MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Exclusief concert Sami Yusuf in Jaarbeurs

15 september 2006 | in Geloof, Muziek | 27 Reacties

Sami YusufVereniging Ettaouhid presenteert de wereldberoemde anasheed-zanger Sami Yusuf. Deze treedt zondag 5 november in de Jaarbeurs te Utrecht op. De zanger, die islamitische liederen zingt, zal voor het eerst in Nederland zijn stem laten horen.

Het Rotterdamse koor Al Wahda zal op deze bijzondere dag haar eerste cd lanceren. Het concert zal aanvangen om 13.00 uur tot 18.00 uur. Een echt familie evenement voor jong en oud!

Sami Yusuf is geboren in juli 1980 en komt uit een muzikale familie. Zijn eerste muzikale opleiding kreeg hij van zijn vader, een internationaal bekende componist, dichter en muzikant. Hij groeide op in Londen en leerde van jongs af aan verschillende instrumenten te bespelen. Geleidelijk aan ging zijn interesse ook uit naar zingen en het componeren van muziek. Een goede reden om het conservatorium te bezoeken waarbij hij o.a. les kreeg van componisten van de Royal Academy of Music. Zijn feeling voor Midden-Oost muziek is gigantisch als je zijn muziek beluisterd.

Sami Yusuf is praktiserend Moslim, en ziet zijn liederen als een manier om de boodschap van de Islam wereldwijd over te brengen en vooral de jeugd aan te moedigen om trots te zijn op hun religie en identiteit. Voor meer informatie over Sami Yusuf kijk op www.samiyusuf.com

Het concert wordt ondersteund door: Islamic Relief, Lebara Mobile,NIO, Marokkaans magazine Mzine, Ekin, Succes Media & Publishing B.V. Kaarten zijn verkrijgbaar via Ticketsservice Nederland, via alle grotere Postkantoren, Free Recordshops, GWK stations kantoren en andere bekende vvk adressen.Vanaf heden zijn kaarten voor slechts 20 euro excl.servicekosten verkrijgbaar t/m 6 oktober 2006.

Er zijn 27 reacties

  1. Jenny
    17 september 2006 om 12:26 uur.

    hallo mensen, esselamu alaikum,

    ik wil graag weten waar je kaarten kunt kopen voor dat concert en meer informatie hebben. kan iemand mij dat vertellen’/

    bedankt

  2. Hamza\
    23 september 2006 om 11:38 uur.

    Selam Alekum

    Heey mensen ik wil hetzelfde als hierboven weten als iemand dat uit kan zoeken ik hoorde dat je bij de ticketboxx kaarten kon krijgen maar daar heb ik ze niet gevonden.

    Thnx alvast,

    Byee

  3. ilias
    23 september 2006 om 01:44 uur.

    hey mensen willen jullie wat duidelijker praten want er zijn ook wat jongeren die mee kijken en jah z weten niet wat jullie bedoelen

  4. Abo ryan
    24 september 2006 om 04:27 uur.

    Salaam Broeders en Zusters,

    Check this site want hier staan alle boven genoemde vragen.

    http://www.succesmp.com/samiyusuf/

    Yalla beslama

  5. modark
    27 september 2006 om 07:49 uur.

    wa alaikoem salaam,
    op http://www.islamia.nl kan je ook kaartjes bestellen zag ik.

    mvg,
    sa,

  6. SMAHANE
    28 september 2006 om 02:22 uur.

    Salaam Alaikoem,

    jah ik wil ook graag naar het concert van Sami Yusuf komen, ma helaas woon ik in België… En volgens mij gaat dat niet…
    dus wil ik gewoon is weten of sami ook is gaat optreden in Antwerpen ofzo, ma als het maar in België is.. Want wil graag met hem foto’s trekken, en ne handtekening vragen, en natuurlijk zijn mooie anajids horen…

    Beslamma

  7. Dilara
    28 september 2006 om 05:09 uur.

    S.a.

    Ik ben echt blij dat Sami Yusuf eindelijk naar Nederland komt, ik ga inhhh naar zijn concert. Ik ben super fan van hem..
    En op http://www.ticketmaster.nl/html/home.htmI deze site kunnen jullie tickets kopen…

  8. Amal
    29 september 2006 om 09:17 uur.

    Halloeeee..

    Ik snap echt helemaal niks van die site’s! misschien ligt het aan ’t niet eten, dus ook niet kunnen denken.. ik probeer het vanavond weer even, maar als het niet lukt.. ‘k las dat je ook op ’t postkantoor kunt halen, zijn dat alle postkantoren of alleen in Utrecht?

    Fijne dagje nog verder allemaal!
    xxx

  9. Amal
    29 september 2006 om 09:21 uur.

    Nou is me even opgevllen dat iedereeen keiii vroegg heeft gereageerd!
    hahaha

  10. leila
    01 oktober 2006 om 03:53 uur.

    salaam,

    Kan er mij iemand zeggen of dit concert gemengd is dus vrouwen en mannen gemengd.

    Shukran

  11. nunu
    05 oktober 2006 om 12:59 uur.

    leila, ik denk dat het gemengd is….Moet Sami dan twee keer optreden?? een keer voor de mannen en een keer voor de vrouwen? Dat denk ik niet. 😉

    nunu, 😉

  12. Zwakke Zuster
    05 oktober 2006 om 10:59 uur.

    Salaam Alaykum warahmatuALlah,
    K hoop dat alles ok met jullie is??? Je kunt die kaartjes halen via verschillende instellingen en zoals werd aangegeven ook bij de grotere postkantoren, k denk niet alleen in utrecht maar verschillende steden..En ja k vroeg me t ook wel af hoe t zit met mannen en vrouwen…K bedoel heb zelf nooit een concert meegemaakt,dus weet niet hoe dat er allemaal aan toe gaat..InshaAllah weten anderen het

  13. NUNU
    07 oktober 2006 om 10:22 uur.

    heej zusters en broeders,
    ik had ook een vraagje.
    Weten jullie misschien of alle kaartjes al zijn uitverkocht of niet??
    Thnx
    xxx
    NUNU

  14. nawall
    08 oktober 2006 om 12:21 uur.

    salaam aleykum mensen..jah ik woon in belgie en ik wil ook wel graag gaan maar waar vind ik tickets en info hierover?..wil ieman zo snel mogelijk antwoorde aub?..chokrann

  15. ouafa
    18 oktober 2006 om 06:50 uur.

    salaam Alikoem oa rahmatoe lahie oa barakatoe,

    zijn er nog kaarten te koop voor het concert van samiyusuf?

  16. Fatima
    19 oktober 2006 om 01:26 uur.

    Salaam Aleikoum,

    Er zijn nog een aantal kaartjes te krijgen via http://www.islamia.nl

    Inshallah zijn jullie op tijd.

    Salaam Aleikoum

  17. music shop Al Kautar
    19 oktober 2006 om 07:16 uur.

    hoi hoi surfers,

    koop je entree kaart bij music shop Al Kautar in utrecht.
    bij ons kosten ze 25 euro plus 1.50 servicekosten elders postkantoren en vvv kantoren enz… betaal je 3 euro en nog wat voor de service kosten.
    bel en je entree kaart wordt voor je bewaard tot en met 2 november.
    je kan ook gewoon langs komen en de kaart kun je gelijk meenemen.

    en trouwens zijn cd hebben wij in de reclame voor 5 euro de eerste album en de tweede album

    music shop Al Kautar, Kanaalstraat 64, Tel. 030-2970329

  18. IK
    04 november 2006 om 08:20 uur.

    Hoezo reclame maken hahah =)

  19. ayisa
    07 januari 2007 om 03:48 uur.

    ik hou fan sami yusuf

  20. assia
    15 januari 2007 om 05:45 uur.

    oooooooooooh sami jusuf ik weet niet wat zeggen ik hou van je en je zing zo goed in alle tallen ooooh sami sami sami ik ook zal iets voor jou zeggen in een andere taal IM LOVE JOU

  21. younes
    21 januari 2007 om 12:59 uur.

    salam ikhwani
    sami yusuf yomatel metal chab moslim fi belad al mahjar…le dalek yajebo an nakona metlaho fi l3adid mena safat awaloha al akhla9…wa tasamoh ma3a kafat nas…mahma kanat deyanatohom….9ala ta3ala:manchaea falyoumen wa man chaea fal yakfor…..wa9ala aydan la ikraha fidin….salam

  22. zaynab
    20 februari 2007 om 08:35 uur.

    salaam , Younes
    Alles goed met jou .?
    ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat je hebt opgeschreven
    kan je dat vertalen als je kan ?
    groetjes : Zaynab

  23. ik
    05 april 2007 om 06:16 uur.

    selam alekum

    alles goed mense ik da doei

  24. Ramize
    17 september 2007 om 10:06 uur.

    selamu alejkum we rahmetullahi we bereketuhu,ju pershendes nga zemra dhe ua uroj mujin e meshires Ramazan dhe jeni shum te mrrekullueshem vec vazhdoni zoti ju ndihmofte dhe ua shtofte imanin dhe dua te kontaktoj me ju drejtpersdrejti ju pershendes edhe nje her paqja dhe meshira e All-llahut qofte mbi juuu…

  25. Studente
    17 september 2007 om 10:54 uur.

    Ik luister naar al zijn liedjes. Super!
    Misschien ga ik ook.. als er maar geen taliban aanhangers daar zijn 😉

  26. Fatima
    30 oktober 2007 om 12:23 uur.

    Assalamon Alaikum Sami

    I just want to say that I love your songs but my dad says that your songs are the only ones I can listen to and any really good Islamic songs. Did I tell you that my father is a Mullah that means a wise man an Islamic scholar and he is a good man he isn’t like those scholars who say everything is harram he is a man who says everything is harram but only somethings and he is a man who says everything is halal but only somethings. My dad is a good scholar and if you don’t know what that word means then I will tell you. It means that my father is a wise man who teaches things about Islam and about other things. If you want to email my father his email is : http://www.gshaiwany@yahoo.com and my email is if you want to contact me it is: http://www.fatiema@yahoo.com

  27. leyla
    17 oktober 2008 om 06:47 uur.

    jammer zeg dat er geen concerten in Nederland zijn, want dan had ik het wel geweten.