MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Royal Air Maroc: niet bidden tijdens werktijd

07 november 2006 | in Geloof, Marokko | 27 Reacties

Royal Air MarocRoyal Air Maroc, de nationale luchtvaartmaatschappij van Marokko, verbiedt haar werknemers om te bidden op kantoor. Volgens de maatschappij is deze regeling ingevoerd nadat in het verleden werknemers te lange pauzes namen en te lang van kantoor waren. Tijdens de Ramadan was het piloten en stewardessen ook al verboden om te vasten.

Het personeel ziet de beperking als een inbreuk op hun religieuze vrijheid, zo meldt het Engelse BBC News. Moslimgroeperingen in Marokko verwijten de maatschappij een gebrek aan respect voor de Islam.

Er zijn 27 reacties

  1. am
    07 november 2006 om 09:43 uur.

    zeker druk van buiten als daar door gaat dan zullen alle bedrijfen volgen waar blijfen de moslims erg en tunesie zijn ze bezig hoefdoek te verbieden overaal deze maatschaapij gewoon boycoten dan heeft iederen tyd om te biden

  2. achaffay
    07 november 2006 om 10:06 uur.

    natuurlijk gaan ze het verbetden kijk wie is de algemeene directeur van royal air maroc. Benhema. dus een jood.
    wat verwachten wij als moslims van deze idioot
    staks gaat hij de moskeen afslopen.
    alahakbar allahakbar. leve islam.
    met of zonder hen

  3. choukri
    07 november 2006 om 12:34 uur.

    Het gaat echt te ver. Niet normaal meer..
    Dan moet je als werknemer in actie komen en het niet laten bij wat ze je opleggen. Als iedereen dat gaat doen dan voelen ze het in hun portemonnee, dan is het niet geen probleem meer

    Ik dacht dat alleen tunesie ne turkije erg waren. Marokko doet wel zijn best om bij die landen te horen TRIEST

  4. Yassin
    07 november 2006 om 12:52 uur.

    Het is wel begrijpelijk dat het voor de piloten verboden is om niet te vasten.
    Dit omdat zij een belangrijke verantwoordelijkheid dragen om de mensen op een veilige manier op hun bestemming te brenge. En hiervoor mogen ze niet verzwakt zijn.

  5. adil
    07 november 2006 om 01:04 uur.

    a30dobilah imin ichitan irajim!
    benhima moet weg! het is toch niet te gloven wat daar aan de gaan is !
    al jaren vlieg ik niet meer met (ramP).laat iedereen die rot maatschaapij negeren,laat ze vooral zo doorgaan! ze komen er vanzelf achter!
    atlas blue ook negeren deze maatschaapij is ook van hun.
    menssen uit agadir willen al lang niet meer met deze maatschaapijen vliegen ik hoop dat menssen uit andere delen van marokko dat ook doen!

  6. SAMADIE
    07 november 2006 om 01:25 uur.

    meschien maar naar saudi arabie, ik zit er steeds vaker aan te denken, om na mijn studie daarr tegaan werken, de taal spreek ik al dus, effe nog bij schel soliciteren.

  7. Ouarda
    07 november 2006 om 01:32 uur.

    het wordt elke dag erger, steeds wanneer ik denk dat het wel goed komt en dat de Islam de allesheerser blijft. kom ik van deze gekke berichten tegen. ik vind het hier in NL al voor me zelf erg dat ik sommige salats niet op tijd kan bieden laat staan mensen in een Islamitische landen. waar gaat dit leven heen, wordt iedereen opgeslokt door het verkeerde levensopvatting.

    het leven (dus ook modernisering) gaat samen met Islam, maar weet wel dat je de moderniteit moet sorteren, men kan het overdrijven en zich zelf zo verblinden dat ze verkeerde dingen gaan denken en toepassen.

  8. achafay
    07 november 2006 om 02:04 uur.

    ram negeren boycoten.
    gebruik auto of liever via mililia.

  9. Youssef Ain Asserdoune
    07 november 2006 om 03:29 uur.

    Als dat in een islamtitische Marokko gebeurt en niemand die daarover klaagt, wat zou je dan verwachten van Europese landen???! la hawla wala kouata illa billah, ze gaan echt te ver die mensen van die RAM?!?!?

  10. mhamed
    07 november 2006 om 04:03 uur.

    !!!!!!!!?

  11. Shemharosh
    07 november 2006 om 04:15 uur.

    hahhaha….bieden op kantoor is toch niet normaal! of wel?mensen moeten niet denken dat als ze knielen en bukken beter zijn dan de rest.Ik bid ook weleens maar ga dat niet aan een grote klok hangen…velen van jullie vinden dit grote nieuws maar het is het niet,het is altijd zo geweest,zolang een baas betaalt moet je werken en niet bidden!..Is het werk geen gebed trouwens!?…al3amloe 3ibada toch!

  12. skery
    07 november 2006 om 05:40 uur.

    ik ga nooit meer vliegen met ram en nooit meer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  13. SAMADIE
    07 november 2006 om 06:26 uur.

    mhamed je bidt wels.
    je moet 5 keer per dag bidden.

  14. nam
    07 november 2006 om 08:37 uur.

    Bieden doe je in je tijd en geloof is een persoonlijke keuze Je wordt betaald om te werken. Ik zal het toejuichen als dat soort maatregeln ook in Nederland worden ingevoerd. Meneer Ashfay gaat RAM boycoten wat zullen daar zijn kapot in CASA. wat een armoede

  15. karim
    07 november 2006 om 09:54 uur.

    Wollah, mijn familie en ik gaan voortaan gewoon met KLM of andere luchtvaartmaatschappij op reis.Laat RAM maar lekker die joden vervoeren,

    stelletje hypocrieten.

    een oproep aan al mijn broeders en zusters, boycot A.U.B deze luchtvaartmaatschappij.

  16. trab
    07 november 2006 om 11:45 uur.

    Die shempot is me 1ntje zeG!!!! Je kunt deze nederlandse of marokkaanse of overige jood vergelijken met de joden in de tijd van onze Heilige Profeet Mohamed. Deze persoon doet niets anders dan moslims en Islam zwartmaken op forums waar dan ook. Doet me echt denken aan de hadiths. Ik kan het mis hebben, maar het lijkt er verdacht veel op. Voor de rest niks van hem aantrekken. Ik heb totaal niets tegen Joden, maar wel TEGEN hun doel om Islam zwart te maken en in een zwart daglicht te zetten. Respectloos helaas. Wa Salaam Alaikum

  17. 100%amazigh
    08 november 2006 om 01:54 uur.

    boycotten die handel is tog een klote luchtvaartmaatschappij. diend jemeh aan die baas

  18. tommy
    08 november 2006 om 02:11 uur.

    je bid sochtend na het opstaan, een keer voordat je naar je werk gaat, na je werk, voor het avond eten en 1 keer bidden voor het slapen gaan.

    probleem opgelost. klaar!

  19. TITWANI
    08 november 2006 om 03:19 uur.

    israel heeft nu totaal macht in marokko
    safi marokoo is israelland gewworden zionistisch land wal 3iaddu billah

    algemeen vastverbod verbod op hoofddoekjes sloop van moskeeen korans verbranding moslims tweederangs en uitroeien in mom van modernisering.

    geloof me maar die maatregelen komen aan ik zag het al aankomen nadat die zamel koning is geworden is et helemaal drama in marokko.

    broeders boycot niet ram maar de hele marokko.die israel billelikkers nemen maatregelen die zelfs nl en belgie en frankrijk en vs en zelfs israel niet gat nemen.

    ik denk sereuis om marokaans paspoort te verbranden

  20. abdel
    08 november 2006 om 04:21 uur.

    titwani selam

    denk om je gezondheid ! een verrader slaapt nooit !
    je kunt de waarheid ook op een andere manier brengen.

  21. Siemo
    08 november 2006 om 08:21 uur.

    Moet Ibrahim Afellay nou wel of niet voor het Marokkaans elftal uitkomen?

  22. Mo
    10 november 2006 om 01:33 uur.

    schandalige gewoon!!!

    Boycot die troep! ga met jet4you! of pack vliegtuig van amsterdam naar malaga dan kom je veel goedkooper uit!!

  23. TITWANI
    12 november 2006 om 12:30 uur.

    welke andere manier abdel?

  24. jawad
    17 november 2006 om 03:43 uur.

    Veel onzin reacties en veel racisme ook. Benhima de jood, bla, bla, So WHAT!
    Trouwens Benhima is geen Jood.. Vader Marokkaans en moeder Francaise.

    Terug naar het verhaal. Er staat nergens in de Islam dat bidden voor het werk gaat. Men kan de pauze of buiten werk tijd bidden. Tijd zat. Waarom per se tijdens werktijden Als ze in cafe of … denken ze niet aan bidden. Wat zijn wij een schijnheilig volk.. Je wordt betaald om te werken.
    .

  25. Abdel
    17 november 2006 om 03:57 uur.

    wat een onzin, het begint net op turkije te lijken met al deze verboden

  26. abdel
    17 november 2006 om 05:04 uur.

    selam titwani

    ik bedoel de daarmee :
    dat je niet iedereen kunt vertrouwen , en dus voorzichtig zijn met bepaalde uitspraken.
    met dat terzijde ik was het wel met je eens.

  27. souhaila
    21 november 2006 om 07:52 uur.

    beste jawad
    Er staat helemaal wel in de Islam dat bidden voor het werk gaat het bidden moet boven aan je prioriteiten lijst staan en gaat dus voor alles……… en het kan best tijdens de pauze als ze nou de pauze geven als het tijd is voor het gebed