MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Piet Vinkprijs voor Marokkaanse jongeren

06 oktober 2006 | in Maatschappij | 18 Reacties

Marokkaanse jongerenEen groep Marokkaanse jongeren uit Den Haag heeft voor het project ‘Werelden Verbinden’ de Piet Vinkprijs ontvangen. De gemeente Den Haag reikt deze prijs jaarlijks uit aan mensen die zich inzetten voor de bevordering van saamhorigheid in de Haagse samenleving. De jongeren ondernamen op vrijwillige basis allerlei activiteiten met ouderen.

Zo stonden de jongens eerder dit jaar met bejaarden uit de verzorgingstehuizen van de Stichting Florence gebroederlijk langs het voetbalveld van HMC-Chabab. Verder stapten zo’n vijftien Marokkaanse jongeren uit het Haagse stadsdeel Escamp begin dit jaar naar de Stichting Florence, met de vraag of ze konden helpen bij sociale activiteiten. Dit met de bedoeling het imago van de Marokkaanse jeugd te verbeteren schrijft NieuwNieuws.NL.

Er zijn 18 reacties

  1. SAMADIE
    06 oktober 2006 om 11:19 uur.

    kiijk zon bericht staat nooit in de krant

  2. Administrator
    06 oktober 2006 om 11:45 uur.

    Juist en daarom staat het hier! 🙂

  3. Samira
    07 oktober 2006 om 12:09 uur.

    JA, maar hier leest (bijna) geen Hollander het…….ha ha ha ha ha ach, geen zorgen, ooit komt het goed met ons in de Nederlandse samenleving.

  4. Henk -Rotterdam
    07 oktober 2006 om 10:18 uur.

    Hier moet men volop aandacht aan besteden,en men moet elkaar aanmoedigen om deze activiteiten in de steden veel meer te ontwikkelen en aan de jongeren zelf over te laten,zonder al deze betutteling van overheidswege.
    En dit soort berichten doorsturen naar Wilders,Pastors en ga zo maar door.

  5. SAMADIE
    07 oktober 2006 om 12:43 uur.

    geerte wilders en pastors worden bij dit soort berichten spontaan analfabeet

  6. soufian
    07 oktober 2006 om 01:58 uur.

    jewel het staat op http://www.fok.nl

  7. Samira
    07 oktober 2006 om 06:12 uur.

    ik weet niet of http://www.fok.nl nu bijdraagt aan onze algemene ontwikkeling, Soufian 😉

  8. Samira
    07 oktober 2006 om 06:13 uur.

    PS: Wat ik zo zag komt het qua niveau wél in de buurt van types als Wilders en Pastors maar dan zonder normen en waarden 🙂

  9. soufian
    08 oktober 2006 om 10:08 uur.

    samira het staat erop zei ik , ik heb niet gezegd algemene ontwikkeling , iedereen moet zichzelf ontwikkelen , net zoals die jongens, dat het niet op het nieuws staat is ook logisch er zijn belangrijkere nieuwsfeiten in het leven , wat die jongens hebben gedaan is top, maar het is in niet hun taak , de politie en andere instanties moeten dat werk opknappen deze jongens moeten in hun vrije tijd in de moskee zitten , lekker thuis huiswerk maken etc. algemene ontwikkeling krijg je van je ouders en van je geloof maar jij wordt zeker opgevoed door de tv en de regering nietwaar?

  10. mounir
    08 oktober 2006 om 10:47 uur.

    salaam allemaal,

    De marokkaanse jongeren hoeven zich niet te bewijzen. Als men maar weet vanzichzelf dat hij of zij het beste uit te halen wat men kan

    Ons bewijzen hahaha naar de nederlanders begin maar bij allah

    beslama

  11. Anissa
    08 oktober 2006 om 09:36 uur.

    Zulke nieuws moet nou Vaker voorkomen. 🙂

  12. BADR
    08 oktober 2006 om 10:31 uur.

    Alhamdoulillah

  13. Ouarda
    09 oktober 2006 om 08:53 uur.

    selem,

    Hoewel ik dit wel van de Marokkanen waardeer, vind ik niet dat ze het hoevden te doen om in betere daglicht te komen voor de ogen van de Hollanders. dat gebeurd toch niet. we zijn toch al gekenmerkt. ook al ga ik alle ouderen helpen in Nederland, bij het solliciteren bij een baan of stage blijf ik toch “die doekje” (hoofddoek) dragen en dat is voor hun besmettelijk. de jongens blijven zwart haar en krullen hebben. zolang ik mijn hoofddoek niet uitdoe en de jongens hun haar niet verfen dan komt er helemaal geen verandering in.

    (er zijn genoeg hollandse criminelen, maar de CBS onderzoekt alleen de gekleurde criminelen wie er stijgt en daalt.)

  14. Rob
    09 oktober 2006 om 12:31 uur.

    Ouarda, ik wil even reageren op je tekst.

    Je hebt gelijk dat Marokkaanse jongeren het niet hoeven te doen om in een beter licht te komen. Maar volgens mij is dat ook niet direct de bedoeling. Volgens mij hebben ze het gedaan omdat ze het zelf wilden en DAT dwingt respect af, ook bij Ollanders. Het is onmogelijk om te verwachten dat door dit soort gedragingen ineens alle Nederlanders “jullie” zo aardig zullen vinden, maar dat is (volgens mij) ook niet waarna je hoeft te streven. Sukkels en rascisten zijn er altijd, overal en VOORAL ook onder alle bevolkingsgroepen (dus ook onder allochtonen). Je kunt er naar streven om de mensen die in het gebied tussen “ze moeten ons wel / ze moeten ons niet” naar de positieve kant over te halen, maar meer ook niet. Wellicht dat dit schermergebied langzaam opschuift. Ik hoop het van harte!

    Ik ken zat Marokkaanse vrouwen die een hoofddoek dragen en het zal me wordt zijn. Doe jij normaal tegen mij, dan doe ik normaal tegen jou. (Ik kan overigens alleen voor mezelf spreken…)

    Wat je over het CBS schrijft is (gelukkig) echt niet waar. Ik denk dat het beeld wordt gekleurd door de kranten (lees: Telegraaf). De ellende is dat teveel mensen die krant lezen (ook allochtonen), dus wordt het beeld voor beide zijden negatief geladen. Verdeel en heers, heet dat…

    Ik hoop dat ik hiermee je beeld over Ollanders 🙂 een beetje kan bijstellen.
    Hopend op een betere toekomst voor ons allemaal,

    Rob

  15. Rob
    09 oktober 2006 om 12:37 uur.

    Hallo Samira,

    Ja hoor, DEZE Nederlander leest het wel en attendeert ook zijn collega’s op deze site om zo nu en dan eens te kijken. 🙂
    Ik krijg zo langzamerhand de (*#$#% van alleen maar negatieve berichtgeving over “jullie” terwijl ik uit ervaring weet dat, hoewel er onmiskenbaar problemen zijn, dat negatieve door kranten flink wordt uitvergroot. Zoals ik al aan Ouarda schreef: “Verdeel en heers…”

  16. Ouarda
    09 oktober 2006 om 12:51 uur.

    Beste Rob,

    ik geef je helemaal gelijk ik ben vergeten te schrijven dat niet alle Hollanders zo zijn want ik ken ook Hollanders die niet zo zijn, wat betreft het CBS ik heb genoeg stukken gelezen waar ze het wel zo neerzetten. en ook daarin heb je wat mij betreft gelijk, want merendeel van die stukken komen vanuit Telegraaf en AD. Maar 1 ding zal “denk ik ” zo blijven of juist erger worden ER ZAL NOOIT POSITIEF NAAR ONS GEKEKEN WORDEN. hoogst waarschijnlijk een knikje naar de positiviteit maar helemaal, daar kunnen we jammer genoeg naar fluiten. sommigen van ons die negeren het, anderen blijven proberen en de anderen weer die uiten het door crimineel gedrag te vertonen.

    Zo denk ik er over 🙂

    Hopend op een beter toekomst voor ons allemaal, daar zeg ik een woord voor

    Inchaallah (je weet hoop ik wat dat betekend_

  17. Rob
    09 oktober 2006 om 02:18 uur.

    Ouarda,

    ik heb alle begrip voor je standpunt. Toch blijf ik het hopen dat het beter zal worden (dat het GOED KOMT durf ik helaas nog niet te zeggen).

    En inderdaad, in God’s Naam!!

    Zeg, ik ben wel een beetje geintergeerd, hoor… 🙂 🙂 🙂

  18. Rob
    09 oktober 2006 om 03:13 uur.

    Eh, VAUTJE …..

    “als het Hem belieft…”

    solly… 😉