MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Mbark Boussoufa slachtoffer spreekkoren

18 september 2006 | in Sport | 23 Reacties

Mbark BoussoufaMbark Boussoufa, de Nederlandse Marokkaan die momenteel voor Anderlecht speelt, is dit weekend voor de derde keer dit seizoen het slachtoffer geworden van kwetsende spreekkoren. Ditmaal waren het de supporters van Lokeren die over de schreef gingen.

Telkens als de speler van Marokkaanse afkomst de bal beroerde werd dit door de supporters van Lokeren met luid gejoel en racistische spreekkoren begroet schrijft VoetbalPrimeur.

Dit kon echter niet verhinderen dat Boussoufa een goede wedstrijd speelde en met een assist een bijdrage leverde aan de 2-0 zege van Paars Wit. Eerder dit seizoen kreeg Boussoufa het al zwaar te verduren in de thuisduels met Club Brugge en Germinal. De spelmaker van Anderlecht kreeg uitspraken als ‘islamieten parasieten’ over zich heen.

Er zijn 23 reacties

  1. Miss_N
    18 september 2006 om 04:17 uur.

    jaja, als marokkaan zijnde moet je wat kunnen incasseren tegenwoordig.

  2. SAMADIE
    18 september 2006 om 09:36 uur.

    een van de vele eigenschappen van het mensen soort wat onder marokanen valt, is het grote incaserings vermogen.
    het is triest dat we marokanen de boksbal van de maatschapij zijn zowel in nl als in belgie, maar het kan ook niet anders in de huidige klimaat dat door de media en de regringen wordt geschept omtrent de marokaan, ik denk dat het komt om dat de marokaan steeds vaker de kans maakt om hoger functies te kleden, en dat is niet de bedoeling de marokaan was gehaald voor de klusjes wat de nl niet wou doen en nu door polen wordt gedaan, de marokaan krijgt het moelijk ondanks dat we steeds beter en hoger worden opgeleid. tenspijt.
    maar mensen we komen er boven op, we moeten door gaan ondanks alles we zijn de perfect voorbeeld van inttegratie we zijn overal te vinden zowel als gevangenis dericteur als bewaker als gevangen vertegenwoordigt in de topsport. overal vind je de marokaan. daarom wordt het moelijk gemaakt, als de marokaan gewoon als fabriek arbeider was geblijven. dan hadden we nu geen probleem.
    ach jah zo kan je wel uren blijven schrijven maar je zou het wel als de jihad kunnen zien.

  3. Aziz
    19 september 2006 om 12:08 uur.

    Samadie, het is MAROKKAAN met twee K’s

  4. Rob
    19 september 2006 om 12:30 uur.

    Samadie, wat een ouwehoerverhaal hang je op! Je kruipt helemaal in het harnas van de gediscrimineerde zielepoot. Je gaat er overduidelijk bij voorbaat al van uit dat je, hoe dan ook, altijd gediscrimineerd zult worden. Bij mij in het bedrijf struikel je bijna over collega’s van allochtone afkomst. Polen, Marokkanen, Ethiopiers, Chinezen, Turken, etc.etc. De meeste hebben een goede baan en verschillende (ja, ook Turkse en Marokkaanse) hebben een leidinggevende functie. En weet je wat? Ik gun het ze van harte, want ze hebben er hard voor gewerkt!! Het zal mij aan m’n reet roesten waar m’n collega of chef vandaan komt, zolang hij/zij maar het werk goed doet en met de collega’s door een deur wil.
    Jouw jammerklacht is nou typisch een voorbeeld voor iemand die alles en iedereen de schuld geeft van het falen van zichzelf en de eigen groep, BEHALVE zichzelf! Neem eens een voorbeeld aan die allochtonen die het WEL gemaakt hebben. Je zult nog schrikken (en je schamen voor je geweeklaag) hoeveel dat er zijn… IK ken er heel wat.

  5. Saida
    19 september 2006 om 01:33 uur.

    Samadie je vergeet ook nog schrijvers, rappers, acteurs en filmmakers. Daar waren allemaal onze vaders niet voor uit Marokko gehaald.

  6. Rif _ Srtijder
    19 september 2006 om 02:48 uur.

    rob wat ouwehoer jij nu weer ik ben het met haar helemaal mee ens dat hollanders en andere mensen ons niet willen is bekend en dat jullie er niet tegen kunnen dat wij marokkanen er steeds door studern en steeds meer emmigreren denken de hollanders er nu anders over en beginnen ze over onze goddienst te beledigen en dat is jullie kans om ons daarmee te pakken we zullen doorgaan met wat we deden en dat is gewoon door vechten tot alle mensen ons respecteren en van onze broeders en zusters en onze kinderen en onze goddienst zullen afblijven en dit is geen geklets als je dit leest denk je diep na en ga je mij gelijk geven ik weet dat je nu het benauwd heb en zeg jah deze gozer heeft gelijk

  7. SAMADIE
    19 september 2006 om 06:41 uur.

    sorrry ROB maar lees goed, want je hebt mijn verhaalr niet begrijpen en daarbij ik ben een jonge die onlangs de tegenslagen het aan het ben, does maak je maar geen zorgen , ik denk dat jij eerder in een harnas kruipt door mij een schuld gevoel aan tepraten, en dat het maar onse schuld is, jij moet verder kijken dan je eigen bedrijf. dan praten we verder, waarom is het altijd zo waneer we over feiten gaan beginnen dat er iemand zo als jij het al beter weet. ik zal het maken en word ooit jou baas let maar op

  8. SAMADIE
    19 september 2006 om 07:51 uur.

    azul rif strijder ik ben samadie een man maar geeft niet, en jah saida je hebt gelijk al die mensen zijn er ook nog, maar mensen als rob die zijn er ook helaas,

  9. Miss_N
    20 september 2006 om 09:22 uur.

    jullie nederlands is wel belabberd man…

  10. Rob
    20 september 2006 om 10:27 uur.

    Rif_strijder,
    Ja, ik krijg het inderdaad benauwd. Van je slechte taalgebruik………..

    IK heb nog nooit jullie godsdienst beledigd
    IK heb nog nooit een probleem gehad met een allochtone collega
    IK heb nog nooit een probleem gehad met een allochtone leidinggevende
    IK heb nog nooit een probleem gehad met een allochtone buurman
    IK heb respect voor iedere allochtoon die verder wil studeren en iets van z’n leven wil maken
    etcetc
    Het enige wat je doet is schreeuwen en denken dat je weet hoe de wereld in elkaar zit. Je hebt een absoluut en volkomen vooringenomen mening over de Nederlandse samenleving. JIJ maakt het een andere allochtoon extra moeilijk, maar dat zul je NOOIT toegeven.
    Dus hou op met dat stompzinnige “in vakjes plaatsen” want daarmee ben je net zo fout bezig als de autochtonen die dat met “jullie” doen.

  11. Rob
    20 september 2006 om 10:30 uur.

    Samadie, MIJN baas zul je niet snel worden, want daarvoor moet je iets beter leren schrijven…
    Afgezien van deze hatelijke opmerking, ik probeer je geen schuldgevoel aan te praten, dat doe je namelijk zelf. Je plaatst jezelf in het verdom-hoekje en geeft vervolgens de schuld aan anderen. Als je net zoveel shit moet verwerken als ik in mijn leven heb gedaan, mag je verder praten, maar IK gaf niet de wereld de schuld en heb mezelf eruit geknokt!

  12. samad
    20 september 2006 om 06:06 uur.

    rob jij mag blij zijn dat ik je baas niet ben, want begrijpend lezen kan jij niet, ik heb het niet over mijzelf ik heb het over de marokaan in het algemeen, jij ontkent dat de marokaan wordt gedescrimeneerd, en jij zegt eigenlijk met aw dat we onzelf in een hoekje duwene. ROB kijk om je heen. word wakker wees gewoon een vent

  13. Rob
    20 september 2006 om 10:50 uur.

    Samad of Samadie (whatever…), dit gesprek leidt nergens toe, want het is niet eens een discussie. Jij leest wat je wilt lezen en je hoort wat je wilt horen. Nergens uit mijn woorden kun jij opmaken dat ik beweer dat Marokkanen niet worden gediscrimineerd. NERGENS UIT !!! Pijnlijk genoeg voor jou, bevestig je met je reactie alleen maar wat ik beweer.

    Ik weet donders goed dat er gediscrimineerd wordt, een imbeciel weet dat nog! Maar de hele autochtone bevolking ervan de schuld geven is net zo stompzinnig als wanneer ik elke Marokkaan als een crimineel zou beschouwen. Maar toevallig heb IK wel in de loop van een pistool gekeken in de handen van een Marokkaanse schoft ,die vond dat ik niet snel genoeg achteruit reed, terwijl hij tegen het verkeer in reed !!!!!!!!! En toch veroordeel ik niet alle Marokkanen. Gek he? Ben ik nou zo’n naieve sukkel of heb ik gewoon fatsoen in m’n donder?

    Trouwens, hoe discrimineren “jullie” niet onder elkaar? Worden/werden Berbers niet als twee-rangs burgers beschouwd door Marokkanen? Is het Berber niet lange tijd een (haast) verboden taal geweest? Is het Rif niet altijd zonder enige steun van de centrale regering geweest en moest men zichzelf maar zien te redden? En je durft te mekkeren over de, ongetwijfeld aanwezige, discriminatie hier?

    Je kunt blijven ontkennen wat je wilt, maar een groot deel van de problemen wordt veroorzaakt door jezelf al bij voorbaat gediscrimineerd te voelen. ALS je gelijk zou hebben, dan zouder er lang niet zoveel geslaagde en succesvolle Marokkanen zijn (en allochtonen in het algemeen), maar je WILT het gewoon niet zien, want het is veel makkelijker om de autochtonen de schuld van het mislukken van alles.
    Je moet je trouwens eens afvragen waarom de Marokkaanse meisjes het VEEL BETER doen dan de jongens… Ze studeren, ze lopen stage, ze vinden banen en gedragen zich op een manier die respect afdwingt, JUIST bij autochtonen. Maar veel jongens hebben een attitude waardoor je ze het liefst van 6 hoog naar beneden gooit. Ook hier even de goeden van de slechten scheiden, anders zeg je weer dat ik alle jongens discrimineer… Je moet op deze site trouwens eens andere reacties van mij lezen, dan leer je misschien dat ik geen enkele moeite heb met allochtonen, maar ja, dan heb je geen excuus om me aan te vallen…

    Ik heb verdorie een allochtone zwager die 5000 euro netto in de maand verdient en al zijn broers en zuster hebben uitstekende functies in het bedrijfsleven. Wou je soms zeggen dat zij mislukt zijn?
    Nee, ze hebben zich de pokken gewerkt om wat te bereiken!! Laten de jankers en klagers daar maar eens een voorbeeld aan nemen!!
    Dit is het laatste dat ik er over zeggen wil.

  14. SAMADIE
    21 september 2006 om 08:03 uur.

    ik zeg je een ding begrijpend lezen, en even over de berber kwestie, ga na marokko en kijk hoe de berber steden zijn en dan praten we verder.
    en rob even een goede tip is gratis trouwens trek je nooit een discussie persoonlijk aan.
    en we zijn in nl en niet in marokko tenslote is nl eenrechtstaat. of niet.

  15. Rob
    21 september 2006 om 12:29 uur.

    Ik baseer mijn opmerking over Berbers op uitspraken van Berbers. Wellicht is er onder de huidige koning een nieuwe tijd aangebroken. Dat werd dan ook wel niet, waar of niet?
    Enfin, mijn zegen heeft hij, want ik heb wel de indruk dat hij het goed wil doen.

  16. Miss_N
    25 september 2006 om 09:20 uur.

    Rob.. je bent raar…

  17. Rob
    25 september 2006 om 11:39 uur.

    Miss_N, dank voor je “zinvolle” bijdrage……

  18. Miss_N
    25 september 2006 om 01:58 uur.

    graag gedaan hoor..

  19. Rob
    25 september 2006 om 02:46 uur.

    Miss_N,

    Maar zou je daarnaast ook zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen wat je nou eigenlijk tegen me wilt zeggen. Dat ik een rare ben, is namelijk niet iets nieuws voor me. Alleen ben ik toch erg benieuwd hoe jij dat, aan de hand van mijn reactie, zo kunt inzien…

  20. Rob
    29 september 2006 om 11:52 uur.

    Miss_N,

    We zijn inmiddels 4 dagen verder en nog steeds heb je m’n vraag niet beantwoord. Moet ik dan maar concluderen dat je je bedient van “kretologie” en niet van plan bent om een zinnige bijdrage te leveren? ’t Is jammer… Gelukkig zijn hier ook een aantal mensen die niet alleen maar “iets schreeuwen”. Met hen ga ik graag in gesprek.

  21. Miss_N
    02 oktober 2006 om 02:32 uur.

    @ rob… ik heb ook nog een normaal leven hoor, in tegenstelling tot jou!! Ik vind je raar omdat je zoveel denkt te weten over allochtonen en onze problematiek. Maar je weet helemaal niets in feite. Je kunt pas echt weten hoe de vork in de steel steekt als je zelf een ” allochtoon” bent. Dus houd die intellectuele blabla praatjes voor je. In de eerste plaats bespaar je jezelf een hoop moeite.

    ciao

  22. Rob
    03 oktober 2006 om 12:48 uur.

    Miss_N,
    Je geeft precies de reactie die ik verwacht: zonder enige inhoud van betekenis, dus.
    Dat jij denkt dat ik geen normaal leven heb, is voor jouw rekening.
    Maar toch wil ik je opmerking beantwoorden. Misschien weet ik meer over de problematiek dan jij denkt (en zelf weet…), want IK sta open voor gesprek en discussie en doe tenminste de moeite om te luisteren. Van “intellectuele blabla praatjes” blijf ik ver weg, maar het feit dat jij mijn eenvoudige tekst als zodanig leest, zegt veel over je eigen ontwikkeling.
    Tot slot, als ik door te luisteren en te praten met allochtonen EN autochtonen iets nuttigs kan bijdragen tot wederzijds (!) begrip, is geen enkele seconde van mijn tijd verspilt, dus wil ik dit moeite graag doen.
    Misschien iets om zelf in overweging te nemen?

  23. Andy
    05 september 2007 om 11:41 uur.

    Its getting hot!!!!! hahahaha