MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Verdonk wil geen éénzijdige voetbalteams

19 oktober 2006 | in Overheid, Sport | 22 Reacties

VerdonkSportclubs die uitsluitend allochtone (of autochtone) leden hebben, krijgen mogelijk geen subsidie meer. Zo moeten ze worden aangespoord mee te werken aan integratie. Dat zegt minister voor Integratie Rita Verdonk (VVD) donderdag in Het Parool.

De bewindsvrouw zegt een grote tegenstander te zijn van ‘zwarte’ voetbalverenigingen. Voorzitter Mohamed Moussa van de Marokkaanse voetbalclub Chabab uit Amsterdam stelt in de krant dat Verdonk niet weet waarover ze praat. “Wij krijgen helemaal geen subsidie. Ze moet juist blij zijn met ons. Allochtone jongeren zouden anders niet snel gaan sporten.”

Verdonk: “het is belangrijk dat jongeren elkaar ontmoeten. Clubs met uitsluitend witte of zwarte leden werken integratie tegen. Die jongeren drinken in de pauze geen thee samen.” Het plan clubs hun subsidie te ontnemen heeft Verdonk afgesproken met staatssecretaris van Sport Clémence Ross (CDA).

Er zijn 22 reacties

  1. Nihad
    19 oktober 2006 om 04:30 uur.

    Ik wil geen Verdonk…

  2. Zaki
    19 oktober 2006 om 04:55 uur.

    Goed idee en nu ook geen witte scholen meer

  3. Toth
    19 oktober 2006 om 05:24 uur.

    Verkiezingen. Rechts is versplintered, Verdonk moet Wilders rechts inhalen voor de gunst van de zwevende bruinhemden. Anders zou men kunnen denken dat Verdonk dom genoeg zou zijn om te demonstreren dat subsidie wordt beschouwd als niet meer dan een machtsmiddel, als in afpersing, en niet een algemeen maatschappelijk belang dienende financiele ondersteuning uit algemene middelen. De vraag of subsidie uberhaupt wordt gegeven is ook in dit geval ondergeschikt aan de dreiging het af te nemen.

  4. Choukri
    19 oktober 2006 om 05:26 uur.

    Begin eerst met de scholen.
    als ze zowel allochtone als autochtone clubs gaat straffen dan vind ik het niet erg, want dan maak je geen onderscheid tussen de twee groepen/

  5. Sihem
    19 oktober 2006 om 05:40 uur.

    Zodra de verkiezingen naderen, wordt Den Haag bezet door kippen. Kreten die de aandacht van de kiezer zouden moeten vasthouden….het is triest van Verdonk, dat zij denkt dat de kiezers van Nederland, zich ook maar enigzins bezighouden met dit soort voetbalclubs.

    Clubs waar jongeren bewegen, zoals het ministerie van volksgezondheid graag ziet. (waar je weer een andere subsidie voor zou kunnen aftroggelen!)

    de eenduidigheid in de Nederlandse politiek, de rode (paarse) draad die voor enige stabiliteit zorgde is ver te zoeken!

    Maar ach, Verdonk is zo met zichzelf bezig…dat het moment dat ze zichzelf vororbij loopt met rasse schreden nadert!

  6. inayat
    19 oktober 2006 om 05:49 uur.

    steek die K*T subsidie maar in je reet lelijk mens of gebruik het zelf voor een extreme makeover. Dan kom je mischien van je heksen uiterlijk af. Wat een gezeik van deze incompetente minister over subsidies. De grootste subsidie vreters zijn blanke mensen die ‘geweldige plannen’ maken voor allochtonen. Wij kunnen toch mooi laten zien dat we geen subsidie nodig hebben? Net als de Marokkaanse club Chabab. Bravo jongens!

  7. hassanhasson
    19 oktober 2006 om 05:56 uur.

    dikke zeug……………………ik lus je gelukkig niet!

  8. Botrah
    19 oktober 2006 om 07:51 uur.

    Wat een wijf man, gewoon te gek voor woorden! Ze wil gewoon uiteindelijk een doel bereilken: ”HUP ALLE BUITENLANDERS HET LAND UIT”!!!

    Ze vedraait alle feiten, ze is gewoon een racist PUNT UIT!

  9. said
    19 oktober 2006 om 10:21 uur.

    Aan de Haagse hoge school zijn dit jaar 4 klassen die zijn gescheiden gehouden van blanke,
    In de vakken bestuurskunde, maatschappelijkewerk en dienstverlening, bedrijfskunde en pabo.

    De studente allochtonen zijn er van geschrokken toen ze voor het eerst de klas in kwamen,
    En troffen daar allen maar hun soort genoten.
    Hele klas allochtoon is vooral bij dienstverlening zie je de hele klas met hoofddoekjes.

    Toen een aantal cursisten vragen hadden gesteld kregen ze als antwoord “uit ervaring weten we dat dit de beste manier is om geconcerteerd te studeren, Hollanders apart en allochtonen apart”

    Wat ik hiermee wil zeggen dat de school zelf dit veroorzaakt heeft, dus die leveren een bijdragen aan segregatie.

    De allochtone studenten, althans die ik gesproken had zijn zeer teleurgesteld over dit voorval, want dit hadden ze niet verwacht en kwamen met de intentie om te studeren en niet nu al te leren hoe je apartheid kan realiseren.

    Ik wil maar 1 ding zeggen en dat is Verdonk en de Nederlandse regering baseren hun argumenten op hypocriet. Kijk maar in Zuid Afrika een hele goed voorbeeld tot op heden .
    En Hollanders in het algemeen zijn schijnheilig. ( de meeste)
    Mij maken ze niet meer wijs, ook gezien hun geschiedenis en kolonisaties

  10. marokkino
    19 oktober 2006 om 10:42 uur.

    …..verdonk……

    Wil je met mijn oom trouwen uit Marokko?
    Voor papieren???

    Je hebt t zo vaak over Marokkanen…en je weet wat ze zeggen haat en liefde…

  11. Toth
    20 oktober 2006 om 07:16 uur.

    Ik wist dat mensen wreed kunnen zijn en je kunt ook nog zo’n hekel hebben aan je oom, maar dàt kun je die man toch niet aandoen? Kom op zeg!

  12. Youssef Ain Asserdoune
    20 oktober 2006 om 08:51 uur.

    Geen subsidje geven?!?! wat belachelijk, Marokkaanse sportverenigingen hebben nooit van je subsidie gehoord Mevrouw Verdonk, donder maar op met je uitlatingen!

  13. maghrebie
    20 oktober 2006 om 08:53 uur.

    Dit voorstel zal echt niet de pure kaasclub uit friesland treffen. Dit voorstel zal zich richten op de allochtone clubs die zich bevinden in zwarte wijken. Wijken waar de autochtoon zelf de rug heeft toegekeerd. Ipv straffen zou ze de gemengde clubs juist extra subsidie kunnen geven. Wat kan een sportclub in een zwarte wijk eraan doen dat daar zich alleen maar allochtonen aanmelden?

  14. Saida
    20 oktober 2006 om 10:26 uur.

    Aboutaleb trek nu je scheur open!

  15. mhamed
    20 oktober 2006 om 11:27 uur.

    hahahahahahahahah ik moet er om lachen punt uit.

  16. mhamed
    20 oktober 2006 om 12:58 uur.

    straks moeten we ook niet naar de moskee want het is ook eenzijdig hahahahahah

  17. mellouki
    20 oktober 2006 om 03:11 uur.

    hahahahahahahhahahahahahaha.
    mhhm

  18. Henk-Rotterdam
    20 oktober 2006 om 07:02 uur.

    Dat verkiezingsdier begrijpt geen enkele malle moer van de maatschappij en de samenstelling daarvan,dit kortzichtig op verkiezingsstuntjes gevoerde beleid is alleen maar voor haar imago.
    Ik persoonlijk denk dat ze na haar geboorte niet meer in aanraking is geweest met gewone mensen die met elkaar samen wonen/samen leven en samen sporten,afgesloten met JP in het torentje de wereld proberen te veranderen in een samenstelling die zij denken dat goed is,ze zeggen dat de Marokanen een kort lontje hebben,wel volgens mij heeft ze zelf helemaal geen lont en is ze zwaar overspannen van het beleid dat ze verdedigd.
    Zalm noemde haar eens een “takkewijf”en verontschuldigde zich later hiervoor.
    Als het een vent was geweest had hij gezegd ” ik druk me nu nog heel voorzichtig uit “.
    Ja er zijn clubs die bestaan uit ,ach wat maken we ons eigenlijk nog druk om die schreeuwlelijk die over 4 weken weg is en er weer een frisse wind gaat waaien in het land van ons allemaal.

  19. Big-Mo-Ovn
    20 oktober 2006 om 08:52 uur.

    Oke, dan kan ze beginnen want waar ik woon in utrecht, zijn bvijna de meeste club “zwart” , en volgens mij komen de meeste talenten die nu doorbreken bij hun clubs uit het buitenland, bijv : babel, braafheid, affelay etc… maar als je deze toch zeer tallentvolle voetballers geen kans in hun jeugs geeft om hun hobby uit te oefenen, zullen zij zich “vervelen” wat leidt tot meer criminaliteit, en Verdonk zal daar de schuld van krijgen,

    dus kortom.

    FUCK JOUW, KK RACIST

  20. Bouchiba
    21 oktober 2006 om 03:05 uur.

    ach Verdonk weet soms niet waar ze over praat, zij doet dat alleen om politiek steun te krijgen voor de verkiezing van ’07.

  21. ministrele
    21 oktober 2006 om 02:42 uur.

    Daaaaaaaaaaaaaaaag VERDONK !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  22. said
    22 oktober 2006 om 08:50 uur.

    Ondanks dit! blijven wij als moslims standvastig en optimistisch en laat ons niet intimideren. ik wens jullie allemaal een gezegend feest en alle goeds.

    `id-oel-fitr mobark said.