MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkanen leven het vaakst in armoede

28 september 2006 | in Maatschappij | 10 Reacties

Marokaanse probleemjongerenHet aantal Amsterdamse jongeren dat in een minimumhuishouden leeft, is gedaald met 1100 tot 39.453. Van alle Amsterdamse jongeren groeit nu 28,4% op in een minimumhuishouden. Maar liefst een kwart hiervan heeft een Marokkaanse achtergrond. De Marokkaanse jongeren groeien hiermee het vaakst op in een minimumhuishouden, respectievelijk 46% tegen 32% van de overige jongeren met een andere buitenlandse afkomst en 13% van de jongeren met een Nederlandse afkomst. Dat blijkt volgens blikopnieuws.nl uit de Amsterdamse armoedemonitor 2005.

De Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb vindt dat deze cijfers net als de jaren hiervoor schokkend zijn. Amsterdam heeft zelf al wat maatregelen genomen om de minima te compenceren. De Wethouder ziet dat als pleisters plakken. “Zorgelijk is dat veel kinderen niet de mogelijkheden krijgen om hun talenten te ontwikkelen vanwege de inkomenssituatie thuis. Daarom zetten we ons geld vooral in voor kinderen met zaken als de schoolkostenregeling, reiskostenvergoeding en computers. Hiermee proberen we ervoor te zorgen dat de inkomenssituatie thuis zo min mogelijk een belemmering is voor de schoolcarrière van de kinderen”, aldus de wethouder.

Er zijn 10 reacties

  1. Ouarda
    29 september 2006 om 10:56 uur.

    Eindelijk doet die aboutaleb iets nuttigs met zijn functie.

    (hij komt uit Nador he)

  2. mohamed
    29 september 2006 om 08:25 uur.

    Nou Nou,als ik kijk naar de marokanen in de stad amterdam dan denk ik dat ze wel gmiddeld aan 1000 euro kleding lopen en hoe ze eraan komen dat mag joost weten laat ze lekker gaan werken of naar schol doen ze wel wat nuttig en armoede onder de marokannen ga naar marokko daar leven ze echt in armoede hier word het een en ander geregeld dus snap het niet.

  3. aziz
    29 september 2006 om 11:53 uur.

    Dat ze zeggen dat er armoed is in Nederland dat eigenlijk onmogelijk, maar ja alles wat de regering zegt dat is gewoon politiek reden!!!

  4. mimoun
    01 oktober 2006 om 12:07 uur.

    Van al die schijnheiligheid en zieligheid word ik niet goed.
    Het probleem bij marokkanen is dat het een mentaliteitsprobleem is nl.
    veel Marokkanen hebben minimaal een groot huis in Marokko die ze alleen mij voor vakanties gebruiken.
    Ze leven in NL bewust in armoede om te kunnen sparen en om nog een huis in marokko te kunnen bouwen.
    Ze willen/kunnen geen keuze maken. Wat willen ze nu?
    I.p.v. dat die Aboutaleb die mensen hierop aanspreekt, nee hij gaat ze verder subsidies (belastinggeld) geven.
    Typisch NL of PvdA. Pappen en nat houden. i.p.v. de mensen aanspreken op hun verantwoordelijkheid.
    Ik ken zat NL die ook een minimuminkomen hebben en die het veel beter hebben dan een gem Marokkaan omdat deze Nederlanders geen tweede huis hebben in het buitenland en ook geen geld hebben op spaarrekeningen in het buitenland dat is het probleem van veel Marokkanen.
    De meeste willen en een huis hebben in Marokko, sparen in Marokko en in NL leven en dit gaat dus niet met een min inkomen i.p.v. of NL of.Ma kiezen.

  5. mohamed
    01 oktober 2006 om 12:08 uur.

    armoede!!!?????
    laat mij maar niet lachen .

    armoede heerst in afrika daar hebben ze zelfs geen brood om na te kijken laat staan eten.
    de meeste amsterdamers hebben en vermogen in marokko opgebouwd. van onroerende goed tot geld op de rekeningen.
    de situatie waar ze nu in verkeren is aan hun te danken.

  6. khalid
    02 oktober 2006 om 04:28 uur.

    kijk in marokko wat wij marokaanen daar hebben chiittt
    en niet te vergeten mijn prada schoentjehs van 190euro armoede jah indd jaah kouwriss

  7. amal
    02 oktober 2006 om 01:31 uur.

    leven in armoede?? .. drie keer raden in welke land we wonen …
    nederlanders worden daar niet bij gerekent omdat ze maar 1 aardappel per week messchien :s

  8. naoual
    21 september 2007 om 01:49 uur.

    armmoede dat hebbe die mense niet verdient.
    se kunnen er ook niks aan doen maar ja,
    we kunnen ze wel gaan helpen mar dat is nog steeds nie genoeg voor ze ze
    verdienen een betere leven

  9. naoual
    05 oktober 2007 om 12:54 uur.

    nou nou een boelchit mensen weten niet waar voor ze het geld
    uit moeten geven.
    ze kopen duure dingen waar je niks aan hebt
    geef de armen in marokko tog ook eens wat.
    gratehliekom verdamme sal ik zegge tegen die gene die hun geld besteden
    aan al dat boelchit.
    ik hoop dat daar wat aan gebeurt
    maar ja…!!!………………………………………

  10. tabond mok
    01 november 2007 om 11:49 uur.

    aaaaaah waar hebben jullie het over ha broeders
    aaaaaaah rwina fi hollanda
    dreries thallauw