MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Shouf Shouf! de serie’ wint prijs

28 oktober 2006 | in Film, Maatschappij | 22 Reacties

Shouf Shouf! de serie‘Shouf Shouf! de serie’ heeft de eerste prijs gewonnen bij de ‘Premios Ondas Awards 2006′, Spanje’s belangrijkste en meest prestigieuze radio-, televisie-, film- en muziekprijzen. In de internationale categorie ‘Televisie’ waren 22 programma’s uit diverse landen genomineerd en kwam ‘Shouf Shouf! de serie’ van de VARA als winnaar naar voren.

Volgens de jury vormt de serie – op een humoristische, speelse en ironische manier – een goede afspiegeling van de problemen in Europa’s multiculturele samenleving en van de uitdaging om te integreren. De serie is er bovendien, zo meldt het juryrapport, in geslaagd om op een succesvolle manier de jonge doelgroep te bereiken.

‘Shouf Shouf! de serie’ schetst een hilarisch, confronterend, maar ook ontroerend beeld van het volwassen worden in een moderne, grote stad in Nederland. De serie is geschreven door onder anderen Albert ter Heerdt, de Marokkaanse Mimoun Oaïssa, Tijs van Marle en Luuk van Bemmelen en is geregisseerd door Tim Oliehoek.

Er zijn 22 reacties

  1. skery
    28 oktober 2006 om 01:58 uur.

    ze hebben ons voorschut gezet schande

  2. Karim M.
    28 oktober 2006 om 10:33 uur.

    terecht… was een vette serie… en skery, je zet alleen jezelf voorschut

  3. nam
    28 oktober 2006 om 10:50 uur.

    Skery,

    De boel terroriseren of niks doen en vervolgens commentaar leveren dat noem ik voorschut zetten.

  4. marokkino
    28 oktober 2006 om 01:02 uur.

    shouf shouf de serie was wel goed maar die film sloeg nergens op!!

  5. skery
    28 oktober 2006 om 02:25 uur.

    luister je moet nooit waarheid vertelleb tegen andere mensen je moet schijnheilge doen tegen andere mensen MAAR wel waarheid vertellen tegen je landgenoot en met respect behandelen !!!!!!!! kijk maar bv naar nl precies zelfde wat ze doen

  6. Ayman
    28 oktober 2006 om 04:23 uur.

    Elmgharba mshaw fiha.

  7. Karim M.
    28 oktober 2006 om 08:54 uur.

    skery je reageert/begint te praten over iets zonder doel:S we hebben het over shouf shouf de serie, en jij begint over schijnheilig doen en respect…

    i don’t get it

  8. Choukri
    29 oktober 2006 om 01:12 uur.

    Als je graag om nederlanders lacht dan moet je niet kijken als dat anderson ook gebeurt. Ik vond zowel de film als de serie goed. Ik kan me niet voorstellen dat ze dingen hebben laten zien die niet herkenbaar zijn.
    Niet iedere marokkaan is hetzelfde, maar dat zijn nederlanders natuurlijk ook niet.

  9. nourredine
    29 oktober 2006 om 03:45 uur.

    wat een ezels zijn jullie {enkele},vinden jullie dat nou een goede film ,en serie.tazzzzz ROC serie tfoeee igggg

  10. Youssef Ain Asserdoune
    29 oktober 2006 om 04:05 uur.

    Het was wel een grappige serie omdat het gewoon om Marokkanen gaat, dat je laat zien de min kanten van Marokkanen wordt natuurlijk erover gelachen, maar om eerlijk te zeggen, zelf vind ik dat de serie helemaal nergens op slaat, maar ik moet toch tegelijkertijd toegeven dat onze Mocros grote acteurs zijn.
    Maar stel dat het om een echte Nederlands film gaat(geen verhaken over allochtonen), een film waar die acteurs ook hoofdrollen spelen, denken jullie dat deze film een succes zou zijn?! ik deeeeeeeeeeeeeeeeeeeenk het niet !

  11. skery
    29 oktober 2006 om 11:27 uur.

    @ Karim M. ik heb over souf souf ze hebben waarheid vertelt ze hebben ons voorschut gezet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! schandalig erg kan het niet

  12. Karim M.
    29 oktober 2006 om 12:09 uur.

    ik voel me niet voorschut gezet…

  13. Choukri
    29 oktober 2006 om 02:38 uur.

    Ik vind dat wij niet voor schut zijn gezet
    Wij lachen graag om anderen, maar als het om ons gaat dan valt er eigenlijk nisk meer te lachen en dan is het ineens voor schut zetten
    In nederlandse series wordt ook gelachen om Nederlanders en dan hoor je Nederlanders nooit klagen van wij worden voor schut gezet.

    Ik moet zeggen Ik herken heel veel in die film en de serie en kan me niet voorstellen dat een marokkaan is die niks herkent in die film
    Het is onze cultuur en bepaalde dingen doen wij gewoon niet goed.

  14. elTahar
    29 oktober 2006 om 02:45 uur.

    Als je het mij vraagt zijn de serie en film van zulke slechte kwaliteit en de acteerprestaties van bedenkelijk niveau dus waarom wordt er zoveel media aandacht gegeven?Nu het antwoord is snel gegeven,Marokkanen scoren en wat is er mooier dan een film en serie die gebolgen gaat onder cliche’s en stereotype karakters.

  15. hmhamed
    30 oktober 2006 om 11:39 uur.

    waarom wordt geen film of serie gemaakt die juist goede kanten van marokkaanen laat zien!!!!!!!!denk jullie maar goed over na.

  16. Saida
    31 oktober 2006 om 11:29 uur.

    Je kan er op twee manieren naar kijken.
    Ik vond de film wel grappig en herkenbaar.
    Maar wat ik ook herkende is de Marokkaanse humor en zelfspot.Want ik ken natuurlijk ook andere Marokkanen en Marokkaanse theater, films, muziek, sketches enz enz.
    Als onderdeel hiervan was de film oke.

    Maar de meeste Nederlanders kennen geen Marokkaanse humor of cultuur en WILLEN het ook niet kennen. Ze hebben een bepaald beeld over Marokkanen en ze willen dat ook zo houden.
    Shouf Shouf Habibi bevestigd dit beeld.
    Ze zien geen humor of zelfspot maar bevestiging van hun vooroordelen. Dat verdient wel een schouderklopje als Marokkanen toegeven dat ze niet deugen.
    En als je dan ook nog een serie gaat maken die daarop doorborduurt zorg je ervoor dat dat het enige beeld is over Marokkanen.

    Je hebt de Tokkies, je hebt Big Brother en De Gouden Kooi maar geen Nederlander die denkt dat is typisch Hollander.
    Er zijn tal van andere programma’s en series met verschillende mensen en uitgangspunten.
    Je bent dus niet alleen afhankelijk van de Tokkies om een beeld te vormen over de Nederlanders.
    Maar als Shouf Shouf de enige serie is over Marokkanen blijft de enige referentiekader.
    En dan vind ik het niet oke

  17. Studente
    31 oktober 2006 om 02:54 uur.

    Ik vond het op zich een leuke serie.. om erover te lachen dus te vermaken..
    Tuurlijk marokkanen worden ook een kwade daglicht gezet in de serie.. maar ik denk eerder gezegd niet dat ze dit bewust doen.. waarom zijn er geen rollen voor marokkanen die werken en studeren.. komedie zou ook daar wel in passen.. snap het niet….

  18. Nihad
    31 oktober 2006 om 04:14 uur.

    De Shouf Shouf reeks is een voornamelijk een opeen stapeling van slechte dialogen, houterige acteer prestaties, slechte verhaal lijnen en bijzonder flauwe grappen. Er zit wat dat betreft geen verschil tussen de film en serie. Het enige leuke van de film was de scènes tussen moeder en vader Bentarik. Maar dat was ook niet verwonderlijk: Dat zijn echte acteurs uit Marokko die in Marokko zelf ook spelen in Marokkaanse sit coms.

    Het blijft voor mij dan ook onduidelijk hoe ze iemand als Mimoun Oled Radi hebben kunnen casten. Die beste jongen kan er gewoon niks van.

  19. tarik from Norway
    03 november 2006 om 09:24 uur.

    assalam…. films is very well…..I am tre proud you…..very good works….
    good luck

  20. moesie
    12 november 2006 om 01:11 uur.

    ik ben heel erg fan van moesie omdat ik ook eigelijk zo heet

    I LOVE shoef shoef habibi

  21. moesie
    12 november 2006 om 01:12 uur.

    moesi ik wil graag een dvd pleas

  22. Je_Kent_Me_Niet
    23 februari 2008 om 04:02 uur.

    Ik vind de serie ègt superleukk!!En de film Shouf Shouf habibi mag er ook wel wezen,,Alleen shnitzel Paradijs jezus waar die op sloeg??!!egt n K*T film,maar goed ieder zn eigen mening
    En ja zoals een van jullie al zei ze hadden beter iets kunnen laten zien van ’n marokkaan die studeert ofzo’ tsjaa HUN hebben gestudeerd en kijk waar ze zijn,,Ze zijn acteurs (Tbarkellah)
    maar goed 😛
    Gairrr inshallahh

    Koèsje Uit ÀRnhem!