MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Jongeren tegenover elkaar in regio Breda

27 oktober 2006 | in Maatschappij | 8 Reacties

RacismeGroepen jongeren in de regio Breda radicaliseren en staan vaker tegenover elkaar. Vooral Marokkaanse jongeren zoeken op scholen vaker de confrontatie met Lonsdale-jongeren, die meestal afkomstig zijn uit de kleinere gemeenten rond Breda.

Dat constateert het Instituut voor Crisis- en Veiligheidsmanagement COT in een verkennend onderzoek in opdracht van de zes burgemeesters, het Openbaar Ministerie en de politie in dit district. Het COT heeft geen aanwijzingen dat er in de regio Breda sprake is van moslimextremisme of georganiseerd extreemrechts. Het instituut constateert wel een toenemend religieus bewustzijn onder moslimjongeren.

Volgen shet onderzoek wordt het lontje bij de allochtone jongeren geleidelijk korter en neemt het aantal incidenten toe. Dat gebeurt vooral op scholen en rond voetbalvelden. Afkomst en religie spelen bij de spanningen tussen de groepen een rol.

Er zijn 8 reacties

  1. farid
    27 oktober 2006 om 04:09 uur.

    ik zeg peace, wand dit is niks voor de toekomst

  2. mino
    27 oktober 2006 om 04:33 uur.

    niks peace, oog om oog, tand om tand

  3. zigzagos
    28 oktober 2006 om 04:16 uur.

    afmaken die handel zo hoort het.
    Stoer doen of schelden gelijk knock out op de grond

  4. Toth
    28 oktober 2006 om 04:45 uur.

    Oog om oog
    Tand om tand
    Gans het land
    In ’t verband

  5. nourredine
    29 oktober 2006 om 03:27 uur.

    tja wie op de zijn billen verbrand moet op de blaren zitten zou ik zeggen.dit is een reactie van het door de pers en media opgezette poppenkastvoorstelling van de afgelopen jaren.

  6. hmhamed
    30 oktober 2006 om 11:26 uur.

    waar ik bang voor was lees ik het na drie jaren.
    den haag heeft hard aangewerkt aan dit conflict om het waar te maken.
    de jongens hebben geen moer aan hun toekomst hier in nederland, tewijl zij hier geboren zijn.marokkaanse nederlanders dus.
    op straat worden ze met de nek aangekeken door hun medelanders,ze krijgen geen werk,ze moeten helaas altijd uitleggen waarom zij marokkaans zijn!!!!!
    dat onstaat en haat tegen de medelanders die den haag heeft gemaakt.
    dan heb je nog wilders, pastoor,verdonk,de hele vvd die een handje mee helpen……….
    jij en ik gewoone mensen hebben daar last van.

  7. Grootziener
    30 oktober 2006 om 08:45 uur.

    In het Zuiden is alles beter!

    Ik Marokkaan uit het Zuiden des lands constateerde op een dag in de trein en vandaag weer een vreemde gegeven. n.m. De Bullshit die over de Bredase jongeren wordt geprediked. Nergens heb ik in Nederland ooit zo`n gastvrije volk gezien als in Brabant! De verschillende groepen in Breda gaan prima met elkaar om en daar kunnnen de andere boven de rivieren nog wel wat van leren.
    Ook heb ik gemerkt dat de Brabanders veel meer beschaafd zijn dan de autochtonen van de Randstad. Het grappige is dat ik verschillen zie in de Marokkaanse groepen in Nederland wat te verklaren is door de aanpassingen aan de dominante plaatstelijke cultuur.

    Lang leven Brabant lang leven de Brabokaan!

  8. mhamed
    31 oktober 2006 om 05:35 uur.

    natuurlijk zal het mee vallen in breda, ik bedoel maar…….