MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaanse student op lijst Groen Links

02 oktober 2006 | in Politiek | 16 Reacties

Tofik DibiDe Marokkaanse student Tofik Dibi (25) is gisteren op het partijcongres in Zwolle gekozen voor de lijst van Groen Links(GL). Naïma Azough, die momenteel ook in de kamer zit, staat ook hoog in de lijst. Femke Halsema is gekozen tot lijsttrekker.

De in Vlissingen geboren Dibi vertelt op de site van GL dat hij de Tweede Kamer in wil, omdat GL de partij is die voor zijn rechten opkwam voor dat hij überhaupt kon bevatten wat dat werkelijk inhield. Tofik mist in de landelijke politiek volgens eigen zeggen een echte ‘linkse kutmarokkaan‘ en dat wil hij wel zijn.

Er zijn 16 reacties

  1. Khalid
    02 oktober 2006 om 08:26 uur.

    Leuk om te horen dat je de politiek in gaat.

    Heel veel succes jongen.

    Groeten uit Amsterdam west 😉 (allebe)

  2. yassir
    02 oktober 2006 om 11:58 uur.

    respect voor jou ik hoop dat je goeie dinge doet daar in de politiek je bent een goeie voorbeeld voor ons

    respect uit Utrecht (kanaleneiland 😉 )

  3. Nada
    02 oktober 2006 om 02:13 uur.

    Goed om te horen dat je de politiek ingaat. Ze hebben wel degelijke jonge en ambitieuze mensen nodig.
    Vind het alleen zo jammer dat je het woord linkse kutmarokkaan verbindt. Is dat nou nog nodig? Het klinkt bij mij zo afgelikt. Dat tijdperk hebben we gehad.
    Ze gaan je heus niet in hun armen sluiten als je dat wordt gebruikt. Je moet werken vanuit je kracht. Wees trots op je marokkaan zijn en je linkse manier van denken, maar dat kutmarokkaan is echt over done. Ik weet zeker dat je in je politieke cariere dit vaak voor je mond krigt geschoteld.
    dus wees voorzichtig me wat je zegt en ga af op je doelen.

    Nou heel veel succes met alles en je politieke loopbaan.

    Grt. N

  4. Nihad
    02 oktober 2006 om 02:30 uur.

    Verkeerde partij…

    ….SP…;)

  5. SAMADIE
    02 oktober 2006 om 08:13 uur.

    ik zou pvda stemmen bij gebrek aan beter, maar deze student spreekt mij aan, aangezien ik ook nog student ben,
    bijdeze heeft hij al 3 stemmen(ik stem ook voor de ander twee in huis)

    maar @ nada ik denk dat jij het woordkutmarokkaan anders ziet, dan hij het bedoelt.

  6. faatje
    02 oktober 2006 om 09:35 uur.

    Het is goed om duidelijk te hebben wat je met je leven wilt. Je bent jong, je bent ambitieus en ook nog eens Marokkaan!!

    Heel veel succes!

    groet,
    Faatje

  7. Rob
    03 oktober 2006 om 12:54 uur.

    Samadie,
    denk alsjeblieft niet dat de PvdA ook maar IETS met allochtonen op heeft. Je kunt het beter PvdH, Partij van de Huichelaars noemen…
    Stemmen winnen kunnen ze wel, maar hebben ze ook maar iets bijgedragen in de afgelopen 20 jaar?

  8. hassanhasson
    03 oktober 2006 om 09:20 uur.

    Ik wens je veel succes doch mag ik niets van jou verwachten.
    Rob, PVDA heeft heel veel goeds voor ons gedaan, zij heeft de volgende personen onderricht;
    Hirsi ayan magerbrood dochter van stokbrood, zoon van turks brood, broer van krentenbol enz….
    Verdonky ! eerlijk gezegd zij is eerder een geimporteerd mongools muilezel.

  9. Rob
    04 oktober 2006 om 12:41 uur.

    Hassanhasson! Wil je de muilezels niet beledigen… 😉
    Ik neem contact op met de dierenbescherming…

  10. Tofik
    04 oktober 2006 om 03:17 uur.

    Ey thanx voor de goeie woorden. Ik waardeer het. Ook Nada hehe. Ik begrijp goed wat je bedoelt. Het moest luchtig zijn dus heb ik ze luchtig gegeven, maar dat was het dan ook.

    Laterrr

  11. Saida
    05 oktober 2006 om 11:25 uur.

    Het gaat zeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuu slecht met de Marokkanen he…..

  12. Elbachir
    05 oktober 2006 om 05:40 uur.

    respect voor deze jongen?!?!?!

    veel succes met je carriere en ik hoop veel van je te horen.
    Ik twijfel om op GL te stemmen omdat ze bij mij thuis zeggen je kan beter op een grote partij als PVDA stemmen dan word je tenminste gehoord.

  13. Maghreb Magazine » Boulahrouz wil best meer belasting betalen
    05 november 2006 om 01:54 uur.

    […] De zestien deelnemers, onder wie ook mode-ontwerper Aziz en oud-voetballer Youri Mulder, zijn voor het initiatief benaderd door GroenLinks, die hiermee haar verkiezingscampagne start. Kandidaat-kamerlid van Groenlinks Tofik Dibi is bovendien bevriend met Boulahrouz. […]

  14. Maghreb Magazine » Geert Wilders boos op Marokkaanse politicus
    05 november 2006 om 02:49 uur.

    […] Geert Wilders is weer boos. De nepblonde politicus is woedend over de aantijgingen van de Marokkaanse GroenLinkser Tofik Dibi. Deze zou Geert Wilders een ‘’racist’’ genoemd in een interview met het jongerenblad Spunk. […]

  15. studente
    06 november 2006 om 11:03 uur.

    leuk joh.. weer een marokkaan in de politiek..
    Ik vind dit alleen maar goed.. en Tofik.. mijn complimenten.. gelukkig ben je niet politiek correct.. stay that way!

  16. Muzuri
    16 november 2006 om 11:37 uur.

    He Tofik

    veel succes groeten van je buurman Wilde uit Amsterdam