MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Maroc Store Fashion Show in de Rai

16 oktober 2006 | in Amusement | 22 Reacties

Maroc Store Fashion ShowOp zondag 19 november a.s. zal de Maroc Store Fashion Show plaatsvinden in de Amsterdam Rai. Deze show, die alleen toegankelijk is voor vrouwen, laat je de wereld van de Marokkaanse mode ontdekken. Volgens de organisatie is de Marokkaanse mode mooi, dynamisch en levenslustig, ze barst van talent en zit niet stil. Net zoals de hedendaagse vrouw.

Alle bekende en professionele modeaanbieders zijn op de Maroc Store Fashion Show te vinden met een stand. Tevens zullen er ook spectaculaire modeshows gegeven worden. Voor entertainment zorgen live on stage: Jalal Hamdaoui, Samar Ray, Boulaid, Abdelkader Ariaf, Chippie el Berkani, Narifan, Dj Saida en Dj Houda.

Er zijn 22 reacties

  1. Ouarda
    16 oktober 2006 om 10:48 uur.

    Suzu, weet wel dat deze modeshow ALLEEN voor VROUWEN is, maar je hebt wel gelijk, want ik snap ook niet waarom ze hun laten fotograferen. wat betreft perfectie, meid niemand is perfect. graag zou ik over het hoofdstuk Nabila door willen gaan, maar ik heb me zelf beloofd omdat niet te doen, mensen begrijpen veel termen verkeerd.

  2. fatima
    16 oktober 2006 om 11:28 uur.

    HMMM alleen voor vrouwen.. maar wel toegankelijk voor mannelijke zangers/bands.. best krom, vind je niet? de dames die daar naartoe gaan staan dan wel voor de heren die zingen te dansen…

  3. Ouarda
    16 oktober 2006 om 12:33 uur.

    is dat zo werkelijk? zoja, dan sta ik versteld voor hun brutaliteit om te vermelden dat het alleen voor vrouwen toegankelijk is.

  4. rachid
    16 oktober 2006 om 02:25 uur.

    Tja dat is het modern zijn he, van vele marokkaanse vrouwen/meisjes met. gelukkig bestaan er nog wel dames en vrouwen die wel kunnen nadenken zoals de twee dames hierboven.

  5. chippo
    16 oktober 2006 om 03:28 uur.

    de zangers zijn wel mannen, toch raar dat de toegang enkelt voor vrouwen is

  6. Samira
    16 oktober 2006 om 04:03 uur.

    zucht…ja en overal over discussieren en zeuren is ook een vak apart! Ik vind het een leuk initiatief!

  7. Amir
    16 oktober 2006 om 04:28 uur.

    Ik ga een muziekband oprichten! (0_-)

  8. Saida
    16 oktober 2006 om 06:48 uur.

    Ik heb tegenwoordig Alhamdulillah geen behoefte aan wat voor feest dan ook. Maar ik heb in het verleden toch voorkeur gehad voor gemengde feesten.
    Tijdens de vrouwenfeesten gedragen vrouwen zich schandalig:moeders en dochters.
    Ik vind het erg jammer dat de omgeving het fatsoen bepaald. Als ze niet bang zijn door broers gezien te worden springen ze allemaal het podium op en gaan daar voor de zangers kronkelen……met hoofddoek.

    Maar dat ligt ook aan de opvoeding je wordt met hashoema opgevoed ipv van zelfrespect.
    Want met zelfrespect leg je verantwoording af aan jezelf

  9. Averroes
    16 oktober 2006 om 07:45 uur.

    🙂 maw een soort chippendales optreden 🙂

  10. gast
    18 oktober 2006 om 04:01 uur.

    mensen mensen, het is inderdaad alleen toegankelijk voor dames en er er zijn inderdaad bands aanwezig dus mannen, maar deze zitten niet tussen de vrouwen in de zaal maar op het poduim. Dus als vrouw hoef je helemaal niet in contact met de mannen te komen.

  11. fatima
    18 oktober 2006 om 02:53 uur.

    Toch blijft het hypocriet :s

  12. aicha
    18 oktober 2006 om 04:42 uur.

    Ja wat moet ik hierop zeggen..enkel alleen voor vrouwen…wat zou er daar dan veel getetterd worden…Ik zelf zie het niet zo zitten met alleen maar vrouwen in 1 ruimte…Dan heb je die mannelijke bands die dat zouden goed maken? Nee doe mij maar een broodje kaas…

  13. Anouar
    18 oktober 2006 om 05:07 uur.

    Ina al-munifiqun al kadibun

  14. music shop Al Kautar
    19 oktober 2006 om 07:43 uur.

    koop je entreekaart op tijd????
    bij music shop Al Kautar in utrecht
    kanaalstraat 64 tel. 030-2970329
    je kan ook per email de entreekaarten reserveren meld je naam aantal kaarten en telefoonnr. al-kautar@hotmail.com

  15. Ibtisam
    20 oktober 2006 om 10:11 uur.

    ik begrijp niet wat jullie er zo erg aan vinden…..
    de marokkaanse zangers staan op podium…en vrouwen komen niet met hun in contact….
    ik was er vorig jaar ook geweest en het was gewoon leuk en gesellig…
    en sommige hier doen egt alsof het een groot probleem is…..

    groetjes

  16. Gast
    21 oktober 2006 om 08:05 uur.

    mensen niemand is wat verplicht en iedereen maakt zijn-haar eigen keuzes.

    Dus vind je dat er mannen komen op treden blijf thuis dan.

  17. ibtisam
    21 oktober 2006 om 11:10 uur.

    iwaa daar heb je helemaal gelijk in **gast**

  18. fatima
    27 oktober 2006 om 04:28 uur.

    Gast, ik ben het met je eens. Maar wij als moslims mogen niet zwijgen als wij monqar zien.. Wij moeten aan broeders en zusters nasiha geven. Maar als iemand naar zo’n plek gaat dan is dat idd haar keuze. En we zullen op dag des oordeels niet terecht staan om elkaars zondes maar om je eigen zonden.. Maar ieder van ons zal ook terecht staan om het zwijgen en dus toelaten van monqar, terwijl ik gelegenheid had om nasiha te geven.

    Ik hoop dat je mij begrijpt.. maar idd leef en laat leven ;)!!!

  19. moi
    02 november 2006 om 10:06 uur.

    leuk he

  20. moi