MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Eigen persbureau moslims en allochtonen

30 oktober 2006 | in Maatschappij, Media | 17 Reacties

TawasolMoslims en allochtonen komen binnenkort met een eigen persbureau. Het nieuw te lanceren mediabureau zal de naam Tawasol krijgen. Tawasol is het Arabische woord voor het overbrengen van een boodschap. Verschillende allochtone- en moslim organisaties zijn afgelopen dagen bij elkaar gekomen om over de lancering van Tawasol te spreken.

Moslims en allochtonen zijn o.a. niet te spreken over de berichtgeving die over hen handelt. “Wij weten wat in onze gemeenschap leeft en daarom kunnen we van binnenuit zien wat er gebeurt. Dit in tegenstelling tot ANP en Novum Nieuws, die alleen maar óver ons schrijven ”, zegt de Marokkaanse initiatiefnemer Abdel Razak Chraou in het NIO-radio programma De Horizon.

Naast deze maatschappelijke functie, zal Tawasol ook commerciële doeleinden nastreven. Het hele interview met de initiatiefnemer van Tawasol is te horen bij het programma De Horizon van de Nederlandse Islamitische Omroep (NIO).

Er zijn 17 reacties

  1. Moh
    30 oktober 2006 om 11:50 uur.

    Zo kan eindelijk wat gedaan worden aan eenzijdige berichtgeving.

    gegroet Moh

  2. Saida
    30 oktober 2006 om 03:52 uur.

    Werd tijd

  3. skery
    30 oktober 2006 om 05:35 uur.

    als wij iets zeggen geloven aan het andere nee heeft totaal geen niet alleen geld verspillen en elende

  4. skery
    30 oktober 2006 om 07:14 uur.

    alleem geld verspillen

  5. hamid
    30 oktober 2006 om 09:18 uur.

    echt toppie jongens

  6. karim
    30 oktober 2006 om 11:58 uur.

    hehe, eindelijk, incha allah gaat dit nog eens een succes worden, door samen eerlijk, betrouwbaar en hard te werken zullen we die leugens van die leugenaars uit de wereld verbannen.

  7. salazaer
    31 oktober 2006 om 12:27 uur.

    De ael brengt wel de nuance in het geheel Zie hun nieuwsartikel op http://www.arabeuropean.org/dutch

  8. tommy
    31 oktober 2006 om 12:18 uur.

    geld verspilling. er zou wel alleen weer gepraat worden over dingen die in het midden oosten spelen. en niet wat de kwesties in nederland zijn.

    zou wel een krant worden met eenzijdig berichten alleen gekeken van het geloof.

    geloven jullie in sprookjes:
    http://whywontgodhealamputees.com/video7.htm

  9. mhamed
    31 oktober 2006 om 05:09 uur.

    nee nee tommy dat is heel goedkoop in elkaar gefillmd,daarmee kom je niet thuis jongen.
    en nu over de onderwerp.zo een persbureau is juist uniek, alles wat over de moslims gezegd kan worden kan nu door andere zijde goed gepraat worden
    er is genoeg gezegd en gedaan in negitieve zin over de moslims.
    nu de waarheid die we juist bezitten naar buiten mee komen.
    midden oosten zeg jij TOMMY, jullie mogen daar alles doen kinderen ,ouderen.vrouwen, vermoorden en doen of je heiligen zijn.
    denk maar aan iraq,afganistan,bosnia,enz enz.
    het werd eindelijk tijd om iets van waarheid waar te maken TOMMY.

  10. SAMADIE
    31 oktober 2006 om 07:49 uur.

    tommy, we zullen zien

  11. C L O S E R » Blog Archive » Maghreb Magazine » Eigen persbureau moslims en allochtonen
    31 oktober 2006 om 10:44 uur.

    […] Maghreb Magazine » Eigen persbureau moslims en allochtonen (Met dank aan Sami) Moslims en allochtonen komen binnenkort met een eigen persbureau. Het nieuw te lanceren mediabureau zal de naam Tawasol krijgen. Tawasol is het Arabische woord voor het overbrengen van een boodschap. Verschillende allochtone- en moslim organisaties zijn afgelopen dagen bij elkaar gekomen om over de lancering van Tawasol te spreken. […]

  12. skery
    31 oktober 2006 om 11:13 uur.

    tommy

    jij praat poep een ezel is slimmer dan jou !!!!!!!!!!!

    de dag van de waarheid komt er aan

  13. tommy
    01 november 2006 om 03:30 uur.

    onzin! waarheid is een persoonelijke god bestaat niet.

    wie leest die krant, misschien alleen moslim. verder niemand. dus wat denk je nu te bereiken met deze krant. lost niks op binnen deze maatschappij.

    net zoals op het internet ik zie 2 de zelfde verhalen met allebei ander feiten.

    maar de een is alleen geloof gespuis en de ander is rationeeel over nagedacht.

    ….nu de waarheid die we juist bezitten naar buiten mee komen.
    midden oosten zeg jij TOMMY.

    welke waarheid dat hamas isreal niet wil erkennen en maar blijven aanslagen plegen. en dan zeuren dat isreal weer een bom gooit.

    isreal zal stoppen met vijandigheid als hamas zijn wapens neerlegt. en een leven proberen op te bouwen. alleen ze geloven in een sprookjes figure genaamd allah. wanneer denken ze dat allah hun komt helpen het is nu al 60 jaar dat e lopen te zeuren en slachtoffertje spellen.

    als ze gewoon nu het geld in het land steken inplaats van wapens en vijandigheid. moet je dan zien hoe het land zou grooien.

  14. mhamed
    07 november 2006 om 05:08 uur.

    TOMMY, jou probleen is namelijk dat hamas bestaat!!!!!je mag zeggen wat je wilt TOMMY.
    een ding is zeker, wij moslims geloven in allah…………..jij bent de vriend van SATAN en weet je wat gaat gebeuren met SATAN?
    iets wat moslims jou niet gunnen!!!!!!!!
    wij moslims wachten niet tot allah ons helpt, dat doet allah vanzelfsprekend voor ons als mensheid sukkel.
    een feit is wel dat jij nog gered kan worden!!!!

  15. skery
    07 december 2006 om 04:20 uur.

    jij bent duitser echte nl bestaat niet dat ja wij nederlanders wat nederlander nep nederlanders zal je bedoelen 3% is echte nederlander en die zijn slimmer dan achterlijke nep nederlanders volkslied ik ben van duitsebloed
    wat doet nl in afghanistaan irak???? moslims vermoorden

  16. farid