MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Ook in Brussel rellen na dood Marokkaan

27 september 2006 | in Maatschappij | 11 Reacties

RellenGisteravond zijn er bij rellen in het centrum van Brussel tientallen arrestaties verricht. Aanleiding daarvoor is de dood van een 25-jarige Marokkaanse gedetineerde in de gevangenis van Vorst, een plaatsje bij Brussel. De Man werd vorige week opgesloten en overleed zondag nadat hij een kalmeringsmiddel had gekregen.

Maandag ontstonden de eerste rellen in het centrum van Brussel. Er werden toen een café en meerdere auto’s in brand gestoken. Ook gisteravond waren er ongeregeldheden. Zo’n honderd jongeren bekogelden een ziekenhuis met molotov-cocktails en voorbijgangers met stenen. Een jeugdcentrum werd in brand gestoken.

Minister Onkelinx van Justitie heeft een onderzoek gelast naar de dood van de Marokkaan, zo schrijft NOS.nl.

Er zijn 11 reacties

  1. 100% ARABICA
    27 september 2006 om 03:25 uur.

    Het leven van een Marokkaan in El Ghorba, stelt niks meer voor.
    Het is te triest voor woorden allemaal!

  2. Choukri
    27 september 2006 om 10:36 uur.

    Het is triest dat deze marokkaan op deze manier om het leven is gekomen.
    Met rellen bereik je ook niks.

  3. ibtisam
    28 september 2006 om 10:44 uur.

    jah wollah klopt…iwaa zoals je het ziet wereld gaat steeds achteruit

  4. lohengrin
    28 september 2006 om 10:08 uur.

    Het is allah’s wil

  5. trab
    28 september 2006 om 11:32 uur.

    Ik ben een Marokkaan. Maar beste Marokkanen, we moeten ons echt verbeteren. Wij zijn geen voorbeeld voor andere mensen. Wij leven als dieren. Wij denken dat we moslims zijn, maar als we rellen zijn we nog erger dan de ergste soort. Mgarba akbeh fie el el halem! ZO KLAAR ALS EEN KLONTJE

  6. kano
    29 september 2006 om 11:19 uur.

    waarom wordt altijd over marokanen gerept en niet over andere minderheden?
    het antwoord is duidelijk omdat wij niet sporen, deze gestorven jongen zit bijna 15 jaar in de criminaliteit. als hij in marokko was dan was hij allang dood.

  7. tarik
    30 september 2006 om 03:53 uur.

    het maakt niet uit of het een crimnineel was het is een mens die recht heb op een leven en allah is er om te oordelen ja altijd iets der achter zoeken he net als die marokkaanse jongen die dood gestoken is gelijk zegt de media dat het met drugs te maken had en dat was helemal niet zo het gin om een pakeerplekje .

  8. jack
    30 september 2006 om 04:04 uur.

    Dat deze man toevallig een marokkaan is jammer,hij zal niet in de gevangenis zitten omdat een oud vrouwtje heeft geholpen bij het oversteken van de weg.Maar dat dit tuig van de richel en meestal niet ouder dan 18jaar bewust
    auto s in brand steekt en winkels vernielen van mede burgers dat is toch te gek voor woorden. Dit is alleen maar bewust op zoek naar hoe ver kunnen we gaan. Maar ze vergeten dat de mensen wier spullen zij beschadigt een pest hekel krijgen aan dat soort tuig en daarmee een hele bevolkingsgroep stigmatieseren maar dit is wel begrijpelijk want het kost deze mensen een hoop spaargeld.

  9. Tetouania
    01 oktober 2006 om 07:44 uur.

    Ik betreur het incident dat plaats heeft gevonden in Brussel. Maar als we het Marokkaans-zijnde van deze jongeheer terzijde houden, zul je al gauw zien dat dit absurd is. Het is natuurlijk niet bekend of het nu alleen maar om een kalmeringsmiddel gaat, maar het wekt enorme agressie op, dat gepaard gaat met verdriet. En hierdoor ontstaan dan deze rellen, wat overigens best wel te begrijpen is.

    Het is naar mijn idee alleen erg jammer dat wij (Marokkanen) deze verdriet niet op een andere manier kunnen uiten. Vraag je zelf nou eens af of je er ver mee komt??!!!
    Het antwoord is NEE!!!
    We behouden er alleen maar een slechte naam op en komen totaal niet vooruit. En een goed begin, begint bij jezelf…
    Dus bij deze

    Groet

  10. Maghreb Magazine » Vredelievende optocht voor overleden Fayçal
    16 oktober 2006 om 04:02 uur.

    […] Rond de 310 mensen zijn volgens de politie zondagmiddag in Brussel bijeengekomen om er eer te betuigen aan de overleden Fayçal Chaaban. De 25-jarige Marokkaan stierf in de nacht van 24 op 25 september in de gevangenis van Vorst nadat hij kalmeringsmiddelen had gekregen en geplaatst werd in een isoleercel. De optocht werd georganiseerd omdat de familie van de overledene terugkeerde uit Marokko. De familie van Fayçal had aangedrongen op het vredelievende karakter van de manifestatie. […]

  11. soldaat