MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Miss Marokko Nederland gaat ook zingen

12 oktober 2006 | in Muziek | 77 Reacties

Miss Marokko Nederland - Nabila MarhabenNabila Marhaben, de eerste miss Marokko Nederland, brengt binnenkort een eigen single uit. De 22-jarige is net begonnen als nieuwe presentatrice van het populaire Kids Top 20 bij Jetix. Maar volgens weekblad Elsevier zingt ze ook en komt begin 2007 haar eerste single uit.

Marhaben, geboren en getogen in Purmerend, werd dit jaar verkozen tot Miss Marokko Nederland. Bij de verkiezing had ze reeds aangegeven dat ze haar titel wil gebruiken als opstap naar een carrière in de showbizz. Wellicht wordt dit haar doorbraak.

Er zijn 77 reacties

  1. Maghrebie
    12 oktober 2006 om 08:21 uur.

    wel slim, ik ben benieuwd….

  2. BigMoOvn
    12 oktober 2006 om 12:13 uur.

    Hoe zal ahaar vader denken , zou hij neit denken , tfoe waarom is mij dochter zoon katvanger geworden zonder normen en waarden, die dagelijks bijna bloot op tv komt, heeft ze geen eer ofzo, want het is en blijft een Marokkaan

  3. Rachid
    12 oktober 2006 om 01:01 uur.

    Haar vader, moeder, zus en broer denken net zo westers als de Nederlanders, wat ze tegenwoordig modern noemen en wij, de moslims die wel aan onze Islamitische cultuur willen houden, zijn ouderwets en wij moeten nog “een stap”maken wat de Christenen allang hebben gedaan en zo onze geloof en cultuur verloren te laten gaan, dat is wat het westen wil, en dat lukt ze aardig door veel aandacht te besteden aan “islamieten”die hun waarde hebben omgewisseld zoals deze jonge onwetende dame, mensen als Ali B, Najib Amhali die dag en nacht aan de drank zijn. Niet? Mijn ogen ontkennen niks.

  4. Ouarda
    12 oktober 2006 om 01:29 uur.

    eindelijk ieman die het met mij eens is.

  5. mhamed
    12 oktober 2006 om 01:52 uur.

    juist weer zo een voorbeeld,
    is zij nou een moslima?
    geeft zij een voorbeeld aan de niet moslims?
    en dat is nou juist wat niet moslims over ons denken, zij is moder zeggen ze dan.
    nee”””””””””””” islam kent geen middenweg.
    gedraag je als een moslim/a
    geef goede voorbeeld hoe een moslims/a moet leven,en weg met dat satan spel.

    dame denk goed dat de dood bestaat.

  6. Ouarda
    12 oktober 2006 om 02:12 uur.

    zo is dat, het verbaasd me steeds als ik zulke verhalen hoor dat onze moslim broeders en zusters zo een gedrag vertonen. dat is toch onacceptabel en als je ze wat zegt. krijg je altijd als antw ”jah daaag ik ben moslim in mijn hart dat is genoeg” sorry hoor maar ik vind als je moslim bent dan moet je de regels en opdrachten die ons zijn gegeven nakomen. anders is het niet nodig om jezelf de naam te geven als moslim. ik krijg vaak te horen ”waarom draag jij een hoofdoek? zij is ook een moslima en zij draagt het niet, dus is het eigenlijk helemaal niet verplicht. dan is het altijd aan mij weer om mijn geloof te verdedigen en de zogenaamde moslims. want anders maak je de niet moslims onbewust duidelijk dat er twee richtingen zijn wat Islam betreft de strenge en de moderne noemen ze het dan.

  7. mhamed
    12 oktober 2006 om 02:26 uur.

    ouarda , ze hebben een andere boek thuis die de regels bepaald,!!!!
    iemand zoals jij die wel aan de regels houdt, wordt vreemd ervaren juist ook door moslims.
    er is ook een hadtih hier over.

  8. Ouarda
    12 oktober 2006 om 02:52 uur.

    jah, in princiepe is het denkbeeld dat de niet moslims over moslims hebben gecreerd door de ”zogenaamde moslims zelf” (stagforallah)

    een tijdje terug vertelde een Nederlandse vrouw mij dat ik me geen zorgen hoef te maken, “want er komt nog een tijd dat alle moslims wakker zullen worden geschud, en zich dan modern zullen kleden dan hoef je dat doekje niet meer om en die bedekte kleren kun je ook weg laten. want dat hadden wij ook alleen is dat nu vervaagd.”
    eerlijk waar ik wist niet wat ik hoorde. wat doe je er aan onze eigen broeders en zusters beginnen zich zo te kleden natuurlijk blijven ze deze nonsens geloven.

  9. ikbenmodern
    12 oktober 2006 om 04:10 uur.

    jongens en meisjes , zij heeft een leven en jullie niet. klaar punt uit wat jullie praten heet jaloezie, geniet maar beter van jullie eigen leven en laat haar genieten van haar leven.

  10. hayat
    12 oktober 2006 om 04:54 uur.

    Jaloers, AUB hou op zeg! Jaloers op dit soort mensen pffffff, iedereen kan zich toch bloot kleden, iedereen kan zich toch modern gedragen, iedereen had zich toch kunnen opgeven voor miss marokko, Maar Elhemdoellilah dat er nog mensen zijn die weten wat hun geloof inhoudt en di soort dingen dus niet doen!!

  11. Astitou Events
    12 oktober 2006 om 05:54 uur.

    Wie zijn jullie om over haar te oordelen! Alleen Allah mag dat. Ik heb haar trouwens niet half bloot op de TV gezien. Mischien moet je eerst eens kijken voordat je haar veroordeelt. Ze presenteer elke zaterdagochtend een show voor kinderen op Jetix. Om 10.00uur.

  12. Mustafa
    12 oktober 2006 om 06:11 uur.

    ik ben hartstikke trots op haar. Moslims moeten eens een keer leren respect tonen voor mensen die anders denken dan hen. Dat zij besluit om een carriere te starten maakt haar nog geen slecht persoon. Ik kan me mateloos irriteren aan moslims die denken dat ze autoriteit hebben om iemand tot moslims of niet-moslim te verklaren. Iedereen ook moslims zijn individueel verantwoordelijk voor haar eigen daden. Jullie moeten eens een keer ophouden elkaar als een soort politieagent in de gaten te houden. Nog even iets meldend aan ouarda. Op de dag des oordeels zal god je beoordelen of je trouw aan hem bent geweest. Hij kijkt naar het totale plaatje dus niet of je een hoofdoek om hebt of niet. Ik ken genoeg moslima’s die een hoofdoek dragen maar zo ongelofelijk hypocriet zijn als de pest.

  13. Naadje!
    12 oktober 2006 om 11:17 uur.

    Beste mensen,

    Eigenlijk moet ik dit niet doen.. Maar Ouarda , Mohammed, en Hayat.

    Eventjes grof gezegd,, hou alstublieft allemaal jullie bekken dicht…waar hebben jullie het over!!

    Ik ken Nabila en nogmaals waar praten jullie over!! Jullie staan al met jullie oordeel klaar…terwijl jullie haar niet eens kennen..

    wel moslim … geen moslim…wel moslim… ELHAMDOELILAH Nabila is een moslim..Als jullie haar zouden horen hoe ”fel” zij reageert op mensen die negateief over moslims uiten.. en hoe zij opkomt voor de islaam.. ( even een voorbeeld te noemen)

    Ze zat laatst in de auto ( net in haar carriere ) en ze ziet een man en vrouw schreeuwen tegen een meskiena vrouw met hoofddoek .. ”ZE WERD GEK”.. stapte auto uit en hielp haar ..bracht haar naar huis ect ect…een van de vele voorbeelden..

    Jullie kennen haar niet dus oordeel ook niet.. zij geniet van haar leven en doet haar ding… rabbie die kent haar en ze heeft top ouders en familie..dus ga aub niet zo dom praten over haar…

    maar ja er zijn sommige boeren die zullen dit soort dingen nooit begrijpen….

    Starfoellah el hadiem… ikheb nog zoveel te melden maar ja ik ben moe ga slapen … JALOURSIEE TFOEE .

    Jullie marokkanen gunnen het haar niet laat staan die hollanders die zien dat zij hoog in de maatschappij staat…

    ps BLOOT ??? waar ??? wanneer ?? en hoe ??? onzin praten jullie ..( zij is juist heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllll voorzichtig met dat.. maar ja

    zoals Nabila altijd zegt… Zolang mensen over me praten ben ik interresant en dat heb je altijd met als je bekend word…ze kan er tegen .. nadeeltje van het vak!!

    tahalaa

  14. Ouarda
    13 oktober 2006 om 10:01 uur.

    hoe je het wend of keert het blijft een feit Naadje. ik geloof best dat ze een goed hart heeft dat hoor je mij ook niet tegenspreken. mensen kunnen zo vaak als ze kunnen voor de Islam op komen dat vind ik goed ook, maar het blijft onacceptabel voor de islam wat ze doet. zeg nou zelf een meisje van hoe oud is ze 20 jaar. zij loopt modeshow voor de ogen van vele mannen en de camera’s. is dat normaal in de Islam? (niemand is perfect, maar we willen elkaar wel beter voorlichten en voorgelicht worden) ik in ieder geval wel ik hoor graag van andere als ik iets verkeerd doe, dan kan ik er aan werken.

  15. susu
    13 oktober 2006 om 10:14 uur.

    YA ALLAH

    volgens mij had ik met ouarda gesproken ongeveer 2 weken geleden, ik dacht echt dat je toen zei in de allerlaatste mail, dat ieder voor zich is dat iedereen maar zelf moest bepalen. Nou opeens beginnen we helemaal opnieuw met critic.

    KOMOP ZEG YA MAGHRBA waarom gun jullie het haar niet waarom?????????????

    En wisten jullie ook als je een goeie moslim bent dat je ook niet over de mensen mag roddelen of liegen, net als jullie het over nabilaa hebben dan denk ik ook zijn jullie nou een goed moslim??? maar ik ga dat niet beoordelen om geen danoeb te krijgen.

    Der zijn zoveel voorbeelden netals the heletijd achter computer zitten en maar roddelen of chatten met jongens en dan denk je hey ik doe niks haram, omdat je niet in aanraking komt met die gene, maar geloof me dat is ook haram.

    en ouarda zei jij niet tegen mij dat je soms in de stad rond hangt met je vriendinen, sorry dat ik het zeg maar dat is ook haram want der zijn mannen die je zien die niet je vader, broer, oom of je man zijn.

    en je gaat toch ook naar school toch, nou hebje geen jongens in je klas????
    En zeker gaan jullie ook boodschappen doen in de vomar deen alberthijn entzv.
    verkope ze daar geen alcohol???? ik zeg maar niet om dingen meer ingewikkelder te laten maken, maar FAHM

    En ik zeg het nogmaals dit is niet om jou te vernederen, maar alleen te laten zien dat we ermee moeten kappen om mensen te kleineren, want WALLAH wij als mensen die door god zijn geschappen kunnen echt niet andere mensen beooordelen. Maar alleen ALLAH kan dat doen. En alleen ALLAH is perfeckt en de profijt mohammed ( sallah halih oe salim) en zijn sahhaba, dat waren echt goede moslims.

    COOL DOWN YA MAGHRBA, KOM VOOR ELKAAR OP NIET ALLEEN IN DE SLECHTE TIJDEN MAAR OOK IN DE GOEDE, LAAT DE ANDERE MENSEN ONS NIET UITLACHEN, EN ZEGGEN KIJK DIE MAROKKANEN!!!!!

  16. Naadje!
    13 oktober 2006 om 10:24 uur.

    Ouarda!

    Zeg toch eens zelf… Hoe jij het wend of keert.. en of we hier nou lang of kort over praten..

    Vind ik het absoluut goed om onze broeders of zusters te ”voorlichten”…maar vergeet niet dat jij Ouarda hier bij een hele grote denk fout maakt..

    Ten eerste of het nou goed is of niet…(Nogmaals even voor alle duidelijkheid) er was geen bikini ronde op die Miss Verkiezing..

    En dat je het hebt over dat Nabila een modeshow loopt voor de ogen van vele is aan haar..Hierbij doet zij niets verkeerd.. Denk maar even Logisch na!!!

    Heel simpel voorbeeld Loop jij niet op straat met je mooie broekie??
    Ben jij niet blij met je nieuwe out fit. die je hebt gekocht of mooie hoofddoek en die je wilt ”showen” met een leuk lipglosje…pff hou op…
    Ga jij niet naar een bruiloft , waar er gefimd word??

    Ga jij niet naar je werk waar ook mannen zijn ( die niet familie zijn)

    Ga jij niet naar een verjaardag van wie dan ook een dansje maken??

    Zo heb ik er nog vele voorbeelden voor je…
    Iedereen doet wel eens iets wat wel of niet kan.. en aan de andere kant denk ik ook feitelijk .. als ze jouw hadden gevraagd of dit nou je droom baan is of niet .. dat jij dit abso luut ook had gedaan ….( ALS JE DE KANS HAD… MAAR HELAAS HEB JE DAAR TALENT VOOR NODIG.. DAAROVER BESCHIKT NABILA.. EN NABILA BESCHIKT OOK OVER MEER . GA MAAR EENS EEN DISCUSSIE MET HAAR AAN OVER DE ISLAAM .. PFFF

    KOm op zeg lieve schat .. wees niet zo MEHAKDA.. ik ken meiden met hoofddoek en zonder.. en het spijt me zeer… de meeste zijn zo schijnheilig als ik weet niet wat… NIET ALLEMAAL!

    EN nog iets ….. Zelfs in Arabische landen!!! Moslim landen!!! strenge gelovige landen!! hebben ze meiden die met kids werken spelen op TV..en elhamdoelilah ze gaan vooruit KIE TEKEDMOE… op een respectieve en en grenze hebbende manier!!!!!

    Nabila zegt altijd…zolang ik geen ”vlees laat zien” en respect vol blijf tegen over mijn familie en hun vrienden en mijn moslim gemeenschap en zoveel leuke reacties krijg… zit ik er echt niet mee wat sommige boeren te melden hebben.. dit krijg je altijd als je bekend word.. ( begint te raken)

    Starfoellah el hadiem….. Nabila you go girl!!!! 😉

    I

  17. 100% ARABICA
    13 oktober 2006 om 10:27 uur.

    Als afgunst een topsport was, dan waren wij Marokkanen wereldkampioen! Iemand die het aan het maken is, wordt gelijk de grond ingeboord. Het geloof wordt er bijgehaald, door deze ‘professionele Oelama” die allemaal een opleiding hebben genoten aan de El Azhar universiteit in Egypte. Het is echt lachwekkend hoe mensen de islam altijd misbruiken en er een eigen interpretatie aangeven!!! Wees blij voor je landgenoot, we hebben het al niet makkelijk in de samenleving. En nog even over de hoofddoek: er zijn meer meiden die een hypocriet gedrag vertonen met een hoofddoek dan zonder hoofddoek!!! Iedereen weet precies wat ik hiermee bedoel: ’s ochtends met een hoofddoek naar werk/ school en ’s avonds als een lopende iciparisxl, verwend worden door Mo!!! Gun elkaar het succes en steun elkaar dat is alleen maar goed voor de gemeenschap en stop de afgunst dat velen hier verblind, op iemand die maatschappelijk succes heeft!!!!

    Allah, El Watan, El Melik

    “Onze afgunst duurt altijd langer dan het geluk van hen die wij benijden.”

  18. Naadje!
    13 oktober 2006 om 10:49 uur.

    Wow 100% Arabica..

    Ik probeer een heel verhaal uit te leggen.. En jij haalt zo .. de woorden uit mijn mond!!!

    Heel goed gezegt!

    Als afgunst een topsport was, dan waren wij Marokkanen wereldkampioen! Iemand die het aan het maken is, wordt gelijk de grond ingeboord. ( eigenlijk je gehele tekstje)

    Ik heb Nabila gebeld en heb haar gezegd dat ze op deze site moest kijken en dat even moest lezen…Ze moest lachen .. van al die verschillende meningen .. tja dat soort dingen heb je nou eenmaal.. Heel leuk gezegt 100% arabica

    Wa hallikom salaam……

  19. mhamed
    13 oktober 2006 om 10:58 uur.

    naadje, wat is jou probleem, heeeeeeeeeeeeeeeeeeet mag niet volgens de islam punt uit.

    ik kan allerei dingen ga schrijven, wat niet mag weet zij ook en wat wil mag zij ook.

    goede mens is niet alleen opkomen voor de islam, maar juist handellen volgens de islam.

    iemand zei dat heeft met jaroers te maken hoe mensen zo reageren!!!!!!!!!!!
    astaqfiero allah

  20. Rachid
    13 oktober 2006 om 11:08 uur.

    MHAMED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ga aub eerst Nederland leren schrijven en voordat je een discussie wilt aangaan met mensen van ons niveau ga ABN leren spreken..bedankt….Ik kan je wel een goede school aanraden!!

    Over islam gesproken …Het is echt lachwekkend hoe mensen de islam altijd misbruiken en er een eigen interpretatie aangeven!!! Wees blij voor je landgenoot ( ik noem dit een goede citaat van 100% arabica)

    Asarfoellah el hadiem .. wees blij met zo een top meid!

  21. Ouarda
    13 oktober 2006 om 11:14 uur.

    beste naadje,

    ik zal de vragen beantwoorden je hoeft het niet te geloven, Allah is de belangrijkste en die ziet het

    1. ik loop op straat niet met mijn mooie broekie, sterker nog niemand op straat ziet wat ik van binnen aan heb ze zien alleen een lange jas of een djelleba. ik ben nog nooit sinds mijn 12de met een broek en een blouse naar buiten geweest.

    2.ik doe geen lipglose of wat dan ook ik heb nog nooit iets op mijn gezicht gesmeerd. (je hoeft het niet te geloven, ik weet het en allah weet het is genoeg)

    3.ik ga alleen naar bruiloften van familie en geloof me daar wordt niet gefilm, komen er mensen met de bruid of bruidegom die dat wel doen. dan ben ik in een ander kamer ik laat me niet filmen zodat andere me kunnen zien.

    4.ik werk niet, maar momenteel loop ik stage en ja er werken ook mannen, maar ik ben niet close met ze en ik draag bedekte kleren.

    5.ik vier geen verjaardagen dus ga ik er ook niet heen wat betreft dansen ik heb tijdens 3 gelegenheden gedanst dat is de bruiloften van mijn zussen en van mijn broer, op enechied en marokkaanse trommel geen mannen. onze feesten zijn gescheiden.

    6.ik zou dat nooit hebben gedaan. ik hou zo je zo niet van camera’s en foto’s, maar dat ter zijde ik zou nooit iets met muziek en dans voor miljoenen kijkers doen.

    ik ben het er helemaal mee eens dat er veel meisjes zijn die hoofddoek dragen en die toch gekke dingen doen, maar ik zeg je zo een iemand ben ik niet stagforallah en ik zal dat inchaallah ook nooit zo zijn. (nog maals je hoeft het niet te geloven allah weet het is genoeg)

    ook heb je gelijk dat ik niemand mag oordelen. dat is alleen aan allah. en mijn mening blijft dat het een feit is dat je niet voor de ogen van de mannen modeshow mag lopen, dat het in arabische landen gebeurt is mij een zorg. mensen kunnen beinvloedbaar zijn en dat kan dus ook in arabische landen. het moderniseren van de werdeld heeft invloed op die mensen. Gelukkig heeft de Islam mij meer in zijn greep dan de mesen op de wereld.

    dit is hoe ik erover denk.

    besleme mijn zuster

  22. Ouarda
    13 oktober 2006 om 11:26 uur.

    suzu, het ligt er aan hoe je tussen de mannen gekleed gaat je kan geen normaal leven lijden zonder dat je mannen tegen komt anders zit je dagen alleen thuis dat is nou ook weer niet de bedoeling van de islam naar mijn mening. ik kom mannen tegen in mijn dagelijk leven maar ik heb bedekte kleren en ik heb altijd een doel in mijn leven. ga ik de deur uit dan weet ik waar ik heen ga dan loop ik precies die weg op ik ga niet naar buiten en denk dan wat ga ik eens vandaag doen ach ik zie wel waar ik heen ga, nee als ik niets belangrijks te doen heb school of wat dan ook dan ben ik binnen en help ik mijn ouders met het eten en het huisonderhouden en hou ik ze gezelschap.

    en nee ik kleinier Nabila niet ik vind ook dat ze het goed moet doen, want ze heeft er toch voor gekozen om die richting op te gaan dus kan ze het ook goed doen, voor de rest heb ik mijn mening gegeven en ik veroordeel en beoordeel niemand dat is aan ALLAH

  23. Ouarda
    13 oktober 2006 om 11:35 uur.

    nog een ding ben ik vergeten te zeggen Suze is het echt waar dat je niet in een supermarkt binnen mag komen alleen omdat ze daar alcohol verkopen? ik wil het wel weten, want dat wist ik niet. (eerlijk waar, kijk zo kom ook over dingen die ik niet weet) trouwens ik heb gehoord dat een vrouw niet naar de markt mag en een meisje wel. hoe denken jullie er over ik ben er nog steeds niet uit.
    (hoewel ik nog niet getrouwd ben, ga ik toch niet naar de markt veel te druk)

  24. hayat
    13 oktober 2006 om 01:10 uur.

    Ik moet echt lachen om vele reacties hier, niemand zegt zij is slecht of ik ben slecht of zij is goed of ik ben goed, iedereen vliegt gelijk in de verdediging.Ik heb zoiets als je niks te verbegen hebt en je doet niks slechts/haram waarom maak je je dan zo druk, maar ja zo denk ik er over he..

    En ja natuurlijk alleen Allah(swt)kan oordelen en niemand anders beter dan hem, maar niemand oordeelt hier volgens mij..mening geven is toch niet oordelen of wel??

    Maar nogmaals er werd alleen gezegd dat het HARAM is, en dat is het Discussie Gesloten!!!!

    Ps.Vraag maar bij aan een geleerde(imam) en geloof me hij zal precies hetzelfde antwoord geven!!

  25. susu
    13 oktober 2006 om 01:58 uur.

    Beste ouarda

    Ja je mag niet ergens binnen treden waar alchol wordt verkocht. Alleen als je nergens ander je spullen kan kopen,bijv als je brood wilt kopen en jij rent eve snel naar de vomar en der is geen andere plaats om brood te kopen dan is dat halal, maar als er een baker in de buurt is dan moet je het daar kopen en niet bij de vomar fahmt.

    Eeerlijk dat wordt dan heeeeel erg ingewikkelt. Want dan mag je niet in hotel of school of werk, in iedere geval doe gewoon je best om het te vermijden en niet in aan merking te komen.

    en geloof me jij als een goed moslima probeer voor de andere marokaanse mensen optekomen want ieder heeft zijn tijd wanneer ie er klaar voor is.

  26. Ouarda
    13 oktober 2006 om 02:10 uur.

    selem mo3laikom Suzu,

    dat weet ik wel, ik dwing niemand wat toe, alleen vind ik wel dat we van elkaar moeten leren, zie nou van je zelf je hebt me wat wijzer gemaakt wat betreft boodschappen en daar bedank ik je hierbij voor. ik zal altijd voor marokkanen opkomen no matter what. nog een gezegend ramadan de laatste paar dagen zijn de belangrijkste. Allah is dicht bij ons.

  27. najwa
    13 oktober 2006 om 03:25 uur.

    oh, oh, oh:

    voor diegenen die oordelen over dit meisje: schaam je diep!
    eenieder beleeft de Islam op zijn eigen manier en ik ben er trots op dat islam ook kan samengaan met “de moderniteit”. Wil je dat niet-moslims jou respecteren, begin dan met het respecteren van de verscheidenheid van opvattingen en invullingen binnen de islam. en de mensen die zich zo focussen op allerlei regeltjes, vergeten misschien daardoor wel de essentie van het geloof. en dat is: een goed mens zijn voor Allah, jezelf en je omgeving!!
    En even gericht tot Ouarda; ik betreur jouw houding : van jezelf ophemelen en afkeuren van alles wat buiten jouw manier van rigidedenken valt!

  28. Ouarda
    13 oktober 2006 om 03:37 uur.

    Najwa, ik vind het erg jammer dat je mijn mening verkeerd interpeteerd. je mag er van alles maken, maar verwijt me niet dat ik me zelf ophemel. dat is een ding dat ik dus nooit doe. mensen zijn gelijk aan elkaar. iemand heeft aan mij vragen gesteld en ik heb ze naar waarheid beantwoord. ik keur bepaalde aspecten af. daar heb je gelijk in, maar als jij weet dat je niets verkeerd doet dan hoef jij je daarbij ook niet van aan te trekken. tot slot ik heb geen eigen manier van ”rigidenken” en dan nog maar een keer niemand oordeelt hier mensen geven hun mening. voor mij is dit hoofdstuk afgesloten. iedereen is oud en wijs genoeg om te weten wat de feiten van Islam zijn.

  29. BigMoOvn
    13 oktober 2006 om 04:30 uur.

    WAT PRATEN JULLIE ALLEMAAL ZO TEGEN OUARDA EN MO ?
    ZIJ HEBBE TENMINSTE TROTS EN ZIJN NIET BANG OM TE ZEGGE KIJK IK BEN MOSLIM,

    wat zij zeggen kan ik me helemaal in vinden, HET MAG NIET , m-a-g NIET klaar, wat zij doet is onacceptabel, kleine moslima’s van 3-10 jaar kijke naar haar en denken wooow zoon mini rokje wil ik ook, en vraagt aan haar moeder mama waarom draag je zoon raar doekje om je hoofd? WILLE JULLIE DAT ? OPDONDDEREN allemaal vieze kazen. doe normaal jo.

    Niks jaloezie, jaloezie is anders, dit mag gewoon niet volgens de islam punt uit.

  30. BigMoOvn
    13 oktober 2006 om 04:32 uur.

    En een aplausje voor Hayat pls, wie van jullie gaat eigelijk nog op vrijdag naar de moskee ? niemand zeker, liever met Jip en pieter naar de disco ofniet ?
    vieze kazen

  31. Rachid
    13 oktober 2006 om 04:36 uur.

    BIGMOOVN!!!!!!!!!!!!! Jij spoort niet in je hoofd ! LIASter

    Wie?? wat ?? waar?? heb jij gezien dat ze mini rokje draagt…

    Luister even heel goed voor iedereen hier… Als je niet op niveau kunt discuseren ..communiceer dan helemaal niet ..pleasee

    Big moovn ga nederlands leren schrijven en spreken..

  32. BIMBASLOMBOK
    13 oktober 2006 om 04:38 uur.

    ahoedoebillahaminaschaitanirajiem..

    mensen laat elkaar met rust.iedereen neemt ze goede dade en slechte dade
    mee na de hiernamaals. De heer,god, ALLAH is de gene die over mensen oordeelt.

    Maar aangezien de meeste moslims elkaar afmaken en aftrappen i.p.v
    elkaar te steune en bijtestaan weetje dat de tijd bijna om is en dat de wereld
    niet meer lang om de zon zal draaien………………….

    vrede zijn met jullie………

  33. BigMoOvn
    13 oktober 2006 om 04:40 uur.

    #
    Rachid

    BIGMOOVN!!!!!!!!!!!!! Jij spoort niet in je hoofd ! LIASter

    Wie?? wat ?? waar?? heb jij gezien dat ze mini rokje draagt…

    Luister even heel goed voor iedereen hier… Als je niet op niveau kunt discuseren ..communiceer dan helemaal niet ..pleasee

    Big moovn ga nederlands leren schrijven en spreken..

    oktober 13th, 2006 om 4:36 pm

    Heb je mij een spelfout zien maken ? ikzelf niet, maar als we elkaar op spelling gaan afkraken moet je eff goed in de spiegel gaan kijke kk zwammer

  34. mhamed
    13 oktober 2006 om 04:58 uur.

    rachid gedraag je niet als iemand die het leven heeft uitgevonden .
    jou soort karakter laat ons vouwen zoals nabila aan haar lot over in plaats daarvan zal je de waarheid kunnen zeggen ,
    je hebt het over niveau die jij bezit .
    ik vraag me wel eens of je dat bezit , iemand zoals jij die babila “S zonde goed kuurt.
    verdiep in kennis en denk niet dat jij hebt.

  35. AzinBoyHeid
    13 oktober 2006 om 05:08 uur.

    Tfoeeee stelletje mormels en trollen. Is er eindelijk iets positiefs in de media over Marokanen. Is het weer niet goed. Wat zeiken jullie. Laat haar lekker d’r gangentje gaan. Is haar toekomst. Zij maakt er tenminste nog wat van, wat wellicht jullie ook willen, maar niet kunnen bereiken. Denkelijk dat jullie uberhaupt niets kunnen bereiken. Impulsief stelletje gedrochten. Jaloezie heerst altijd onder de Marokanen. Genoeg mensen in mijn omgeving die vol zitten met jaloezie. Jullie zijn daarvan ook het soort! Schij toch uit allemaal. Go Nabila, ga ervoor meid! Lekkurrrrding van me…..

  36. Mustafa Elghalid
    13 oktober 2006 om 05:20 uur.

    Mustafa

    Waarom zitten jullie je druk te maken over het feit dat zij kiest voor een showbizz carriere. Dat moet zij gewoon zelf weten. Hebben jullie soms geen leven of zo. Ieder beleeft het geloof op zijn/haar manier. Leer nou eens een keer inzien dat iemand die niet handelt zoals jullie geen slecht persoon is. Ik vind het werkelijk te gek voor woorden dat jullie zitten te oordelen en te roddelen over iemand die in principe niks verkeerds doet. Onthoud goed alle goede handelingen van een moslim hebben geen enkele waarde als die persoon onwaarheden verkondigt over een andere persoon. Roddelen is ook een grote zonde in de islam. Er zijn daar verschillende hadiths over. Het enige wat zij doet is meedoen aan een
    miss verkiezing waar duidelijk werd gemaakt dat er geen bikini ronde zou plaatsvinden. Verder presenteert zij een muziekprogramma. Je kunt in mij ogen gewoon een zangcarriere starten als moslim. Ieder die zegt dat dat niet mag lult gewoon uit zijn nek. (Je talenten moet je uitbuiten vind ik) Je moet natuurlijk wel onder interessante issues zingen en niet over immorele onderwerpen zoals seks. Wees nou een keer trots als iemand van marokaanse afkomst positief in het nieuws komt. En probeer eerst zelf een goede moslim te worden voordat je over anderen gaat oordelen

  37. BigMoOvn
    13 oktober 2006 om 05:20 uur.

    #
    AzinBoyHeid

    Tfoeeee stelletje mormels en trollen. Is er eindelijk iets positiefs in de media over Marokanen. Is het weer niet goed. Wat zeiken jullie. Laat haar lekker d’r gangentje gaan. Is haar toekomst. Zij maakt er tenminste nog wat van, wat wellicht jullie ook willen, maar niet kunnen bereiken. Denkelijk dat jullie uberhaupt niets kunnen bereiken. Impulsief stelletje gedrochten. Jaloezie heerst altijd onder de Marokanen. Genoeg mensen in mijn omgeving die vol zitten met jaloezie. Jullie zijn daarvan ook het soort! Schij toch uit allemaal. Go Nabila, ga ervoor meid! Lekkurrrrding van me…..

    oktober 13th, 2006 om 5:08 pm

    IK HEB GEEN OPENINGSZIN MAAR IK NEUK JE VRIENDIN.
    JOUW KK HOERENMOEDER VIEZE KK BEZEM, JE BENT EGT VIES KK BITCH KK HOLLANDER, JEG TFOE, JE BENT NIKS WAARD

  38. susu
    13 oktober 2006 om 06:08 uur.

    YA ALLAH BIGMOOVN

    BIGMOOVN

    SPOOR JIJ wel, gaat alles wel goed daar boven bij jouw.

    WAAROM praat jij zo vies zeg noem jij dit nou een goede moslim.

    ik kan het echt eventjes niet geloven wat jij hebt gezegt, ik denk niet dat jij wald a zanka bent, toch? nou nahal chatan we zitten in de laatste 10 dagen van RAMADAN lailat oe kader, als je een goed moslim bent dan hoef ik je echt niet uitte leggen wat dat is.

    Hasm hasm oe hasm oe nahal chatan want jij hebt ook een oma, moeder,zus, tante, en later inshallah een dochter, praat over mensen hoe jij wilt dat de mensen over jouw praten met recepect dus.

    ALLAH IE HADIKOUM

    laatste 10 dagen echt belangrijk vraag om moghfirah.

  39. susu
    13 oktober 2006 om 10:06 uur.

    BIGMOOVN

    JIJ SPOORT ECHT NIET.

    MAARJA SOMMIGE MENSEN BIDDEN DE LAATSTE 10 DAGEN EN VRAGEN OM VERGEVENIS, EN SOMMIGE MOETEN ALLEEN MAAR VLOEKEN

    SORRY HOOR MAAR DAT IS ECHT NIET NORMAAL ECHT IK WEET OF JE HET GRAPPIG BEDOELT OF GEWOON GESTOORD HEID,

    ALLAH IE HADIEK (KOEL AMIN)

  40. mhamed
    14 oktober 2006 om 11:36 uur.

    iets posetiefs zegt de ene bigmoovn.zo dramatisch dat hij zijn naam verneukt heeft,
    biiiigmoonvm!!!!!!!!!!!
    ga weg joh.
    zoek in waar wij hier zijn, met je haar toekomst!!!!!!!
    de hel is ook toekomst.

  41. Marwan/rotterdam
    14 oktober 2006 om 11:44 uur.

    Goed zo! Mhamed.

    Wij gunnen het Nabila allemaal….. er zijn altijd gekke mensen hier op de wereld..laister…
    Beter als dit kon ik het niet zeggen!!!!!!!!!!!!!!!!

    Als afgunst een topsport was, dan waren wij Marokkanen wereldkampioen! Iemand die het aan het maken is, wordt gelijk de grond ingeboord. Het geloof wordt er bijgehaald, door deze ‘professionele Oelama” die allemaal een opleiding hebben genoten aan de El Azhar universiteit in Egypte. Het is echt lachwekkend hoe mensen de islam altijd misbruiken en er een eigen interpretatie aangeven!!! Wees blij voor je landgenoot……..

    NABIELAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA LOVE U

  42. Pieter
    14 oktober 2006 om 12:59 uur.

    hahah allemaal kakkertjes onder elkaar

  43. AzinBoyHeid
    14 oktober 2006 om 06:30 uur.

    Bigmoovn, gefrustreerd yek. Kook maar rustig door jongen.

  44. Zakaria..oost
    14 oktober 2006 om 07:18 uur.

    De gene die zo negatief en ouderwets denkt…sukkels dat jullie zijn…

    Zelf hollands lachen ons uit…eigen volk die het een Leuke marokkaanse niet eens het licht in je ogen gunt…

    Tazzz smettah njer…… Nabila Kanjerrrrrrr doe je ding ..meid!!

    Allah ie hafdek men el ain el mahsadien!!!!!!!!!!!!!

  45. fatima zahratje
    15 oktober 2006 om 11:35 uur.

    heeey allemaal,goed zo naadje!ikben hartstikke trots op nabila.ze laat zien dat niet alle marokanen zo saai zijn.ALLAH zegt dat je een goed hart moet hebben,niet hoe je eruit ziet! Dusz nabila doe je best en laat zien wat marokkanen kunnen. Mensen die zo over haar spreken zijn vooroordelers,ze hebben hun mening al klaar liggen voordat ze haar hebben gezien!!!!!!
    Pas als je haar bijna bloot ziet,mag je er wat van zeggen.tot die tijd houden die mensen met hun rotopmerkingen maar effe hun rotbekken dicht!!!!die zeggen dat marokkanen goed zijn,doe dan niet zo dom!heb ik het vooral tegen jou,OUARDA!!als jij over straat loopt,kijk die mannen tog ook naar jou.zolang ze niet half bloot over die catwalk loopt,is dat tog hetzelfde als bij jou!!!dusz hou effe voorlopig je kwekker dicht!!!!!!!

    iemand die vind dat nabila het goed doet

  46. Jauad
    15 oktober 2006 om 02:56 uur.

    laat het meisje doen waar ze zin in heeft, en laat 1 iemand oordelen over het gene wat ze doet…allah swt..

  47. soraya
    15 oktober 2006 om 03:29 uur.

    Beste mensen!

    Ik ben het er mee eens dat het nooit de bedoeling is geweest, dat als je een moslim bent modeshows hoort weg te geven aan mannen , maar aan de andere kant zolang ze niet helemaal bloot gaat weet ze zelf wel of ze er goed aan doet of niet.
    Je hoort als moslim zelf je grenzen te kennen!
    en alleen allah weet of ze zich voldoet tot de islam of niet.
    Zelf ben ik van nederlandse afkomst en heb veel respect voor een ieder, we moeten elkaar in onze eigen waarde laten.

    Nog veel succes met de ramadan!

  48. BADR
    15 oktober 2006 om 03:34 uur.

    Salam,

    AL JULLIE die het maar raar vinden, wat OUARDA EN MHAMED en HAYAT zeggen. Moeten ten eerste maar eens bij zich zelf te raden gaan. Jullie hebben het over oordelen van onze eigenlijk jullie Miss Marokko NL. En dan oordelen jullie weer op oordelen jullie weer op hen die volgens jullie oordelen. Is dat niet met twee maten meten??

    Dat zij het goed doed etc. etc. wil nog niet zeggen dat het Islamitisch verantwoord is. Al jullie die het haar zogenaamd gunnen, gunnen jullie het haar ook werkelijk. Of gunnen jullie het jullie zelf. Dat wanneer je op je werk of school of elders bevind, er anders naar jullie word gekeken. Mij en Alle Islamtische Broeders en Zusters kijken naar wat Allah (swt) van ons vind en van onze daden. En het is dan ook een plicht om te melden dat iets verkeerd is, als je iets verkeerd ziet. En het wat zij doed is eenmaal on-islamitisch en dit is een FEIT. En jij Naadje kom aub niet zeggen gelukkig zijn er mensen die de Islam anders intepreteren. VOORZOVER MIJ BEKEND IS IS ER MAAR 1 ISLAM. Wij mogen daar juist zo tots op zijn, “ONZE BOEK” is nooit herschreven en zal dat ook nooit worden, omdat “ONZE BOEK” word beschermd door de Enige Beschermer ALLAH (swt).

    Het zijn juist de mensen zoals Ourda en Mhamed en Hayat (sorry als ik iemand over het hoofd heb gezien) en Ikzelf die jullie Miss Mar/NL het beste gunnen namenlijk het Paradijs, en ga me niet zeggen dat weet jij niet. Dat weet alleen ALLAH (swt) dat is ook zo, Maar ALLAH (swt) heeft ons geschapen en heeft ons hersenen geven, en heeft gezegd iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Als je een Imam of iemand anders ziet die dag en nacht zijn gebeden vericht en als maar goede daden vericht, maar nog steed meer en meer wil doen omdat hij/zij bang is te weinig te doen. Dan mogen we wel concluderen dat hetgene jullie Miss doed niet, haar weg naar de Hemel zal bemoeilijken. Dat ze in de Hemel komt dat zowieso want een ieder die de Geloofsgetuigenis heeft uitgesproken zal ooit in de Hemel terecht komen. Maar je maakt wel een Pitt-Stop in de hel en dat gun je toch niemand????

    Ooit zullen we het hebben over als je maar een goed hart hebt!!!!

  49. naadje
    15 oktober 2006 om 05:40 uur.

    Beste Badr!

    Teneerste heb ik nooit vermeld dat ik het goed vind dat men de Islam om een andere manier interpeteren..

    Hierbij wil ik je graag verzoeken om deze berichten goed te lezen..

    Ten tweede je hebt het steeds over jullie Miss marokko nl.. Wat is dat voor iets discrimenerends en hypocriet..

    Naar mij inzien ben jijook marokkaans.. en is het Onze Miss marokko Nederland.. waar we allen erg trots op zijn..

    Ten derde.. vind ik het niet prettig dat jij vermeld dat er maar 1 islam is en een Koraan die niet herschreven mag worden…

    Ben je gek geworden of zo STARFOELLAH EL HADIEM!! DIT IS IETS WAT WIJ WETEN.

    MAAR..vergeet niet beste Badr dat ik het wel prachtig vind!! En dat je trots moet zijn op dat islam ook kan samengaan met “de moderniteit”.

    Zolang zij niets verkeerds doet .. geen vlees laat zien.. is dat goed!

    Nabila presenteerd een kindershow.. met kids .. en make up of geen make yp.. er zijn vele dingen die niet kunne.. Zolang zij maar goed bezig is …

    Je kan Moslim zijn en tevens presentatrice…ik vind het zo raar dat mensen zoals jij denken toestemming te hebben over iemand te bestempelen…

    Ik weet niet of je het weet beste vriend maar dat jij . .. nabila ”jullie miss ” noemt is discrimeneren en HARAM .. da heet er farzijat…

    ook een hadit hierover ..zie je niemand is perfect..

    en het is iid altijd goed om onze broeders en zuster te helpen of zeggen wat jij denkt dat verkeerd is of niet…maar vergis je neit….

    Nabila is een top meid die goed bezig is in de maatschappij ..zowel moslima als presentatrice…kan toch!!!!

    Ik vind dat je niet moet overdrijven tenslotte leeft iedereen voor zichzelf en gaat alleen zijn / haar graf in..

    Ik ben iig TROTST OP HAAR..

  50. susu
    16 oktober 2006 om 10:20 uur.

    voor iedereen die negatief roddelt

    der is nu op de voor pagina van maghrebmagazine,maroc store fashionshow daar hebben ze het over de nieuwste kleding lijn voor marrokanen,

    nou heel toevallig zie ik een meisje met een hoofdoek die de mode show loopt en der is a dj houda en nog een andere dj, er zijn nu vrouwelijke dj met hoofdoek nou mag dat dan wel???????

    nou kunnen jullie over hun gaan roddelen en nabila een beet je vergeten met al die praatjes van jullie, en ik zeg ook niet je mag je niet uiten of je mening geven maar der is zoveel daar buiten en iedereen is alleen gefixceerd aan nabila hhhhhmmmmmmm strange!!!!!!!!

    ik probeer niemand met hoofddoek belachelijk maken zeker niet ALLAH IE HAFDKOEM maar alleen maar te laten zien aan de andere mensen die praten voor dat ze denken dat we niet allemaar perfect zijn.

    INSHALLAH dringt het tot jullie door.

  51. mhamed
    16 oktober 2006 om 01:07 uur.

    badr badr badr!!!!!!!!!!
    ik hoop echt voor je dat jij tijd maakt om er achter te komen wat je zegt of je het meend.

  52. Soufian79
    16 oktober 2006 om 02:07 uur.

    Salam alaikum warahmatulahi wabarakatuhu broeders en zusters,

    Hoe staat het met de Ramadan?? InshaAllah gaat alles goed en zal Allah swt tevreden met een ieder van jullie zijn.

    mijns inziens wordt in deze discussie een fundamentele denkfout gemaakt die ik helaas in andere discussies regelmatig zie terug komen. Het is namelijk zo dat er altijd een discussie ontstaat tussen twee partijen die elk menen de waarheid in pacht te hebben en tevens het recht te hebben over een ander te mogen oordelen, vaak eindigend in scheldpartijen. Op een gegeven moment wordt er niet meer gediscussieerd maar met modder naar elkaar gegooid.

    Een discussie voeren waarin men elkaar respecteert is niet eenvoudig. Het is zelfs zo dat mensen hiervoor (verschillende) trainingen/cursussen volgen.

    Als er iets over een Marokkaan of Marokkaanse wordt gezegd of geschreven dan raakt het een ieder van ons. Dit kan zowel positieve als negatieve zin zijn. Op het moment dat je je gevoel volgt en je verstand achterwege laat dan bestaat de kans dat er het een en ander fout gaat in een discussie. De rode draad in deze discussie is eigenlijk dat een ieder van ons liever zou horen dat Nabila een goede praktiserende moslima is en niet dat ze misschien in de toekomst gaat zingen. Op zich is daar niets mis mee want als een goede moslim of moslima wens je een ander het beste en dan natuurlijk hetgeen Allah swt ons bevolen heeft. Op het moment dat er zich zaken voordoen die Allah swt ons niet bevolen heeft dan ontstaan er spanningen en misgenoegen.

    Het vorengenoemde is een logisch denkproces van een moslim(a). Maar nogmaals geef ik aan dat de manier van overbrengen vaak te wensen overlaat. Ik hoop oprecht dat niet alleen Nabila maar alle moslims en moslima terugkeren naar hun dien of ervoor zorgen dat ze zich inzetten voor hun dien. Heel belangrijk daarbij is zelfkritiek geen kwaad kan. Neem onze geliefde profeet saws als leidraad en je zal een voorttreffelijk leven op aarde hebben en je stelt je plekje in de hemel inshaAllah veilig. Wat willen we nogmeer?!

    Breng jezelf of je broeder/zuster geen schade toe. Denk eerst na voordat je iets opschrijft en voorkom het omgedraaide! Oordeel niet over een ander maar probeer iemand anders wel van het donker naar het licht te brengen op het moment dat de zaak daar om vraagt. Doe dit op een juiste manier zoals onze geliefde profeet saws dit ook dit bij zijn volk!

    Alaikum salam warahmatullahi wabarakatuhu

  53. Monier!!
    16 oktober 2006 om 02:25 uur.

    Beste Soufian79,

    Om een lang verhaal kort te maken.. wil ik graag even doorgeven dat het ook mooi is om te zien dat de Islam heel goed samen kan gaan met de ”moderniteit”

    Nabila doet niet niets verkeerds…en houd het allemaal netjes..

    dus kijk elke zaterdag om tien uur en oordeel zelf…

    Maar positief toch zo leuk en goed nieuwssss

    beslama nabilaaaaaa LOVEEEEEEEEEEe uuuuuuuuuu

  54. BADR
    16 oktober 2006 om 05:54 uur.

    Salam Mhamed,

    Verklaar je nader toe aub want ik heb er niks van begrepen????

  55. BADR
    16 oktober 2006 om 06:23 uur.

    Beste Naadje,

    Als ik zeg jullie Miss dan bedoel ik daar mee, dat het niet mijn Miss is maar van degenen die het apreciëren wat zij doed.

    En daar zit dan niks discrimenerends aan, als ik het niet eens ben met ienand en distancieer mij van die persoon. Is dat voorzover ik weet niet dicriminerend.

    En hoezo weer hypocriet? waardoor concludeer jij dat ik hypocriet ben? Het enige waar ik op kom is dat je de juiste betekenis ervan niet weet.

    En jou ten derde punt!!!! moet je me toch even heel goed gaan uitleggen!!! NATUURLIJK IS ER MAAR 1 ISLAM EN ONZE KORAN IS NOOIT HERSCHREVEN. (volgens mij ben je in de war met opnieuw schrijven. Herschrijven wil zeggen zoals De Koran de eerste keer is neergedaald zo is het nu nog zo).

    En waarom zou ik trots op haar moeten zijn??? Nee sorry ik ben trots op mijn broeders en zusters die de nacht opstaan om het gebed te verichten en goede daden verichten. Daar ben ik trots op.

    En dan dat de Islam kan samengaan met de moderniteit. DE ISLAM IS VAN ALLE TIJDEN!!!

    Of bedoel jij dat ik met mijn tatoo of een meisje met een minirok de moskee binnen gaan, is dit het soort moderniteit dat je bedoeld.

    Nogmaals voor alle duidelijkheid ik heb het beste met haar voor. En dat is een plekje in de hemel.

    P.S. leuk gevonden “Farzijat” Maar er is nu eenmaal een verschil tussen bepaalde volkeren, of wou je dat ontkennen. Een kafir gaat toch ook niet naar de hemel, is dat dan ook “farzijat” Heeft ALLAH (swt) niet tegen beni israel gezegd “Wij hebben juliie verkoren boven de anderen”.

    Tot slot Alles wat ik zeg komt diep uit mijn hart. En het is absoluut niet mijn bedoeling iemand te kwetsen, mocht het op de een of andere manier toch zo zijn overgekomen. Dan hierbij mijn excuses.

    Groetjes

  56. naadje
    16 oktober 2006 om 07:32 uur.

    Best Badr,

    Normaal gesproken zou ik het hierbij laten.. Omdat ik mijn zegje al heb gedaan…

    Maar helaas ik kan het niet laten..Lang verhaal kort gemaakt beste badr,,,,,

    Als jij een goede moslim was ( wat ik eigenlijk niet zo mag verwoorden) ..

    Laat ik het zo zeggen.. Als jij verstand had van de Islam… Als een jongen of meisje een tato heeft of niet…
    En die persoon wilt bidden en gaat werkelijk ook naar de moskee om zijn gebed te verrichten…

    Wie ben jij om te zeggen dat dat niet mag..( allah kie hafoe voor ieder mens)
    Om het nog duidelijker te maken..een meisje die een minirokje draagt.. en daarna en bedekte kleding gaat bidden .. allah ie hawen ha tja toch..kom op zeg!!!

    Misschien is dit verkeerd maar het belangrijkste doet ze en dat is bidden…

    En HOE BEDOEL JE JE BENT TROTS OP MEN DIE MIDDEN IN DE NACHT WAKKER WORDT OM ZIJN OF HAAR GEBED TE VERRICHTNEN

    SORRY HOOR..WIE ZEGT DAT NABILA DAT NIET DOET….

    en daarnaast presenter…sawieja el rabbie en sawieja el habd….

    wij zijn trots op nabilaaaaaa klaar punt uit.

  57. BADR
    16 oktober 2006 om 09:57 uur.

    Beste Naadje,

    Het is heel spijtig om te lezen dat je me helemaal verkeerd hebt begrepen. En doordat je me niet hebt begrepen, leg je me woorden in de mond die ik niet heb gezegd. Lees mijn reactie terug en aandachtig aub om misverstanden te voorkomen.

    Maar je hebt gelijk laten we het hier maar bij laten. En nogmaals mijn excuses ik wil niemand kwetsen!!!!!!!!!!!!!!!

  58. Mustafa Elghalid
    17 oktober 2006 om 10:29 uur.

    Ik stel voor dat we over dit topic ophouden. Als ik dit zo allemaal lees dan zie ik gewoon dat mensen een verschil van mening hebben over wat zij doet. Sommigen vinden het hard core porno wat ze doet. Sommige niet. Deze meningsverschillen zullen altijd zo blijven. De islamitische gemeenschap staat hier ook bekend om bij het westen. Namelijk de eeuwige verdeeldheid en de eeuwige jaloezie van mensen die nou eenmaal vinden dat zij anderen mogen vertellen hoe zij moeten leven en niet schromen om dat op een smerige hypocriete manier te doen namelijk onwaarheden te vertellen. (Ik denk ook dat dit de grootste reden waarom ouders tegewoordig niet schromen om vooral hun dochters proberen zo goed mogelijk te isoleren) Ik denk dat als Nabila deze reacties leest. dat het eigenlijk haar een worst zal schelen wat wij van haar vinden. Ze doet dit voor haarzelf. Belangerijkse voor haar is dat haar familie en ouders achter haar staan. Zij zijn namelijk ook de mensen die haar hebben aangemoedigd om zich op te geven voor de verkiezing. De mening van hun is belangerijk voor haar en niet de mening van ons.

  59. naadje
    17 oktober 2006 om 01:02 uur.

    Mustafa Elghalid !!!!!!!!!!!!!

    Waar heb jij het over….Voel jij je wel goed met wat je zegt.. Niemand heb ik horen zeggen dat het ”hard core porno” is ..ben je gek ofzo .. vind je dat normaal dit soort taalgebruik in ons heilige maand!!

    Heilige maand of niet dat moet je niet zo verwoordennnnn

    Ik was het helemaal met je eens totdat ik las van Nabila ouders zijn diegene die haar hebben aangemoedigd…waar heb je het over..helaas weer al die vooroordelen

    Ken jij Nabila ?? nee….. Ken jij haar ouders?? Nee…… Lekker grof gezegd hou toch lekker je bek dicht als je het niet weet waar je het over hebt.

    Natuurlijk hebben veel mensen een mening en dat is niet erg…Maar please kom niet met vooroordelen..Ik ken haar toevallig ( niet goed) maar van wat ik weet zijn haar ouders inderdaad steunend naar hun dochter toe.MAAR……

    ZEGGENN WEL ALTIJD benietie doe geen gekke dingen.. zoals bloot of iets hasoema..en doe wat je leuk vind ..tot in de grenz…Ik had verwacht dat je slim was

    en niet zou vooroordelen waarover jij het had in je stukje..doe je het later zelf…Welieeee

    IK WEET toevallig dat jij ook Mustafa ook trots ben op onze meid Nabila maar eers nadenken met wat je zegt..Dat zou veel misverstanden voorkomen… tahallah

  60. Mustafa Elghalid
    17 oktober 2006 om 01:32 uur.

    Naadje

    Je moet goed mijn verhaal lezen.”Zij zijn namelijk ook de mensen die haar hebben aangemoedigd om zich op te geven voor de verkiezing”. Wat ik hiermee bedoelde is dat zij haar hebben gesteund toen ze zich wou opgeven voor de miss verkiezing. (Tenminste daar mag ik toch vanuit gaan). Ik bedoel het positief en niet negatief. En wat betreft Hard core porno. Misschien is dit niet het goede woord. Jezelf verkopen is denk ik beter. Maar ik kom genoeg mensen tegen op dit forum die exact of nog ergere dingen zeggen.

  61. naadje
    17 oktober 2006 om 01:44 uur.

    Mustafa..

    Mijn excusses , je hebt helemaal gelijk!!

    Bij nader inzien..ben jij ook elhamdoelilah een positief mens..

    En wilt niets anders dan el geer voor Nabilaa..

    Wij zijn allemaal trots op haar… want het is iid niet makkelijk..om te komen waar zij is..

    Bedankt voor je uitleg en blijf positieff.. ik begrijp je tekst nu beter..

    Salaam a helikom!!

  62. Anouar
    18 oktober 2006 om 04:36 uur.

    Salam alaikum warahmatullahi wabarkatu

    Mensen leer nou eens een keer van het verleden en kijk goed naar het heden. De wereld waarin wij leven. Ik wil jullie graag een voorbeeld geven van iets dat vrijwel overeenkomt met de situatie zoals wij die in Nederland kennen.

    De VS

    In de VS heb je donkere en blanke Amerkanen. De blanke Amerikanen hebben een heel slim spelletje gespeeld door het levenvan de donkere Amerikanen aan banden te leggen. Het mooiste van alles is dat ze het zelf niet door hebben.

    Feitelijk is het zo dat iedereen gelijke rechten heeft in de VS. Nou ja feitelijk, ik bedoel meer naar buiten toe want de VS staat namelijk synoniem aan democratie (zegt men), vandaar dat Nederland er maar al te graag achteraan loopt. Bon!

    De donkere Amerkanen hebben in de VS de mogelijkheid om te studeren maar staan geschiedkundig gezien menig straatlengtes achter op de blanken. Indien zij een inhaalslag willen maken dan moeten ze flink gaan studeren en zich heel goed gaan organiseren Religie hebben ze wel maar dat speelt maar een bescheiden rol, i.t.t Beni Israel.

    De blanken maken de dienst uit in de VS en dat houden ze natuurlijk maar al te graag zo. Ze zijn volgens hun denkbeeld nog immer superieur aan de donkeren. Graag houden zij hen aan een lijntje en natuurlijk op een afstandje. Net zoals de eigenaar van een hond dat doet. De blanken dachten na en kwamen tot de slotsom dat ze die donkeren iets moesten geven waarmee zij zich verbonden voelden, iets waar ze heel goed in waren maar tegelijkertijd mocht er geen strijdigheid ontstaan met hun belangen. De afstand diende ruimschoots bewaard te blijven.

    Uiteindelijk bleek het bot voor de hond in dit geval de RAP music en sport voor de donkere Amerikanen. Nog altijd bijten de donkere Amerikanen zich helemaal stuk op het voornoemde bot maar tot inkeer komen ze maar niet. Dit proces welk ik zojuist heb beschreven doet zich al jaren voor in de VS. De donkere Amerikanen hebben al hun waarden en normen verloren door al die afgrijselijke muziek. Daarnaast is de donkere Amerikaan haast enkel in staat om een goede sportman of rapper te zijn. Voor de rest kan hij niks. Tenzij!! ja inderdaad tenzij de blanken er hunvoordeel mee kunnen doen of je als schietschijf kunnen gebruiken. Dit is wijlen gebeurd met Colin Powell en gebeurt nu met Condeleeza Rice. Pas dan ben je voor hun interessant en mag je politiek gezien een woordje meespelen, natuurlijk wel volgens de regels van de blanken.

    Dit hele proces dient zich nu aan in Europa en met name in Nederland, weliswaar in mindere mate. De rappers komen ook steeds meer in trek en voetballen is zowat het enige waarin de Marokkanen kunnen uitblinken.

    ALHAMDULLILLAH is het grote verschil tussen ons en die donkere mensen uit de VS dat wij ons geloof hebben. Dit geloof zorgt ervoor dat we telkens met elkaar overhoop liggen. Was dat niet zo dan hadden we nu wel 10 van die Nabilaatjes en 20 Ali B’s. Nogmaals Alhamdullillah dat wij moslims zijn en dat de Islam hot is! In dit land kun je heel makkelijk populair worden, als je er maar voor zorgt dat hetgeen je doet indruist tegen de wetten van de Islam. Hirshi Ali is het lichtend voorbeeld en zo volgen er straks nog meer. Hoe kun je nu trots zijn op Nabila?? Althans op hetgeen ze wellicht gaat doen, namelijk zingen?? Vraag aan je hart of een muziek carriere goed is en kijk wat het hart antwoordt. De islaam zegt ook heel duidelijk dat een moslim voor een ander hetgeen wenst wat hij zichzelf wenst. En nog belangrijker hetgeen je jezelf niet wenst dat wens je een ander evenmin!! Wij moeten die Universiteiten en HBO’s gaan bevolken en dus niet de zangstudios en voetbalvelden. IQRA!! Zowel in de islamitische zin alsmede het wereldlijke leven.

    InshaAllah zullen de moslims de Islaam weer op een hoger plan brengen en ik weet zeker dat dit vanuit Europa uitstekend kan.

    Ma3a salam

    p.s. Ik ben geen fundamentalist of terrorist in wording maar een doodgewone realist!

  63. mustafa elghalid
    18 oktober 2006 om 06:10 uur.

    Anouar

    Ik ben het gedeeltelijk eens met jouw mening. Maar je lult uit je nek als je zegt dat het verschil tussen amerikanen en moslims zijn dat hun geen geloof hebben en wij wel. Amerikanen staan bekend als een volk wat erg gelovig. Kijk maar naar idiote Bush. Verder herhaal ik dat wij trots moeten zijn op haar. Ik blijf erbij dat het oke is wat zij doet. Zolang ze voor zichzelf grenzen stelt wat wel kan en niet kan. (dit in overeenstemming met de islam)Verder vind ik het belangerijk voor haar en haar familie dat ze zich niks aantrekken wat erover hun gezegd wordt. Je zult het in de ogen van de meeste marokanen toch nooit goed doen. Ze hebben altijd wat aan te merken.
    Elkaar iets gunnen is namelijk erg moeilijk binnen de marokaanse gemeenschap

  64. susu
    18 oktober 2006 om 07:08 uur.

    anour

    10 van de nabilaatjes??? wat bedoel je er mee, al waren er miljoen van de nabilaatjes zou het nog steeds goed zijn ik heb tot nu niks gezien dat ze erge dingen doet en ik denk ook niet dat dat zal gebeuren. En we moet meer HBO GAAN BEVOLKEN, wie zegt dat nabilla dat al niet heeft, voor dat je je mond open maakt en over amerika gaat praten het lijkt wel dat je der over heb gestudeerd wat bush doet en niet doet, zou ik meer gaan kijken wie is nabila wat voor meisje is het, je zal verbaast staan als je eens wist hoe lief hartige ze is en ze is een meisje van jou land en niet een van usa of black afrikane of jood

    zo doe eve normaal

  65. Laila!
    18 oktober 2006 om 07:29 uur.

    mustafa elghalid

    Susu

    Jullie hebben helemaal gelijk….Meer of minder kan ik niet toevoegen..

    WE LOVE NABILAAAAAAa

    en anouar tja wat moet ik van jouw psygische verhaal denken..tja spreekt voor zich..

    Zegt meer over jouw dan over onze kanjer NAbielaaaaa

  66. Khadija.noord
    18 oktober 2006 om 08:07 uur.

    mustafa elghalid!!!! Wow wat ben jij een goede man zeg….

    En dat maak ik op uit je manier van praten.

    Zo een relaxe man wil ik ook… Moslim en tegelijke tijd ”Modern”

    Wil je niet trouwen;-) grapjuu

  67. mhamed
    30 oktober 2006 om 01:33 uur.

    anouar gedeeltelijk ben ik zeker met je eens, als het gaat over leven in het algemeen.
    susu,mustapha,laila vor jullie heb ik lange en brede medelijdings gevoel over.

  68. Bredaa
    30 oktober 2006 om 07:52 uur.

    MHAMED

    Ga aub algemeen beschaafd nederlands leren spreken!

    Bedankt,

    Met vriendelijke groet Een geintergreerde jonge moslima!

  69. susu
    31 oktober 2006 om 06:31 uur.

    mhamed

    haha grappig jij wie ben jij ?????medelijde met ons heb je het wel goed gelezen of moet je eerst een spoed curses nederlands krijgen via de uitkering want jij hebt geen leven ik voel sorry voor jou

    ongeloofelijk het maakt niks uit hoe vaak je advies geeft en het komt from the hart en sommige marokkanen blijven gewoon rashoem kasih altijd shar in hun hoofd en gunnen elkaar de daglicht niet.

  70. abdel
    01 november 2006 om 01:27 uur.

    selam

    het is voor een buitenlander heel moeilijk om aan de top te komen!
    Ali B is dankzij een paar nederlanders gegroeid die aan de marokkanen wouden laten zien : kijk wij discrimineren niet , wij willen de kloof dichten tussen jullie en ons.
    Ali B zal op een dag zakken ( ik hoop het niet ) , en dan zullen we zien welke nederlander hem opzalvangen!

    Momenteel zijn de nederlanders bezig om een marokkaanse dame of jongen zo ver te krijgen dat ze dingen gaan doen die het daglicht niet verdragen kunnen , dit met het feit dat men het denken van de marokkanen wil veranderen.

    ik ben absoluut geen racist! of jaloers! , maar ik vind dat wij marokanen een naam moeten opbouwen in het bedrijven van ondernemingen , techniek , reclame , en sport .

    dat een marokkaanse dame een BN’R wordt dat is haar gegund , maar zodra ze heeft gegeven wat men van haar wil , dan is ze gewoon weer een *** allochtoon !

    maw maak je niet druk , voor niets gaat de zon op !!
    als de nederlanders werkelijk zo sociaal waren dan hadden ze vroeger de indiers en surinamers fatsoenlijk nederlanders geleerd!

  71. dina
    14 maart 2007 om 04:59 uur.

    ok waar zal ik beginnen jullie marokanen altijd zij doet dit en zij doet dat het is haar leven en haar beslissing als ze echt halfbloot rondloopt dan is da maar zo zij zal er voor sraffen jullie toch niet!!!
    dus stop met al dei geroddels en die praatjes

  72. dina
    14 maart 2007 om 05:07 uur.

    als jullie iets schrijven willen jullie het dan zo kort en bondig maken want een heeeeele verhaal ga ik echt ni lezen

  73. radia
    14 maart 2007 om 08:32 uur.

    hej mensen dina heeft gelijk zwijg als jullie haar niet kennen het is haar leven zij zal wel zelf kiezen welke weg dat ze wil gaan naar kiel of de meir ………. grapje hahhahhahah jullie marokaanen weten wel welke weg ik bedoel

  74. Sihem
    16 juli 2007 om 11:57 uur.

    salaam o3likom

    Iedereen leeft voorzichzelf..
    Ik zorg ervoor dat ik het goed doe, doe jij dat ook..
    En iedereen heeft zijn eigen boek over zijn of haar schouders die mateloos in de gaten wordt gehouden.
    Moge Allah ons allemaal vergeven, Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig.

    Wasalaam o3likom

  75. ano
    21 september 2007 om 05:54 uur.

    Iedereen leeft en Iedereen geniet op zijn manier

    Maar aan de regels houden van islam vinden ze te moeilijk.

    Als het haram is !
    Is het ook haram!

    Punt uit!

    Sunna van de vrouw is hoofdoek
    Sunna van de man is een baard

    Of een dame vandaag of morgen of over 2 jaar nadat zevgetrouwt is
    een hoofddoek gaat dragen. Is het goed

    Maar diep de fout in gaan zoals die miss verzkiezingen
    Is niet slim

    Maar Ieder wordt van zijn fouten door allah swt berecht
    Dus dat andere de misses van 2006 aanvallen is dom

    Handen thuis !
    En laat het aan allah over

  76. Hanane
    07 juni 2008 om 12:04 uur.

    Jullie zijn echt lelijk, misgunners, jaloerse hond bazz, gun iemand ze heeft succes en dat zal ook zeker zo blijven, in de plaats om mensen in het negatieve daglicht te zetten, ga die tijd benutten en een leven zoeken,, Want wat jullie doen is bijwijze nog slechter dan wat zij doet!
    Maar nee h00r nabila ik vind dat je topwerk doet, en ga vooral door ik h00p dat we snel weer iets van je zien of horen,

  77. FadOuaa..!!!!
    16 juni 2008 om 08:00 uur.

    Ik vOnd die film super leuk ik heb er super van genoten ik heb het 10 keer ofzo gekeken herhaling op de computer ik vindt het ook zo’n zielig verhaal van MilOud…!!!!!
    maar ja het is maar een film he Nabila jij hebt het super gOed gedaan ga zO dOOr en maak meer van zO’n filmjes Oke hahah maar ja ik ga er vandOOr dOei
    ik hOOp dat ik je een x kan OnmOeten als je in mijn buurt kOmt OfzO zal ik zker kOmen hahah dOei xxxx dikke kuss beslamma