MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Lazrak: inburgering via Marokkaanse radio

31 oktober 2006 | in Media, Overheid | 22 Reacties

Ali LazrakHet Tweede Kamerlid Ali Lazrak wil een Nederlandse inburgeringscursus geven op de Marokkaanse radio. Dat schrijft Novum nieuws maandag. Lazrak is bezig met het opzetten van een commercieel radiostation in Marokko.

Die zender zou op 17 november de lucht in moeten gaan. Via satelliet en internet is het station dan ook in Nederland te horen.

Van mensen in het buitenland die naar Nederland willen komen, bijvoorbeeld voor een huwelijk of gezinshereniging, wordt verwacht dat zij basiskennis hebben van de Nederlandse taal en samenleving. De wet geldt alleen voor inwoners van landen buiten West-Europa, Noord-Amerika, Australië en Japan.

Er zijn 22 reacties

  1. Hichamx
    31 oktober 2006 om 09:43 uur.

    Ja hoor moedig de mensen maar lekker aan om naar dit “paradijs”te komen.

  2. Nour
    31 oktober 2006 om 11:12 uur.

    deze idioot denkt alleen maar hoe zijn zakken kan vullen over de rug van Marokkanen. ik zou zeggen ga maar naar Beni ouaryegel ezels houden. Schaam je nog niet van alles wat je hier in Nederland hebt gedaan?

  3. Magrebie
    31 oktober 2006 om 11:16 uur.

    Deze sukkel is altijd alleen maar bezig geweest met zijn eigen zakken te vullen. In de politiek draaide het alleen maar om zijn eigen belang en zakken. dit soort mensen schamen zich ook voor niemand….

  4. mhamed
    31 oktober 2006 om 12:53 uur.

    nour wat weet jij nou over beni warghel,
    hou je bezig met de onderwerp en zeg geen dingen waar jij spijt kan krijgen.

  5. Nour
    31 oktober 2006 om 01:16 uur.

    Mhamed,
    ik bedoel niets slechts met Beni wargehl, ik kom zelf uit dit gebied!

  6. Youssef Ain Asserdoune
    31 oktober 2006 om 01:20 uur.

    Is opzich een goede initiatief om een radio station te lanceren MAAR NIET in Marokko, dat heeft hij in NL moeten doen, er is nog steeds een groot aantal Marokkanen die de Nederlandse taal moeten leren en inburgereingscursussen moeten volgen.
    Maar Marokkanen in Marokko zien niks in zo een plan, de meesten vindn het al te moelijk om naar NL te komen door de strenge regels die Verdonk heeft gesteld om iemand uit het buitenland naar NL te halen, daarom kiezen ze dus om naar andere europese land te gaan dan naar NL.
    Een andere alternatief is ZIGZAG, eerst vrhuizen naar een andere EU land zoals Belgie bijvoorbeeld, de partner uit Marokko halen, 1 jaar daar verblijven, automatische Belgische paspoort en dan komen ze wel terug nar NL.
    Dus in ieder geval hebben de Marokkanen geen behoefte aan jou Radio station Meneer Lazrak!!

  7. HAMID
    31 oktober 2006 om 04:18 uur.

    mhamed , beni warghel waar ligt dat ?

  8. mhamed
    31 oktober 2006 om 04:46 uur.

    hamid,
    als jij dat niet weet hoef ik je het niet te zeggen!!!!!
    gelukkig er zijn weinig mensen die dat niet weten zoals jii!!!

  9. krimo
    31 oktober 2006 om 05:42 uur.

    Die man is bezig met geld verdienen wat is daar mis mee? beter in de politiek en of een eigen radio station dan op straat hangen en of drugs dealen. niet iedereen hoeft zich met goede doelen bezig te houden, daar hebben we ali b voor die de bomen steunt 🙂 zehma

    @OFF TOPIC

    he m’hamed schaam je je voor je geboorte streek ofzo hahah. die jongen is nieuwsgierig en wil weten waar het ligt, dat is alles. nu zijn we ook allemaal nieuwsgierig war er allemaal in dat superdorp van je gebeurt hahah

  10. Youssef Ain Asserdoune
    31 oktober 2006 om 08:03 uur.

    Bni weriaghel?! de naam zegt het al, volgens mij ligt het in de RIF gebied denk ik, Omgeving Hoceima.

  11. hamid
    31 oktober 2006 om 09:50 uur.

    mhamed

    Uw zoekbewerking – beni warghel – heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd,

    als Google het niet kan vinden dan weet ik het ook niet

    volgens mij ligt het ergens in torabora !

  12. arradi
    01 november 2006 om 12:43 uur.

    Wat weet meneer Lazrak over inburgering? laat staan een commerciele zender op te starten in Marokko. Het woord commerciel zegt al genoeg meneer Lazrak.
    Je bent alleenop geld uit.
    En geld maak je alleen als je macht hebt alleen jij bent bij de verkeerde parij.
    want de sp vraagt een deel van de salaris van haar tweede kamerleden.Maar natuurlijk weer dat had jij in dat tijd niet geweten.want je was alleen op zoek hoe je macht kunt hebben om geld te maken, anders was je nooit aangesloten bij de sp.
    Tijdens je zitting in de tweede kamer kwam je nooit in het nieuws over de inburgeringstoets.
    Minister Verdonk loosde de inburgeringswet door de tweede kamer en jij was nog bezig met geld kwesties.
    En nu kom ik waar ik mee begon.
    Wat weet jij over de inburgeringstoets?
    Heb je der in gekeken? en zo ja heb je de toets afgelegd? en zo nee ik zou je het aanraden om het toch te doen.
    Ik zou het graag willen weten want veel bekende en onbekende Nederlanders hebben de inburgeringstoets van mevrouw Verdonk en haar IND gemaakt en verbazend ook ze zijn gezakt voor de toets.

  13. halamoen
    01 november 2006 om 12:58 uur.

    Lazrak moet zn bek dichthouden over inburgeren.Het enige wat hij doet is zijn zakken vullen en lekker op vakantie gaan. Hij is zo vaak ziek in de tweede kamer en komt zijn afspraken niet na (zie premtime in marokko) .En dat begint over inburgeren.haha laat me niet lachen.die EZEL

  14. ali
    01 november 2006 om 04:51 uur.

    ik ken zoveel verhalen van marokkanen die via belgie hun partner hebben laten overkomen. deze weg gaat sneller dan voorheen…we zullen zeggen bedankt verdonk. dankzij jouw wetten,is deze route onstaan,het is ook sneller ook nog,

    wat betreft lazrak..het is een gelfwolf,,die gast is al 2 jaar ziek…maar wel geld vangen..en ondertussen luieren in marokko.

  15. said
    01 november 2006 om 06:55 uur.

    meneer lazrak weet dat hij de volgende kabinet niet meer welkom is;
    dus hij weet dat hij zonder salaris komt te zitten;
    aangezien hij vroeger ervaring had via de radio marokkanen van de eerste gineratie in de zeik te nemen en op hun rug geld verdienen probeert hij dit weer te realiseren en lekker geld vedienen op de rug van iemand die wanhopig naar nederland wil komen; het is een gat in de markt
    afgezien dat hij voor ons als volksvertegenwoordiger niks betekend
    zijn wij beter van hem zo af

  16. bobo
    02 november 2006 om 02:05 uur.

    zakken vullen doet, bos ,verdonk ,abouatalib zalm,jan peter , niet alleen lazrek hoor, er is niks mis mee

  17. abdel
    02 november 2006 om 03:54 uur.

    selam

    wie niet steelt of erft , zal werken tot hij sterft !

  18. sakina
    02 november 2006 om 04:51 uur.

    hhahahaha….

  19. mhamed
    03 november 2006 om 06:30 uur.

    hamid,
    jij gelooft nog steeds in google, ha ha ha ha

  20. ik
    04 november 2006 om 10:38 uur.

    haaaaaaaa

    Na afsplitsing van de SP blinkt hij voornamelijk uit in afwezigheid in de tweede kamer. Ja precies, en nu komen de verkiezen en roept hij eens wat.

  21. mimoun
    04 november 2006 om 11:52 uur.

    Wat een bedriger en een zakkenvuller zeg.

    Die man moet verantwoording afleggen wat hij met onze belastingcenten heeft gedaan de afgelopen jaren
    Nutteloze onbetrouwbare en een louche type.
    Ik hoop dat justitie en de fiscus deze men helemaal uitkleden.
    Inburgering via de radio, hij bedoelt nog rijker worden over de rug van die marokkanen die erin trappen.
    Ik hoop dat ook de marokkaanse autoriteiten deze vent max tegenwerken.
    Ik schaam mij voor dit soort types
    Maar vroeg of laat zal ook hij zich moeten verantwoorden en net als een dief vroeg of laat hij zal ook hij tegen de lamp lopen

  22. ahmed
    27 november 2006 om 02:08 uur.

    ali lazrak heeft ooit gezegd in de Nederlandse media:
    1)marokkanen in Nederland zijn niet arm, ze hebben grote bezittingen in marokko: huizen,hotels,winkels…..!
    2)Marokkanen in Nederland willen niet integreren, kijken alleen maar naar de zomervakantie om weer naar marokko te vertrekken.
    3) Ik ben beu om uit de zijlijn te blijven roepen, ik ga de tweede kamer in om integratie van mijn landgenoten te stimuleren.
    uit onderzoek blijkt dat hij een record heeft gebroken wat betreft afwezigheid in de tweede kamer.