MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Kort geding tegen Gay Krant

25 september 2006 | in Maatschappij | 10 Reacties

homovlagTegen het Nederlandse homoblad “Gay Krant” is er weer een rechtszaak aangespannen. Dit keer gaat om het plaatsen van een foto van een Marokkaanse jongen bij een artikel over het MTV-programma ‘Ik ben homo’. De Marokkaanse jongen op de foto is geen homo en wordt sinds de publicatie in februari door vrienden en familie uitgesloten.

Volgens de Gay Krant is het productiehuis van het tv-programma juist in de fout gegaan. “Omdat het productiehuis niet over foto’s beschikte over het programma ‘Ik ben homo’ heeft het ons die foto met de Marokkaanse jongen bezorgd. Wij zijn niet in de fout gegaan”, aldus Henk Krol van de Gay Krant. Het productiehuis denkt daar anders over en heeft, na een reeks advocatenbrieven, de Gay Krant gedagvaard. Het productiehuis eist, namens de Marokkaanse jongen, een rechtzetting in de Gay Krant en een schadevergoeding. Zo schrijft gayworld.be.

Op 24 oktober zal de rechter zich uitspreken in de zaak.

Er zijn 10 reacties

  1. SAMADIE
    25 september 2006 om 07:32 uur.

    zo heeft de gay krant gratis extra reclame.

  2. Ayman
    27 september 2006 om 01:13 uur.

    Wat een honden die homo’s,tfoe!

  3. Mo
    27 september 2006 om 05:42 uur.

    Zielige en domme familie en vrienden dan! ‘Oh, je bent iets wat wij niet begrijpen? Dan lig je eruit!’ Terwijl ze het niet eens van hem hebben gehoord! Al helemaal achterlijk natuurlijk!

    Het is ook erg slordig en respectloos van de Gay krant! Zomaar een foto van iemand plaatsen en dan suggereren dat diegene homo is!

    En Ayman moet weer snel onder zijn steen kruipen of terug naar de grotten, Tfoe!

  4. susu
    27 september 2006 om 10:39 uur.

    mo en ayman

    wat is nou tfoe tfoe tfoe. Geen respect meer voor elkaar zo onstaan er nou onnodige ruzie’s, je bent een marokkaan en blijft een marokkaan, wees eens aardig tegen je eigen landgenoot.

    echt laten we eventjes cool doen. Laten we het extra energie ergens anders voor gebruiken zoals iets GOEDS.

  5. Mo
    28 september 2006 om 03:03 uur.

    Susu,

    Ik waardeer je reactie en je positiviteit maar als mensen zulke holbewoner-achtige opmerkingen gaan maken zoals Ayman, kan ik het niet laten daarop te reageren.

  6. Ayman
    28 september 2006 om 02:16 uur.

    Heb ik de homo’s beledigd? O sorry dat was niet mijn bedoeling.Ik had het over de vuile streek van die retekruiperskrant om die jongen op de voorpagina te zetten.
    Ik heb helemaal niets persoonlijks tegen homo’s en wat dat aangaat ben ik de tolerantie zelf.
    Ik heb een hele goede collega die homo is ,een hele vriendelijke en harde werker .Ik moet wel zeggen dat ik medelijden met ze heb om het feit dat de duivel je zover heeft kunnen krijgen,want het is de ergste misdaad in de ogen van Allah.Gelukkig hoef ik ze niet te beoordelen als ze maar niet aan me willen zitten.Gesnapt echte holbewoners!

  7. susu
    28 september 2006 om 07:45 uur.

    JONGENS JONGES JONGES TOCH

    Dit is wat ik te zeggen heb ALLAH IE HADIKOEM

    WALLAH KOM VOOR ELKAAR OP, HELP JE BROER ZEG HET OP EEN LEUKERE MANIER, is het nou echt waard op elkaar te beledigen voor een gay krant, wist je dat zei nu winnen de gay krant vind dit prachtig,

    Weet je wat mij blij zou maken, als jullie elkaar excuses aanbood. Geloof me je gaat je beter voelen dan ben je echt een man als je dat kan doen. Maak niks uit wie gelijk heeft, het is het niet waard wallah.

  8. Homohater
    28 september 2006 om 11:07 uur.

    Een inval bij de redactie zou een goed idee zijn. Helaas geloof ik dat eze jongen toch echt een homo is. hij ziet de gevolgen, en trekt gelijk terug in z’n schulp.

    Opgeruimd staat netjes!

  9. samir
    29 september 2006 om 12:16 uur.

    aan mensen die zo tegen de homo’s zijn ,de zogenaamde moslims doen niet s andersgraag dan op homo’s kruipen,kijk eerst naar jullie soortgenoten,in arabische landen is dat een gewoonte.

  10. Merdan
    18 januari 2007 om 09:19 uur.

    Opvallend dat de meeste reacties hier vooral gericht zijn tegen de gay-krant. Per ongeluk of expres, de reactie van de familie is vooral triest te noemen. Opvallend dat minderheden ,minderheden zo lekker kunnen dwarszitten…. resptectloze intolerantie is vooral de tendens.
    Allah kan homoseksualiteit dan verbieden, als mens heb je, je buiten dat oordeel te houden. Als je van mening bent dat homseksualiteit het werk van de duivel is dan kun je,je afvragen wat er met menig marokkaanse jongeren aan de hand is….. ook het werk van de duivel? …gek genoeg worden zij niet direct verstoten. Altijd maar de familieschande met agressie verdedigen…los eerst is eigen rotzooi op voor je een andere minderheid afkankert.
    Ik verval al bijna in een veroordelende manier van reageren….. das snel gedaan.
    Ik hoop maar dat het ooit lukt om het geloof daar te laten waar het zou moeten…. tussen het individu en Allah … cultuur en middeleeuwse gedachten kunnen nu wel eens over boord worden gegooit.