MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Albert Heijn start met halal-vlees

13 oktober 2006 | in Geloof, Maatschappij | 29 Reacties

halal-vleesAlbert Heijn heeft vanaf gisteren 27 halal-producten in haar assortiment opgenomen. Bij ruim 45 Albert Heijn-filialen kan 100% halal vlees gekocht worden. Met de vergroting van het assortiment wil de supermarktketen consumenten aantrekken voor wie halal-vlees onderdeel uitmaakt van de dagelijkse boodschappen. Het nieuwe halal-assortiment zal gepresenteerd worden in een aparte koeling en zal herkenbaar zijn aan de witte verpakking en het speciale groene halal etiket.

Naast 19 rund-, kip- en lamsvleesproducten worden er ook 8 vleeswaren geïntroduceerd. De producten voldoen volgens Albert Heijn aan strenge kwaliteitseisen en worden ingekocht bij leveranciers die halal-gecertificeerd zijn. Van elk stukje vlees kan volgens de supermarkt de herkomst achterhaald worden. Zo wil het haar klanten verzekeren dat het vlees 100% halal is.

Tot de invoering is besloten na een proef met halal-vlees en Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse groenten. Na een geslaagde afronding van de proef is besloten het assortiment in meerdere winkels beschikbaar te maken.

Er zijn 29 reacties

  1. soufian
    13 oktober 2006 om 03:50 uur.

    als het zo doorgaat, kunnen we binnenkort ook een schaap bestellen bij albert heyn nummertje trekken bij het magazijn en dan via de achterdeur naar buiten. wollah kvind het beste een vet plan, alleen als het te duur is ga ik niet. haha

  2. nadia
    13 oktober 2006 om 04:22 uur.

    geweldig toch he he dat werd tijd,ik woon inhet zuiden en er zijn niet zo n fijne islamitische slagerij en ik heb altijd een auto nodig om daar te komen.dit is fijn alle boodschappen in een keer,het zou inderdaad geweldig zijn als je een hele schaap kan bestellen hahahahhahah.

  3. Siemo
    13 oktober 2006 om 04:37 uur.

    Dit is een zegen…waarom het zolang op zich heeft laten wachten, mag joost weten.

    En niet te vergeten dat de supermarkt tot 10en open blijft.

    Bon appetit!!

  4. BigMoOvn
    13 oktober 2006 om 04:41 uur.

    #
    soufian

    als het zo doorgaat, kunnen we binnenkort ook een schaap bestellen bij albert heyn nummertje trekken bij het magazijn en dan via de achterdeur naar buiten. wollah kvind het beste een vet plan, alleen als het te duur is ga ik niet. haha

    oktober 13th, 2006 om 3:50 pm
    GAHHAHAHAHAWUHAWUIHAWIUIAWHUIAWHUIAWAUIWIAWUHAWUIHAWUIHAWUIHAWUIAW wollah dies goed , maarja dit is wel een teken dat de Islamieten in nederland een rol beginnen te spelen. prachtig

  5. Mhemed
    13 oktober 2006 om 06:34 uur.

    Ik haal enkele maanden al halal-vlees bij ons bij de AH ( slotermeer) Ook Mekka-food. (kippenworst/corn gigant)..Ik proef degelijk het verschil. het smaakt veel lekkerder. AH is de duurste nietmeer en heeft vele asortimenten op vooraad….Albert Heijn doet het goed !!.. Veel succes.

  6. Choukri
    13 oktober 2006 om 10:58 uur.

    Ik denk niet dat ze veel klanten zullen bereiken, als het prijsniveau hetzelfde is met de islam. slagerij.
    Ze moeten dus iets met de prijs doen, anders lukt het ze niet.
    Het is wel en markt die ze jarenlang genegeerd hebben. Met 1 miljoen moslims kan ej wel geld verdienen

  7. Pauper
    13 oktober 2006 om 11:51 uur.

    Het heeft zo lang op zich laten wachten omdat Nederlanders geen hele schapen willen bestelen.

  8. marokkino
    14 oktober 2006 om 03:09 uur.

    hahahhaa ja toch vooral met het offerfeest…al die Marokkanen bij Appie Hein nummertje trekken en dan een schaap op de schouders aan beide kanten…hahahaha

    Dat noem je nou eens integratie!!

  9. BADR
    14 oktober 2006 om 10:32 uur.

    Salam, allemaal

    Zijn we nou allemaal zo naief geworden? AH met halal vlees? de islamitische slagerrijen kunnen niet eens garanderen dat de hun vlees halal is laat staan Heintje Albert!!

    Halal vlees wil zeggen, de schaap, rund of het kippetje één voor één slachten met de woorden van het geloofsgetuigenis. En dan de mes in één keer op en neer.

    De rund of het schaap wil ik nog wel geloven. Maar in de tijd van nu gaat het vooral met kippen, allemaal op een lopende band druk op de knop en de koppies worden geslacht.

    Dus ik ben er nogal sceptisch over, maar mocht het met de zegen van
    Allah swt wel allemaal halal geschieden. Dan betekend het een heleboel werkgelegenheid voor onze broeders, want een niet moslim kan niet natuurlijk niet halal slachten.

    De wegen van Allah swt zijn ondoorgrondelijk!!!!!!

  10. Mohamed
    15 oktober 2006 om 11:51 uur.

    Het is een goede zaak zowel voor ah als moslims, dat er nu in een normale supermarkt Halaal-vlees te koop is. De moslims worden steeds serieuzer genomen. Alhamdoe lillah.

  11. esma
    15 oktober 2006 om 12:04 uur.

    ik vind het een goede idee.
    dar er nu voor moslims vlees is in een supermarkt.
    dan hoefen wij niet naar de slager.
    dat er nu in AH halaal vlees.
    en ook vlakbijjer.

    dit was mij meening ik ben esma 8 jaar……..

  12. soraya
    15 oktober 2006 om 02:50 uur.

    Super!

    Het is geweldig dat nu ook moslims gewoon alles in een keer kunnen kopen bij de supermarkt en er steeds meer produkten in de schappen komen te liggen, dit is weer een stap in de goede richting, naar een betere multiculturele samenleving.

    Ik ben zelf van nederlandse afkomst!

  13. bedi
    16 oktober 2006 om 10:23 uur.

    Nou dat is een goede zaak, want jaren hebben de isalmistiche slagerij de moslim uitgebuit, ik las ergens dat ze alleen maar rot vlees gingen verkopen, terwijl nu ah ook aanbiedingen gaat doen, voor een kilo rund gehakt betaal je in de aanbieding bij ah veel minder en nog betere vlees. de islamitische slagerijen doen nooit aan aanbiedingen, en wat betreft vleesbeleg, is het 3 maal duur dan gewone winkels, goed bezig ah.

    bedi

  14. Samira
    16 oktober 2006 om 04:07 uur.

    AH doet maar, ik ben erg benieuwd hoe ze dit kunnen garanderen? Hebben jullie recent dat televisie programma gezien over vlees van AH? Wordt geslacht in NL, naar UK verscheept, daar lang in een koelcel gelegd en daarna weer naar Nederland verscheept. Niet erg hygiënisch en vraag me dan af hoe ze dat met Halal vlees gaan doen en hoe ze dat garanderen.

    In een dorp hier buiten onze stad zit een perfecte Islamitische slagerij met eigen slachthuis die perfect vlees heeft. Niet goedkoop maar betaal liever iets meer met de zekerheid dat het Halal is en dat het qua smaak de beste restaurantsovertreft.

  15. Big-Mo-Ovn
    16 oktober 2006 om 04:31 uur.

    Waarom altijd klagen, als het niet halal kunnen er allerlei rechtszaken komen etc…
    en dat heeft AH liever niet dus denk is na

  16. hassan
    17 oktober 2006 om 12:45 uur.

    ik sjegge nee nee ish nit vor mij sjlageraij

  17. marokaan
    17 oktober 2006 om 04:12 uur.

    dat is goed voor marokaame
    rund en lam
    goedddddddddddddddddddddddddddddd

    groetjes marokaan

  18. samira
    17 oktober 2006 om 05:47 uur.

    nou ik vind het wel goed dan kunnen we ook gwn een keer vleesproducten halen bij de AH

  19. samira
    17 oktober 2006 om 05:48 uur.

    is goed voor alla
    hahahahahahha
    ahhahahaq
    ahhaah
    ahah
    aahah
    haha
    ahah
    ahah
    ahaha=

  20. samira
    17 oktober 2006 om 05:49 uur.

    dddddd

  21. Samira
    17 oktober 2006 om 10:25 uur.

    hmmmm….die bovenstaand Samira ben IK niet…………….voor de duidelijkheid!

  22. Samira K
    17 oktober 2006 om 11:17 uur.

    Het goed om wat extra concurentie te hebben voor de islamitische winkel. Vleeswaren zijn bovendien van goede kwaliteit!

  23. ACHMEDD
    18 oktober 2006 om 04:22 uur.

    GOED SHOO
    ALTIJD PRIJSH BIJ ACHMEDDD
    DAT ISH LEKKER HALAL VLEESH BIJ ACHMEDD
    soko soko

  24. Ali
    22 oktober 2006 om 05:12 uur.

    Ik denk juist dat het een hele goede zaak is voor ons als moslim zijnde. De bedrijven waar AH de producten koopt, zijn gecertificeerd door halal-controle instanties, dus alhamdullillah een mooie stap!

    Vooral die vleeswaren….. Dit kennen wij als moslims amper

  25. kellie
    24 oktober 2006 om 02:49 uur.

    Ik vind het een belachelijke bende!! Je reinste dierenmishandeling. Dat de Ah zich hiermee inlaat. Niet te begrijpen.

    Wat ik me ook afvraag: waarom zijn jullie niet zuinig op de materie die ‘Allah’ voor jullie heeft gemaakt?

  26. Tippelaar
    25 oktober 2006 om 12:26 uur.

    Geachte Albert Heindirectie. Volgens de tv verkoopt u ook halalvlees aan nederlanders die daar niet om gevraagd hebben. Ik verzoek u dat niet meer te doen

    geachte Albert Hein directie.
    Dat jullie moslimklanten willen bedienen met halalvlees is uw zaak. Op de tv hoorde ik dat u ook halalvlees verkoopt aan nederlanders die geen moslim zijn. Ik protesteer daar tegen. Ik eis van u dat op de verpakking van niet halalvlees dat ook aangeeft. Dus niet alleen op de halalprodukten dat het WEL halal is, maar op andere vleesprodukten dat het GEEN halal is. Zolang u niet aan mijn wens tegemoet komt koop ik geen enkel vleesprodukt meer bij Albert Hein

  27. Sammi
    25 oktober 2006 om 12:12 uur.

    Belachelijk!!

    Dit is wat AH zelf schrijft op hun site…..

    De producten voldoen aan strenge kwaliteitseisen en worden ingekocht bij leveranciers die halal-gecertificeerd zijn. Van elk stukje vlees kan Albert Heijn de herkomst achterhalen. Zo kunnen klanten er zeker van zijn dat het vlees 100% halal is en altijd vers.

    Wat hier dus eigenlijk staat is dat de dieren (volgens een z.g.n. ritueel) gelacht worden zonder verdoving!! Ze snijden de halsslagader door en laten het dier gewoon dood bloeden. Dit gaan ze natuurlijk niet vertellen, want dat kost klanten!!
    Ze gaan natuurlijk ook niet vertellen dat ze eigenlijk helemaal niet kunnen garanderen wat de herkomst is van het vlees, want dat kost nog meer klanten!!

    Ze verkopen nu dus 3 soorten vlees, gewoon, biologisch en halal, ze kunnen nooit garanderen dat het vlees in de juiste verpakking zit! Dat gewoon geen halal is, dat hala geen biologisch is, dat biologisch geen halahl is, enz.
    Het is dus eigenlijk gewoon maar gokken dat je het juiste vlees koopt.

    Ik blijf gewoon bij de winkel waar ik zeker weet dat ik krijg wat ik wil en niet zo’n commercieel ingestelde keten die inspeelt op de overtuigingen van anderen, maar niets kan garanderen.

    Veel mensen weten niet wat halal inhoud, daar wordt verder ook niet over gesproken bij AH, want ze weten dat ze anders klanten gaan verliezen.
    Nou mij hebben ze verloren hoor!! Dikke -10 voor AH, ga zo door hoor…..

  28. sjaak
    03 november 2008 om 02:48 uur.

    Albert heijn vlees wordt verdoofd geslacht, dus is niet halal!

  29. mehmet
    30 december 2008 om 04:10 uur.

    ik geloof er niks van,,, albert wil de allochtone klanten trekken

    maar we blijven toch bij onze eigen vertrouwde slagerij consumeren