MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Afellay gewaarschuwd voor geld Marokko

09 november 2006 | in Sport | 35 Reacties

afellayVoetbal International komt in haar papieren uitgave met een artikel over een tip die bij PSV is binnengekomen omtrent Afellay en Aissati. Het blad is getipt dat er vanuit Marokko grof geld zou zijn geboden om Ibrahim Afellay en Ismaël Aissati te laten kiezen voor het nationale team van Marokko. De zaakwaarnemer van de Marokkaanse talenten is door PSV gewaarschuwd en gaf aan ook indirect te zijn benaderd, schrijft voetbalplus.nl.

“Maar ik kan je verzekeren dat dit soort zaken echt geen rol spelen in hun uiteindelijke keuze. Het wordt een weloverwogen besluit”, aldus de zaakwaarnemer van Afellay in Voetbal International. Op dit moment is Afellay opgenomen in de voorlopige selectie van zowel Nederland als Marokko voor de komende interlands. Afellay zal waarschijnlijk pas zijn keuze bekend maken als hij daadwerkelijk is opgenomen in één van de definitieve selecties.

Voorzichzelf is de PSV-middenvelder er wel uit voor welk land hij gaat kiezen. “Je kunt zeggen dat hij er nu voor 99 procent uit is. De indruk die is gewekt, dat hij de keuze het liefst zo lang mogelijk voor zich uitschuift, is onjuist. Het zou vervelend zijn als Marco van Basten hem nu wel zou willen selecteren, maar het niet doet, omdat hij denkt dat Ibrahim er nog niet aan toe is om een keuze te maken”, aldus zijn zaakwaarnemer in De Telegraaf.

Er zijn 35 reacties

  1. mino
    09 november 2006 om 09:18 uur.

    Neem gewoon dat geld. Nederland laat je 1 keer meespelen zoals die ene keer met boussata en dan zie je je eigen nooit meer in een oranje shirt.

  2. Sint
    09 november 2006 om 09:52 uur.

    Waarom geef je Boussata als voorbeeld, die man heeft buiten Oranje altijd onder de maat gepresteerd……en opeens was hij verdwenen uit de velden………….Als voorbeeld zou je ook kunnen nemen Boulahrouz die nu bij een grote club terecht is gekomen.
    Oranje is echt je beste keus en je maakt zeker grote kansen met je kwaliteiten en je karakter….heel veel succes want de keus zal niet makeklijk zijn….

  3. abdelilah
    09 november 2006 om 10:56 uur.

    nee hij moet gewoon keizen voor marokko doet hij dat niet dan hoeft hij ook niet naar marokko te komen en dan mag hij die marokkaanse paspoort verscheuren en weggooien en dan hoop ik dat hij daar stikst tussen die joden en nooit meer opgesteld word door van basten

  4. choukri
    09 november 2006 om 11:23 uur.

    Abdelilah

    Als jij die kans krijgt ( en die krijg je nooit) zou je hetzelfde doen als hem. Die jongen moet doen wat ie wil. Die jongen wil spelen en als dat hier in Nederland kan waarom niet.

  5. abdelilah
    09 november 2006 om 12:25 uur.

    als ik de kans kreeg zou ik heb gedaan wat boussouffa ook heeft gedaan nederland had hem gevraagd maar boussouffa is niet dom hij speelt gewoon voor marokko hopelijk doen affelay en aissati hetzelfdeals hem respect voor boussouffa

  6. leidenaar
    09 november 2006 om 12:45 uur.

    inderdaad
    ga voor marokko spelen o loopt het daar voorgeen reet
    maar wees trots dat ej voor ej vaderland mag spelen sommige zouden daar een moord voor doen.
    en wat is nou lekkerder dan als ej op vakantie bent in marokko en al die mensne die respect voor jouwe hebben
    .

    en o ja en als ie voor marokko speelt speelt ie met zijn hart en niet voor die tering nederlanders.
    wat denk ej nou echt dat het nederlandse volk op een marokkaan w8 die in hun elftal komt spelen

    heb natuurlkijk wel respecht voor affelay &aissati

  7. samadie
    09 november 2006 om 02:26 uur.

    boulahrouz heeft zijn transfer na chelsy niet aan het NL elftal te danken, er zijn genoeg afrikaanse voetballes die bij grote clubs spelen, hij speelt al in de EU does die culbs zullen hem wel zien, ze halen iemand helaam uit de gehtto does hem zullen ze ook zien, en meschien is alang aan chelssy verkocht

  8. abdelilah
    09 november 2006 om 03:25 uur.

    HEE SAMEDIE CHELSY SCHRIJF JE ZO CHELSEA DOES DUS BESTAAT WEL GA EERST NEDERLANDS LEREN SCHRIJVEN VOOR JE KOMT PRATEN

  9. Youssef Ain Asserdoune
    09 november 2006 om 03:52 uur.

    En het einde keuze is……. MAROKKO!!

  10. samadie
    09 november 2006 om 04:26 uur.

    hahahah wat ben jij grapig ga fatsoen leren en kom pas reageren op een forum, praat is een verbaal iets en wat wij hier doen is non-verbaal.
    nl heb ik al geleerd, en tegenstelling tot jou,

  11. Siemo
    09 november 2006 om 04:38 uur.

    grof geld betalen voor twee voetballertjes terwijl het grote deel van het Marokkaanse volk in armoe leeft…is dit het land waar je als voetballer voor wilt uitkomen ???

  12. samadie
    09 november 2006 om 05:33 uur.

    ze zijn hier in nl gewoon bang, dat ze voor marokko gaan kiezen, daaarom zijn ze bezig met een vuile media campange.
    ik denk eerder dat een land als nl dit zou doen.

  13. abdelilah
    09 november 2006 om 07:07 uur.

    hee samedei ben je een jongen of meisje

  14. SAMADIE
    09 november 2006 om 08:09 uur.

    zo tezien is overschrijven voor jou een probleem
    samadie was ooit een voetballer die bij het marokkaanse elftal heeft gespeeld, ik heet abdessamad.

  15. marokkino
    09 november 2006 om 09:10 uur.

    Shit man moet je kijken zoveel geld en nog niet voor je land voetballen tazzz

    ik had t allang gedaan…

  16. abdelilah
    09 november 2006 om 09:17 uur.

    oohw ok maar ik vind jou reacties onzin

  17. abdelilah
    09 november 2006 om 09:51 uur.

    morgen hoor je voor wie affelay kiest

  18. trab
    09 november 2006 om 09:54 uur.

    Die kerel die gebrekkig Nederlands schrijft heeft wel degelijk gelijk!!!! De reden dat Oranje een push geeft om gekocht te worden door een topclub gaat niet op!!! Kijk idd naar Drogba, en anders wel Eto´o. Ach ja, maar vaak willen Nederlanders Marokkanen dom houden, zodoende hun eigen belangen te behartigen. Gelukkig dat er ook Marokkanen zijn die daar niet in trappen en vooral hard werken en kiezen voor hun eigen geluk. Ik hoop dat Afellay dat ook inziet en kiest voor z´n hart (gevoel) dus EN verstand. Kom op Ibrahim, er zijn die je willen beperken, maar jij moet jezelf verrijken!!!!

  19. TITWANI
    09 november 2006 om 10:01 uur.

    afellay speelt een kwatier in NL als ie oranje kiest want opzn positie van bastens vriendjes als sneijder(ajax) en vd vaart(ex ajax).daardoor gaat ie niet aaleen afelay naar schoonmaker van NL maar ook v bommel.

    boulha is ANDERE geval:hij is niet door maroko gevraagd dus heeftie weinig keus en er puur tekort op die posite van bsten kan niet om boulha heen zelfs chelsea met super slectie kan niet om hem heen.

    ADVIES:
    MAROKKO

  20. SAMADIE
    09 november 2006 om 10:28 uur.

    trab
    bedankt maar het is gewoon, zo
    maar ik spreek geen gebrikige nl, soms ben ik tedruk als ik aan het schrijven ben vandaar.
    maar het is gewoon zo, dat argument van je moet voor nl kiezen wil je bij een grote club gaan spelen, ibrahim speelt albij een grote club, en als je talent hebt dan kom je met nodige geluk er wel,

  21. SAMADIE
    09 november 2006 om 10:46 uur.

    abdelah

    wat vind jij aan mijn reactie onzin, het is gewoon de waarheid.

  22. abdelilah
    10 november 2006 om 11:13 uur.

    jammer maar hij kiest voor oranje jongens heb hier en daar contacten en volgens bronnen heeft hij voor nederland gekozen weer een talent weg

  23. zigzag
    10 november 2006 om 11:29 uur.

    laten we hopen van
    ik heb liever dat ie voor marokko kiest
    inshallah

  24. kano
    10 november 2006 om 01:26 uur.

    als hij voor de nederlandse elftal gaat spelen dan is het alleen goed voor de marokkanen hier in nerderland samen met boulaoruz zouden ze een goede voorbeeld geven dus het een positieve punt voor de marokkaanen.

  25. Maghrebie
    10 november 2006 om 02:13 uur.

    helemaal met je eens Kano.
    Op Boulahrouz zijn we ook allemaal trots en kijken we ook naar iedere bal die hij aanraakt.

  26. farid
    10 november 2006 om 05:33 uur.

    affalay of assatie zullen de nieuwe zidan kunnen worden
    het zal niet veel schelen het is alleen de tijd
    maar ja voor wie ze gaan kiezen lijkt me echt moeilijk
    een land waar je geboren bent ,en zeker ook leeft,nederland
    of een land dat jouw altijd accepteerd morocco
    maar als er niet zo veel gezeik was in nederland over buiten landers en morokanen zeker,,,dan had ik gehoopt dat hun voor nl spelen en zeker een van die twee dat zou dan prachtig zijn ,wand ik leef toch hier,morocco ga ik een keer in een jaar naar toe,en dat is nog veel,

  27. farid
    10 november 2006 om 05:53 uur.

    kano wat jij zegt hoop ik ook ,,maar het moet dan wel goed gaan en dan bedoel ik niet als ze ff niet presteren dan uitgefloten worden,wand dat kan het volgens mij weer averrechts werken,,sta je weer bij het begin
    maar ik denk dat het wel mee zal vallen ,het ergste hebben we volgens mij gehad in nederland,maar kano het is wel goed wat je zegt

  28. boussabon
    10 november 2006 om 10:21 uur.

    hier geboren dus gewoon voor nl uitkomen klaar, iemand die hier geboren is. is niet meer dan een papieren marokkaan
    iemand die NL pas heeft en niet hier geboren is =papierennederlander

  29. el mokhtar elberkani
    10 november 2006 om 11:48 uur.

    alles wat jullie zeggen goed maar
    ik wil affelay en aissati voor marokko inchalah iareb

    10 affelay 8 aissati ouachoukren al marokkanen

  30. souhaila
    18 november 2006 om 01:52 uur.

    affelay moet gewoon kiezen voor nederland
    donder op joh met marokko ze zijn zo fucking slecht
    hij vergooit ze talent maar..als hij voor marokko kiest

    al kiest hij voor marokko het zal hem hetzelfde vergaan als bousaboenne hij zal niet meer mogen spelen en dan zit hij daar het bankje warm te houden

    kies voor nederland dan staat je mischien wel dezelfde toekomst als boulahrouz te wachten
    en ik zeg je ik ben echt trots op hem hij heeft het gemaakt vriend

    dus kies a.u.b. voor nederland

  31. CazaMaroc100%
    18 november 2006 om 10:29 uur.

    Aah fuck al die neppe mocro’s die zeggen dat Afallai voor Nederland moet kiezen.
    Kijk wat dit kk land met jullie heeft gedaan man, schande voor alle Marokkanen.
    Jullie moeten je schamen wat doen jullie eigenlijk nog op deze Forum.
    Dit is een site voor echte mocro’s.
    Afallay gaat Insahalah voor de Atlas Lions kiezen, dan gaan jullie zien wat voor een team Marokko gaat krijgen.
    De spelers zijn er dan de inhoud komt ook wel.
    Ik zou me schamen voor die kk Nederlanders te spelen, het is duidelijk die lui mogen ons niet.
    Ze haten de Islam, wat ga je dan nog in hun shirtje spelen en naar hun volkslied luisteren.
    Fuck hun.
    Leve de Atlas Lions met de wil van Allah komen ze er wel met of zonder Afallay

  32. Meneer Lindhout
    21 november 2006 om 12:01 uur.

    gast, jij bent de vuile schande dat je nog doet alsof marokko wat voorstelt.
    Ze hebben redelijk goede voetballers maar als je arabieren aan de macht hebt komt het nooit meer goed, dat zijn nog grotere oplichters dan de overleden snor van joszef stalin.
    De wil van Allah bestaat niet in het voetbal, het voetbal heeft haar eigen god en die luistert naar de naam Johan Cruijff.
    Jij bent kortom nog belachelijker dan de kale kop van jan van halst en om het nog erger te maken ben jij nog erger dan de bakkebaarden van barbara barend

  33. karim
    21 november 2006 om 02:47 uur.

    Waarschijnlijk , Paniek in de Nederlandse kamp.

  34. souhaila
    21 november 2006 om 07:15 uur.

    jongen wat nep mocro’s zoals Meneer Lindhout zegt marokko steld niks meer voor…….dus waarom zijn kans verspillen om voor een land te spelen dat gewoon altijd mee doet aan het wk en ek en via dat land hoger op kan komen….. grijp die kans dan met beiden handen

    en jongen dit is voetbal dit heeft niks te maken met politiek en geloof of wat dan ook

    ik kan maar 1 reden voor hem bedenken om voor marokko te kiezen en dat is om marokko te helpen zo dat ze wat beter worden en over 4 jaar mischien wel mee kunnen doen aan het WK en dat ze AK gaan winnen over 2 jaar inshaallah

  35. soufian