MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Lazrak moet geld terugbetalen aan 2e Kamer

14 oktober 2006 | in Overheid, Politiek | 19 Reacties

Ali LazrakHet Marokkaanse Tweede Kamerlid Ali Lazrak moet geld terugbetalen aan de Tweede Kamer. Volgens het bestuur van de Kamer heeft hij ten onrechte geld gedeclareerd voor wetenschappelijk onderzoek schrijft Nieuws.NL. Lazrak is zich van geen kwaad bewust.

Het bestuur heeft geconstateerd dat Lazrak kosten voor wetenschappelijk onderzoek heeft gedeclareerd, zegt een woordvoerder van het presidium vrijdag. “Dit valt niet binnen het budget dat Kamerleden kunnen declareren.” Lazrak moet het geld zo snel mogelijk terug betalen. Over de hoogte van het bedrag wilde de woordvoerder geen uitspraken doen. Het zou om achtduizend euro gaan.

Lazrak wilde niet reageren op de eis van de Kamer, omdat hij nog niets heeft vernomen van het presidium. Het besluit werd woensdag genomen. “Ik kan pas reageren als ik weet waarvan ik word beschuldigd”, zei Lazrak. Het Kamerlid, dat het afgelopen jaar nauwelijks aanwezig was tijdens vergaderingen, heeft wel wetenschappelijk onderzoek heeft laten verrichten. “Dat vond plaats in 2004 en is allemaal verrekend.”

Er zijn 19 reacties

  1. mohamed
    14 oktober 2006 om 03:30 uur.

    Weer zo een figuur die ons nog meer naar de grond helpt. Dat soort lui vindt je vaak in de Arabische regeringen. Niet met de belangenbehartiging bezig zijn van het volk, maar zakken vullen!!!

  2. Samir
    14 oktober 2006 om 06:37 uur.

    Dit is zo’n verschrikkelijke vent! Deze mafkees zet ons echt voorschut…

  3. said
    14 oktober 2006 om 05:50 uur.

    Ik weet niet wat voor onderzoek hij weer verricht? zeker integratiebeleid of zo iets.
    Nee nee, ik weet het al!!! Hij moest onderzoeken hoe hij de staat zou moeten oplichten ……. ja ja!!

  4. Big-Mo-Ovn
    14 oktober 2006 om 08:37 uur.

    Haahhahaha marokanen altijd maar adn oko egt altijd ! GELDWOLVEN !

  5. Choukri
    14 oktober 2006 om 11:10 uur.

    Ik ben blij dat deze man binnenkort uit de kmaer verdwijnt. die man hoort daar gewoon niet.
    Iedereen zie je wel eens in de kamer maar hij niet. Hij heeft helemaal niks voor elkaar gekregen. GeldWOLF

  6. koen
    15 oktober 2006 om 08:52 uur.

    Nou, maar wij Nederlanders hebben Gonnie van Oudenallen. Die krijgt voor een paar maandjes (geen) werk in de Tweede Kamer een wachtgeld van een tonnetje of wat. Dit soort mensen is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Hte zou alleen mooi zijn als we ze voor de rechter zouden kunnen slepen!

  7. said
    15 oktober 2006 om 09:47 uur.

    Zij hebben het over terugdringen van bureaucratie binnen de ambtenarij en daar waar nodig in het personeelsbestand snijden. Oké niks mis mee.
    Maar dan zeg ik” betere wereld begint bij je zelf”
    Ik zal maar zeggen eerst met de 2e kamer welke 150 leden telt, mijn voorstel gaat naar 50 leden, want die kunnen ook beslissingen nemen.
    en weg met die 1e kamer, want daar zitten ook nog eens 75 leden wollen sokken te breinen of gewoon uit hun neus peuteren. (Zonde van onze belasting centjes).
    in plaats daarvan realiseer een onafhankelijk bureau met 10 gepensioneerde vrijwilligers die een politieke carrière achter de rug hebben en die toen integer, streng en rechtvaardig waren . deze daar op die post te zetten. Ten eerste ze zijn onafhankelijk . ten tweede ze hebben geen ambities meer (vriendjespolitiek) en bespaart ons heel veel belastingcenten.
    naar mijn mening kunnen zij uitstekend controle uitoefenen op de 2e de kamer.
    Je zult zien dat alle wetten en regelgeving kort en krachtig zal worden uitgevoerd.
    En meer daadkracht.
    Hierdoor zal eerder een begrotingsoverschot zijn dan begrotingstekort.
    En is meneer zalmpje ook blij om zijn staatsschuld maar in een keer af te lossen.
    Dus ik roep bij deze de Minister voor Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties
    Om hiermee aan de slag te gaan. Dus werk aan de winkel. En veel succes!!!!!!!!

  8. Samra
    15 oktober 2006 om 10:35 uur.

    ik ben het helemaal eens met Said. Er moet kritsch gekeken worden naar de kamers en waar ze nou eigenlijk voor dienen. Het gaat om samenwerking en hetgene uitvoeren wat goed is voor de samenleving en maatschappij. Het tegendeel wordt alsmaar bewezen. Kamerleden die op eigen houtje ‘wetenschappelijk onderzoek’ uitvoeren die nergens terug te vinden zijn.
    kamerleden die een eigen partij gaan beginnen omdat ze hun zin niet krijgen.
    Lazrak is dan nog maar het topje van de ijsberg!!!!!!

  9. achaffay
    16 oktober 2006 om 09:26 uur.

    deze lelijk figuur ziet wel als een dief uit
    hij heeft zeker een willa gebouwd ii alhoceima met deze gestolen bedrag
    hij moet terecht staan voor zij oplichterij.
    watr een maafkees is hij.
    ashafy. alhoceima.

  10. nardjis
    16 oktober 2006 om 01:42 uur.

    deze man weet heel goed hoe het in maroc werkt , lekker zakken vullen. terugbetalen plus boete.

  11. Mohamed
    16 oktober 2006 om 05:24 uur.

    deze figuur is een ziekelijk mannetje,dat ook al is weggestuurd door zijn paritj de sp. en daarvoor was hij ook met ruzie bij de radio weg gegaan omdat hij altijd maar aan een ding denkt en dat is aan zichzelf en aan geld.

  12. Saida
    16 oktober 2006 om 06:32 uur.

    lol!

  13. said
    16 oktober 2006 om 08:48 uur.

    ik weet niet wat je nou precies met lol bedoeld
    hij is wel een lul als je dat bedoeld

  14. Ali
    17 oktober 2006 om 09:25 uur.

    Weer een vieze vuile nepe leugenaar. Ik heb die maan nooit kunnen mogen. Waar blijven jouw principes Ali Lazrak. Je probeert jouw zaken te vullen net als die smerig ambtenaren van Marokko. Ga weg vuile man.

  15. said
    17 oktober 2006 om 06:26 uur.

    Ali beheers je en probeer met argumenten te komen wij zijn met ze alle eens dat hij niet deugt maar dat is niet de manier
    Ja

  16. Miss_n
    17 oktober 2006 om 07:21 uur.

    said, laat ali met rust. SCHAAP dat je bent. Hij mag zelf wel uitmaken op welke manier hij zijn mening over die rat van een LAzrak uit! Daar heeft hij jou niet voor nodig, betwetertje.

  17. mimoun
    17 oktober 2006 om 08:23 uur.

    Ze moeten grondig onderzoek doen naar die Ali Lazrak en zijn handelswijze en bezittingen want misschien moet hij nog VEEEEEEEEEEEL MEEEEEEER terugbetalen.

    Echt en geldwolf die niets heeft betekend in de tweede kamer. en onbetrouwbaar.

    Onderzoek doen en indien nodig vervolgen

  18. said
    17 oktober 2006 om 10:32 uur.

    bedankt Miss_n !!!!!!

  19. Miss_n
    18 oktober 2006 om 04:44 uur.

    ahum, said, dat waren beslist geen complimenten die ik uitdeelde..