MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Plan voor tunnel tussen Marokko en Spanje

20 oktober 2006 | in Maatschappij, Marokko | 14 Reacties

Marokko-GibraltarMarokko en Spanje hebben nieuwe plannen voor een treintunnel onder de Straat van Gibraltar, dat is het smalste stukje zee tussen Europa en Afrika. De tunnel zal waarschijnlijk ruim 38 kilometer lang worden, waarvan 28 kilometer onder water. De eerste treinpassagier kan, als alles mee zit, al rond 2025 tussen Marokko en Spanje reizen.

Een consortium van vier bedrijven onderzoekt de mogelijkheden, zo meldt het Algemeen Dagblad. De bedrijven in het consortium zijn Ingema (Marokko), Typsa (Spanje), Geodata (Italië) en Lombardi (Zwitserland). Dit laatste ontwierp de Zwitserse Gotthardtunnel.

Er zijn 14 reacties

  1. mellouki
    20 oktober 2006 om 03:23 uur.

    Dus denk ik ook dat er meer illegalen europa binnenkomen
    Wat zullen ze blij zijn als ze dit te horen krijgen

  2. soufian
    20 oktober 2006 om 04:00 uur.

    die tunnel zal er nooit komen, want waar moet je die veerboten en het personeel dan laten? heel veel marokanen werken op die veerboten, en ten 2e het project zal miljarden kosten, spanje en marokko moeten deze tunnel samen financieren samen met de eu ik denk niet dat marokko dit gaat doen, kost gewoon teveel geld. en wat betreft de illegaliteit van de overstekende afrikanen zal dit reuze meevallen, bij de ingang van de tunnel zullen scan-apparaten aanwezig zijn en politie.

  3. alpha
    20 oktober 2006 om 04:01 uur.

    Goed initiatief
    jammer dat ik er pas gebruik van kan maken als ik bejaard ben.
    De marokkaanse regering heeft een aantal positieve hervormingen voor ogen maar jammer dat het allemaal zo lang duurt.

    Alpha Centauri

  4. tarik
    20 oktober 2006 om 05:26 uur.

    beste mellouki tegen de tijd dat die tunnel klaar is
    dan blijfen illegalen gewoon in marokko dan is er
    veel werkgelegenheid

  5. Marokino
    20 oktober 2006 om 06:13 uur.

    Oh pas 2025, nog zo’n 18 jaar.

  6. Big-Mo-Ovn
    20 oktober 2006 om 08:44 uur.

    Ze kunne be ter tunnel voor auto’s maken, en hoe willen die illegalen komen, volgens mij is de douane ***r streng

  7. mohamed
    20 oktober 2006 om 08:46 uur.

    wisten jullie dat deze plannen in de jaren 80 al waren?en dat de tekeningen al klaar getekend waren,en dat een japanse bedrijf de tunnel zal maken.het is heel oud nieuws.maar ja van marokko weten we allemaal dat dit soort projecten onwijs lang duren voor dat ze gerealiseerd worden.
    de projecten die nu uitgevoerd worden zijn meestal heel oud.
    kijk naar de airport in aroui, de mensen die binnen de airport muren woonden zijn in 1983 uitgekocht,en waneer is deze afgebouwd?dat geldt trouwens ook voor de ziekenhuis in deze stad , is ook heel lang bekend,ook in de jaren 80.
    dit weet ik omdat ik erbij was toen deze mensen zijn uitgekocht,en van de ziekenhuis weet ik het toen een famillie lid een bouwtekening liet maken voor zijn huis.en op de platte grond van aroui stond ie erop met de rest van de projecten.
    wat ik heel jammer vind van deze tunnel dat de meeste van ons niet zullen meemaken of als bejaarden het mogen zien.

  8. marokkino
    20 oktober 2006 om 09:16 uur.

    Dit roepen ze al sinds 1980!

    allemaal bullshit praat!
    Zal nooit gebeuren en om maar een ding!

    Die dure boottochten waar die klote Spaanse boten de monopolie positie bezitten mede door pure domheid van de Marokkaanse overheid!

    Spanje zal dit nooit laten toe staan!

  9. Hassan
    21 oktober 2006 om 01:22 uur.

    Ik hoor allemaal reacties op gebied van financiering en illigaliteit denken jullie dat europa zit te wachten op een tunnel van afrika naar europa ze proberen al deccenia lang afrika zo goed mogelijk te isoleren tegen het virus ahahaha sukkels. Is gewoon een publicatie stunt meer ook niet

  10. pleintje
    21 oktober 2006 om 05:13 uur.

    haha zkrr cool zie je al die mocro”s bij de EU hore

  11. Choukri
    21 oktober 2006 om 05:22 uur.

    Zo’n tunnel si best wel belangrijk voor transport. ze zeiden een paar jaar geleden ook al dat ze zo’n tunnel wilden bouwen dus voorlopig zie ik het niet gebeuren. Helaas

  12. Choukri
    21 oktober 2006 om 05:25 uur.

    Beste Hassan
    tuurlijk zitten ze daar el op te wachte
    het gaat niet alleen om illigalen. illigalen is zeker geen probleem want er bestaat ook zoiets als douane.
    Het gaat ze om de transport en door een tunnel aan te leggen kan het bgoedkoper dus weer winst voor transporteurs.

  13. kenyatta
    21 oktober 2006 om 06:12 uur.

    AAA GAAAAA A FA2MENSE!! julli ehebbe allemaal nix te doen he! bleders, en k heb het over die mense die hiersjow reagere op dese BLAA! ga wat nuttigs doen met jullie leve a mongole! ga van die pc af!!!

  14. aicha
    21 oktober 2006 om 07:55 uur.

    kenyatta
    hou je mon je doet egt stoer je denkt het is makkelijk om te vasten.
    meschienvast je zelf niet eens!
    Je hoeft mensen ook niet te comanderen ga zelf van de pc af !
    ga chatten ofso hoor.
    mensen zijn hier om te discuseren over de ramadan en wat ze ervan vinden jij bent gwoon een idioot die daar niks van weet dus ga chatten!!!!!!