MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

FC Utrecht oefent tegen Marokko

28 september 2006 | in Marokko, Sport | 33 Reacties

Het marokkaans elftalFC Utrecht speelt op 5 oktober in Galgenwaard een oefenwedstrijd tegen het nationale elftal van Marokko. Weliswaar moeten nog enkele details worden rondgemaakt met de Marokkaanse voetbalbond, maar daar verwachten beide partijen op korte termijn zonder noemenswaardige problemen uit te komen.

Het Marokkaanse elftal arriveert komende maandag in Nederland voor een trainingsstage van een week. Bondscoach M’hammed Fakhir neemt 26 spelers mee, onder wie Kissi (Heerenveen), Sektioui (ex-AZ) en Boukhari (ex-Ajax).

Voor de stage heeft de Marokkaanse coach de volgende spelers opgeroepen:
1-Tarik Jermouni (ASFAR)
2- Nadir Lamyaghri (WAC)
3- Mustapha Chadili (MAT)
4- Rabeh Youssef (ASFAR)
5- El Karkouri Talal (Charlton Athletic)
6- Ben Askar Aziz (UMM Salal Qatari)
7- Rbati Amine (Nadi Qatari)
8- El Mahdoufi Hicham (OCK)
9- El Kadouri Badr (Dynamo Kiev)
10- Safri Youssef (Norwich City FC)
11- Aboub Zakaria (FC Istres Ouest Provence)
12- Kissi Abdelkrim (SC Heerenveen)
13- Sektioui Tarik (FC Porto)
14- Abdessadki Yacine (RC Strasbourg)
15- Hadji Youssouf (Stade Rennais FC)
16- Alloudi Sofiane (RCA)
17- El Moubariki Bouchaib (Al Rayyane)
18- Boussoufa M’Barek (RSC Anderlecht)
19- Souari Hassan (FC Istres Ouest Provence)
20- Chamakh Marouane (Girondins de Bordeaux)
21- Boukhari Noureddine (FC. Nantes Atlantique)
22- Taouil Mehdi (Montpellier Hérault Sport Club)
23- Zerka Moncef (AS Nancy-Lorraine)
24- Basser Mechael (AS Nancy-Lorraine)
25- El Yaagoubi Moha (RCD Espagnol)
26- Alioui Jamal (Crotone)

Er zijn 33 reacties

  1. mohammed
    28 september 2006 om 10:52 uur.

    waar zijn de kaartjes te halen

  2. ibtisam
    28 september 2006 om 11:13 uur.

    goeie vraag:p

  3. Ouarda
    28 september 2006 om 11:49 uur.

    nou jah het is een soort verplichting om naar ze te kijken, want je moet ze toch stimmuleren anders gaan ze helemaal gekke dingen doen, zie maar of jullie het herinneren maar echt ze speelden een wedstrijd en wat deed Zairi die ging hooghouden in plaats van pasen(schrijf je het zo?) ik wist niet wat ik zag. Maar het komt ook door de media aandacht dat ze krijgen van Maroc.

    te veel aandacht doet je geen deugt,

    PS
    Als Chamakh onze spits wordt dan weet ik niet of er hier wel serieus wordt nagedacht

    Zie: PSV tegen Bordeaux gister Chamakh holde maar wat rond.

  4. SAMADIE
    28 september 2006 om 12:21 uur.

    dat gaat gezellige worden. bij de vorige wk onder 20 in nl, ben ik na twee wedstrijden geweest. was super.

  5. Schapekop
    28 september 2006 om 03:53 uur.

    ouarda wat weet jij nou over voetbal
    alsjeblieft hou je mond

  6. Wafae
    28 september 2006 om 04:43 uur.

    En nou even serieus, waar zijn die kaartjes af te halen???

  7. ABDEL
    28 september 2006 om 09:03 uur.

    HEY ALLEMAAL,

    EN WEET HIER IEMAND NOG TE VERTELLEN WAAR DE KAARTJES TE VERKRIJGEN ZIJN!

    THANKS

  8. Ouarda
    29 september 2006 om 09:19 uur.

    schapekop,

    Hoezo wat weet jij van voetbal, toevalig ben ik erg fanatiek wat voetbal betreft. ik weet niet alles, maar wel genoeg. En ja ik probeer zo veel mogelijk wedstrijden te kijken (eredivisie, champions leage, UEFA etc…). en zeg nou eens eerlijk vond jij ze goed spelen afgelopen AK, ze hebben goede wedstrijden gespeeld, maar ze hebben nog geen draai gevonden en ze houden hun positie niet aan.

    ik hoop incha-allah dat ze dit jaar wat beter gaan spelen.

  9. Brahim
    29 september 2006 om 09:33 uur.

    Jullie moeten naar de ticketbox voor kaartjes. Je hebt geen clubkaart nodig of zo. Het is een vrije verkoop.

  10. Youssef
    29 september 2006 om 11:41 uur.

    En waar gaan ze trainen?!

  11. FoS
    29 september 2006 om 12:19 uur.

    Kaartjes zijn te koop bij ticket-box

  12. appie
    30 september 2006 om 01:09 uur.

    KAARTJES kun je halen bij tabakzaakjes of postkantoor
    bij ons tenminste wel 😀

  13. nadia
    30 september 2006 om 07:09 uur.

    ze gaan trainen in den haag ofzo

  14. farid
    30 september 2006 om 08:17 uur.

    tegen utrecht moette ze makelijk kunnen winnen ,wand anders is het dieptriest ,ik snap ook niet waarom bousabon en boutahar niet meegaan ,wand dat zijn wel opvallende spelers zoals de meeste morokaanse spelers in nederland , maar morokko is een goede ploeg mooi voetbal als het loopt ,maar ze missen de motivatie en als dat niet verandert dan word het gewoon niet veel,maar dat moet de trainer zien te regelen ik weet niet veel van fakhir,maar ik weet wel dat hij een morokaan is en wil dan zegen ,,met bedoelingen hij speelt alles over middeveld en daar ligt onze trots,wand de meeste morokanen zijn multie funcineel ,,,waar ik bang voor ben als er een andere trainer komt moet hij wel de zelfde bedoelingen hebben,,wand anders gaat alles over de vleugel ,in plaats van kort spel,,maar de motivatie die missen dat ze 90 min moette voetballen en meer geven dan show,geloof me heb je een goeie ploeg

  15. Wafae
    30 september 2006 om 10:36 uur.

    THANX

  16. Said
    01 oktober 2006 om 05:53 uur.

    Laten we met z’n allen naar het Utrecht Stadion gaan en laten zien dat we voorbeeldige supporters zijn en fan zijn van Marokko en zijn voetballers. Er zeker een groot feest van maken of ze nou winnen of verliezen en de media kunnen laten zien dat Marokkanen met hart en ziel van voetbal genieten.
    Dus top dat ze hier in Ned. een trainingsstage volgen.

  17. khalid
    02 oktober 2006 om 04:20 uur.

    het word een mooie wedstrijd mijn man is Chamakh die jongen is gewoon lauw het word 3-1 voor marokko insa3allah ramadan mobarek iedereen

  18. Hanane
    02 oktober 2006 om 10:44 uur.

    Kaartjes zijn te verkrijgen via Ticketshop.. Kaartjes kosten E10,- of E15 hangt van je plaats af..
    Als de kaartjes niet uitverkocht zijn, worden ze op de dag zelf nog verkocht aan de kassa, vanaf 18 uur!
    Have Fun!

  19. amin
    03 oktober 2006 om 10:30 uur.

    laten we dan naar utrecht met ze alleen gaan , ik heb al een een kaartje via tecketbox gekocht, zaterdag waren ze al bijna uitverkocht joh, nog een paar kaarten beschikbaar denk ik, maar weet iemand waar ze gaan trainen, ik weet zeker dat dat in amsterdam is, maar weet iemand pricies waar?ik hoor het van jullie ramadan moubarak

  20. farid
    03 oktober 2006 om 01:28 uur.

    waarom spelen ze tegen utrecht ,maar niet tegen nl ,bang soms ik denk het wel

  21. farid
    03 oktober 2006 om 01:31 uur.

    ik had graag nederland tegen morocco gezien ,,jammer dat dat niet gebeurt word allang schuil gehouden ,zullen ze bang voor de waarheid zijn dat morocco beter is ,

  22. farid
    03 oktober 2006 om 01:58 uur.

    weet je wat ik niet snap de lijst van de fifa ,ze geven aan dat brazil op een staat ,argentinie ,en dan de europese landen ,,volgens mij waren de africanen op dit wk ver de beste ,zoals ivoorcust, ghana,ghana overgens speelde brazil van de kaart ze waren 90 minuten gewoon veel beter,ze hebben niet gewonnen,maar waren wel beter ,dus geluk voor brazil maar dat kan je niet altijd hebben, ,maar waar staan die landen op de wereld lijst,en waar staat morocco,ergens onder in ,nou we zullen zien,waarheid houw je toch niet tegen
    en nog iets morocco heeft een paar jaar terug wel in de finale gestaan ,africa cup moesten ze ook tegen landen als ivoorcust ,maar winnen wel zulke wedstrijden ,het word tijd dat morocco gaat lopen ,met een goede trainer dan bedoel ik caliber ,,guus hidink ,,komt zo een ploeg wel tot orde ,,maar we moeten he nu met fakir doen we zullen zien wat hij kan

  23. hicham
    04 oktober 2006 om 10:07 uur.

    tzzz DE KAARTN HAAL JE BIJ TICKETBOX OF BIJ DE STADION SELF!!

  24. Rachid
    05 oktober 2006 om 03:07 uur.

    De fifa wereld rang lijst word opgesteld door middel van het kijken naar de resultaten van alle gespeelde wedstrijden van het land. Daar zijn punten bij te behalen.. Ghana kan wel goed hebben gespeeld op het WK. maar je moet ook de wedstrijden meerekenen die ze tegen Zambia en Mali spelen enzo.

    Snap je?

  25. Rachid
    05 oktober 2006 om 03:11 uur.

    By the way klopt de lijst niet … Onder andere Diba en Bouaouzan zitten er ook bij

  26. Bessami
    05 oktober 2006 om 03:43 uur.

    Wordt dit ook ergens uitgezonden ?

  27. Youssra
    05 oktober 2006 om 07:56 uur.

    Welke net ?
    Ik weet wel om 21 : 00 misschien weet je misschien de net ?
    Gr.Youssra

  28. khalid
    06 oktober 2006 om 01:46 uur.

    taz verloren met 3-2 hoe erg is dat chitttt van een club fc utrecht wollah echt erg man wat is dat voor trainer maa jah

  29. Roland
    06 oktober 2006 om 09:50 uur.

    Hahaha, Forza Utreg Farid!!!!!!!!

  30. fouad
    18 oktober 2006 om 01:11 uur.

    salut zawamil wach hadak mountakhab a wlad lakhab
    la3bo wla nodo t9awdo

  31. fatima