MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko gaat praten met Afellay en Aissati

11 oktober 2006 | in Sport | 52 Reacties

Atlas LionsDe bondscoach van Marokko liet in Voetbal International weten dat hij komende week een gesprek heeft met de PSV middenvelders Afellay en Aissati. Hij hoopt ze te kunnen strikken voor het nationale elftal van Marokko. Dat schrijft het PSV netwerk.

“Deze twee spelers kunnen van absolute meerwaarde voor het nationale elftal van Marokko zijn en daarom ga ik met ze praten. Ik weet niet of ze voor Marokko openstaan, maar dat zal ik tijdens ons gesprek wel horen” aldus M’hamed Fakhir. Zolang de twee nog niet voor het nationale elftal zijn uitgekomen van Nederland danwel Marokko kunnen ze nog overstappen meldt de site.

Er zijn 52 reacties

  1. Maghrebie
    11 oktober 2006 om 12:54 uur.

    NIET DOEN……………….. het is tijd en energie verspilling en helemaal met deze trainer. Kies je voor Marokko, heb je je toekomst gelijk verspeeld. Vraag maar aan de Nederlandse Marokkaanse prof voetballers die hier eerder aan mee gedaan hebben.

    verder veel wijsheid en succes

  2. Youssef B
    11 oktober 2006 om 12:57 uur.

    Mooi zo , nu Zairi en Mokhtari nog terug en dan hebben we niks meer te klagen

  3. zoon van alhoceima
    11 oktober 2006 om 01:17 uur.

    NIET DOEN jongens.

    het is een amateur trainer die fhakir.hij snapt echt helamaal niets van voetbal.

    zaki is de beste trainer die marokko ooit heeft gehad.

    hoi

  4. MOCRO NATIONALIST
    11 oktober 2006 om 01:49 uur.

    GOED ZO !! ALS Jullie voor marokko kiezen hebben we weer VEEL Hoop In het Nationale Elftal laat die 2e rangs franse voetballertjes maar plaats maken Voor de Koningen van het middenveld van de Atlas Lionss en zoals Youssef B zegt Mokthari Zairi trug dan gaan we het zeker ver schoppen ! inshallah

    STA OP voor je LAND MAROKANEN !

    ARABIEREN, ESSELHIEN, RIFFIJNEN, SAHRAWI’s allemaaaaaaaaal meedoen!

  5. RUBEN
    11 oktober 2006 om 01:52 uur.

    Als Aissati en Affelay echt gaan kiezen voor het nationale elftal van Marokko dan zal er zeker veel in het spel veranderen van de marokanen. Zoals Meneer Badou zakki had gedaan is alle vriendjespolitieke spelers eruit trappen en echt aleen toppers er in gooien zairi , chamakh, mokhtari, sektoui, boussasboun etc etc . Een ding weet ik zeker is dat als deze 2 erbij komen dat Marokko echt niet minder goed gaat spelen maar juist heel ver gaat komen, ik duim voor jullie!

  6. JOUAD
    11 oktober 2006 om 01:54 uur.

    Al die 2e divisie spelers uit FRANKRIJK Maak plaats voor de toppers

  7. RIF
    11 oktober 2006 om 01:55 uur.

    HEHE werd eens tijd! is ie eindelijk wakker geworden ze mochten die gesprek echt veel eerder houden maar beter laat dan nooit! laterzzz

  8. Amster Dam Oos
    11 oktober 2006 om 01:57 uur.

    2 nieuwe spelers mee eens
    nu nog een nieuwe Coach.

    BADOU WE WANT YOU BACK

  9. mhamed
    11 oktober 2006 om 03:47 uur.

    jongens niet doen,,,,
    het zal zonde zijn voor jullie ontwekeling wanneer jullie in marokko kunnen zijn waardoor wedsrtijden niet gespeeld kunnen worden voor psv.
    marokko moet eerst maar goede trainer hebben en dan praten we met onze al hoceima boy’s…..

  10. Choukri
    11 oktober 2006 om 04:15 uur.

    Niet doen jongens…
    De kans dat ze in de banken belanden is heel groot.

  11. hamzahamza
    11 oktober 2006 om 04:22 uur.

    Maghrebie en zoon van alhoceima jullie zijn nep marokkanen,

    zoals fakhir zei tegen spelers toen boukhari boos op hem was. je speelt voor jou land niet voor mij. fakhir kan wel weg gaan maar jou land staat altijd.
    wij marokkanen wij verwachten altijd meer van marokko maar wij doen niks aan ons land. misschien je vind ons regering niet goed maar wat doe jij dan tegen (niks).

    ik hoop dat afellay en aissati voor marokko kiezen.

    luister naar dit intervieuw van diba als je arabisch egrijpt ( hij is weel berbers):
    [url=http://bobraja2015.free.fr/dIBA.wmv]interview de diba[/url]

  12. hamzahamza
    11 oktober 2006 om 04:23 uur.
  13. hamzahamza
    11 oktober 2006 om 04:23 uur.

    jammer het werkt niet meer.

  14. Administrator
    11 oktober 2006 om 04:26 uur.

    ik heb het gefixt

  15. BigMoOvn
    11 oktober 2006 om 04:41 uur.

    Juistem dis goed nieuws Opstellign maroc:
    al Jarmouni
    Regragui- Karkouri -??-??
    Affelay – Aisati – Mokthari
    Zairi – Chamack – Hadji

    Wajoo als Boulah nou ook voor maroc koos…

  16. Siemo
    11 oktober 2006 om 04:42 uur.

    Beste lezers: maken jullie maar geen illusie dat deze 2 zeer getalenteerde en gelukkig ook verstandige jongens ook maar overwegen om uit te komen voor t Marokkaans voetbal elftal. In een interview met Affelay op PSV.tv heeft hij duidelijk te kennen gegeven dat hij in het belang van zn ontwikkeling tot topvoetballer (volkomen mee eens) voor Oranje heeft gekozen. Wie ambieert om arts of advocaat te worden en de potentie heeft om naar t VWO te gaan kiest toch ook niet (met alle respect) voor het VMBO. Bovendien, welk een grotere eer dan als deze 2 voetbalbriljanten van Marokkaanse komaf zich weten te onderscheiden tussen een team van spelers die allemaal hun dik belegde boterham verdienen bij Europese topclubs.Neem nou het excellente optreden van Aissati in t jonge Oranje op het afgelopen jeugd EK als voorbeeld…wat een aandacht en waardering heeft deze jongen verdiend…bravo!! Nu nog een zelfde kunstje flikken op een EK of een WK bij het echte Oranje en ook deze jongens zullen spoedig het pad van onze Boulla kunnen volgen naar een barcelona of een arsenal. Kortom, ik ben trots dat deze jongens zich willen meten met de allerbeste voetballers (toch echt spelend in Oranje) en wens ze daar alle succes bij!!

  17. BigMoOvn
    11 oktober 2006 om 04:43 uur.

    En dan heb je nog Bousoufa natuurlijk 😛

  18. SAMADIE
    11 oktober 2006 om 11:54 uur.

    siemo en dan het zelfde lot meemaken als davids een seedorf, ze zijn marokkaanen toch waarom dan voor nl spelen, maar jah je bent wel een nederlander als je kan voetballen en anders ben je een kut marokkaan,

  19. hamzahamza
    12 oktober 2006 om 12:57 uur.

    jaartje geleden heb ik afellay gevraagt of hij diffentieve voor oranje gaat spelen. aijn antword was nee., ik heb nog niet gekozen.

    ————————–jarmouni—————————-

    basir————-talal———-benasker——-mahdoufi

    ————————–safri———————————–

    boussoufa—————afellay———————–hadji

    —————–Chamakh——-hamdaoui—————–

    reserver:
    aissati voor afellay
    Diba voor Hadji
    elkadouri voor mahdoufi

    Wij hebben nog andere speler
    – elzhar speelt nu bij B elftal van liverpool ( 20 jaar)
    – maroufi speelt bij A elftal van inter (17 jaar)
    – boutahar gaat bij Ajax spelen
    – ik verwacht dat hassan souari ( 22 jaar) beter speler wordt.
    – fillani (17 jaar) is jonge marokaan speelt in belgie ( verdediger).
    – mehdi benatia (18 jaar ) heel goed verdediger spleet in frankrijk.

  20. Maghrebie
    12 oktober 2006 om 08:27 uur.

    Goed gesproken Siemo, ik ben het helemaal met je eens. Dit zijn jonge getalanteerde spelers maar bezitten weinig ervaring om de hoop van de Marokkaanse elftal op hun schouders te leggen. Dit soort professionele spelers horen in een professionele club thuis en dat heeft Marokko nog lang niet.

  21. mhamed
    12 oktober 2006 om 12:15 uur.

    hamza hamza. wat praat jij onzin zeg!!!!
    geloof je nou in marokkaanse voetbal hahahahahahahahahah
    ik lach echt om jou.

  22. fouad
    12 oktober 2006 om 12:41 uur.

    Salem arleikoem mij naam is fouad ik ben marokkaan half tuneasisch en ik ben fan van het marokkaanse elftal en ook tunesische elftal.ik vind dat marokko ontzettend veel talent heeft en vooral techniek.de wil om te winnen is er zeker.wat ik jammer vind is dat je vaak merkt dat in het marokkaans elftal veel spelers als eigen bv”tjes staan te spelen.er moet gewoon een bondscoach aangesteld worden die het marokkaanse voetbal en de marokkaanse cultuur zeer goed kent en daar lijn discipline en tactiek in brengt.marokkanen willen vechten voor elkaar dat weet ik zeker welke stam of afkomst ze ook hebben of zou nou uit casa komen of uit tetouan of nador of al hoceima of marrakech alle marokkanen moeten een zijn en hun land steunen.alleen zo zal marokko ooit een worden en een sterk land worden ook economisch mensen de toekomst ligt in marokko niet in europa.wij die in de gelegenheid zijn om ons vaderland moederland te helpen te ondersteunen en op te bouwen doe dat aub.laat je land niet in de steek!ze hebben spelers als affelay en aissati hard nodig!viva maghrib!

  23. Ouarda
    12 oktober 2006 om 01:41 uur.

    naar mijn mening klopt je selectie bijna, ik vind wel dat sektioui de rechtsback moet blijven voor maroc. Boukhari kan er ook nog wel bij en wat dacht je van Hadda Kamatcho (ik weet niet of hij nog speelt)

  24. hamzahamza
    12 oktober 2006 om 02:34 uur.

    mhammed:
    tuurlijk ik geloof in marokkaans voetbal. ik ben geen kontjes likker. ik sta altijd achter mijn land.ik heb vertrouw in alle marokkanen.

    mhammed wegen jouw naam wordt je nooit een nederlander. mischein ben je een vijander voor ongelovig. wester beschouwt nu islam als vijand.

  25. Youssef B
    12 oktober 2006 om 02:40 uur.

    Zelfs zonder affelay en aissati kunnen we een goede team neerzetten want we hebben genoeg goede spelers en laten we eerlijk zijn , hun hebben ook nog veel te leren

    (alleen de juiste trainer ontbreekt nog )

  26. mhamed
    12 oktober 2006 om 04:38 uur.

    islam is mijn geloof en daarmee zal ik de graf ingaan hamza
    waarom zal ik een nederlander willen zijn???
    ik sta zeker achter mijn land maar niet achter coruptie!!!!!

  27. Youssef
    12 oktober 2006 om 05:36 uur.

    \keuze voor een land heeft niets met geloof te maken, dus doe alsjeblieft niet zo hypocriet. Ze moeten gewoon voor \nederland kiezen. Ze zullen dan meer verdienen en daar gaat het hedendaagse voetbal toch om.

    en even reageren op iemand ie zei dat Zaki de beste coach was, ben jij vergeten dat we nietop het WK waren door ie amateur. Marokko zal nooit iets worden met een \marokkaanse coach, het word tijd voor een buitenlander

  28. hamzahamza
    12 oktober 2006 om 06:31 uur.

    mohammed en youssef

    ik ben met jullie eens dat ons land is vol met coruptie maar wij moet ons land niet in steken laten wij moet ons land veranderen, we moet beginnen met ons zelf. doe iets goed voor jou land . geef een goed opvoeding voor jou kinderen want ze zijn de toekomst. stel voor dat iedreen dat doet. ik kan je granteren dat over 30 jaar marokko is ook een beter land.

    het geld zelfde over voetbal. denk niet alleen aan je zelf. vol gwoon jouw hart want ik denk een marokkaan kan nooit een nederlander voelen.
    willen jullie dat marokko beter wordt qua voetbal dan moeten wij ook ons speler steunen.

  29. KARIMUTRECHT
    13 oktober 2006 om 04:27 uur.

    ZE MOETEN GEWOON NIET VOOR MAROKKO KIEZEN FUCK MAROKKO.
    ze moeten aan zichzelf en aan hun eigen toekomst denken. EN ALS HET ECHTE MANNEN UIT ALHOCEIMA ZIJN, ZOUDEN ZE WEL GOED MOETEN OVERWEGEN OF ZE WEL VOOR MAROKKO WILLEN UITKOMEN, MET DE GESCHIDENIS VAN MAROKKO EN ALHOCEIMA IN DE ACHTERHOOFD. en al helemaal met deze woestijnaap als coach.

  30. Yassin
    13 oktober 2006 om 04:56 uur.

    Even reageren op dit discusie …….men denkt als je voor nederland meteen dat je cariere opeens rooskleurig eruitziet dat is het domste wat men kan voorspellen ….kijk maar naar het wk van onder 20 afgelopen zomer…benjoulan heeft een tranfser gemaakt naar een schotse club..en dat dankzij marokko…..el zhar heeft een Toptranfser gemaakt naar wel ja naar Liverpool…..zo kan ik wel doorgaan……Nederland tegewoordig is 10 keer niks….marokko is en kan veel beter dan nederland als ze hun stekrte 21 man oproept….kwaliteit is er genoeg ik heb respect voor jongens die afgelopen weken nederland hebben bedankt…..bouzanan , nordin elmorbat en moestafa elkbebir….marokko heeft een goede toekomst

  31. BigMoOvn
    13 oktober 2006 om 05:27 uur.

    WAT NIET VOOR MAROC KIEZEN, sjonge jonge denk je dat maroc op hun knieen gaat voor die 2 snotneuzen, ze weten heus wel dat als ze voor nederland kiezen, ze net als die turk Yildirim worden, nederland heeft genoeg middevelders, en tallentvolle middevelders enkele voorbeelden.
    – Demy de Zeeuw
    – Stijn Schaars
    – Urby Emanuelson
    – Rafael van der vaart
    – Wesley Sneijder
    – Van Bommel
    – Serginho Greene
    – MISGIEN Clarence Seedorf
    – Hedwiges Maduro
    – Royston Drenthe
    – Robbert Schilder
    – Diego Biseswar
    – Jonathan de Guzman

    En zo kan ik nog uren doorgaan, kortom wees verstandig

  32. Youssef B
    13 oktober 2006 om 10:27 uur.

    Zoals ik al zei heeft marokko die 2 helemaal niet nodig, ze kunnen nu al een goed team neerzetten alleen hebben ze de juiste sturing nodig .

    Dus weg met fakhir!!!!!!!!!!

  33. hamzahamza
    14 oktober 2006 om 04:52 uur.

    (ED) EINDHOVEN – Nu Mark van Bommel zichzelf tot ex-international heeft gebombardeerd, heeft bondscoach Marco van Basten er toch een potentieel probleempje bij. Hij heeft zo weinig rechtermiddenvelders in zijn selectie, dat Denny Landzaat ineens een onomstreden international lijkt.

    Denny Landzaat in actie tegen Bulgarije. Foto Vassil Donev
    Met zijn 31 caps is Landzaat na Van der Sar en Van Bronckhorst de meest ervaren international van Oranje, maar op dat niveau heeft hij nog maar zelden kunnen overtuigen. Landzaat is een behoorlijke teamspeler, die in het Nederlands elftal vooral de balans op het middenveld moet bewaken en dus voornamelijk controlerend moet spelen.

    In een extreem aanvallend elftal is dat een taak waarvoor internationale ervaring noodzakelijk is. Meer dan Van Bommel kan Landzaat zich ondergeschikt maken aan het team en daarom is de keuze van Van Basten ook logisch. Maar met zijn dertig jaar heeft ook Landzaat het eeuwige leven niet. Bovendien zit Oranje niet al te dik in zijn middenvelders. Met de onervaren Schaars en de blessuregevoelige Van der Vaart en De Jong liggen de mogelijkheden niet voor het oprapen. Met het oog op het komende EK doet Van Basten er goed aan om nu met potlood alvast de 22 namen in te vullen op wie hij een beroep wil doen. Regeren is vooruitzien. Van Basten zal zich daarbij realiseren dat twee van de beste jonge middenvelders van Nederland hun debuut voor Oranje nog moeten maken. Maar die twee twijfelen. Zowel Ibrahim Afellay als Ismail Aissati hebben de mogelijkheid om voor de nationale ploeg van hun vaderland Marokko te kiezen. Bondscoach Mohamed Fakher van dat land is op stroopjacht; hij wil zoveel mogelijk jonge Nederlandse Marokkanen ervan overtuigen om hun jawoord te geven.

    Afellay (20) en Aissati (18) staan derhalve op een kruising in hun loopbaan. Beiden praten vol liefde en trots over Marokko, maar weten ook dat die sentimenten niet garant staan voor voetbalgeluk. Nu noch de Marokkaanse noch de Nederlandse bondscoach de spelers uitnodigt voor de A-ploeg lijkt het een beetje een kwestie te worden van ’wie het eerst komt, die het eerst maalt’. Het zou zonde zijn als twee van dergelijke talenten voor Oranje verloren gaan

  34. farid
    14 oktober 2006 om 08:29 uur.

    nederland heeft eigenlijk al een kans gehad om die twee binnen te halen
    dus als affalay of assaiti voor morokko kiest hebben ze het aan zich zelf te danken ,wand assaiti was onder de 20 ek genomineert tot beste speler,maar schaars staat er dan wel in ,niks op tegen ,maar ja wil je ver komen dan zal je wel de beste spelers laten voetballen, en volgens mij heeft nederland echt wel een probleem op het middeveld,wand hebben nog nooit een wk of een ek gewonnen met die spelers die ze nu hebben op het middeveld ,en volgens mij is affalay en assaiti toevalig de spelers zijn die ze nodig hebben om er iets van te maken ,op dat middeveld,meschien winnen ze dan een keer iets waar ik zeker geen problemenen mee heb

  35. henk oosterink
    15 oktober 2006 om 08:49 uur.

    Wanneer de Marokaanse coach alle talenten in West-Europa voor Marokko wil laten spelen, zal er voor de in Marokko wonende spelers niet veel plaats overblijven. Misschien dat met Affelay en Aissati in de ploeg Marokko wel van het 2e elftal van FC Utrecht kan winnen …….

  36. Moessie
    15 oktober 2006 om 10:14 uur.

    Jongens lekker voor Nederland kiezen….

  37. hamzahamza
    16 oktober 2006 om 02:38 uur.

    afellay en aissati praten vol liefde en trots over Marokko, dat zegt genoeg.

    voor die mensen die willen dat ons talent voor oranje kiezen. nederlanders zijn toch tegen uithuwelijk van marokkaans meiden. afellay en aissati zijn verlifde op marokko en jullie willen dat ze met oranje spelen.

    diba heeft een mooie zin gezegt: met marokko spelen kennen wij geen vriendschapelijk wedstrijden en met oranje spelen wel. het is heel andere gevoel als je met marokko speelt dan doe je alles voor jou land. maar met oranje ga je denken heel anders.

  38. Bouchiba
    16 oktober 2006 om 03:56 uur.

    Het belangrijk is ze moeten gewoon de keuze doen zoals Boussoufa die meteen had gekozen om voor Marokko te spelen!!! En ik hoop inchahalah dat ze gaan doen want belangrijk is dat ze t-shirt en de vlag van hun vaderland moeten pakken. Viva Marueccos

  39. hamzahamza
    18 oktober 2006 om 12:17 uur.

    laatst nieuws uit marokko:

    afellay en aissati hebben voor de marokkaans elftal gekozen. aissati wil pas over jaar officieel door geven. hij wil eerste een basis plek veroveren bij PSV

    als je arabich kan lezen hier staat het op:
    http://img166.imageshack.us/img166/7972/afelayetaisatiqd7.jpg

  40. rasist
    18 oktober 2006 om 02:45 uur.

    affelay als jij naar moroko gaat dan zijn julie dike vette koeien en ga niet naar dat poep land aub want die dikke vette neger coach die kan er geen poep van ei dikke vette domme marokkan schetteeennnnnn

  41. koko
    18 oktober 2006 om 05:43 uur.

    hee beste mensen wordt eens wakker marokko kan niet voetballen zonde als affelay en aisatti voor marokko gaan spelen gelijk hun carierre voorbij alsjeblieft zeg denk je dat marokko n echte voetvbal land is tuurlijk niet n beetje balletje trappen kunnen ze wel ze hebbn van fc utrecht verloren o mijn god laat appelflaai en aisitiie vast gewoon geld verdienen in europa en dat kan als ze voor oranje spelen al haat ik oranje ik zou het ook doen

  42. Tet0unii
    20 oktober 2006 om 11:47 uur.

    Ik denk dat als Aissati en affelai op het middenveld komen te spelen
    dat Marokko veel maar balbezit gaat krijgen.Dat is ook wat Marokko
    nodig heeft goede middenvelders!

  43. casa man.
    22 oktober 2006 om 05:45 uur.

    ik zeg maar 1ding je moet met je hart spelen en niet voor het geld. dus daarom moeten ze voor marokko spelen en niet voor nederland.want als je toch voor nederland kiest is dat niet eerlijk tegenover jezelf.ze zullen er echt spijt van krijgen.

  44. henk oosterink
    28 oktober 2006 om 10:56 uur.

    Als ze echt lef hebben, spelen ze voor Marokko en leveren ze tegelijk hun Nederlandse paspoort in. Dan ben je een kerel.

  45. skery
    29 oktober 2006 om 12:55 uur.

    @henk oosterink ben je echte of nepe nl??????

  46. skery
    29 oktober 2006 om 12:57 uur.

    Your comment is awaiting moderation?????????????

  47. henk oosterink
    29 oktober 2006 om 11:52 uur.

    Ik ben echter dan jij , ik durf tenminste onder mijn eigen naam te mailen. Waterverffiguur…

  48. youssef
    31 oktober 2006 om 06:58 uur.

    eej vrienden ik ken afellay en ismael ook ze hebben bij in de buurt gewoont ik heb oook met ze gevoetbalt ze moeten nog veel en veel leren alleen de juiste trainer ontbreekt en dan ga je zeker niet naar marokko marokko kan goed voetballen mooie axties je ziet alleen geen doelpunten kijk alleen naar fcutrecht b voetbal ze hebben verloren van ze kan tog niet

  49. farid
    31 oktober 2006 om 07:48 uur.

    henk oostrink je bent een kerel als je niet zo slap lult

  50. barhim G
    01 november 2006 om 03:29 uur.

    we moesten zakki niej wech jaagen we hebben die vout gemaakt nu moeten we herstellen en er op staan wat er allemaal over ons heen is gekomen ik hoop dat we een goed elftal gaan bouwen en een goed prestaat scoren in het wk 2010!!!!!!!!!!!
    insalaaaaaaaah!!!!!!!

    ps blijf er in geloofen anders ben je verkaast

  51. brahim g
    06 november 2006 om 10:04 uur.

    eej gangsters alles goed ik ben er weer wat denken jullie dat jullie zijn holanders laat aisatie en afelay zelf kiezen als ze wat voor marokko willen scoren dan moeten ze naar marokko maar als ze naar nederland willen dan zijn ze al jong beleegen maar ik hoop dat ze voor marokko gaan kiezen dan zijn het echte marokaanen

  52. mocro-chick-chadia
    09 juli 2008 om 05:07 uur.

    als afellay bij marokko gaat spelen dan heeft hij niet meer zo veel kans om te spelen.

    als hij bij psv blijft kan hij de ek en wk (misschien) meespelen.

    als hij nar marokko gat aleen de wk.

    i love afellay (L) jou are my alles chadia(L)ibi

    ibi doe wat je in je hoofd heb en luister niet naar anderen kijk wat jij betervint.

    love you xx me