MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Fakhir maakt selectie voor Gabon bekend

31 oktober 2006 | in Sport | 39 Reacties

Het marokkaans elftalDe Marokkaanse bondscoach Mohammed Fakhir heeft zijn selectie voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen Gabon bekend gemaakt. Aanvaller Anouar Diba (NAC), verdediger Youssef el-Akchaoui (NEC) en Middenvelder Abdelkrim Kissi (Heerenveen) zijn de drie Eredivisiespelers die zijn opgenomen in de 23-koppige selectie. Verder maken ook de in Nederland opgegroeide spitsen Noureddine Boukhari (Nantes) en Mbark Boussoufa (Anderlecht) deel uit van de groep.

De vriendschappelijke wedstrijd tegen Gabon zal op 15 november in het sportcomplex Prins Moulay Abdellah in Rabat gespeeld worden om 19.30 uur Marokkaanse tijd. De wedstrijd past in de reeks oefenwedstrijden ter voorbereiding van het nationale team voor de kwalificaties van Afrika Cup 2008 in Ghana.

De volgende 23 spelers zijn opgeroepen:
01. Tarik El Jarmouni (FAR/ Marokko).
02. Nadir Lamyaghri (Wydad Casablanca/ Marokko).
03. Mustapha Chadili (Moghreb Tétouan/ Marokko).
04. Badr El Kadouri (Dynamo Kiev/Oekraïne).
05. Michael Basser (As Nancy/Frankrijk).
06. Talal El Karkouri (Charlton Athletic /Engeland).
07. Aziz Benaskar (Umm Salal/Qatar).
08. Amin Erbati (Nadi Qatari/Qatar).
09. Hicham Mahdoufi (Olympique Khouribga/Marokko).
10. Moncef Zerka (As Nancy/Frankrijk).
11. Youssef Safri (Norwich City/Engeland).
12. Zakaria Aboub (FC Istres/Frankrijk).
13. Abdelkrim Kissi (SC Heerenveen/Nederland).
14. Anouar Diba (NAC Breda/Nederland).
15. Yacine Abdessadki (RC Strasbourg/Frankrijk).
16. Youssef Hadji (Stade Rennais/Frankrijk).
17. Faouzi El Brazi (FC Istres/Frankrijk).
18. Bouchaib El Moubarki (Al Rayyane/Qatar).
19. M’bark Boussoufa (RSC Anderlecht/België).
20. Hassan Souari (FC Istres/Frankrijk).
21. Marouane Chamakh (Bordeaux/Frankrijk).
22. Noureddine Boukhari (FC Nantes/Frankrijk).
23. Youssef El Akchaoui (NEC Nijmegen/Nederland).

Dat meldt mountakhab.net.

Er zijn 39 reacties

  1. krimo
    31 oktober 2006 om 05:44 uur.

    geweldig hier mee worden we afrikaans kampioen en daarna hup naar de wereldkampioenschappen 😉

  2. hamzahamza
    31 oktober 2006 om 06:26 uur.

    Doel:
    Stekelenburg (Ajax), Timmer (Feyenoord) en Boschker (FC Twente).

    Verdediging:
    Emanuelson en Heitinga (beiden Ajax), De Cler, Jaliens en Opdam (allen AZ), Van Bronckhorst (FC Barcelona), Ooijer (Blackburn Rovers), Boulahrouz (Chelsea) en Mathijsen (Hamburger SV).

    Middenveld:
    Maduro en Sneijder (beiden Ajax), Mendes da Silva, Schaars en De Zeeuw (allen AZ), Sno (Celtic), Afellay (PSV), Van der Vaart (Hamburger SV) en Landzaat (Wigan Athletic).

    Aanval:
    Babel en Huntelaar (beiden Ajax), Van Persie (Arsenal), Koevermans (AZ), Vennegoor of Hesselink (Celtic), Robben (Chelsea) en Kuyt (Liverpool).

  3. SAMADIE
    31 oktober 2006 om 07:52 uur.

    ik zie noch affelay noch aissati !

  4. SAMADIE
    31 oktober 2006 om 07:55 uur.

    fakhir moet nu echt opschieten want die smiecht van basten, die heeft nu affelay in de voorselectie! die heeft nu ook afelay ontdekt zie het ad
    http://www.ad.nl/sport/article759914.ece

  5. Youssef Ain Asserdoune
    31 oktober 2006 om 07:58 uur.

    Wat een onvoorstelbare selectie zeg, die Fakhir verpest het gewoon, het laat de beste spelers en hij roept alleen zwakke spelers op! Wat heeft de slectie aan Abboub?! Brazi?!Souari en ook Safri moet volgens mij weg.
    Er zijn genoeg spelers die een toegevoegde waard voor Marokko kunnen betekenen, helaas kunnen Aissati en Afellay niet meedoen omdat ze- volgens Fakhri- hun situatie moeten regelen, omdat ze al eerder voor NL zijn uitgekomen dan moeten ze eerst een toestemming krijgen van de FIFA voor dat defenitief met Marokko mee kunnen doen.
    Maar dat betreurt mij echt, terwijl andere teams tegen grote elftallen spelen, zien we dat die stomme Fakhir tegen onbekende Afrikaanse landen speelt, kon het maar tegen Ivoorkust, Egypte, Kameroen…. maar nee, Fakhir durf het niet te doen, het weet dat het het einde voor hem zou zijn met ons Marokkaans elftal.
    We hebben een goede team(90% van de spelers) en wat wij hebben nodig is een goede coach, laat die Fkhair maar WEG!!

  6. Youssef Ain Asserdoune
    31 oktober 2006 om 08:01 uur.

    Veel HET in plaats van HIJ, sorry !!

  7. el mokhtar elberkani
    31 oktober 2006 om 08:01 uur.

    nahdaa el berkania zegt ahmed talbi en hassan tiher
    van nahdaa elberkania niet mee en marokko ielftaal
    ze zijn goed spitsen jammer maalasaf chraa
    mabouraa

  8. hassanhasson
    31 oktober 2006 om 08:20 uur.

    Fakhir kan wat mij betreft beter broodjes gaan bakken( of Kalienti verkopen) ! hoe kan hij dat nou ons aandoen om Affellay en ismail niet onze selectie te nemen.

  9. Bouchiba
    31 oktober 2006 om 08:55 uur.

    Ik vind tot nu toe dat gewoon de huidige trainer Badou Zaki dat ie beter deed dan die Fakhir, want wat ik niet begrijp bij fakher is de moment dat ie selecteerd ’n speler die op en laag niveau speelt in Qatar zoals Lembarki bijvoorbeeld want zo dat maakt me echt kwadelijk!!!!!

  10. marokkino
    31 oktober 2006 om 10:35 uur.

    Opzich een goeie selectie.
    We moeten ff geduld hebben

  11. tanger
    31 oktober 2006 om 11:02 uur.

    ZIJN vader die fuckhir!!!!!!!! De slechtste coach op aarde verschrikkelijk gewoon!!!!!!! HIJ MOET ONTSLAGEN WORDEN van hanegem als coach komen bij marokko!!!!!!!!! wat een schandalige voetbalbond hebben wij zeg TEFOEEEEEEEEEEEEEEEE hun moeders!!!!!!!!

  12. hihi
    01 november 2006 om 12:33 uur.

    Fahkir heeft niet goed gelezen hij dacht dat er Tabon stond, en maakt zich klaar voor een heerlijk weekend

  13. Choukri
    01 november 2006 om 12:55 uur.

    Affelay zit in een voorlopige selectie van Van Basten

  14. Choukri
    01 november 2006 om 12:56 uur.

    En Kampioen van Afrika kunnen ze er alleen over dromen
    Stelletje loooosers. Ze hebben ons zo vaaaaaaaaaaaak telleurgesteld

  15. Tarzan
    01 november 2006 om 04:52 uur.

    Fakir staat voor straatarm vandaar dat hij geiten uit Qatar selecteerd. Het levert hem weer wat dollars op. Als je alle marokkaanen uit de hoofdklasse bij elkaar verzamelt dan win je makkelijk van dit mongooltjes team. Iemand moet ingrijpen in deze poppenkast. En laat die wilde zwijn van een Fakir het bos in gaan jagen waar hij thuis hoort. Hoe kan hij nou Gabon voor Tabbon aanzien. Wat een idioot. Wat een looser

  16. Youssef B
    01 november 2006 om 12:45 uur.

    Wat een amateuristisch elftal, hiermee komen we niet eens de 1e ronde van de afrika cup door man.

    Trap al die 2e divisie kneusjes weg( behalve abdessadki) en haal zairi, mokhtari, en affelay erbij, dan kunnen we heel afrika een lesje leren en laten zien dat we de leeuwen zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  17. TITWANI
    01 november 2006 om 12:51 uur.

    Speleers die NOOIT in de top van marokkaanse voetbal horen.zelfs niet in Gabon.

    07. Aziz Benaskar (Umm Salal/Qatar).
    08. Amin Erbati (Nadi Qatari/Qatar).
    09. Hicham Mahdoufi (Olympique Khouribga/Marokko).
    10. Moncef Zerka (As Nancy/Frankrijk).
    11. Youssef Safri (Norwich City/Engeland).
    12. Zakaria Aboub (FC Istres/Frankrijk).
    15. Yacine Abdessadki (RC Strasbourg/Frankrijk).
    18. Bouchaib El Moubarki (Al Rayyane/Qatar
    20. Hassan Souari (FC Istres/Frankrijk).
    23. Youssef El Akchaoui (NEC Nijmegen/Nederland).

    10 van 23 moeten sowieso niet verschijen.TFOOOEEE op die amateur kok Fakhir

    waar is sektioui,mokhtari,ramzi, en die van jeugd_marokko-spelers die zijn beter.
    Waarom heeft ie mn oma niet opgeroepen.Die kan met haar stok nog zwaaien.

    PS.wie heeft die shirtjes genummerd sinds wanneer zijn keepers nr 2 en 3
    TFOOOOEEEE die wedsrtijd ga ik niet kijke

  18. TITWANI
    01 november 2006 om 12:54 uur.

    stras wedstrijden marokko-afghanistan.marokko-mongolie.marokko-tibet.
    marokko-israel.maroko-oezbekestan

    allemaal vriendschappelijk voorbereiding op wk en africa cup

  19. TITWANI
    01 november 2006 om 01:50 uur.

    Ik d8 Fakir is noodoplossing voor een maand.Hij nu de probleem voor 10 maanden of meer.

    we moeten nu splen tegen nr 96 van de werleld(TEEZZZZ)dat is pas voorberaiding.

    Marokko was altijd nr 4/5 van afrika door fakhir zijn we nu nr 10

    heeft niemand dan door dat fakhir eigwelijk gaat voor slechtste reeks vanm m,arokkaans elftal.

    bter afschaffe die voetbal in marookoo

  20. Youssef B
    01 november 2006 om 01:52 uur.

    Titwani , je hebt gelijk ,op yacine abdessadki na want ik heb hem zien spelen en hij is echt wel goed maar omdat je misschien nog nooit van hem hebt gehoord en ziet dat hij bij strasbourg speelt denk je anders.

    en youssef safri mag er van mij ook nog wel bij blijven voorlopig totdat affelay of aissati er bij komt, maar de rest mag er allemaal uit en zairi en mokhtari ook nog terug dan is de marokkaanse bevolking weer een tijdje tevreden over de selectie en zullen we zeker weten gaan presteren

  21. jemekom
    01 november 2006 om 05:06 uur.

    n3el li mejhsem WIJ ZIJN KAMPIOEN OVERAL a dien djemekomm a ouled lahraam
    allemaal computer dus allemaal wat te zeggen ik ook
    BERKANE 4 LIFE EN DAAR BLIJFT HET BIJ
    FI GATR BEJBEHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!

  22. hassanhasson
    01 november 2006 om 06:20 uur.

    Fakhir is vergeten de bezopen Lazrak mee te nemen !

  23. el mokhtar elberkani
    02 november 2006 om 11:01 uur.

    4 ouadou 1 chadli 5 benasker
    6 elkarkouri
    2 mahdoufi 3 elkadouri
    10 afellay
    7 zairi 8 elmouktari
    9 chamakh 11 boukari

    gabon 0 = 7 marokko

  24. TITWANI
    03 november 2006 om 04:52 uur.

    Ali b vergeten en hind als cheerleader

  25. el mokhtar elberkani
    03 november 2006 om 09:44 uur.

    titwani ali b mag jij hebe ga jij zelf daar
    mondtje dicht jhgutyrbcm gdrree nghfute lghotuydmbhg hfkjdf mjghf
    mbvbht jbfi kfdhb cm hsrwotjughd
    nzjhgdetyirnvh

  26. mocro
    03 november 2006 om 09:56 uur.

    salaam allemaal.nu ik de marokkaanse selectie hb gezien viel ik bijna van me stoel af asahbi!! Wat doet die mongool nou weer man hij haal spelers van Qutar :S wat is dit allemaal voor onzin kijk hoeveel spelers die goed zijn maar niet opgeroepen worden door die balhaar fakhir als eerst keeper vind ik sinouh,zairi,afelay,aissati,ouaddou,boussabon, kharja, al deze spelers mis ik waar zijn ze nou gebleven vooral boussabon ik vind dat als je boussabon meer laat voetballen en niet de laatste 2 min erin laten dat hij shi rocord zou neerleggen in maghrib maar jah maarree helaas hebben lahmars als bazen

  27. el mokhtar elberkani
    03 november 2006 om 10:42 uur.

    selam mocro als komt goedt inchalah iarab
    affelay en issati voor marokko

  28. abdelilah
    03 november 2006 om 11:43 uur.

    nou jah wat een wereld selectie zeg waar is rabeh groot talen iajour heb ik altijd gemogen boutahar en boussaboun verder die mokthari die kan voetballen en zairi die mag ik ook en wat doet diba nou in de selectie die gast is op en spelers selecteren van qatar kan egt niet hee we hebben genoeg mensen die beter zijn

  29. abdelilah
    03 november 2006 om 11:47 uur.

    Het olympische team van Marokko zal tussen 12 en 16 november een trainingsstage houden in België ter voorbereiding op de Olympische Spelen in Peking in het jaar 2008. De trainer Jamal Fathi heeft in totaal 27 spelers opgeroepen. Tijdens de stage zal er eveneens een wedstrijd gespeeld worden tegen het Belgisch Olympisch team. Dat meldt mountakhab.net.

    De lijst van spelers is als volgt:
    01- Iraqui Yahia (WAC – Marokko)
    02- Bourkadi Amine (MAS – Marokko)
    03- Zaari Brahim (FC Den Bosch – Nederland)

    04- Benzouien Sofian (Fc Bruxelles – België)
    05- Sbai Salah (FC Tubize – België)
    06- Rabeh Youssef (FAR – Marokko)
    07- Dahmoun Fouad (Bordeaux – Frankrijk)
    08- EL Bounadi Hakim (FC Sochaux – Frankrijk)
    09- L’Ghrib Oussama (IRT – Marokko)
    10- Benzoukane Chakib (KACM – Marokko)
    11- Adwa Issam (WAC – Marokko)
    12- EL Mouttaqui Mehdi Benatia (Tours – Frankrijk)

    13- Fattah Said (RCA – Marokko)
    14- Maachi Nassir (FC Utrecht – Nederland)
    15- Dirar Nabil (Westerlo – België)
    16- Hamdani Rachid (As Nancy- Frankrijk)
    17- Hermach Adil (RC Lens – Frankrijk)
    18- Maaroufi Ibrahim (Internazionale – Italië)
    19- Tiberkanine Rachid (Bayer Leverkusen – Duitsland)
    20- Bendamou Tarik (KACM – Marokko)

    21- EL Bahri Brahim (FAR – Marokko)
    22- Ayoub Jamal (Willem II – Nederland)
    23- Chihi Adil (FC K̦ln РDuitsland)
    24- EL Zhar Nabil (FC Liverpool – Engeland)
    25- Benjelloun Abdessalam (FC Hibernian Edinburgh – Schotland)
    26- Amachaibou Abdennour (Borussia Dortmund – Duitsland)
    27- Iajour Mohssine (RCA – Marokko)

    wedden dat deze selectie het beter zou doen ik meen het

  30. mohamed
    04 november 2006 om 04:29 uur.

    van hanegem moet trainer worden van marokko en dan heb je mooie elftal fakir moet zijn koffer pakken

  31. abdelilah
    04 november 2006 om 08:43 uur.

    nou deze selectie word zelfs verslagen door nac man wat is dit voor een selectie ik mis heel veel namen grote namen ik mis die elftal van 1998 man dat was agt een gevaarlijke elftal

  32. Meneer Lindhout
    06 november 2006 om 03:39 uur.

    Deze selectie is het niet eens waardig een selectie genoemd te worden, deze gasten kunnen gewoon niet voetballen punt.
    el akchaoui behoort momenteel tot de 3 slechtste voetballers van de eredivisie hoe kan je die koekenbakker dan selecteren.
    Die kale musampa moet inderdaad met spoed weg, maar niet alleen hij de gehele voetbalbond moet opzouten het zijn namelijk allemaal kwakzalvers die het hele spelletje niet begrijpen, zo is het altijd al geweest die arabieren zien dat er ergens geld valt te verdienen en buiten het uit.
    Die voetbalbond bestaat alleen maar uit vriendjespolitiek en meer van dat soort smeerlapperijen.
    Dan vind ik het niet meer dan logisch dat al die andere gasten niet voor marokko kiezen.
    yes, ben blij dat el hamdaoui niet meer voor marokko wil spelen ze belazeren namelijk iedereen en het is goed dat ie het naar buiten heeft gebracht
    je speelt 1 officieel duel en hopla, tot ooit, je kan in de wachtkamer.
    alleen jammer voor boussoufa en chamakh die gasten zijn namelijk veels te goed om met die baard op doel te spelen en die fietsendief linksback

  33. abdelilah
    06 november 2006 om 02:41 uur.

    DE ENIGE DIE HIER EEN VOLDOENDE HALEN ZIJN CHAMAKH EN BOUSSOUFFA VERDER NIEMAND WAAR IS MOKTHARI BOUSSABOUN AFFELAY AISSATI ENZOVOORT ENZOVOORTS

  34. Meneer Lindhout
    07 november 2006 om 09:41 uur.

    Het volgende is gericht aan de grootste terrorist van het gehele midden-oosten
    wat is dat nou voor een linke naam die je draagt, doe normaal en verander je naam beter in staatsmogool of flessentrekker, daar wordt iedereen beter van.

    Jij weet nog minder dan alle wratten op het gezicht van de malloot genaamd Youri Mulder. Mokhtari is overdreven slecht, hij red het niet bij ploegen als fc koln dus hoe kun je die koekenbakker nou goed noemen, boussaboun is ook niet bepaald een speler die wat voorstelt (zeg maar gerust niets).
    En wat Affelay en Aissati betreft, die hebben van het verleden geleerd en weten dat marokko een land dat je als voetballer maar beter kunt vermijden. Iedereen moet zich erbij neerleggen dat deze twee gasten gaan gewoonweg niet voor marokko uit zullen komen, jullie hopen het maar uiteindelijk kiezen ze voor een carriere en het land dat hen alle mogelijkheden heeft aangeboden, als je met gasten als Rob v.Persie en Wesley Sneijder kunt voetballen ga je niet met youssef safri en chippo spelen want laten we eerlijk zijn vroeg of laat maakt de kale kiki musampa ze de twee belangrijkste voetballers en moet het hele elftal in dienst van deze bejaarden voetballen.

    Dus tenslotte hoofdverdachte abdellilah moet z’n baard afdoen en niet meer doen alsof ie wat van voetbal weet alleen omdat z’n vader op doel staat in het marokkaans elftal

  35. el mokhtar elberkani
    08 november 2006 om 08:49 uur.

    selam alemal waar is bousaboun zairi moukhtari
    sektioui karji ahenfouf ouadou moha
    ik ht ook affely en aissati inchalah badou zaki beter
    fakhir moet weg binen kort fakhir gaat weg zaki tereug

    woensdag 15 nov MAROKKO 1 = 2 GABOUN
    DAN FAKHIR GELIJK ONTCHLAG

  36. krimo
    07 februari 2007 om 07:53 uur.

    marokko wordt opzich stukken beter maar ze zijn niet goed genoeg.
    ze selecteren zairi,mokthari en sektoui niet dat is zeer slordig van de trainer.
    Zaki moet gewoon terug .!
    dan kunnen we iets van fc maroc verwachten mr nu , nee
    ma3salmaa!

  37. den haag
    28 maart 2009 om 07:36 uur.

    jong jong wat een elftaal shit man deze man heef geen moer verstand

  38. fret