MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Goedkoper vliegen naar Marokko

15 september 2006 | in Marokko, Toerisme | 23 Reacties

Jet4youUitstekend nieuws voor de Marokkaanse gemeenschap en zonfanaten. Vanaf 1 november 2006, biedt Jet4you, de Marokkaanse lowcost maatschappij, drie wekelijkse vluchten naar Casablanca, vanaf 18 euro, inclusief alle toeslagen.

Na lange vruchtbare gesprekken met de directies van de luchthavens van Charleroi Brussel Zuid en Luik, heeft de luchtvaartmaatschappij Jet4you beslist drie wekelijkse vluchten te starten naar Casablanca (woensdag, donderdag en zondag) vanaf 01 november 2006, in samenwerking “code share” met de Belgische maatschappij Jetairfly. De vluchten zullen worden uitgevoerd met een Boeing 737-400 met een capaciteit van 173 zetels schrijft TourPRess.

Deze twee nieuwe lijnen richten zich zowel naar de Marokkaanse bevolking in België en de aangrenzende landen, als naar toeristen die vanuit Charleroi Brussel Zuid en Luik een alternatief en concurrerend aanbod krijgen. De vluchten kunnen vanaf nu geboekt worden.

Jet4you is ontstaan door een samenwerkende ambitie van Marokkaanse investeerders in de toeristische sector, de Heren Guy Marrache en Ahmed Benabbès Taarji, in samenwerking met de groep TUI, eerste Belgische groep in toerisme en vijfde Europese luchtvaartmaatschappij. De luchtvaartmaatschappij had zijn eerste commerciële vlucht op 26 februari 2006. Jet4you verbindt verschillende Marokkaanse en Franse luchthavens. Het doel is vooral het netwerk met andere Europese landen uit te breiden, om eind 2010, 1.5 miljoen passagiers te mogen noteren, met een luchtvloot van 10 toestellen en 395 medewerkers.

Er zijn 23 reacties

  1. soufian
    15 september 2006 om 11:48 uur.

    inclusief btw zit je mss op 80 euro per persoon , eigenlijk is dat echt goedkoop maar wat is er in november te doen in marokko? en gelden deze prijzen ook nog voor augustus? want dat zou helemaal mooi zijn .

  2. soussy
    15 september 2006 om 12:32 uur.

    ah naar casablanca!
    waarom niet naar agadir waar de toeristen naar toe willen!

  3. Nihad
    15 september 2006 om 01:20 uur.

    Waarom niet naar Tanger…

  4. zoon van alhoceima
    15 september 2006 om 02:08 uur.

    waarom niet naar al hoceima of Nador…..

  5. Kassmi
    15 september 2006 om 03:54 uur.

    heel mooie initiatief,
    ik hoop dat in de toekomst meer vluchten ook naar andere bestemingen.
    Met groet en veel succes,
    Hafid

  6. Magrabi
    15 september 2006 om 07:47 uur.

    tzzzz………vanaf november…en vanaf juli betaal je 600 euro per persoon

  7. soufian
    15 september 2006 om 08:01 uur.

    omdat nador en hoceima niks te bieden heeft, laten ze die plaatsen ens eerst opknappen zou ik zeggen, casablanca an agadir zijn gewoon de bommm en als nador is opgeknapt dan zal het niet lang duren voordat daar ook toeristen heengaan , want de hele opzet van deze low cost flight zijn niet extra voor ons gemaakt neeeeee ze zijn er voor de niet-marokanen en voor 2010 zijn dat 8 miljoen extra toeristen dus tegen die tijd …..wil ik nog wel zien of jullie blij zijn met dat die toeristen jullie stranden komen vervuilen britten die in hun blote kont door al hoceima rennen en ga zo door haha spanje wilt niks liever dan af van dit tuig marokko wilt ze hebben

  8. Nihad
    15 september 2006 om 11:08 uur.

    Toch gek, want als ik Tetouan ben zie ik de stranden vol met mensen uit het Zuiden…

  9. Keltoum
    16 september 2006 om 01:02 uur.

    Idd. Mensen uit het zuiden gaan vaak naar het Noorden. Maar daarentegen heb je weer mensen uit de Riff die naar het zuiden en dagilya gaan. Een soort van switch. Zal me niks verbazen dat over een paar jaar in dagilya alleen berbers spreken en in nador alleen arabisch.

    Anyway…
    goeie initiatief, eindelijk de tarieven omlaag! wel jammer dat ze gelden voor de maand november, juli/augustus zou perfect zijn!!

    Mooi bedacht;zal de economie goed doen. Al die westerse toeristen…Zal een goede investering in de toeristische sector zijn.

    PS. ik mis marokko 🙁

  10. tarik
    16 september 2006 om 10:10 uur.

    waroom naar casablanca terwijl de meeste marokkaanen die hier wonnen komen uit noorde
    dan moet je als nog in die chit bussen tussen de geiten en kippen naar bestemings plaats
    ik zie liever meer vluchten naar noorden

  11. Saida
    16 september 2006 om 10:32 uur.

    Mensen die naar Tanger willen vliegen naar Malaga.
    Mensen die naar Agadir willen vliegen naar Agadir genoeg vluchten daar naar toe.
    Deze vluchten worden nooit zo duur maar zijn snel volgeboekt.

  12. mehdi
    17 september 2006 om 02:32 uur.

    allemaal zeuren waarom daar niet en daar wel, zeur eerst eens over de prijzen
    van andere maatchappijen OOK in november wees blij dat er een concurent
    is gekomen goed voor alle prijzen!!

  13. adil
    18 september 2006 om 01:25 uur.

    ik vind het een goeie initiatief.beter dat ze vluchten hebben na casablanca want in nador valt er toch niks te beleven tussen al die berggeiten.Maar ik hoop ook dat er vluchten komen na agadir en marakech.

  14. mounir
    18 september 2006 om 01:40 uur.

    vluchten worden goedkoper wat geweldig. Iedereen heeft weer zijn eigen mening wat geweldig. Als je vindt dat er iets besters kan doe dan zelf wat aan en begin ergens te klagen dan alleen een mening te zeggen of begin je eigen bedrijf om de concurrentie te verhogen, want iedereen weet dan men gra

  15. mohamed
    01 oktober 2006 om 03:40 uur.

    een vraag? welke site moet het zijn voor boeking

  16. riffia
    06 oktober 2006 om 01:45 uur.

    Nou sorry hoor ik wilde gaan boeken van parijs naar casa vertrek op 2 november en terug op 5 november en ik kwam op een bedrag van zeshonder euro en nog wat.. voor 2 personen is niet echt goedkoper… heb een andere gevonden op een ander website (niet van jet4you) en kon een vliegticket vinden van 463,- euro.. kan iemand mij dat uitleggen???? en een enkeltje voor 2 mensen is 272…

  17. mohamed
    07 oktober 2006 om 12:08 uur.

    beste RIFFIA,
    ik denk dat de bedoelde site nog niet is gelanceerd, waar jij na gekeken hebt is al een bestaande site.
    dus ik vroeg me af waar die site is gebleven of zijn dat maar weer mooie praatjes, zoals gebruikelijk in Marokko

  18. Mustapha
    10 april 2007 om 03:53 uur.

    Dat is wel goed voor ons, want uitendelijk betaal je een laag bedrag voor je vlucht. ipv dat je genaaid wordt door de Royal Air Maroc.
    Ik zeg tegen de mensen die altijd klagen maar niks doen! Daar is niks te beleven maar wat heb je zelf aan gedaan. heb je nagedacht misschien in Marokko te willen investeren!! alles is nodig daar doe wat aan als je kan en niet alleen maar zeiken!!

  19. chaymaa
    22 mei 2008 om 12:32 uur.

    ik vind de vluchten naar nador veel te duur

  20. bni-nsar