MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Biosgangers WTC-film verwijderd na juichen

19 oktober 2006 | in Maatschappij | 32 Reacties

9-11Marokkaanse jongeren zijn onlangs in bioscoop Pathé Schouwburg in Rotterdam uit de zaal verwijderd, nadat ze tijdens de film World Trade Center hebben geapplaudisseerd. Het applaudisseren en juichen begon op het moment dat gekaapte passagiersvliegtuigen de Twin Towers in New York doorboorden. Meerdere bioscoopgangers verlieten, volgens de Telegraaf, boos de zaal.

De beveiliging van de bioscoop greep direct in en verwijderde de jonge Marokkaanse bioscoopgangers uit de bioscoop. “Het is natuurlijk afschuwelijk dat zoiets gebeurt. De jongeren wilden zich duidelijk profileren”, aldus Pathé-woordvoerder Hans Jose.

De film World Trade Center met in de hoofdrollen Nicolas Cage en Michael Pena is een waar gebeurd verhaal en gaat over belevenissen van twee medewerkers van de havenpolitie van New York. Zij raakten bedolven onder het puin van de torens en waren zo ongeveer de laatsten die levend werden gevonden.

Er zijn 32 reacties

  1. SAMADIE
    19 oktober 2006 om 01:07 uur.

    de telegraaf weer vooral nadruk leggen op het woord marokaanse zo kunnen ze de tegenvalende verkoop cijfers beetje goedmaken.

  2. moh
    19 oktober 2006 om 01:19 uur.

    Weer die lbrahej!!die een slechte opvoeding hebben gehad.

  3. MOCRO
    19 oktober 2006 om 01:51 uur.

    hahahaha lekker voor die kk joden in amerika hahaha sij moeten het ook eens voelen kk joden die het sijn tfoee.

  4. choukri
    19 oktober 2006 om 01:54 uur.

    je kan het de telegraaf niet kwalijk nemen dat ze dit vermelden. Die jongens waren gewoon fout bezig PUNT. je moet eerst naar je zelf kijken voordat en niet de schuld leggen bij de andere (telegraaf).
    Die jongens zijn gewoon niet opgevoed en verdienen straf voor wat ze geaan hebben.
    dat zijn zulke jongens die het voor osn verpesten

  5. samir
    19 oktober 2006 om 01:59 uur.

    in een democratie mag je met iedereen en alles lachen,als er moslims worden vermoord lachen de westerlingen ook,ze moeten nu niet komen zeiken kuthollanders ,een juichende marokkaanse belg

  6. inayat
    19 oktober 2006 om 02:43 uur.

    Wat een onzin is dit weer. Waarom mogen die jongens niet juichen? En op basis waarvan zijn ze door de beveiliging van de bioscoop verwijderd uir de bios? Ik ken geen wet die dit verbiedt hoor. Het is allemaal weer politiek-correct gezeik. Mensen die bezwaar hebben tegen juichende marokkanen moeten maar leren leven met het idee dat er mensen hier wonen die er andere ideeën op na houden. 🙂

  7. Wilders.A
    19 oktober 2006 om 03:40 uur.

    We leven toch in democratie, iedereen mag zijn mening uiten ,niemand kan en mag elkaars mond afsnoeren !!

    Kamerlid Geert Wilders legt een direct verband tussen criminaliteit en islam, Islam is vlogens hem een Tsunami, gewelddadige religie…..dat mag allemaal dus waarom mogen deze jongeren hun mening niet uiten ?!!
    Ht gaat niet of ze gelijk hebben ja\ nee, maar laat ze zeggen wat ze menen en weten EN NIET MET TWEE MATEN METEN .

  8. Hichamx
    19 oktober 2006 om 03:43 uur.

    Wat een onzin inderdaad Inayat, is iedereen verplicht om verdrietig en zelfs te huilen bij deze film? Deze film is zoo saai dat zelfs ik zou juichen bij een beetje”actie”. En Choukri het gaat helemaal niet om het beschuldigen van de Telegraaf. Maar als jij een beetje de nieuwsberichten in de gaten houd van deze krant zie je dat alleen dit soort berichten worden geplaatst, allerlei incidenten met Marokkanen worden breed uitgemeten en gepubliceerd onder vette kopjes. Vooral er nu binnenkort verkiezingen plaats zullen vinden is de propaganda machine op volle tour bezig. Niemand gaat mij vertellen dat er bij 16 miljoen inwoners van dit land er zich nooit incidenten plaatsvinden bij autochtonen of andere bevolkingsgroepen. Het is alsof Nederland alleen wordt bevolkt door Marokkanen. Zijn er geen slechte Chinezen, Molukkers, Surinamers, autochtonen etc…? Dat kan ik gewoon niet geloven. Elke fiets diefstal, elk incident waarbij Marokkanen zijn betrokken wordt getraceerd en uitvergroot. Overal komen onderzoeken uit de grond waarbij Marokkanen er slecht uit komen, Marokkanen radicaliseren, Marokkanen zijn depressief, Marokkanen voeren abortussen uit, dit is maar een greep van de onderzoeken die ik alleen deze maand al heb gelezen. Het heeft niets meer met het in een slachtofferrol kruipen te maken, het is gewoon realiteit en heel bizar te noemen.

  9. tarik
    19 oktober 2006 om 03:49 uur.

    kakkerlakers hebben geen recht om te lachen en te juichen
    zo zien ze ons snap je dat niet

  10. Mustafa Elghalid
    19 oktober 2006 om 03:52 uur.

    Het schijnt nog steeds niet tot jullie doorgedrongen zijn dat wij ons met dit gedrag in de nesten werken. En het gedrag van die mensen nadelige gevolgen hebben voor ons. Autochtonen kunnen namelijk geen onderscheid maken tot goede allochtonen en slechte allochtonen.

  11. Maghrebie
    19 oktober 2006 om 04:22 uur.

    Het is een feit dat de Marokkaanse gemeenschap erg zwak voor staat in de huidige Nederlandse samenleving. Voor Iedere actie van iedere Marokkaan, wordt de hele gemeeschap mee geconfronteerd. Dat is niet eerlijk maar het is een feit. We kunnen ons blijven opstellen als slachtoffers en schreeuwen dat niet alle Marokkanen zo zijn. Maar de beste aanpak hierin, is ons minder provocatief op stellen en dan ons gaan beroepen op de vrijheid van meningsuiting en democratie. Het is al lang bij iedereen duidelijk dat deze twee goeds alleen tot de autochtonen horen.

  12. jamal
    19 oktober 2006 om 04:27 uur.

    Mocro
    “ze moeten het ook voelen…
    Wat heb jij nou gevoeld? “Je zit waarschijnlijk de hele dag schuil in een coffeshop kijken naar geweldadige films. Leeghoofd..

  13. Najib
    19 oktober 2006 om 04:37 uur.

    Gefrustreerde zooi. Als je een goed (gelovig) mens bent.,juich je niet als een mens dood gaat. Punt uit. Kom niet met de smoes: dat doen ze ook als moslims doodgaan of wilders zegt dit of dat…. Ben je een aap (naapen)? Heb je geen fatsoen?.

  14. Hichamx
    19 oktober 2006 om 04:52 uur.

    Najib: Gefrustreerd zijn de reacties op het juichen van een stelletje pubers bij een FILM. Wehebben het hier over een FILM. We hebben het hier niet over pubers die staan te juichen op een slachtveld. Moeten we ook bij Rambo fims gaan huilen, bij Die Hard films, bij elke horror film als weer een slachtoffer een ledemaat verliest? Niemand mag bepalen hoe iemand zich moet voelen of hoe iemand moet reageren. Emotie is persoonlijk en behoort tot de vrijheid van een mens. Kom me niet aan met “goed gelovig mens”, dat is wel zeer ver gezocht in deze.

  15. Toth
    19 oktober 2006 om 05:08 uur.

    Prima reclame voor de propaganda flick. Misschien dat er nog een vervolg komt “WTC II or How We Killed Some 650,000 Innocent People, Destroyed Two Countries, Unleashed Global Fascism, Built A Worldwide Torture Empire And Learned To Love The Korean Bomb.”

  16. Toth
    19 oktober 2006 om 05:10 uur.

    Tel kwijt: “Totally Destroyed Three Countries”

  17. Choukri
    19 oktober 2006 om 05:24 uur.

    Beste Hichamx

    Dan moet je de telegraaf niet de gelegenheid geven om die nieuws te publiceren. Een krant wil altijd scoren en als dat over de rug van een andere kan dan moet dat geen probleem zijn.
    De telegraaf heeft dat toch niet verzonnen. Het is gewoon waar gebeurd.
    Het is gewoon HARAM om te juichen voor de dood van een andere en kom aub niet met die onzin van vrijheid van meningsuiting.
    Wij marokkanen zeggen toch altijd dat je niet mag beledigen en wat doen sommige marokkanen ? precies hetzelfde

    Ik weet dat het soms moeilijk is om naar je zelf te kijken.

  18. Sihem
    19 oktober 2006 om 05:42 uur.

    Toth, Ik kon het niet laten….geweldige reactie!
    Helaas ben ik het roerend met je eens!

    Dus van het schoffelen van argumenten is nu nog geen sprake!

  19. nouradin boudamaana
    19 oktober 2006 om 05:53 uur.

    noradin boudameaaan

    ewa het moet maar lekker voor de joden

  20. ali
    19 oktober 2006 om 07:33 uur.

    joden

  21. marokkino
    19 oktober 2006 om 10:47 uur.

    Wat een verrassing….had ik nooit verwacht???

    Oh ja de Telegraaf de grootste Jodenkrant van Nederland die weer bezig is om abonnees te rekruteren door dit soort o zo belangrijke en geweldige nieuws waarmee ze natuurlijk ook al de werkgevers die in haar krant vacatures heeft staan afspraken maakt om vooral niet Marokkanen in dienst te nemen.

    Kortom, niets nieuws!

  22. hajar
    20 oktober 2006 om 10:52 uur.

    in principe geven we hun nu eigenlijk hun zin kijk aub naar julliezelf allemaal marokanen die zich tegen elkaar gaan keren ze hebben julie gewoon in hun macht jullie reageren precies hoe ze willen

  23. argument
    20 oktober 2006 om 11:55 uur.

    De reacties op dit bericht en de argumenten die worden gebruikt om te juichen zijn zoals altijd simpel en niet doordacht. Een mens met een beetje fatsoen en verstand zou twee keer nadenken om in een volle zaal met voornamelijk anders denkende (mbt dit onderwerp) te gaan staan juichen.
    Hoe zou jij het vinden als er ramp zal plaatsvinden in je geboorte streek en dat vervolgens je buren het luidruchtig gaan staan vieren. precies!

    Het argument: zij doen het ook dus waarom wij niet, vind ik nogal zwak. Zij gaan ook vreemd waarom wij niet, zij drinken waarom wij niet etc. etc. etc.

    Wij (Marokkanen) vinden het altijd erg als er weer door bepaalde personen iets naars wordt gezegd over ons. Maar vervolgens doen sommige van ons precies het zelfde.
    En dan staat er altijd mensen klaar om dit (afwijkende gedrag / normbesef) te verdedigen.

    Denk eerst na voor je iets doet, en probeer de gevolgen van je handelen (enigszins) goed in te schatten. Maar er zijn natuurlijk altijd randdebielen die het nou eenmaal leuk vinden om in het nieuws te komen.

    Is dit nou wat ik schrijf de waarheid, neen, maar is het tegen over gestelde wel de waarheid? (doordenkertje)

  24. Hichamx
    20 oktober 2006 om 12:32 uur.

    Beste Argument

    Bedankt dat jij ons wilt verlichten van “onze” reacties en argumenten die simpel en niet doordacht zijn. “Onze”mening wijkt af met die van jou dus vandaar dat het door jou als simpel en niet doordacht wordt gevonden, een beetje vreemd maar ok. Je vergelijking met iemands geboortestreek waar een ramp zich voldoet vind ik niet van toepassing, jij maakt er al helemaal een “hun”tegen “ons”ding van. De slachtoffers van 9/11 waren van vele nationaliteiten dus je vergelijking gaat niet echt op. Het gaat ook niet om het oog om oog tand om tand gevoel. Het heeft ook totaal niets te maken met kritiek op “wij”Marokkanen.

    Het gaat mij er om dat dit incident gewoon totaal wordt opgeblazen en uitvergroot, wat een ramp is het toch. Nederland gaat onder. Komt dat zien Komt dat zien!! Het gaat mij erom dat iedere x weer deze incidenten in het nieuws komen, het gebeurt ok, maar gebeurt dit alleen bij Marokkanen. Is er dan geen enkele incident meer bij andere nationaliteiten? Er is gewoon geen gezonde balans bij dit soort nieuwsberichten. De illusie wordt gewekt dat het telkens weer Marokkanen zijn die de boel verzieken. Dit is gewoon niet waar. Dit soort berichten heeft ook een averechtse werking, die randdebielen waar jij het over hebt weten dat bij alles wat ze uitvreten ze in het nieuws kunnen komen, dat vinden ze leuk en stoer.Het is onzin om iedere x weer te komen met”We moeten naar ons zelf kijken, dat is onzin. Als 99% van de Marokkanen rottigheid uit zou halen heb je nog niet het recht om die ene % erop aan te spreken. Je hoeft maar elke willekeurige avond maar het nieuws te volgen en je zult wel iets zien dat betrekking heeft op Marokkanen. En dan kun je wel zeggen van ja het gebeurt toch, maar dat is het niet er gebeuren oom andere dingen bij andere bevolkingsgroepen die ook maar nooit in het nieuws komen. Ik hoef niet te lezen dat een groepje pubers zich hebben misdragen tijdens een film, het heeft voor mij geen nieuwswaarde, het zet alleen maar aan tot haat en onbegrip.

  25. mhamed
    20 oktober 2006 om 12:51 uur.

    wat is nou weer aan de hand in dez beschaafde sameleving.
    wat mag nou wel en wat niet?
    als iemand dood is betuig je berouw/ of ga je een feestje bouwen?
    waarom wordt niks aan gedaan wat betreft oorlog in iraq,afganistan,palestina,soudan,enz enz enz enz.
    wat is de rede wanneer een habdje vol jongens lachen om wat gebeurd is in deze wereld? tewijl andere zaken waar juist zoveel mensen vermoord worden niet aan de orde komt?
    ik zeg daarom zorg dat je de wortel van het probleem aanpakt en niet de bladeren.

  26. Khoroto
    20 oktober 2006 om 01:54 uur.

    Ali / Marokkino

    Joden dit, joden dat…..bla, bala, bla
    paranoia 100% Halal

  27. Big-Mo-Ovn
    20 oktober 2006 om 08:58 uur.

    Hahahahahahahah wollah dies goed kapotlaggen, let op broeders met suikerfeest iedereen die naar bios gaat pak de film : World Trade Center :P.
    EN GA KAPOTHARD JUICHEN 😀

  28. Frank
    20 oktober 2006 om 11:11 uur.

    Nou na wat amerika ons allemaal hebben aangedaan hebben we allemaal de recht om te lachen over wat er met de amerikanen en joden in de is gebeurd of zal gebeuren

  29. ilyass
    21 oktober 2006 om 12:32 uur.

    Nee, schandalig wat ze deden staffala, al is het niet de bedoeling dat ze er uit moeten worden gegooid, ok als het geluidsniveau te hoog is dan begrijp ik het wel, maar als het gaat om dat ze juichen in de film, mogen ze niet er uitgezet word hoe hard het ook is. Het is hun mening. Ik zelf zou het wel afraden je maakt het alleen moeilijker voor jezelf als je zulke uitlatingen doet, wil je een toekomst opbouwen in Nederland, doe dan geen zulke uitlatingen en doe je best om er wat van te maken, Je mag hamdolillah wonen in Nederland.
    Ok zelf ben ik gediscrimineerd bij solliciaties maar dat wil niet zeggen dat ik me ga keren tegen nederland. Nee dat weiger ik!!! Ik ga door en ik ga inchalla een mooie toekomst tegemoet.

    Ilyass

  30. khalid
    22 oktober 2006 om 04:25 uur.

    nu valt er een keer aan de ander kant bloed kk kut jode

  31. said
    22 oktober 2006 om 08:54 uur.

    Ondanks dit! blijven wij als moslims standvastig en optimistisch en laat ons niet intimideren. ik wens jullie allemaal een gezegend feest en alle goeds.

    `id-oel-fitr mobark said.

  32. Sana
    22 oktober 2006 om 09:47 uur.

    je handi’s goe bezig toen osma bin laden op gepkat was was iedereeen blij en bush was aan het lage awal wrm,mogen ze nu ni lache e miss_beautiful4ever@hotmail.com :p zian’s tfoe