MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Diva’s van de Maghreb in Stadsschouwburg

27 september 2006 | in Marokko, Muziek | 8 Reacties

Aicha TachinouiteDe Stadsschouwburg Utrecht presenteert op zondag 5 november een unieke kans om drie populaire Marokkaanse zangeressen samen op het toneel te zien. Zina Daoudia, Aicha Tachinouite en Milouda al Hoceimia vertegenwoordigen ieder een eigen muziekgenre.

Aicha Tachinouite zingt en danst in de zuidelijke Soussi-stijl. Deze oude berberse stijl bezingt de berbergeschiedenis en andere thema’s. Naast de muziek vernieuwde Aicha ook de bijbehorende dans, waarin Chinese invloeden te herkennen zijn. De beroemdste zangeres uit het noorden van Marokko is Milouda al Hoceimia. Zij zingt in de traditie van de Izran, de overdracht van liederen, gedichten en verhalen uit de Rif.

Er zijn 8 reacties

  1. Ouarda
    28 september 2006 om 12:05 uur.

    je zal het maar hebben zo een achternaam lijkt op al hoceima (dan ben je echt gekenmerkt tot die stad) lang leve hocima

  2. imane
    29 september 2006 om 10:35 uur.

    Ja ja lang leve AL hOuceimaaa en Shab HOuciemaaaaaaaaaaa

    en MILOUda Al houciemaaaaaaa

  3. bni bouyach
    11 oktober 2006 om 03:17 uur.

    uhh lees het ff slimme ouarda dat is haar artiesten naam en niet haar echte naam maar we vergefen het je jij kan het ook nie helpen dat je nie zo snugger ben he. hou jij het maar op mtv en tmf met je rnb onzin

  4. fatima
    15 oktober 2006 om 12:57 uur.

    ik snap he even niet , 5 nov. staat milouda dan en op douwe egberts zaal en schouweburg in utrecht.

    is dit 1??

  5. sihem
    16 oktober 2006 om 02:53 uur.

    @ Ouarda: Ik vind het uiterst amusant (en hypocriet!) dat je op diverse berichtgevingen in de media, inzake amusement, verontwaardigd reageert met het oog op de Islam.

    Waar blijft jouw verontwaardigde reactie over deze dames?

    Of is het nu, omdat het van jouw ‘soort’ is?

    Trek één lijn, dan heb je enig recht van spreken!

  6. Ouarda
    16 oktober 2006 om 03:23 uur.

    selem sihem,

    gaan we weer, ik had besloten om er niet meer over te beginnen, maar voor jou dan een antw,

    als je het hebt over mijn opmerking wat betreft de naam, dan lees je het goed de naam dat is waarop ik reageer, en ja ik ben ook wat betreft de bezigheden van deze dames er tegen. mij hoor je ze niet aanmoedigen.

    Het volgende snap ik niet zo: “jouw soort”
    Ik weet niet hoe je daaraan komt dat ik van deze soort mensen afstam, bij deze ik ben niet van dat “soort”(naar mijn idee zijn er geen soorten van mensen je bent een man of een vrouw met verschillende achtergronden)

    En dan nog de lijn waar je het over hebt. Even je verstand ophelderen ik heb 1 opmerking gemaakt en dat was over Nabila die discussie hebben we met ons alleen naar mijn mening achter ons gelaten. Voor de rest heb ik 2 vragen gesteld die betrekking hebben op Islam, het vervolg van mijn vragen, heeft geleid tot een discussie. Voor als nog wil k zeggen dat als ik naar jou idee meerdere opmerkingen heb gemaakt over de Islam, dan zeg ik hierbij dat ik niet van plan ben om bij elk stuk mijn mening te verkondigen, zodat ik een lijn kan trekken. Als je mijn opmerkingen goed hebt gelezen dan weet je wat mijn mening is over bepaalde onderwerpen of het nu om Nabila of wie dan ook gaat

    ( ik weet niet hoe je iets amusant en hypocriet op het zelfde moment kunt vinden, het zijn twee verschillende emoties die elkaar helemaal niet kruisen. Het zelfde als razend en vrolijk. Maar goed dat zal dan wel aan mijn emotie gang liggen)

    tot slot zeg ik hierbij nog eens dat ik alleen mijn mening geef, en niet ordeel. als iemand zich door mijn opmerkingen gekwetst voelt dan bied ik hierbij mijn welgemeend excuses aan. of je het gelooft of niet ik meen het wel degelijk.

  7. Sihem
    20 oktober 2006 om 11:35 uur.

    Bedankt voor je excuses, maar ik voel me nooit gekwetst in een discussie! Wat voor nut heeft een discussie als je andermans mening persoonlijk gaat opvatten.

    Ik wil jou ook mijn welgemeende excuses aanbieden, dit doe ik omdat ik jou gekenmerkt hebt tot een bepaald ‘soort’.

    Maar er bestaan meerdere soorten mensen op deze aardbol, meer dan man en vrouw alleen. Dit betekent niet dat de ene ‘soort’ beter/slechter is dan de ander!

    Wat mijn reactie betreft: Ik had van jou verwacht dat je verontwaardigd zou reageren op deze berichtgeving, maar het enige wat je wist te melden was iets mbt Al Hoceima.

    Maar om terug te komen op emotie: in jouw geval, amuseerde (ik vond het lachwekkend!) ik me en vond jou hypocriet. Dus in die context was er totaal geen sprake van een kruising van emoties!

    Daarbij, hoe kun je zeggen dat dat niet bestaat? Dat is waar de mens van wanhoopt!

    Als je ooit een petit mort hebt meegemaakt, dan begrijp je wat ik bedoel!

  8. mo
    21 oktober 2006 om 05:31 uur.

    wat is een petit mort???