MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaans-talent Maaroufi kiest voor België

03 november 2006 | in Sport | 34 Reacties

Ibrahim MaaroufiTien dagen geleden maakte Ibrahim Maaroufi zijn debuut in de Serie A voor Internazionale. Hij mocht van de inter-coach zeven minuten voor tijd invallen. Dat is niet onopgemerkt voorbijgegaan. Hij kreeg prompt een uitnodiging voor de vriendschappelijke wedstrijd tussen de Olympische ploegen van Marokko en België…van beide landen. Dus moest hij, net als zijn naamgenoot Ibrahim Afellay, al snel een keuze maken.

De 17-jarige middenvelder heeft die keuze ook snel gemaakt. De keuze was wel extra lastig doordat beide landen binnenkort tegen elkaar moeten spelen. “Maar ik kies voor België”, zei hij donderdag tegenover Belgische media. “René Vandereycken (Belgische bondscoach, red.) kwam met me praten en zei dat hij op me rekent, in de eerste plaats wel voor de jonge Duivels.”

Ibrahim Maaroufi begon zijn voetballoopbaan bij Anderlecht op zijn zesde en later kwam hij bij PSV terecht. Vorige zomer plukte Inter hem weg uit Eindhoven, voor de neus van onder andere Chelsea.

Er zijn 34 reacties

  1. Yassin
    03 november 2006 om 10:25 uur.

    ja maar hij gaat uitkomen voor het marokkaanse elftal de grote dan he…hij wilt ze even wakker maken….denk je echt dat hij dom is en gaat kiezen voor belgie….die is tien keer niks geen wk geen ek spelen zij.

  2. Youssef Ain Asserdoune
    03 november 2006 om 02:48 uur.

    Dat heb ik ergens anders gelezen maar het blijkt dat de informatie niet klopt! dat zijn de Belgische media die dit NEPPE informatie hebben gepubliceerd.
    Fathi Jamal is inmiddels in gesprek gegeaan met de bondscoach van Inter om Maaroufi te laten spelen tegen Belgie in 14 november.

  3. TITWANI
    03 november 2006 om 04:20 uur.

    Tfoooeee!

    weer een “marokaan” weg.eerst afellay nu maaroufi later aisati.Wie blijft er dan over?

    shiiitt alle talenten worden gestolen marokko blijft achter met invaliden

  4. mhamed
    03 november 2006 om 06:15 uur.

    ik hoop dat niemand voor marokko kiest!!!!!!!!
    laat ze maar voelen in marokko waarom deze spelers niet voor marokko kiezen!!!!!
    fathi!!!!!!!!!!!!laat me niet lachen,
    moet onze jongens onder deze herder gaan voetballen!!!!!!!!!!
    laat me niet lachen joh.

  5. Youssef Ain Asserdoune
    03 november 2006 om 06:55 uur.

    Mhamed,
    Wat weet je nou over Fathi Jamal?!?! weet je dat hij de einigste Afrikaanse trainer die zijn land op een hoge niveau liet spelen??!?! een van de beste trainers is Fathi Jamal, geef het gewoon toe, en als jij niks over zo iemand weet is het dan beter als je maar je mond houdt a.u.b.
    Maar volgens mij bedoel je Fakhir en niet Fathi, dan heb je wel gelijk, die Fakhir is niks, ik weet het niet hoe trainer is geworden, la hawla wala kouata illa billah!

  6. farid
    03 november 2006 om 08:40 uur.

    AFFALAY MOET KIEZEN WAAR HIJ HET BEST TOT ZIJN RECHT KOMT HIJ ZIJ AL GEVOEL MORROCO,MAAR NEDERLAND IS OOK EEN OPTIE
    DAT KAN OOK BEST HIJ IS TOCH HIER GEBOREN ,EN IK DENK ZELF DAT NEDERLAND WEL ZO EEN SPELER KAN GEBRUIKEN ,MORROCO HEEFT IN WEZEN AL GENOEG MIDDEVELDERS CRIATIEF DAN
    AFFALAY IS ECHT GOED EN HET STYL DAT NEDERLAND SPEELT
    ZAL HEM BETER TOE KOMEN ,EN NOGMAALS HIJ IS HIER GEBOREN EN WIJ LEVEN HIER ,,DUS IK WIL ME BEST NEDERLANDSE MORROKAAN VOELEN

  7. farid
    03 november 2006 om 09:02 uur.

    EN OVER MORROCO VERBAAS IK ME EIGEN NOG STEEDS
    WAND IN WEZEN MOETEN ZE GENOEG KUNNEN PRESTEREN
    WAND DE MEESTE ZIJN TOCH CRIATIEF SPELERS
    IK DENK MET EEN GOEDE TRAINER DIE ZE GOED INSPREEKT OP HUN KWALITEITEN DAT JE BEST EEN GOEDE PLOEG MAG HEBBEN HOOR

  8. Youssef Ain Asserdoune
    03 november 2006 om 09:05 uur.

    Als hij ons niet wilt die Maaroufi dan willen wij hem ook niet. Voor je eigen land uitkomen is een eer, maar als jij gaat voor geld dan hoef je nooit meer te zeggen dat jij Marokkaan bent, het Marokkaanschap is meer dan een ID of een naam die op je paspoort staat geschreven, dat moet je beseffen a si Maaroufi voor dat je een keue maakt, ook al ik het gevoel heb dat je uiteindelijk voor Marokko gaat kiezen, met Belgie bereik je niks, Belgie is niet te vergelijken met NL, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is voor Afellay om een einde beslissing te nemen, aangezien het hoge niveau van Oranje, maar de rode duivels?!?! sorry hoor, echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot verschil, met Marokko kan je in ieder geval een Afrika cup spelen, Olymische spelen, en inshAllah WK. Is dat nou mogelijk te doen bij die stomme Belgen?!?!

  9. farid
    03 november 2006 om 09:28 uur.

    YOUSSEF VERGIS JE NIET MAAR DE AFRICA CUP IS STERKER DAN JE DENK ,MET LANDEN NET ALS GHANA IVOORCUST NIGERIA CAMAROEN
    ALS DE AFRICA CUP BEKENT ZAL WORDEN GEMAAKT OP WAARHEID IS HET TOCH EEN VAN DE MOEILIJKSTE CONTINENTEN ,ALLEEN DE MANIER
    AL WAAR ZE OP VOETBALLEN JE ZAG WEL GHANA ,BRAZIL GHANA DOMINEERDE MET AFRICA STYLE,EN OOK IVOORCUST ARGENTINIE
    ,EN OOK GHANA TJECHIE ,, ZE WAREN OVERAL BETER KWA STYLE ANDERE CONTINENTEN KOMEN ER NIET AAN TE PAS ,DEZE TIJD

  10. Yassin
    03 november 2006 om 09:54 uur.

    Maroufi zal niet spelen tegen marokko….hij heeft zich terug getrokken hij wil de druk zetten bij fakhir om hem zodadelijk te selecteren

  11. abdelilah
    03 november 2006 om 11:59 uur.

    hij moet juist wel spelen maar hij gaat zien dat zijn dat jong marooko met spelers als el zhar en rabeh en iajour en die gevaarlijke keeper veel beter is dan belgie hij is egt dom als hij voor belgie kiest marokko heeft meer toekomst elke dag hoor ik wel een nieuwe marokkaans talent
    maroufi zal denk ik voor marokko kiezen zo niet dan is hij dom dom dom

  12. KARIMUTRECHT
    04 november 2006 om 12:43 uur.

    Youssef PaardenOog (want zo luid je naam, in het nl vertaald)
    zou jij ons kunnen vertellen wat het marokkaanschap inhoud dan? en wat het verschil in tussen een marokkaan, algarijn of mauritanier zijn is, …..want als we zo gaan praten kunnen we veel dingen erbij halen…tot 100jaar terug. Maar je kennis over noordafrika is zo beperkt dat je bijna zielig klinkt, als je zo nationalistisch doet..Maar in ieder geval ben ik wel blij dat hij voor Belgie heeft gekozen FUCK MAROKKAANS VOETBAL marokko moet eerst aan haar mensen rechten denken.

  13. hamzahamza
    04 november 2006 om 06:44 uur.

    voor de mensen die willen dat afellay voor oranje kiest, lees wat zegt nederlanders over ons:

    http://www.telesport.nl/voetbal/750635/___Keuze_Afellay_bindend.html

    lees onderaan hun reacties.

  14. mohamedinho
    04 november 2006 om 10:38 uur.

    he zidane is toch ook als frans/algerijn groot geworden en toch zien we hem als algerijn of hij nou voor frankrijk heeft gespeeld of iet en zo kijkt de buitenwereld hem ook aan alle andere marokkaanse spelers die voor andere nationale elftallen kiezen zullen we toch zien als marokkanen dus wat makt het uit en doordat ze ze voor andere landen kiezen dat komt door marokko zelf wens ale marokanen bij andere nationalen elftallen veel succes zie jullie wel op en wk of ek

  15. TITWANI
    04 november 2006 om 11:53 uur.

    DOm als ie belgie kiest

    Marokko staat hoger genoteerd in fifa-ranking dan balgie.marokko speel je meer toernooien dan belgie(laatste keer in 2002) marokko speelde in 2006 voor et laatst.als je voor belgie kiest kies je gewooon voor bejaarden elftal patat elftal

  16. Badr
    04 november 2006 om 01:36 uur.

    Salam Allemaal,

    Het is heel jammer om te horen dat hij voor Belgie wil kiezen. Zoals Youssef hierboven heeft gezegd het Marokkaansschap is meer……. ben ik mee eens alhoewel ik het liever anders zou zien. Namenlijk het Moslimschap, maar laten we niet afdwalen en het bij voetbal houden.

    Voetbal is een sport voor het volk, en als jij zonodig voor een ander land wil spelen…….mag je dat zelf bepalen alhoewel ik het wel betreur…….kies je inderdaad voor een ander land, dan mag je jezelf ook geen Marokkaan noemen!!

    Het verhaal van Zidane is anders, maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen dat weet iedereen hier ook wel.

    Alaikoum oesalam

  17. hamzahamza
    04 november 2006 om 02:14 uur.

    voor de mensen die willen dat afellay voor oranje kiest, lees wat zegt nederlanders over ons:

    http://www.telesport.nl/voetbal/750635/___Keuze_Afellay_bindend.html

    lees onderaan hun reacties.

    maak me niet uit wat hij kiest maar door die kanker rascisten wil ik dat hij voor marokko kiest.

  18. abdelilah
    04 november 2006 om 04:23 uur.

    wie niet kiest voor marokkko hoeft niet op vakantie naar marokko of zicht ooit nog marokkaan noemen die maroufi is geke als hij dat egt gaat doen ik hoop natuurlijk van niet
    belgie is er nooit op een ek of wk en las ze er zijn worden ze snel uitgeschakeld door de gaarste landen

  19. mohamedinho
    04 november 2006 om 07:56 uur.

    nou snap het niet BADR het verhaal van zidane is anders hoezo anders omdat we zn keuze voor frankrijk niet bewust hebben meegemaakt een ding mot afellay weten waar word je de beste voetballer dat is geen marokko zeker niet ken geen een grote speler van marokko sinds wk 86 maar dan ook een echte grote he nu hebben marokannen die in west europa geboren en getogen zijn nu een keuze voor zichzelf ik zou voor het nl elftal kiezen meer kans op een grote clob en om een grote spele te worden en niet ergens in afrika op een droge veld spelen.sta zeker achter hun keuze

  20. tanger
    04 november 2006 om 10:23 uur.

    Fuck hem niet nodig nabil elzhar doelt ze moeder kapottt diba doelt zijn moeder ook kapot, affelay ook en bousouffa ook, en zo kan ik effe door gaan, iedere marokkaan die twijfels heeft over marokko op rotten!!!! ALLEEN jAH FUCKHIR MOET ONTSLAGEN WORDEN EN ZO SNEL MOGELIJK. EN WE VERSLAAN IEDREEN, VOORAL DIE ALHAMDAOUI IS GOED EN ZEER GOED!!!! JAMMER GEBLESEERD.

    CHECK WAT VOOR REACTIE’ S DIE NEDERLANDERS HEBBEN GEZET BIJ AFFELAY!!!!

    http://www.telesport.nl/voetbal/750635/___Keuze_Afellay_bindend.html

    bravo hamzahamza!!!

    O JA WAT POEPT DIE IDIOOT ( kARIM UTRECHT) OVER MENSENRECHTEN, YEAH idioot!!!!!!!! ( ZIELIG MENS HA HAH TEfoeeee) ha ha ha

  21. Marokino
    05 november 2006 om 02:09 uur.

    Groot gelijk

  22. Mo
    05 november 2006 om 11:26 uur.

    Morocco moet eerst een beter Coach hebben!

  23. mounir
    06 november 2006 om 02:57 uur.

    wajooooooooooooo die kk Maroufi als tie voor belgie kiest is tie egt een ezel nederland kan ik nog begrijpe maar belgie neee die begrijp ik gwn eh sahbii

  24. mounir
    06 november 2006 om 03:17 uur.

    Affelay kies voor MAROKKO AUB,,,,,,,,, WE HEBBE JOU HARD NODIG IN DE NATIONALE ELFTAL DIE VAN BASTEN IS NIET TE VERTROUWEN HIJ GUNT JOU NU PLEK MAAR VOOR JE HET WEET NEEMT TIE WEER EEEN ANDERR

  25. KARIMUTRECHT
    06 november 2006 om 05:45 uur.

    HE TANGER,

    VAST EEN STRAAT JOCHIE. OP HET STATION VAN AMSTERDAM KLANTEN SIGNALEREN. NR 1 WERK VAN MAROKKANEN ( MET NAME UIT TANGER EN TETOUAN) IN AMSTERDAM. (met klanten bedoel ik niet drugs klanten) hihi.

  26. tanger
    07 november 2006 om 09:18 uur.

    HEY KARIMUTRECHT

    HET GING OVER VOETBAL JAAAAA!!!!! met je DOMME REACTIE

    En jij staat zeker achter de DOM klanten te signaleren, je bent er 1 van he? is wel te merken want je lacht als een hoer (hi ihi hi)

    ( met name uit tanger en teouan) vergeet NADOR en ALHOCEIMA NIET) jij kent ze he ha ha kom je niet toevallig ook mensen uit jou omgeving daar tegen?
    (megol) je komt deze ZWEMELS uit alle soorten steden van marokko daar tegen ( a number 1.. ha ha

    over drugs gesproken tanger = number 1 jonge ( maar dat doet er niet toe

    en jij komt uit?

    met je mensenrechten ha ha ha ha…. shit hey ….rot op

  27. TZZZ3likoum
    08 november 2006 om 10:44 uur.

    deze man is echt gek, maar het klopt wel tanger en tetouan mensen zijn wel allemaal verwijfd in Amsterdam en die mannetjes die daar lopen te hoereren zijn ook van tetouan en tanger. vooral tanger ( ik woon er dus kan het wel weten) 3schouma 3likoum asahbi

  28. ZEBIIII
    10 november 2006 om 09:21 uur.

    verwijfd hoezo omdat ze goed gekleed zijn?
    hoe weet jij dat ze vooral uit tanger komen? heb je ze geinterviewd? of uuuhhh

    je moet niet zomaar iets gaan verzinnen jonge, en die hoere jongens uit Rotterdam komen zeker ook uit Tanger of tetouan?

  29. TZZZZ3LIKOUM
    11 november 2006 om 05:43 uur.

    ja, zeer zeker. verwijfd gekleed hoeft niet te betekenen dat ze goed gekleed zijn.
    dat betekend dat ze verwijfd gekleed zijn a bitch…het is gewoon een feit. ik weet dat het pijn doet maar je komt er wel overheen. Er zal een tijd komen dat jullie allemaal gaan denken als die KARIMUTRECHT, hahaha ik heb al zn reacties gelezen…..die man is super anti maroc. MAAR ben het met hem eens.

  30. ZEBII
    13 november 2006 om 08:50 uur.

    ja zeer zeker, jij bent er een jonge, ha ha, jij kent Rotterdam ook uit je hoofd, heb je daar toevallig ook gewoont?

    Ten eerste verwijfd uitzien betekent nog niet dat je klanten hebt? a khhheba

    En wat is verwijfd uitzien? dure kleding aan hebben of naar de zonnebank en wenkbrauwen epileren? ik denk het tweede of niet. en jij herkent ze he, ha haha of iemand uit tanger of tetouan komt, maar als ik eerlijk moet zijn veel van die verwijfde stijl jongens komen uit Amsterdam, maar of t allemaal Tetouanis zijn of tanger mensen zijn weet ik niet?

    over Karim utrecht gesproken, Ik heb niet veel reacties gelezen van hem, maar als die antimaroc is kan die op mijn ZEBII gaan zitten,

  31. ali
    05 december 2006 om 12:32 uur.

    Hakim,

    He jongens dit is toch niet normaal. De trainer van marokko zoekt die marokkanen van hier (Nederland,belgie,duitsland etc etc.) niet eens. Afellay werd pas gevraagd na dat elke nieuws zender het over hem had gehad. Marokko is echt een shit land. Sorry ik wil echt dat afellay voor marokko kiest. Maar dat land is zwaar onstabiel op voetbal gebied. bij boulahrouz dacht ik kan gebeuren. maar ze blijven de zelfde fouten maken. Scout systeem van lik me reet. taz jaw domme land hebben wij zeg. we kunnen wkampioen worden, die jongens kunnen beter niet voetballen dan voor marokko. Kankerlijers gunnen ons niet eens een goed voetbalteam. Waarschijnlijk teveel goeie iriffien.

  32. Neefje ( Maaroufi )
    16 december 2006 om 11:27 uur.

    ewaaaa hij heeft niet meer voor België gekozen hij mag weer opnieuw kiezen!!
    Ik ben z’n neefje !! En hij speelt lkr bij Inter Hhahaahahahahha
    Ik heb nog nooit een Marokkaan gezien die bij zo ’n Hoge club speelt
    en het is zelfs mijn oom!!!

  33. Maghreb Magazine » Ook Fathi maakt selectie bekend
    27 augustus 2007 om 01:11 uur.

    […] De lijst bevat 1 opvallende naam: Ibrahim Maaroufi. De 17-jarige middenvelder van Inter had eerder laten weten te willen uitkomen voor België. […]

  34. Maghreb Magazine » Maaroufi verkiest Marokko boven België