MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Weinig gedoe over ‘takkewijf’ Verdonk

22 oktober 2006 | in Column, Politiek | 21 Reacties

Wie de afgelopen week de nieuwsberichten heeft gevolgd zal het gedoe niet ontgaan zijn dat minister Verdonk (weer) boos is. Boos op de Marokkaanse PvdA wethouder Ahmed Aboutaleb, om zijn politieke uitspraak dat Verdonk de moord op filmmaker Theo van Gogh politiek zou hebben gebruikt.

De verontwaardiging van de minister over deze uitspraak riekt naar aandachttrekkerij en stemmingmakerij, een beetje te vergelijken met een klein kind dat steeds weer aandacht probeert te trekken van de omgeving. Want waar was de verontwaardiging van Verdonk toen haar collega minister en partij genoot Gerrit Zalm haar beledigde door haar een ‘takkewijf’ te noemen? Zalm zei dit nadat Verdonk de Nederlandse nationaliteit afpakte van Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Een achterlijke uitspraak van Zalm waar verder weinig gedoe over was. Nu staan de VVD’ers echter op hun achterste poten.

Het is duidelijk dat dit soort figuren binnen de VVD deze momenten probeert uit te buiten om zichzelf in de kijker te spelen. Minister Zalm was er van de week als de kippen bij om zijn ‘takkewijf’ te verdedigen na de opmerking van de PvdA’er. Zalm vindt zelfs dat er een jacht op Verdonk is geopend en blaast hierbij het onderwerp tot buitengewone proporties op. Moeten we ineens medelijden krijgen met Verdonk?

Aboutaleb blijft erbij dat hij een puur politieke uitspraak heeft gedaan, en de integriteit van de minister niet in twijfel heeft willen trekken. Hij maakt gebruik van zijn recht op vrije meningsuiting om te zeggen wat hij denkt, namelijk dat Verdonk de moord op filmmaker Theo van Gogh politiek zou hebben gebruikt. Dat recht op vrije meningsuiting is ook binnen de VVD heilig, beweert die partij, getuige o.a. de uitspraken van knuffelliberaal Hirsi Ali. Maar blijkbaar wordt daar selectief mee omgegaan; als het binnen het straatje van de partij past, dan is er geen vuiltje aan de lucht. De hypocrietie bij de VVD druipt er vanaf. Wat een huichelachtige takkepartij!

Inayat

Er zijn 21 reacties

  1. SAMADIE
    22 oktober 2006 om 03:35 uur.

    maar jammer genoeg heeft achmed al solly gezeged

  2. Hichamx
    22 oktober 2006 om 04:29 uur.

    Tuurlijk is het een marketing stunt van “ïjzere”Rita om Abutaleb publiekelijk en met succes een oorvijg te geven. Als minister van intergratie is het natturlijk gezichts verlies als ze commentaar krijgt van een allochtoon. Dit heeft ze met minder succes ook bij Naima Azouch geprobeerd. Het is natuurlijk hypocriet omdat het juist Rita was die de moslimgemeenschap in Nederland van weinig icaseringsvermogen beschuldigde. We hebben nu al meerdere keren gezien dat Rita zelf geen incaseerinsvermogen heeft . Als minister van intergratie zou zij juist allochtonen en autochtonen bij elkaar moeten brengen, maar ze kiest voor het tegenovergestelde. Intergratie betekend voor haar allochtonen streng aanpakken om zo de onderbuikgevoelens van mening Nederlander tegenmoet te komen. Al haar besluiten zijn er op gericht om hard op te treden en dingen af te dwingen, geen enkele poging wordt er gewaagd om juist onbegrip , angsten, vooroordelen weg te nemen , oplossingen te vinden en allochtoon en autochtoon dichter bij elkaar te brengen. Voordoordelen worden juist uitgewerkt in beleid. Er is niemand die hier tegenin durft te gaan.

    Abutaleb heeft nooit echt mijn bewondering gehad, bij Abutaleb heb ik altijd het gevoel gehad dat hij daar voor zich zelf zit, even wilde ik mijn mening over hem bijsturen toen hij de waarheid over Rita naar boven had gehaald en haar keihard met de neus op de feiten heeft gedrukt. Maar helaas mijn indruk van Abutaleb is hetzelfde gebleven. Hij heeft zelfs tot 2 keer toe officieel zijn “spijt”betuigd over het vertellen van de waarheid, heel laf. Dit is vast onder politieke druk gebeurd vanuit de PVDA, weer lafhartig zoals van ouds. De politieke carriere van Abutaleb bleek toch te belangrijk , de waarheid moest maar plaats maken voor persoonlijke belangen. Er is niemand in de politiek op dit moment die zijn rug tegenover Rita recht kan houden, iedereen zit er voor persoonlijk gewin. Voor Naima Azouch heb ik nog wel respect, alleen durft ze de confrontatie nog niet echt aan. Politiek is een vies spelletje waarbij de vertegenwoordigers veel meer aan zich zelf denken dan aan het landsbelang. Maar dit is in bijna elk land het geval, alleen nederland pakt het wel heel overduidelijk aan.

  3. Choukri
    22 oktober 2006 om 05:40 uur.

    Die Aboutalib is ook zo’n zacht eitje
    Hij heeft vandaga voor de tweede keer excuses aangeboden. Hij is gewoon iemand met zwakke knieeen. Als je gelooft in wat je zegt, dan moet je niet excuses gaan aanbieden.
    ik moet wel zeggen: excuses maken heeft ie snel geleerd in de politiek

  4. hassanhasson
    22 oktober 2006 om 08:05 uur.

    Verdonk en de vvd is een vunzig rechtspartij! wordt gevoed door haat en rasicme!
    Aboutalebs beschuldiging is een jaar geleden overigens ook geuit door PvdA-leider Wouter Bos. ”Het is niet netjes een dode in te schakelen voor je eigen politiek,” zei hij in Zembla. Volgens Sinke is dat ‘net zo onfatsoenlijk’, maar zijn excuses van Bos niet noodzakelijk. ”Dat was niet in verkiezingstijd.

  5. said
    22 oktober 2006 om 08:50 uur.

    Ondanks dit! blijven wij als moslims standvastig en optimistisch en laat ons niet intimideren. ik wens jullie allemaal een gezegend feest en alle goeds.

    `id-oel-fitr mobark said.

  6. Said
    23 oktober 2006 om 12:23 uur.

    Zowel PvdA als VVD stikken van arrogantie en hypocritie. Zolang niet het gerecht is tegen Verdonk, mag iedereen gebruik maken van zijn recht op meningsuiting. Verdonk is niet vatbaar voor kritiek, maar iedereen heeft wel recht om kritiek te geven.

    Abou Taleb heeft met zijn excuses zichzelf gedegradeerd tot een knuffel allochtoon. Waar is hij bang voor?

  7. Rob
    23 oktober 2006 om 12:49 uur.

    Hallo Choukri en Said, ik denk dat Aboutaleb eerder gedwongen wordt door zijn partijleiding dan dat hij zelf had willen excuseren. Hij kan dit beter doen en verder gaan met (hopelijk goed werk) dan weggewerkt worden…

  8. Henk -Rotterdam
    23 oktober 2006 om 01:39 uur.

    Met een rechte rug en opgeheven hoofd vertelde hij de waarheid en niets anders dan de waarheid .
    Ik ben van mening dat het een van de dieptepunten in onze politiek is dat hij zijn verontschuldigingen er voor aan heeft geboden,want dat dametje van de CU die de methodes van dat “takkewijf” vergeleek met “Nazipraktijken” was alleen maar aanleiding voor boosheid en geen reden voor excuses,want een lid van het parlemant mag dit soort dingen ongestraft zeggen.
    Het is een gemiste kans want ik had graag een debat gezien over deze zaken maar gelukkig nog enkele dagen en dan is Nederland bevrijd van dit “geval”.
    En voor degene die menen dat het goed is om zich te verontschuldigen,ik zei het eerder al “liever dood dan slaaf “zeiden de oude Friezen.

  9. ik
    23 oktober 2006 om 02:41 uur.

    We weten in ieder geval wat we aan hassan hebben. Dus als er iemand voor ons op moet komen en zijn rug recht zal houden dan is hij het wel.

  10. Youssef Ain Asserdoune
    23 oktober 2006 om 07:42 uur.

    Jammer genoeg dat Aboutaleb exuses heeft aangeboden aan die Verdonk, waarom heeft hij dan zijn recht op die manier laten liggen?! iedereen is toch vrij om zijn mening te uiten?! of soms niet?
    Wat ik kan zeggen is gewoon vecht voor je recht in Nederland, het land van haat en naai!!

  11. gerrit
    23 oktober 2006 om 07:47 uur.

    Rita heeft daar natuurlijk groot gelijk in.
    Het is dan ook absoluut niet te vergelijken met elkaar.

    Hopenlijk komt er in de toekomst wat meer begrip vanuit de islamitische hoek voor de hoofdzakelijk christelijke nederlandse autochtone bevolking.
    Alle uitspraken worden nu op een weegschaaltje gelegd om er iets kwaads in te zien.

    Mensen heb begrip en respect voor elkaar!!

  12. Saida
    23 oktober 2006 om 09:17 uur.

    Na de dood van Van Gogh riep hij tegen de Marokkanen: Als je het hier niet bevalt dan vertrek je maar!
    Knap staaltje ‘democratie’ vonden zowel Marokkanen als Nederlanders.
    Nu zegt hij iets ‘doms’ tegen Verdonk en weet niet hoe gauw hij moet kruipen voor vergiffenis.
    Tja als slavendrijver de hele dag de veldslaven mag afranselen vergeet hij soms dat hij ook maar een slaaf is.
    Daarom is het goed dat hij alsnog op zijn plek wordt gewezen. Anders wordt het een zooitje.

  13. salazaer
    23 oktober 2006 om 10:40 uur.

    Abouthaleb heeft zichzelf volledig gediskwalificeerd. Hij had zijn mening op een zeer genuanceerde manier geuit om vervolgens te makkelijk zich gek te laten maken. Ik mag hem niet, om tal van redenen, maar hij liet eindelijk zijn tanden zien. Jammer, hij is laf geweest aan het einde. Hij geeft excuus-allochtoon een andere invulling. Allochtoon die makkelijk excuses aanbiedt

  14. FoS
    24 oktober 2006 om 12:54 uur.

    Er zijn gemeende excuses en ongemeende excuses. Het laatste geldt voor Aboutaleb. hij heeft zijn ongemeende excuses gemaakt aan Verdonk om uiteindelijk toch een debat te krijgen met Verdonk. Politiek is een spelletje. En dat speelt Aboutaleb zeer goed uit. Nu is het wachten op het debat waar Veronk er zeker van langs gaat krijgen want, ik zie haar nog niet winnen in het debat. Aboutaleb is in het debat zeer sterk en heeft een enorm hoog communicatief gehalte. Let maar op!

  15. hmhamed
    24 oktober 2006 om 02:07 uur.

    wat mij betreft kan rita en aboe samen op het eiland gaan wonen,
    en wij verder met onze leven, ohhh ja zalm mag er ook bij.

  16. mimoun
    24 oktober 2006 om 05:41 uur.

    Dat was toch te verwachten
    Veel geblaart maar weinig wol
    Dus Verdonk een rechte rug en Aboetaleb slappe knietjes.
    Ook aboetaleb valt in het rijtje: niet te vertrouwen politici en samen voor onze eigen.
    Alleen bezig om eigen positie en eigen belang. MEER NIET, zeker nu de verkiezingen a.s. zijn.
    Wie weet wordt Aboe de eerste staatsecretaris now dan is excuses maken aan Verdonk en de aanhang zeer de moeite om mogelijk op het pluche te gaan zitten straks.

  17. aboe
    25 oktober 2006 om 11:37 uur.

    Die anti moslim van een aboe talib heeft zichzelf lelijk in de vingers gesneden. uit zijn optreden blijkt maar weer dat hij geen principes heeft en dat hij zich niet kan handhaven in de politiek. dit alles komt doordat zijn imaan zwak is en graag in de schijwerpers staat om een voorbeeld te willen zijn voor de allochtoon. hij beseft niet dat er machalaah honderden jonge marokkanen zijn die hem in het meervoudige overtreffen in hun prestaties in deze maatschappij en altijd hun imaan hebben behouden. idioten zoals aboetalib die denken dat ze het ver gaan schoppen komen zich heel snel tegen, zeker als ze arrogant en over-emotioneel zijn als aboetalib. een schande voor alle moslims.

  18. Samira
    25 oktober 2006 om 06:36 uur.

    Snap niet waar iedereen zich druk om maakt. De VVD stevent nu niet bepaald af op een verkiezingsoverwinning en grijpt alles aan om aandacht te trekken. Dit hoort bij het politieke spelletje tijdens de campagne periode. Schenk er geen aandacht aan. Rita is uitgerangeerd en probeert met een paar stuiptrekkingen nog kiezers te trekken en de aandacht op haar te vestigen. Tevergeefs. Laat allemaal niet nu je stem horen maar op 22 november dan kan de VVD écht een slag toegebracht worden en dat hele zooitje in Den Haag. Tijd voor de linkse lente!!

  19. Henk-Rotterdam
    25 oktober 2006 om 07:03 uur.

    Samira,kijk en zo wil er nog duizend horen,een andere tijd een nieuw beleid en daar gaan we voor.
    Met zijn allen zorgen dat iedereen gaat stemmen of anders bij volmacht,maar laat geen stemmen verloren gaan.
    Ditr land is van ons allemaal en dat moet duidelijk worden op 22 november a.s

  20. mostapha
    26 oktober 2006 om 01:20 uur.

    ABOUTALEB,
    LAAT JE NIET IN DE ZEIK NEMEN DOOR DIE SUKKELS VAN DIE VERVLOEKTE TV PROGRAMMA ! ZO HEB IK NOOIT EEN ECHTE
    MAROKKAAN GEZIEN,EN KOM OP VOOR DE RECHTEN VAN JE BROEDERS!
    IN AMSTERDAM.
    IN DE OGEN VAN VERDONK BEN JE NU HET VOLGENDE HERSHI ALI!!!
    IS DIT WAT JE WIL ?IK SCHAAM ME PERSOONLIJK VOOR JOU.

  21. mocro.S.A
    13 november 2006 om 02:06 uur.

    aboutaleb is gewoon een vlieg