MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Allochtoon niet geliefd als buurman

07 november 2006 | in Maatschappij | 21 Reacties

allochtone wijkAutochtone Nederlanders voelen zich het meest thuis in een buurt met overwegend andere autochtonen. En ook allochtonen wonen liever niet in wijken waar meer dan de helft allochtoon is. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd. Buurten met meer dan vijftig procent allochtonen van niet-westerse herkomst zijn impopulair, zowel onder autochtonen als onder allochtonen.

Impopulair of niet, het aantal overwegend allochtone wijken is tussen 1999 en 2004 bijna verdubbeld. Ook het aantal als ‘gemengd’ te boek staande wijken – tussen de 5 en 50 procent allochtoon – groeit sterk. Zulke wijken vormen inmiddels bijna eenderde (29 procent) van alle buurten in Nederland.

Er zijn 21 reacties

  1. Paul
    07 november 2006 om 11:24 uur.

    Ik als (Autochtone) voel ik me ook het beste in een allochtonen wijk, niks mis mee,wat moet je met al die kaaskopen om je heen , saai !!!!

  2. mostafa
    07 november 2006 om 11:51 uur.

    De allochtoon is populair de laatste tijd.
    Las vanochtend over Allochtoon en vervoer,, Allochtoon en hooikoorts, en nu dit…..Volgende onderzoek: Hoe vaak poept een allochtoon?

  3. Hamid
    07 november 2006 om 12:08 uur.

    Wij zijn so belangrijk voor dit land alles draait om ons

  4. SAMADIE
    07 november 2006 om 01:22 uur.

    hamid, ik vraag me af hoe hier tijdens de zomer vakantie is ! wel erg stil denk.
    we zijn eigenlijk geen gast arbeiders, maar bezigheids therapie voor mislukte politici. en onderzoekers

  5. Henk -Rotterdam
    07 november 2006 om 01:35 uur.

    En aan dit soort gelul en een uitslag zonder praktische onderbouwing gaat veel subsidie geld verloren waar mee betere doelen zijn te dienen.
    Ik woon mijn hele leven al hier in Rotterdam te midden van alle nationaliteiten,mijn kinderen zijn hier geboren en opgegroeid en we hebben het nog steeds uitstekend naar en onze zin.
    Dus gewoon slap gelul en gelijk in de afvalbak flikkeren die rotzooi en de onderzoekers aan het werk zetten in een wijk met minimaal 65 % ingestroomde en nieuwe Nederlanders,kijken hoe ze over 3 jaar nog denken over steden en hun inwoners,maken we Wilders voorman van een veegploeg om de wijken schoon te houden van straat en zwerfvuil.
    Is hij eindelijk terecht gekomen in een baan die bij hem past.
    Samadie ,ja het is verdomd stil als het vakantie tijd is maar ze zijn altijd gelukkig weer op tijd terug.

  6. inayat
    07 november 2006 om 01:47 uur.

    Het Centraal Bureau voor Statistiek is één van de organisatie in Nederland die het verschil tussen allochtonen en autochtonen heeft gecreeërd en in stand houdt. Zij hebben bevolkingsgroepen ingedeeld in hokjes en de definitie bedacht voor niet-westerse allochtonen, onder het mom van ‘onderzoek’. Ik heb gehoort dat hun volgende onderzoek is: “met welke hand vegen autochtonen en allochtonen hun bil af na toilet bezoek”. De Onderzoekers van het CBS gaan daarbij observeren in diverse toiletten. Ben benieuwd naar de uitkomst van dit geweldig onderzoek.

  7. Youssef Ain Asserdoune
    07 november 2006 om 03:33 uur.

    “Autochtoon niet geliefd als buurman, ik voel ook lekker thuis in een wijk waar alleen allochtonen wonen…” allemaal onzin, wij zijn in NL, waarom wordt jet altijd onderscheid gemaakt tussen NEDERLANDERS, allochtoon autochtoon, dit woord zelf moet geschrapt worden.
    Hoe kunnen wij als ALLOCHTONE NEDERLANDERS het gevoel krijgen dat wij ook vollig Nederlanders zijn?!?!?! helpt dat nou de integratie plannen waar de nederlandse overheid ernaar streeft??!?!?

  8. mhamed
    07 november 2006 om 04:22 uur.

    ik als marokkaan wonend in een wijk waar alleen nederlanders wonen,
    eerlijk gezegd voel ik me soms leeg in deze wijk, leeg van binnen en de wijk leeft niet,ik had laatste een gesprek met een nederladse buurman over dit onderwerp, hij vertelde me dat het heerlijk is om naast een marokkaan te wonen, zo had ik koeskoes nooit geproevdt!!!!!!!!
    hou jullie rug recht en geloof niet alles wat gezegd wordt door lullo’s.

  9. Shemharosh
    07 november 2006 om 06:02 uur.

    nou….marokannen willen ook liever marokkannen als buren,velen moeten er niet aandenken om een chinees of een rus als buur te hebben

  10. jemas
    08 november 2006 om 02:17 uur.

    marokkanen die liever marokkanen als buren willen
    NOG nOOit Van gehoord
    niet zo maar dingen gaan roepen

  11. studente
    08 november 2006 om 10:02 uur.

    Dit slaat nergens op.. marokkaan of nederlander.. who cares.. zolang die persoon zich maar kan gedragen.

  12. abdel
    08 november 2006 om 12:14 uur.

    zonder de buitenlanders zouden de nederlanders in blauwe overalls lopen en klompen dragen
    zonder buitenlanders aten ze ieder dag het zelfde
    zonder buitenlanders hadden de nederlanderse vrouwen nooit gevoeld wat echte seks is .
    maw wij zijn het die leven hebben gebracht!

  13. studente
    08 november 2006 om 03:07 uur.

    Abdel.. get a life! Second of all.. het eerste snap ik wat je zei.. door de multiculturele samenleving is er meer variatie in de nederlandse keuken en ook qua kleding e.d. maar gelijk als een neanderthal heb jij het over SEX.
    Denken je hersenen ook ergens anders aan PERVERT?

  14. Ayman
    08 november 2006 om 04:43 uur.

    Sorry STUDENTE maar Abdel heeft 1.000.000% gelijk in zoverre dat bestaat.
    Ook over sex behalve incest en inteelt natuurlijk!

  15. abdel
    08 november 2006 om 04:59 uur.

    hallo studente

    wat is er mis met seks?
    moet ik zwijgen omdat men vind dat het een taboe is , en ondertussen wel stiekem zijn ?
    als ik zeg seks , betekent dat dat ik meteen pervers ben, ben ik dan wanhopig?

    studente niet persoonlijk bedoelt maar mensen die steeds met het vingertje wijzen en zeggen wat niet mag , zei zijn de eerste die de grootste fouten maken.

    ( mijn verhaal heeft niets te maken met het onderwerp op deze pagina maar een reactie op jouw reactie.)

    vriendelijke groet

  16. Ayman
    08 november 2006 om 05:07 uur.

    Er is vanaf nu een tegenhanger ,D.A.B(Door Andere Bril)van het CBS die ook het een en ander gaat onderzoeken en met resultaten komt zoals:

    ”Kinderverkrachtingen 99% van de gevallen Nederlander”
    of ”Nederlander,hoe ouder hoe crimineler”
    Wat blijkt! In de gevangenissen is 90% van de 50+gedetineerden allemaal ”Hollands” .
    Binnenkort volgen meer.

    Wat is erger? Vraag ik aan een Hollander die zijn buik vol heeft van die Marokkaanse crimineeltjes.
    Een Marokkaanse dief of een Hollandse pedofiel?
    Na heeeeeeeeeeeel lang nadenken vond ie het laatste erger.
    Als je begrijpt wat ik bedoel.

  17. abdel
    08 november 2006 om 05:09 uur.

    selam ayman

    je hebt gelijk . maar je weet toch dat het leuker is om de vuile was van een ander op te hangen

  18. HaJar
    08 november 2006 om 07:58 uur.

    LEUKK VOOR ZE…
    MOETEN ZE MAAR NIET IN NEDERLAND GAAN WONEN!!
    GA EMIGREREN NAAR ANTARTICAA DAN HEBBEN JULLIE GEEN LAST
    EN WIJ GEEN LAST VAN JULLIE..!

    PS:Nederlanders kunnen beter teggen de kou…!! =)

    HaJar A

  19. mocro.S.A
    09 november 2006 om 11:30 uur.

    ik heb liever een moslim als buurman dan een nedrelander.omdat ik weet hoe nederlanders over mocros denken.wij zijn allemaal kut mocros voor hun.zelfs mijn kinderen en JOUW kinderen zijn kut mocrotjes voor hun

  20. studente
    09 november 2006 om 07:05 uur.

    Ayaman: pardon.. ook over de gore zin.. dan hadden de NL vrouwen nooit gevoeld wat echte seks is.. doe niet zo goor!

    Abdel: dus je wou mij ervan beschuldigen dat ik dus een grote ho ben.. ik heb genoeg eigenwaarde om geen gore viezerik aan mij te laten zitten.. jongens ieew.. hell no! Zei trouwens ook niets over de seks.. gelijk taboe ed maar de manier waarop je dit zegt.. echt goor.. mijn mening he

  21. black tiger
    09 november 2006 om 08:01 uur.

    De Oceaan bestaat uit water en dat zelfde water bestaat uit watermoleculen.
    En deze enorme hoeveelheid watermoleculen bewegen in een lijn rond de hele wereld. Zij [ de watermoleculen ] staan elk los van elkaar en toch zijn zij ook verbonden. Uiteindelijk vormen zij de Oceaan, een goed werkende natuursysteem. Dat zie je ook bij mieren en andere dieren.
    De oceaan heeft grenzen : de continenten.
    En de continenten hebben ook grenzen : de oceaan
    Dat zijn natuurlijke barriere’s. Verder zijn er ook menselijke grenzen.
    De grenzenpost.
    .

    Wat zou er kunnen gebeuren als alle allochtonen remigreren?
    Ik denk, aan de hand van alle bovenstaande logica, dat de nederlanders uiteindelijk elkaar in de haren zullen vliegen en de geremigreerde zal dat dan weer met zijn landgenoot doen, omdat zij elkaar treffen binnen de grenzen.
    Hieruit kunnen wij concluderen, dat bovenstaande burenruzie niet gerelateerd is aan het feit: chauvinisme, racisme of herkomst van de individu, maar aan ongeduldig, menselijk wangedrag.

    Ik vind dat de onwetende mens door een grenzenloze bril moet kijken.
    Dan zul je zien, dat wij allen gelijk zijn.
    Wij mensen lopen achter op onze natuurlijke omgeving.

    Verder wil ik jullie verwijzen naar een Hadith over : hoe om te gaan met je buren en de beloning daarvan.