MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Ministers openen Ramadan Festival

24 september 2006 | in Geloof, Overheid | 16 Reacties

RamadanfestivalMinister voor Bestuurlijke Vernieuwing Atzo Nicolaï (VVD) opent vandaag in Amsterdam het Ramadan Festival 2006. Het festival is een initiatief dat ontmoeting en dialoog tussen moslims en niet-moslims moet stimuleren, meldt de organisatie.

Minister van Cultuur Maria van der Hoeven (CDA) opent het festival in Rotterdam. Nicolaï wordt bij de opening in Amsterdam vergezeld door burgemeester Job Cohen.
Onderdeel van het festivalprogramma zijn de zogenoemde hospitality diners. Hierbij stellen islamitische families hun eetkamer beschikbaar voor mensen van verschillende komaf om kennis te maken met elkaars cultuur, laat de organisatie weten. Het Ramadan Festival heeft dit jaar als thema ‘vrede’. Op 24 oktober wordt het Ramadan Festival afgesloten in het Amsterdamse Paradiso.

Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wensen alle moslims een gezegende Ramadan toe. Via onze site is het mogelijk om gratis een Ramadan SMS te versturen. Hiermee kun je iemand anders gratis een fijne Ramadan via SMS toewensen.

Er zijn 16 reacties

  1. hassanhasson
    24 september 2006 om 04:45 uur.

    Voor een nederlands aasgier draait het uiteeindelijk hierom: ‘Hierbij stellen islamitische families stellen hun eetkamer beschikbaar’

  2. Rob
    24 september 2006 om 11:15 uur.

    Hassanhasson: afgezien van het feit dat ik practisch geen enkele minister vertrouw, vind ik jouw opmerking nou net zo dom en arrogant als wanneer een autochtoon zegt dat Marokkanen hier alleen maar naar toe komen om een uitkering te krijgen en te lui zijn om te werken. Je bereikt met dergelijke uitspraken nou echt heeeelemaaaaal niets positiefs, integendeel zelfs!

  3. Ouarda
    25 september 2006 om 12:15 uur.

    Van mij mogen ze komen om een kommetje soep mee te nuttigen, ik vind het best. alleen denk ik dat het niet veel zal helpen. wat respect voor elkaar betreft, moet het van binnenuit komen. respect voor anderen heb je in je of je hebt het niet, meestal toont de NL se bevolking wel respect voor elkaar, maar het komt wel eens voor dat het niet gemeend is. wat integratie betreft komt dat niet eens voor bij dit soort zaken.

  4. hassanhasson
    25 september 2006 om 01:13 uur.

    je spreekt over DIE marokkaanen die hierheen zijn gekomen, terwijl de meeste marokkaanen hier geboren zijn!

    ik krijg ook een uitkering! heerlijk. ik schaam me er niet voor en dat zal ik nooit doen. trouwens ik ben ook te lui om te werken. dat doe ik omdat ik een marokkaan ben.
    Een nederlands aasgier komt mijn keuken niet in! ze wroeten en vreten alles alles wat ze tegen komen!

  5. Hola
    25 september 2006 om 02:28 uur.

    Heel jammer dat er in deze vredige maand, zulke uitspraken worden gedaan. Niemand bereikt er wat mee. Is het zelfspot? Of weet men gewoon niet meer wat men zegt? Met zulke uitspraken wordt echt niets positiefs bereikt. Iedereen moet positief denken en open staan voor elkaar, wil men ooit nog samen verder kunnen. Laat ieder in z’n eigen waarde en kom alsjeblieft niet met zulke domme, nietszeggende uitspraken waarmee je niet alleen jezelf, maar ook de rest van de Marokkanen naar beneden haalt.
    En eerlijk gezegd denk ik (hoop ik) dat Hassanhasson Rob verkeerd begrepen heeft. Hij zegt nl niks slechts over de Marokkanen. Je doet nu precies hetzelfde als hetgeen wij juist zo tegen zijn. En dat is: generaliseren (maw: iedereen over 1 kam scheren) Het gaat niet om een Nederlander of een Marokkaan of Chinees of wat dan ook. Een mens is een mens! En we zijn allemaal broeders en zusters!

  6. Rob
    25 september 2006 om 02:52 uur.

    Hola,

    Je hebt precies begrepen wat ik wilde zeggen! Ik heb, als ik daartoe een reden voelde, reeds meerdere keren op deze site duidelijk positieve uitspraken over Marokkanen en negatieve uitspraken over autochtone Nederlanders gedaan. Ik beschouw mensen en niet groepen. Ik woon liever tussen fatsoenlijke Marokkanen dan tussen asociale autochtonen, terwijl ik helemaal niet met “anderen” dweep. Maar het betreurt me zeer dat sommigen hier werkelijk ELK woord negatief uitleggen.

  7. Toth
    25 september 2006 om 02:54 uur.

    Er is sprake van humor bij Hassonhasson. Daar ben ik zwaar op tegen. Net zoals couscous trouwens. Haal dat in huis en je keuken is veilig. Dat kun je alleen nog maar met bier neutraliseren.

  8. hassanhasson
    25 september 2006 om 04:10 uur.

    Rob zegt: Ik woon liever tussen fatsoenlijke Marokkanen dan tussen asociale autochtonen!!!! ik vind het een vreemd uitspraak.

    Hola ik bgrijp jou insteek wel, maar ik vind het niet logisch. Ten eerste hier heb ik het over MEZELF en niet over jou of namens jou of namens de marokkaanse gemeenschap! en weet je waarom? omdat wij gelukkig zo verschillend zijn en dat willen wij ook zou houden!
    maar goed, Mabrouk Ramdan! en niet morsen met Herira ……..

  9. Samira
    25 september 2006 om 05:07 uur.

    Zoals op zoveels forums zijn er veel negatieve schreeuwers die nergens anders hun mening kunnen uiten omdat niemand naar ze luistert. Ik ben zelf actief in diverse forums (niet via internet) voor hoogopgeleiden ter bevordering van integratie in de Nederlandse samenleving waarbinnen ik een netwerk opbouw van allochtonen en autochtonen maar bovenal…..NEDERLANDERS, zoals wij allen, ongeacht onze afkomst. Mensen die zich in willen zetten voor een goede samenleving met respect voor elkaar.

    Ik denk dat we mensen met “domme” negatieve uitspraken hier gewoon moeten negeren want pas dan voelen ze hun dommigheid omdat dan zelfs HIER niemand luistert of op ze reageert. Moge God hun wijsheid schenken!

  10. SH66T6N
    25 september 2006 om 09:51 uur.

    Integratie gaat tot de voordeur.

    Er is niets mis mee dat ieder zijn eigen leven leidt. Alsof nederlanders bij surinamers over de vloer komen, een klein deel jah. Ze kennen, netals de marokkanen, hun voedsel voornamelijk van de suri-toko’s (lust ook wel een roti kip, wel hallal).

    Bij marokkanen moeten ze over de vloer komen. Men wil gewoon weten hoe we leven, want men heeft een bepaald (negatief) beeld.

    Alles wat arabisch is en zich misdraagt is marokkaan. Wie ziet het verschil tussen een ira-kees (lol), egyptenaar, algerijn e.d.

    Vraagt iemand naar hun reilen en zeilen? Onderling hebben marokkanen het al moeilijk genoeg, qua bergip tussen berbers en arabieren schort het nogal. Tenzij men hun aanvalt dan zijn het broeders.

  11. Rob
    25 september 2006 om 11:26 uur.

    Hassanhasson, ik wil toch graag in alle vrede en oprechtheid weten wat jij nou zo vreemd vindt aan mijn opmerking als ik zeg dat ik liever tussen fatsoenlijke Marokkanen zou willen wonen dat tussen asociale Nederlanders (autochtonen). Als je me daarin niet gelooft, dat vind ik dat jammer, maar daar kan en zal ik verder dan niets mee doen, als het iets anders is ben ik toch behoorlijk benieuwd…

  12. hassanhasson
    27 september 2006 om 07:28 uur.

    Toth. ik ben wel te spreken over je humor!
    hou het lekker bij de stampot, dat is veilig voor je centrale zenuwstelsel.
    Rob, ik woon zelf ook liever tussen fatsoelijke Nederlanders dan asociale kampers.
    Samira! hoe kan het zijn dat jij wel pleit voor een al geheel integratie terwijl je anderen, volgens jou mensen met ‘domme’ uitspraken, wilt uitsluiten? trouwens ik voel geen Nederalnder, dat ben ik ook niet en dat wil ook niet zijn.
    Ik ben wel een burger van dit land en ik hou me netjes aan de wetten niets meer en niets minder!!!
    mensen!!!!! ik hou van jullie allemaal.

  13. Toth
    27 september 2006 om 12:39 uur.

    Ik lust wel een hapje stamppot, zoete appels (hete bliksem) en wortels zijn veruit favoriet. Ik denk dat ik daarom ook zo buitengewoon intelligent ben en razend knap bovendien. Maar serieus, ik snap het nut niet van couscous. Het is het enige eten op aarde dat lekkerder ruikt dan dat het smaakt. Ik zou er ondanks mijn haast bovenmenselijk intellect, nooit op gekomen zijn om het op te eten in plaats van het onder me oksels te smeren.

  14. Sihem
    29 september 2006 om 09:24 uur.

    Ik wil alleen reageren op de reactie van Toth….ik vraag mij af, of jij Marokkaan bent??!!??

    En wat betreft je bovenmenselijk intellect??? Als dat echt zo bovenmenselijk zou zijn, dan had je het wel gelaten om te vermelden!!!

    Gelukkig ziet de rest in, dat waar jullie (zowel jij als Hassanhasson) het nu over hebben nergend over gaat.

    Ik ben geneigd om het met samira eens te zijn over de reden voor jullie reacties.

    En dit terwijl ik het ook niet eens ben met haar uitspraken. Hoger opgeleid betekent niet automatisch dat je alles beter weet en alles in een beter perspectief kunt zien!

    Het is doodzonde dat de Marokkanen die iets bereiken zich met een arrogantie bewegen door dit soort fora.

    Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg!

  15. mhamed
    29 september 2006 om 05:31 uur.

    salam mo3alaykom akhay wa okhatie al moslima kam ana masrouar behad chahri al moubarak wa atman mina allah alkadir an yansoura kol moslim wa moslima fe kole anha9 alalam .. met vriedelijke groeten en tot zins……….mhamed

  16. layla