken uitgaan sex drugs enz als wij ons aan de islam houden en dat allemaal niet doen dan kijk ons zusters mislimas ons aan van tabarak allah die is er voor gegaan en die ook en die ook dan zien zij in dat allah barmachtig is please broeders en zusters waarom zo bekvechten dat gaat van kwaad naar erger als zij en hoofddoek dragt en achter de hoek weer afdoet das haar problem ik ben met zo 1 getrouwd moet jij haar nu zien bid op tijd draagt haar hoofdoek daglijks haar kleren aangepast enz ::::::::praat er gewoon mee dat helpt en verandering beging bij je zelf en sleep de rest zo mee ik heb respect voor andere culturen maar laat mij niet doen doe integratie ik ben wie ik ben van binnen en van buiten het hiernamaals telt mensen pas op met wat je doet of zegt denkt want allah ziet en hoort weet gewoon alles broeders vecht voor ons geloof wij zijn zwaar achter uit gegaan waar zijn wij wat zal het zijn met ons kinderen en kleinkinderen kennen ze hun land nog hun geloof respect waarde bid bid bid vraag aan allah u te vergeven wat jij hebt gedaan de mens kan je gewoon helpen de goede pad te volgen jij bent die beslist islam is een eer ik hoop dat ik niemand pijn heb gedaan met diet bericht ik dank jullie 0032.485.115.265 loulidigalid@hotmail.com

  27. galid antwerpen
    02 december 2006 om 05:00 uur.

    dit is voor iedereen en zeker voor SKEYRI in de koran staart geschreven LA FARK BINA HARABI WALA HAYAMI ILA BI TAKWA dank u

  28. marokkaantje
    05 februari 2008 om 12:02 uur.

    men saraa allah heeft je zo geschapen klopt maar dat gebruik jij als excuus om niet beter te weten…. pas op met wat je zegt…. ik ben ook maar een puber van bijna 16 ik weet ook niet veell.. maar ik weet dfat je nu een van de grootste zondes begaat.. zuster

  29. Prinsessa
    05 april 2008 om 08:30 uur.

    Ik ben zeer benieuwd wat het woord Skeyri betekent
    Kan iemand mij dat vertellen??

  30. Jihad
    20 juli 2008 om 06:13 uur.

    Als je jezelf goede moslim noemt moet je ook aan alle regels, normen en waarden van de islam houden en niet je eigen regels maken of de regels gaan lopen veranderen omdat je zegmaar met de tijd mee gaat.
    Een moslima mag sporten, bekend worden. Maar wanneer een moslima korte rokjes draat, hoerig make up doet terwijl ze hoofddoek draagt of rookt die kan beter dan ook niet bidden want je gaat dan toch naar de hel.

  31. moena
    23 juli 2008 om 10:14 uur.

    skeyri betekent dronklap of alkoholist

  32. Asianilias
    11 september 2008 om 01:11 uur.

    Als je gelooft in Allah swt en Zijn profeten , de engelen en de djinns en je erkent de bijbel en de tora dan ben je gewoon een moslim.
    Of je daarna goede of slechte dingen doet, maakt je gewoon een goede , of slechte moslim (in de ogen van Allah swt).
    Iemand die zich katholiek noemt of christen hoeft zich toch ook niet letterlijk aan de bijbel te houden.
    Niemand zegt oooh jij mag je geen katholiek noemen , want je leeft niet precies volgens de bijbel.
    Waarom wordt dit dan wel gezegd bij moslims?
    Je bent katholiek als je wordt gedoopt en je bent moslim als je de geloofsgetuigenis hebt gedaan klaar.
    Daarna ben je of een slechte of goede moslim/katholiek.

    En nog even voor Sara wat koran en hadieth.

    Vraag:

    Is het niet dragen van een hoofddoek een grote zonde?

    Antwoord:

    Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

    Het vertonen van haar aantrekkelijkheden door de vrouw en het zich niet houden aan de correcte Islamitische kledingvoorschriften, waaronder het dragen van de hidjaab, staat voor ongehoorzaamheid aan de Bevelen van Allah, Die zegt (interpretatie van de betekenis):

    “O Profeet, zeg tot jouw echtgenoten en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig.” (Soerat al-Ahzaab: 59)

    “En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun Khimaar (een kledingstuk waarmee de vrouw haar hoofd, hals, nek en oren mee bedekt) over hun Djayb (opening van de kraag) dragen.” (Soerat an-Noer: 31)

    “En blijft in jullie huizen en vertoont jullie aantrekkelijkheden niet zoals in de vroegere tijd van de onwetendheid werd gedaan.” (Soerat al-Ahzaab: 33)

    Er bestaat geen twijfel over dat het niet dragen van de hidjaab behoort tot de grote zonden omdat de Profeet (vrede zij met hem) in de volgende overlevering waarschuwt voor een strenge bestraffing voor de vrouwen die hun aantrekkelijkheden openlijk tonen, hij (vrede zij met hem) zei: “Twee groepen inwoners van het Vuur heb ik (in mijn tijd nog) niet gezien: ,,Een volk met zwepen, als de staarten van de koeien, waarmee zij de mensen slaan. En vrouwen die gekleed doch naakt zijn. Heupwiegend en anderen hiertoe (ook) brengend. Hun hoofden zijn als de bulten van wiegende kamelen. Zij zullen het Paradijs niet binnentreden en zij zullen haar geur niet ruiken ook al is haar geur, waarlijk, van zo en zo een afstand te ruiken.” (Moeslim)

    En Allah weet het beter.

    Fawaz Jneid

  33. Asianilias
    11 september 2008 om 01:27 uur.

    En dat moslims niet in vrede kunnen leven , komt omdat ze overal worden aangevallen.
    Zogenaamd omdat het Christelijke westen ze wil bevrijden.
    Want het westen is goed natuurlijk en de moslims lopen achter:p.
    Geef mij eens de echte reden waarom Irak en Afghanistan zijn aangevallen?
    Dat weet niemand.
    En zeg niet omdat Saddam zo slecht was , want Amerika heeft Saddam zelf aan de macht gebracht.
    En toen Saddam de koerden had vergast ging Rumsfeld van Amerika gewoon nog op bezoek en heeft toen handen geschud met Saddam.
    Dat de taliban zo slecht was , zou misschien kunnen , maar alsof dat Amerika wat kan schelen.
    De hutu`s en tutsi`s in Congo hebben elkaar ook afgemaakt met een miljoen doden , toen was Amerika ook nergens.
    China bezet Tibet.
    Rusland valt Georgië binnen.
    En ook Tsjetsjenië.
    Dat land is helemaal vernietigd door de Russen.
    In China zijn de meeste executies per jaar.
    Dus kom niet met het verhaal dat Amerika aan mensenrechten denkt.
    Ze hebben niet eens een eigen land.
    Amerika is van de indianen en die leven in reservaten/kampen.
    Laat ze liever eerst wat doen aan hun eigen land.
    Zogenaamd democratie.
    Ja als je blank en christen bent.
    Je had vroeger met Bush Senior de oorlog tegen het terrorisme.
    Toen heeft hij Pinochet aan de macht gebracht in Chili.
    El salvador heeft Bush toen kapot gemaakt.
    4 landen in Zuid-Amerika heeft hij verwoest.
    Je had ook nog de oorlog tegen het communisme.
    Viëtnam en Korea kapot gemaakt.
    En nu heb je Bush junior met zijn nieuwe oorlog tegen het terrorisme.
    Irak , Afghanistan enz.