MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Moslim organisatie dient klacht in tegen Ali B.

27 oktober 2006 | in Marokko | 41 Reacties

Ali B.Volgens nieuwssite RKnieuws.net hebben moslims zich geërgerd aan rapper Ali B. Die zou zich in een uitzending van Pauw en Witteman respectloos hebben gedragen tegenover premier Balkenende. Ali B. sprak in de uitzending van vorige week woensdag de premier aan met ’jij’.

Verder maakte hij een eigen versie van een brief uit Balkenende’s laatste boek. In de versie van Ali B. noemt Balkenende tv-presentatrice Lucille Werner een ’lekker wijf’. De Liberale Islamitische Stichting LIS is niet gediend van dit soort vrijpostigheden en gaat daarom een klacht indienen meldt de site.

Er zijn 41 reacties

  1. Ziezo
    27 oktober 2006 om 09:47 uur.

    Als het bericht waar is, dan vind ik dit een goede actie van deze moslims. Vooral omdat het protest uit die hoek komt. Ik zat ook geërgerd te kijken. Heeft Ali B. het niet regelmatig over RESPECT? Geef dan zelf een goed voorbeeld. Dat doe je niet door de premier van Nederland te vergelijken met een WC-juffrouw, hoe grappig ook bedoeld en te je-en en jij-jij-en. Maar Pauw en Witteman hebben even veel schuld, die zaten te genieten en deden geen enkele poging om Ali b te corrigeren.

  2. karim
    27 oktober 2006 om 09:47 uur.

    alsof die regering van balkenende wel respect heeft voor de moslims, nou wij moslims komen ook nooit vooruit, nou gaan wij als moslims schoothondje spelen. kom op nou LIS geef nou toe.

  3. Ziezo
    27 oktober 2006 om 09:56 uur.

    Hier gaan we weer. Karim zit weer in de verdediging. Moslims worden hier in Nederland door de regering goed behandeld, misschien wel (met Indonesië en Maleisië) het beste in de hele wereld, inclusief Saudië-Arabië. De Moslims hoeven hier geen schoothondje te spelen en dat doen ze ook niet. Maar Ali B heeft wel een voorbeeld functie (net als de premier hoor). Hij stond niet in een zaal met publiek, hij zat voor de nederlandse televisie in gezelschap van o.a. de premier. Denk u, Karima, dat hij zich zo kan uiten op de Markaanse TV tegenover de Marokaanse koning of premier??

  4. Saida
    27 oktober 2006 om 11:15 uur.

    Wat een achterlijke idioten is er iemand die gewoon zijn mening durft te zeggen niet gaat kruipen dienen ze een klacht in.
    Ik heb ze nooit gehoord als moslims worden beledigd, gekwetst en vernederd!
    Dit is de reden waarom het nooit respect zullen krijgen. Wij respecteren ons zelf niet eens.
    Wij hebben vrede met onze tweederangs positie wij vinden het prima als huisneger. Daarom worden we ook van slachtofferrol beschuldigd omdat we geen respect en onze rechten eisen maar als een gunst erom smeken.
    En ik zou niet weten waarom ik respect voor iemand moet hebben die het geweld tegen de Libaneze bevolking goedkeurd. Iemand die met leugens een oorlog is begonnen en het bloed van duizenden onschuldige burgers aan zijn handen heeft kleven.
    Stelletje huisnegers!
    In Suriname zijn ze ook allemaal blij dat de slavernij is afgeschaft maar ondertussen kijken ze wel neer op de Marons die ze ook gekscherend bosnegers noemen.
    Maar waarom wonen ze in het bos?
    Omdat ze voor zichzelf hebben gekozen en de slavernij zijn ontvlucht en niet zaten te wachten om hun vrijheid te krijgen wanneer het eigenaren uitkwam.

    Respect voor Ali B!

  5. abdel
    27 oktober 2006 om 11:16 uur.

    Ik ben nu even in de war. Wanneer mag je nou gebruik maken van de vrijheid van meningsuiting? Dus als ik het goed begrijp mag je ruim een miljard moslims beledigen maar je mag een van de aanstichters hiervan niet met JIJ aanspreken?? Hoepel even gauw een eindje op wil je!

  6. riffia
    27 oktober 2006 om 12:02 uur.

    Ali B zoals iedereen recht heeft op vrijheid van meningsuiting heb jij die ook… Dus niemand mag het je kwalijk nemen toch?? En wat doet die moslimorganisatie beetje zitten slijmen om zogenaamd een goede naam te krijgen … kontenkussers…

  7. Toth
    27 oktober 2006 om 01:22 uur.

    Onderkruipers lebberen naar boven, met hun tongen tegen het glazen plafond met daarop de afdrukken van de schoenen van Ali B.

    Het lukt ze maar niet de afdrukken weg te likken. Daar komt Balkenende de rapper een hand geven voor de foto: doet het vast goed bij christendemocratische zwever. JP kwijlt bij de gedachte. En zo werd het glas van twee kanten nat.

    En de kernvraag van de hele kwestie is uiteraard wie de glazenwasser gaat betalen?

  8. Ziezo
    27 oktober 2006 om 01:24 uur.

    Saida, Abdel en Riffia, met te reageren zoals jullie dat doen, krijg je geen respect. Met termen als “achterlijke idioten”, “stelletje huisnegers”, “hoepel even gauw een eindje op”, “kontenklussers” verlagen jullie jezelf tot een stelletje schreeuwlelijkers en blijken jullie niet in staat om op een normale en beschaafde manier te discussieren. De groeten.

  9. Naj
    27 oktober 2006 om 01:30 uur.

    Wat een onzin waar gaat het over. Ik denk inderdaad dat die zogen. LIS bezig is een schoonvoetje te scoren. Hoezo beleefdheid. In ene is dat zo belangrijk. Kom op, op de televisie kan alles.
    Die LIS heeft een beetje te diep gekeken in het glasje. Oo nee in het kommetje Harira, was het toch……..
    Kortom ik vind die hele actie een lachertje.

  10. abdel
    27 oktober 2006 om 02:44 uur.

    Respect??? wie vraagt daarnaar, ik in ieder geval niet. En zeker niet van een, naar blijkt, een hypocriet volkje als dit. Frustraties nemen de overhand. Blijf jij maar politiek correct en blijf zitten waar ze je willen hebben. De enige manier om respect te krijgen is de harde hand. Zie Verdonk, van Gogh, Fortuyn, Bush en de zionisten. De confrontatie opzoeken loont zo blijkt.

  11. Ziezo
    27 oktober 2006 om 03:11 uur.

    De meeste mensen willen met respect behandeld worden en daarvoor hoef je helemaal niet politiek correct te zijn. En noem mij iemand die niet hypocriet is. Ik vind het zielig, dat je alleen maar respect kan krijgen voor iemand met de harde hand. Je laat je wel kennen. Ik vind dat jij dan maar een goed pak slaag moet hebben.

  12. abdel
    27 oktober 2006 om 03:19 uur.

    Begrijpend lezen is kennelijk te moeilijk voor sommigen hierzo. Ik zal het proberen uit te leggen, kijk:
    Femke+marijnissen= lief. Wat vindt het volk? weg met deze linkse landverraders.

    Verdonk+van Gogh+Fortuyn=respect!!! (volgens het volk).
    Ik probeer te integreren, want dat willen zij, dus moet ik mij aanpassen aan de omgangsvormen van het volk. En dat is kennelijk niet het respectvol omgaan met elkaar. Dus tja…don’t hate the player, hate the game!

  13. SAMADIE
    27 oktober 2006 om 03:56 uur.

    wacht effe, of ik ben dislyctische, of deze Lebraal moslims, zijn niet wijs, ali B sprak namens zich zelf, gaan ze ook tegen MO B een klacht indiennen, of al die zoegenaamd moslims, ze willen media aandacht op de rug van ali b,ik ben geen van hem, maar hij is wel cool,

  14. hassanhasson
    27 oktober 2006 om 04:18 uur.

    ik vind dat Ali B. zich goed weet te beheersen jegen een vent die zich deels schuldig maakt aan de oorlog in Irak/ Afganistan met honderden duizend slachtoffers en het ruinieren van beide landen.
    De Liberale Islamitische Stichting LIS hoort bij een gesticht!!!

  15. fatima
    27 oktober 2006 om 04:22 uur.

    Ik ben het eens met Abdel…

    Je kunt iemand alleen respect geven als die dat ook verdient… De meeste politici hebben vele fouten gemaakt, men kan ze daarom niet op een respectvol wijze aanspreken, aangezien ze dat ook niet met ons hebben gedaan laatste jaren. Desondanks is zijn manier van praten niet manier hoe onze geliefde profeet ons normen en waarden heeft bij geleerd. Stijl van Ali B (zijn manier van praten) is niet die van onze geliefde profeet en dus ook niet de mijne, maar zijn boodschap was wel duidelijk . Maar LIS zijn gewoon bang en zijn een stelletje slijmballen..

  16. abdel
    27 oktober 2006 om 04:31 uur.

    Thank you Fatima !

  17. Muhand
    27 oktober 2006 om 04:33 uur.

    Ik snap niet echt waarom LIS zich hier druk om maakt, Ali-B spreekt in deze uitzending toch niet namens ‘de moslims”. Alles wat hij zegt, doet hij op persoonlijke titel!!
    LIS kan zich beter op belangerijkere dingen richten!! Kormom ik vind het erg dom van dat clubje om zich zo te verlagen…. of is het misschien een publiciteitsstunt van LIS?? Want eerlijk gezegd had ik tot heden niet van dit clubje gehoord en denk velen met mij.

  18. mino
    27 oktober 2006 om 05:15 uur.

    Fuck die LIS.

    Ali mag praten hoe hij wil en ook al zou hij Balkellende op zijn bek slaan dan is vind ik dat dat mag.

  19. Toth
    27 oktober 2006 om 06:08 uur.

    De voorzitter van LIS is Mehmet Kaplan, een alevitische PvdA’er uit de Nederlandse Bible-belt vgls: http://www.taab.nl/

    Op de foto met Wiegel, interviews etc.

    Is inderdaad een echte liberaal in de Nederlandse traditie: Anderen vertellen wat ze wel en niet moeten doen, wat ze wèl en wat ze niet mogen zeggen en hoe ze moeten denken, liefst tot en met het voorschrijven welke kleur onderbroek je op woensdag moet aantrekken en natuurlijk Ali B. afzeiken omdat hij zich niet onderdanig genoeg gedraagt: een visionair politicus met een goeie prioriteitenstelling aldus.

  20. Karim M.
    27 oktober 2006 om 06:19 uur.

    wat een BULLSHIT…
    doe er niet eens moeite aan om mijn hele mening hier uit te typen…
    want dit is echt onzin… hij mag zeggen wat hij wilt

  21. Henk-Rotterdam
    27 oktober 2006 om 06:44 uur.

    Ik begrijp dit even niet en wel om de volgende redenen:

    1.JPB wist naar welk en wat voor programma hij heen ging.

    2. Vooraf wordt met alle deelnemers een aantal “spelregels”doorgenomen en gaat men akkoord.

    Men kan dus nu niet aankomen met dat had niet zo gemoeten/gemogen want een ieder kent deze programma’s en hun inhoud en stijl van werken.
    Persoonlijk vindt ik Ali B een toffe gozeren en kan zijn werk wel waarderen.
    Dat men nu denkt dat de PM.JPB “gekwetst” is vindt ik ronduit spijkers zoeken op laag water en keek oook vreeemd op bij het bericht van de klacht die men in wil dienen,er zijn ergere zaken in dit land.
    JPB is uit op publiciteit en heeft daar alles voor over,is bereid om alles te doen om weer 4 jaar in het zadel te zitten.dus is dit een heel klein dingetje tegenover al het andere wat hij overzich heen krijgt.
    Ik begrijp niet dat als er iemand iets goed doet en gewoon zich zelf is men daar gelijk een probleem van maakt.nog minder snap ik wat het te maken heeft met afkomst of geloof,laten we dat er nu eens buiten laten want uiteindelijk is hij ook gewoon een “amsterdammer” en elk vogeltje zingt zoals hij gebekt is.
    En voor degene die zich toch storen aan het optreden van Ali B op het toestel zitten meerdere kanalen en ook een aan en uit knop

  22. Saida
    27 oktober 2006 om 08:36 uur.

    Trouwens ik vond de bloopers onrespectvol maar daar had Ali B niks mee te maken. Maar die helden gaan natuurlijk geen klacht indienen tegen Pauw en Witteman.
    Nee ze kennen netjes hun plaats: Kussen naar boven en trappen naar beneden. Alleen jammer dat Ali B boven hun staat zoals Toth dat mooi beschreef.

  23. Ziezo
    27 oktober 2006 om 09:15 uur.

    “Trouwens ik vond de bloopers onrespectvol maar daar had Ali B niks mee te maken”. Je hebt volkomen gelijk Saida. Ik had niet de indruk, dat JPB zich nou zo stoorde aan het feit dat die door Ali B met je en jou aangesproken werd, maar veel meer door die bloopers. Dat kan ik begrijpen. Dat was gewoon riooljournalistiek. Laag niveau. Ik draai daar heus de knop van de TV niet om, ik ben wel meer gewend. Wat Ali B betreft, ik weet dat het zijn manier van spreken is zoals die praat, maar iemand zou hem toch wat kunnen coachen om zich wat eleganter te gedragen op de TV, als hij daar tenminste gevoelig voor is. Dat zou zijn “image” goed doen, denk ik. Maar misschien willen de Ali B fans dat helemaal niet.

  24. hmhamed
    28 oktober 2006 om 12:22 uur.

    lekker belangrijk allemaal!!!!!

  25. marokkino
    28 oktober 2006 om 01:05 uur.

    Tazzzz die balkenende mag je niet eens met u aanspreken verdient ie niet die ezel!!!

  26. bobo
    28 oktober 2006 om 04:31 uur.

    ik zou zeggen tegen die mensen gaan jullie maar lekker slapen laat Ali B met rust we hebben hier geen opvoeding politie nodig (chourtat al adab) net als in Soudia arabia of Iran daar gaat ie naar toe hoor

  27. susu
    28 oktober 2006 om 06:35 uur.

    nou ja zeg

    Geloof me die ali b is niet stom hij weet precies hoe die met de nederlanders om moet gaan, als je teveel recepect showt dan zeggen ze kijk die marokaan is bang en dan gaan ze grappe maken over ons, laat hem ze gangetje gaan maar ik vindt het wel grappig dat hij is aangeklaagt voor het woordje jij inplaats van u. ik heb het programma zelf niet gezien maar zal er niet meer achter zitten?????/

  28. henk oosterink
    28 oktober 2006 om 11:04 uur.

    Wat een waardeloze reacties.De echte reden dat Moslims 2e rangs burgers zijn, is omdat ze zich zo gedragen. En het nivo van de reacties hierboven bevestigen dit helemaal.

  29. inayat
    28 oktober 2006 om 11:18 uur.

    Haha moet je henkie bleekkop nou horen. Jij noemt mensen 2e rangs burgers en hebt het hier over ‘nivo’ van postings? wat een achterlijke randdebiel ben je zeg. Wij 2e rangsburgers lachen achterlijke sukkels als jij gewoon uit.. pfff 🙂

  30. skery
    29 oktober 2006 om 12:52 uur.

    @henk oosterink net of jullie goed gedragen jullie denken dat jullie alles over islam weten laat staan jullie geloof

  31. Choukri
    29 oktober 2006 om 01:23 uur.

    Wie zegt dat ALi B moslims vertegenwoordigt
    Lekker belangrijk hebben die mensen niks te doen of zo

  32. nourredine
    29 oktober 2006 om 04:11 uur.

    ik vind het leuk dat ali b rapt en acteert,maar je nodigt hem toch niet uit om mee te discucieren op zon niveau.die gewoon op podia ,vind je het gek dat er domme dingen zijn gezegd dat weet je op voorhand.misschien hebben pauw en witteman onze clown met opzet uit te nodigen.daar is de pauw meester in ,om blunders te ontlokken
    ‘mijn zoontje vind je trouwens heel goed’Ali.

  33. henk oosterink
    29 oktober 2006 om 12:04 uur.

    Beste Inayat, bleekkop,achterlijke randdebiel,achterlijke sukkel, jouw taalgebruik is wel een beetje grof. Voor een gelovige moslim misschien iets te grof ? Maar gelukkig kan ik er wel tegen. Ik heb vroeger met veel marokkanen gewerkt en heb inmiddels wel door dat het blaffen tegen de maan is.
    Groetjes, Henk.

  34. inayat
    29 oktober 2006 om 12:17 uur.

    ach henk Oosterink, ik pas me een beetje aan aan jouw achterlijk nivo en je achterlijke cultuur, vandaar. Met domme figuren als jij die andere bestempelen als 2e rangs burgers of waterverffiguur valt niet ander te praten.
    Overigens vind ik het frapant dat iedereen hier op de topic reageert. Jij bent de enige die offtopic begint te blaten over \’moslims als 2e rangsburgers\’. Echt een achterlijke manier van je inmengen in een topic. Ga je eigen nivo maar eens beoordelen voordat je hier hypocriet komt lullen vrind.

  35. Choukri
    29 oktober 2006 om 02:41 uur.

    Dan is Ali B zo’n ezel dat ie op de uitnodiging van PAUW EN WITTEMAN is ingegaan. Je weet van tevoren dat je niet uitgenodigd wordt om je BLAUWE ogen. Maar ALi B was daar niet om moslims te vertegenwoordigen hij was daar gewoon als rapper en die worden daar regelmatig uitgenodigd.

  36. saba
    30 oktober 2006 om 01:45 uur.

    HENKE
    alle eerst dat hier gaat niet om moslims of chirsten. hier gaat om marokkanen-. en trouwens weet je toevallig wat is vershil tussen marokkanen en islam (molims) er krijgen marokkanen 2 rangen niet islam want islam is niet echt dom en brutal als marokkanen. o ja en nog dief omdat marokkan zijn echt dom en vechters overal hen vrouwen. volgende keer moet goed kijken over wie of wat je hebt want er je over bepaalt groep zeggen en over islam. dus marokkanen komen in 2e rangen

  37. achaffay
    30 oktober 2006 om 02:02 uur.

    wat zijn die moslims slijmballers.

  38. Henk -Rotterdam
    30 oktober 2006 om 02:07 uur.

    Ik begrijp niet dat we ons eigen zo laten opfokken door bepaalde figuren die waarschijnlijk geen enkel doel kunnen bedenken dan het stoken van onrust.
    Als men moslims als 2e rangsburgers beschouwd geeft dat alleen maar aan hoe het met iemands maatschappelijke vorming en ontwikkeling is gesteld.
    Het zijn over het algemeen “meelopers”die alles wat Wilders en verdere politieke onbenullen in “ONS LAND”lopen uit te kramen over de gemeenschap in Nederland als waarheid standaard aannemen.
    Ik vindt het vreemd dat al deze mensen altijd aankomen met het verhaal ” ik heb vroeger met Marokanen gewerkt” en dat dan opvoeren als reden voor hun houding tegen over de gemeenschap. Maar als er morgen geen reden meer voor hun is om op Marokanen te kankeren dan zoeken ze een andere doelgroep om hun oeverloos gelul op te kunnen botvieren want anders hebben ze geen doel meer in hun leven. Triest.

  39. Ozturk
    30 oktober 2006 om 06:22 uur.

    Marokkaanse Broeders
    Wat de Liberale islamitische stichting schrijft dat Ali B
    Door journalisten is gebruikt omdat hij een islamitische en Marokkaanse achtergrond heeft. Niemand gaat aanklacht indienen tegen Ali B . Lees de krant Trouw. Turken zijn niet tegen Ali B
    Wij vinden wel jammer dat hij niet met respect met de minister president is omgegaan ( dat vind ook elke Marokkaanse imam) Ali B heeft zelf toegegeven dat hij te ver is gegaan tegen de minister-president Balkenende.
    Lees het artikel in trouw voor dat jullie van alles roepen.
    Selam

  40. souhaila
    21 november 2006 om 07:40 uur.