MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Bos wil Aboutaleb als minister

02 november 2006 | in Overheid, Politiek | 19 Reacties

Ahmed AboutalebPvdA-leider Wouter Bos ziet in de Amsterdamse wethouder Aboutaleb de nieuwe minister van Onderwijs of Sociale zaken. Dat schrijft Bos in zijn boekje ‘Wat Wouter wil’, dat hij gisteren heeft gepresenteerd in Amsterdam.

De Marokkaanse Aboutaleb wil nog niet zeggen of hij in is voor een ministerspost, zegt hij in Het Parool van woensdag.

Bos pleitte tijdens de presentatie van zijn boek ook voor de terugkeer van het thema integratie in politieke discussie’s. “Het is verbijsterend hoe weinig thema’s die twee jaar geleden na de moord op Van Gogh belangrijk waren, nu nog een rol spelen.” Bos doelde behalve op een thema als integratie ook op de vrijheid van meningsuiting.

In het kleine boek schrijft hij: „Integratie is dé sociale kwestie van onze tijd”. Bos ziet het onbegrip en haat tussen autochtonen en allochtonen steeds groter worden.

Er zijn 19 reacties

  1. SAMADIE
    02 november 2006 om 01:53 uur.

    zo wil bos onse stem krijgen ! ik gun het aboutaleb wel, maar ik vertrouw kabouterbos niet!

  2. bobo
    02 november 2006 om 03:42 uur.

    ik vertrouw aboutalib ook niet

  3. Hichamx
    02 november 2006 om 09:33 uur.

    Gewoon een Marketing stunt. Bos heeft al ooit eens gezegd dat hij de meeste gekozen “allochtonen” tijdens de gemeenteraadsverkiezingen niet geschikt te vinden, ik vertrouw hem voor geen meter. Zijn opmerking over integratie vind ook maar goedkoop scoren, om toch even wat rechtse stemmetjes binnen te halen, er is de laatste jaren alleen maar gepraat over integratie.

    En over vrijheid van meningsuiting gesproken: Was het Abu niet die zijn uitspraak over Verdonk moest terug nemen en zn excuses moest aanbieden?

  4. achaffay
    02 november 2006 om 10:11 uur.

    zie telegraaf van vandaag 2/11 wat de kaaskoppen zeggen over marokkanen en moslims .

  5. Temsamani
    02 november 2006 om 10:12 uur.

    Ik adviseer iedereen om de reacties op de telegraaf te lezen!

  6. abdel
    02 november 2006 om 03:05 uur.

    selam
    ik zie een persoon met die intelligentie als aboutaleb liever in de regering van marocco , om daar wat te doen aan de werkloosheid en denkwijze , dan hier in de regering

  7. Studente
    02 november 2006 om 03:17 uur.

    zelf vertrouw ik het ook niet.. gewoon een stunt inderdaad om meer kiezers te krijgen.. maar zelf zie ik Aboutaleb wel als een goede minister.. ook eindelijk eens een marokkaanse minister.. vind het alleen maar goed.. meer marokkanen die hogerop komen.. en vooral in de politiek.. das het belangrijkste..

  8. Huh
    02 november 2006 om 04:01 uur.

    Ik heb gekeken op Telegraaf.nl, maar ik kan het niet vinden!!!
    Nou zal ik er waarschijnlijk overheen lezen, maar wie kan mij verder helpen?

  9. sakina
    02 november 2006 om 04:45 uur.

    ik ben het helemaal eens met de mensen die bos niet vertrouwen!!!! zoals samadie en hichamx al zeiden, hij wil gewoon dat we op hem stemmen!!! triest hoor!!!

    P.s.

    op wie gaan jullie stemmen????
    wel stemmen a.u.b, ze vinden dat heel weinig allochtonen aan de verkiezingen meedoen!
    laten we bewijzen dat het niet zo is!

  10. marokkino
    02 november 2006 om 06:10 uur.

    Tazz die bos is een mietje!!!

    Het zou mooi zijn dat aboutaleb minister zou worden, hij maakt er in iede geval
    meer aanspraak op dan die ezels van VVD en LPF tazz.

  11. SAMADIE
    02 november 2006 om 08:53 uur.

    de lpf is allang net als sneuw voor de zon verdwijnen, maar de vvd komt ook niet terug in de regering, bos die wil graag gaan regeren, die denkt als ik achmed beloof minister te worden krijg ik wel vanzelf die 2 zetels extra meer dan het CDA, want de alochtoon kan het verschil betekenen voor bos, om premier te worden of weer fractie voorzitter in de 2e kamer.
    meschien moet we gewoon massaal op SP gaan stemmen,

  12. SAMADIE
    02 november 2006 om 09:07 uur.

    BOBO je naam is dom en reactie al helemaal. reageer inhoudelijk anders ga je maar naar het AD of telegraaf

  13. Ziezo
    02 november 2006 om 09:48 uur.

    Zou het niet beter zijn als de heer Aboutaleb minister van integratie zou worden, i.p.v. onderwijs of sociale zaken?

  14. Studente
    03 november 2006 om 01:27 uur.

    Dus omdat hij marokkaan is.. gelijk bij het ministerie Integratie..????
    Onderwijs vind ik een betere ministerie..

  15. mhamed
    03 november 2006 om 06:28 uur.

    liever abou of bos dan VVVD of LPF of CDA.
    dus denk er goed na.stem je niet klaag dan niet.

  16. hassan
    04 november 2006 om 08:04 uur.

    mijn broeders kies niet voor rechts partijen want dan zullen we alleen maar nog meer pijn krijgen dan in de afgelopen 4 jaar
    we moeten met zo veel mogelijk mensen de pvda steunen want dat is de enige linker partij met een kans
    denk goed na voor je stemt
    groetjes,

  17. Badr
    04 november 2006 om 02:17 uur.

    Salam allemaal,

    Was het 4 jaar geleden onder de PVDA dan wel zo goed/leuk allemaal. Hier in Nederland zijn geen linkse partijen (misschien hooguit SP en GroenLinks).

    Denkt meneer Bos nu echt dat de meeste Marokkanen PVDA gaan stemmen als hij een Marokkaan minister wil maken…….misschien wel ja maar dan geen Aboutaleb. Aboutaleb is nu een paar jaar wethouder van A’dam, onder Rob Oudkerk was het er beter.

    Nee sorry Wouter Bos, Aboutaleb is eerder een lastpak dan een aanwinst (voor de Marokkanen dan).

    Mijn stemadvies is: SP…………laten we met zijn allen SP eindelijk eens in de regering krijgen.

    Wa alaikoum oesalam

  18. said
    04 november 2006 om 05:05 uur.

    ik volg dit op afstand maar toch enigzins betrokken
    ik zou gewoon op pvda stemmen want dat was de partij die de eerste generatie de kans had gegeven op de arbaidsmarkt tevens ook de rechten gewaarborgd;
    dus dankzij deze partij hebben jullie eigen bestaansrecht opgebouwd daar in ndederland

    maar mijn bestaansrecht probeer ik nu hier in mijn eigenland voort te zetten en het lukt!!!!!!!!
    ondanks dat ik pesimischtich ben over een toekomst in europa voor een marokaan en een moslim wens ik jullie veel succes tenzij men zelf een europeaan word

  19. sel
    05 november 2006 om 05:47 uur.

    salma
    ik stem in ieder geval op SP!!