MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Afellay niet in Nederlandse selectie

10 november 2006 | in Sport | 30 Reacties

afellayIbrahim Afellay hoeft voorlopig nog niet te kiezen tussen het Nederlands elftal en Marokko. Bondscoach Marco van Basten heeft de naam van de PSV’er niet op de definitieve selectielijst voor het oefenduel met Engeland gezet.

Oranje speelt volgende week woensdag tegen de Engelsen. Evander Sno van Celtic en David Mendes da Silva van AZ maken wel hun debuut in de definitieve groep, die bondscoach Marco van Basten vrijdag bekendmaakte.

In tegenstelling tot wat de KNVB en de FIFA beweren, had Ibrahim Afellay aanstaande woensdag gewoon voor het Nederlands elftal in het oefenduel tegen Engeland kunnen spelen. “Hij had dan niet aan Oranje vastgezeten. Dat hebben we bij de wereldvoetbalbond nagevraagd”, benadrukte een woordvoerder van de KNVB volgens De Telegraaf.

De KNVB dacht aanvankelijk dat de keuze van Afellay – mede omdat hij voor Nederland al op een FIFA-eindronde actief was geweest – volgens de FIFA-reglementen onomkeerbaar zou zijn. De nationale bond legde de kwestie nog eenmaal voor aan de juristen van de wereldvoetbalbond, waarna bleek dat Afellay na het spelen van een oefeninterland wel degelijk nog voor Marokko kan kiezen schrijft de krant hierover.

Er zijn 30 reacties

  1. abdelilah
    10 november 2006 om 01:36 uur.

    nou en weet je waarom niet hij heeft gekozen voor marokko volgens rtm 1 de marokkaanse net meld dat

  2. nordin
    10 november 2006 om 02:04 uur.

    hee ik denk dat affelay voor nederland kiest en aissati gaat wel naar marokko denk ik.

  3. abdelilah
    10 november 2006 om 02:05 uur.

    neeh joh nordin ik denk wat affelay gaat kiezen dat aissatti hetzelfde gaat doen

  4. samadie
    10 november 2006 om 03:08 uur.

    meschien een reden voor afellay om nu voor marokkko te kiezen

  5. ibtisam
    10 november 2006 om 05:28 uur.

    k weet er niks over…maar k denk hetzelfde abdelilah ..k denk dat ze allebij hetzelfde gaan kiezen

  6. am
    10 november 2006 om 05:30 uur.

    affelay als je echte marokkan was had je allang voor je land gekozen zonder lang over naar te denken, kom man laten zien dat je een marokkan bent en je wilt jou land omhoog helpen want deze kaaskoppen die willen you allenmaar gebruiken en aan de kant liggen en dan kun je het vergeten

  7. kelaa des m'gouna
    10 november 2006 om 06:16 uur.

    ik denk het niet ik denk dat affelay voor nederland gaat en aissati voor le maroc

  8. el mokhtar elberkani
    10 november 2006 om 11:26 uur.

    affelay en aissati zeker

    affelay en aissati zeker voor marokko gekozen
    ik weet zeker

    voor marokko

  9. abdelilah
    10 november 2006 om 11:42 uur.

    Evander Sno en David Mendes da Silva beleven maandag hun eerste Oranje-ervaring als ze rond het middaguur Hotel Huis ter Duin binnenstappen. Ibrahim Afellay ziet voorlopig even af van een entree in Noordwijk. De revelatie van PSV wil eerst een gesprek met de bondscoaches voordat hij zijn keuze maakt voor Nederland of Marokko.
    beide bondcoaches dus dus niet alleen van van basten zoals op sommige sites worden gespuculeerd
    PS; hoop dat hij voor marokko kiest

  10. swa
    11 november 2006 om 12:44 uur.

    niet voor Marokko uitkomen zolang die idiote trainer daar nog is

  11. mardiman
    11 november 2006 om 04:03 uur.

    ik hoop dat hij kiest voor zijn vaderland want wie kiest voor nederland zal nooit gewaardeerd worden kijk maar naar seedorf

  12. arradi
    11 november 2006 om 11:11 uur.

    Die jongen heeft het mooilijk genoeg op dit moment, want kiezen tussen Marokko en Nederland is niet eenvoudig.
    Kiezen voor Oranje zou ik hem aanraden, want voor je het weet speel je in een van beste clubs van Europa.
    En indien je toch voor de leeuwen van de atlas kiest moet je zich een inburgeringscursus Frans gaan volgen.

  13. shemharosh
    12 november 2006 om 10:41 uur.

    In vergelijking met clubvoetbal stelt het voetballen voor een nationale team weinig voor,veel voetbalers die uit derde wereldland komen vooral zien het spelen voor hun nationale team als gezeur en gevaarlijk en de clubs waarvoor ze spelen doen alles wat ze kunnen om ze daar in te ontmoedigen.Zo is het geval met Affelay,hij is een van de beste talenten van PSV en heel jong en PSV heeft heel veel in hem geinvesteert en hem de kans gegeven en opgeleid wat heeft Marokko voor hem gedaan???niks,de toeval wil alleen dat hij van marokaans afkomst is en Marokko die bang is om zijn greep te verliezen over migraten van marokaanse afkomst willen kost wat het kost om vooral die spelers te laten spelen in nationale elftal alsof niemand in Marokko voetbal speelt,daarom heeft Marokko heel veel geld geboden aan Affelay en Aissati om voor Marokko te spelen…..Maar gezien het feit dat Affelay eigendom is van PSV denk ik dat hij niet voor Marokko gaat spelen ook al wordt hij niet geselecteert voor het Nederlandse elftal want uiteindelijk is clubvoetbal belangrijker….Affely of Aisatti gaat toch niet uit tegen Gabon spelen en daarna naar Zimbabwi met alle reizen en risico’s vandien,afrikaans voetbal is niet echt geschikt voor zulke kleine dunne jongens,en daarvoor werdstrijden van de champions league missen!!!….of wel!!….plus het feit dat veel spelers uit nederland slecht vallen bij de marokkaanse elftal omdat ze nauwlijks de talen spreken arabisch en vooral frans…..ik vind dit eigenlijk geen discussie

  14. abdelilah
    12 november 2006 om 11:17 uur.

    eeeh arradi je lult maar wat drogba en etoo spelen tog ook voor hun vaderland en spelen in grote clubs dus lul niet hij moet gewoon voor marokko kiezen en hij hoeft helemaal geen frans te kennen boussouffa speel daar ook en die praat gewoon arabish met zijn medespelers en tegn de pers

  15. TITWANI
    12 november 2006 om 12:11 uur.

    AARadi psv is tog al een van de deste clubs van europa?

    wat is dat nou voor bullshit adt als je voor NL komt dat je bij topclub komt

  16. abdeslam
    12 november 2006 om 10:19 uur.

    ik vind dat afelay voor nederland moet kiezen wat hij als voetbaler is geworden heeft hij alemaal aan nedeland te danken dus de keus is heel makelijk….

  17. arradi
    13 november 2006 om 03:49 uur.

    Beste Abdelillah &Titwani

    Jullie vergeleken vergeleken peren met appels.

    Zijn jullie soms vergeten de afgrond van Nouradien Bougharie en Ali Alkhatabie
    bij de Marokkaanse elftal.
    En trouwens Boussabon wordt altijd als invaller geselecteerd en dan speelt hij met geluk 15 minuten mee. Dus waar hebben jij het over ?

    En wat betreft PSV ?
    Ik zeg niet dat PSV een slechte club maar er zijn betere clubs in Europa waar hij tenminste geen salaris je krijgt maar een vette salaris.

    En ben je vergeten hoe Ivoorkust speelt dat is tenminste voetbal, en Marokko van nu is niet de Mrokkaanse elftal van toen in Tunisie onder Zaki.

  18. souhaila
    13 november 2006 om 04:43 uur.

    ik persoonlijk vind dat als hij gekozen wordt door van basten dat hij gewoon voor nederland moet kiezen want zo heeft hij de kans om gezien te worden door die goede teams van europa… kijk maar naar boulahrouz die speelt nu voor chelsea hij heeft echt geluk gehad dat marokko hem nooit had gevraagd want anders zou hij nooit zo ver zijn gekomen

    en voor die gene die hem een landverader vinden als hij voor nederland kiest dat is gewoon bullshit want zo als iedereen weet is marokko heeeeeeeeel slecht geworden sinds het vertrek van zaki badou en met deze nieuwe trainer wordt het alleen maar slechter… wallah ik mag die trainer echt niet.. ga in je neuspeuteren ga …tfoe…

    dus ik begrijp het heeel goed als hij voor nederland kiest ik raad het hem ook aan.

  19. mo
    13 november 2006 om 04:45 uur.

    souhaila ik geef je helemaal gelijk….. ie wallah

  20. shemharosh
    13 november 2006 om 05:34 uur.

    Ik zit te denken wat van Zidane zou zijn geworden als hij voor Algerije zou hebben gekozen zou hij werledkampieon zijn geweest?…een ding weet ik zeker:geen europese kampieon in iedere geval…hahhahha

  21. abdelilah
    13 november 2006 om 09:20 uur.

    inderdaad souhaila heeft helemaal gelijk lat hem maar opkloteren we hebben hem niet nodig boussouffa is 1000 keer beter hadje 11111110 en chamakh dolt hem hij is gaar joh en jah hij moet wel voor nederland kiezen maar jah aan de andere kant denk je daat gaan weer twee talenten weg eerst maroufi nu affelay en dan aisaati wie blijven er over niemand helemaal niemand en voor marokko is de toekomst dus mooi verknld komt nooit meer goed met ons zekr niet met deze kk bondcoach en die klote marokkaanse bond

  22. TITWANI
    14 november 2006 om 05:27 uur.

    Aradi

    waarom is marokkaans elftal slecht?juist,als alle talenten zema moccros steedst voor nl of belgie kiezen wordt marokko nog slegter.dus afelay naar nl is marokko nog slechter.

    en ik zei bullshit als je vvor nl speelt betkent niet je komt aan topclub.je noemt zelf ivoorkust die heeft spelers in chelsea arsenal en weet ik veel nog meer.
    die hebbe hun land niet verraden.

    is afellay marokaan kiest ie voor marokko is ie kaas kiest ie voor oranje.
    safi gweld speelt geen rol

    we salam

  23. shemharosh
    14 november 2006 om 10:15 uur.

    marokkaanse elftal is slecht omdat marokko slecht is….anders zaten we hier niet in dit kut land

  24. arradi
    15 november 2006 om 12:58 uur.

    Beste titwani

    Ik begrijp jou reactie, maar wat ik bij jou zie is dat je de feiten omdraait, want iemand van Marokkaanse origine die voor Nederlandse elftal uitkomt wil niet zegen dat hij een landverrader is in geval van Affelay omdat hij naast zijn Marokkaanse paspoort ook de Nederlandse heeft , mag hij zelf beslissen voor wie hij wil uitkomen Marokko of Nederland.Indien hij voor het eerste kiest dan zal hij wel spijt krijgen, want de huidige trainer biedt geen enkele perspectief, kijk naar Nouradien Boukarie, die jongen deed zijn best voor het elftal en wat krijgt hij te horen WIJ HEBBEN JE NIET NODIG.

    En trouwens als bijna de hele Marokkaanse volk tegen deze trainer zijn, dan begrijp ik ook niet wat de Marokkaanse voetbalbond in hem ziet.

    Wil je dus suggereren als een landgenoot voor oranje uitkomt geen Marokkaan is. Nee hoor , dan ben je verkeerd ingelicht of je oordeelt te snel.

    Ik weet niet of je een bril draagt maar ik zou je ook wel advies geven om een bezoekje te brengen bij de opticien, dan kun je de blindheid voorkomen.

  25. souhaila
    18 november 2006 om 01:25 uur.

    arradi je hebt helemaal gelijk

    TITWANI wat kan jij een bullshit praten
    je geeft ivoorkust als voorbeeld maar ivoorkust heeft wel op het wk gespeeld en is niet zo slecht als marokko ik vind ivoorkust zelfs goed
    dus noem jij eens 1 land waar van de spelers in top clubs spelen en die al jarennnnn niet met het wk heeft meegedaan
    ik bespaar je de moeite geen 1

    affelay zal echt zijn talent vergooien als hij voor marokko kiest
    je zult zien dat als hij dat tog doet( dan is hij wel heeeel dom)
    dat ze hem niet eens zullen laten spelen.
    en dan zit hij daar vast en kan hij niet meer voor nederland spelen

    en je zegt als hij marokkaan is kiest hij voor marokko en is hij kaas kiest hij voor neserland

    het is juist is hij een slimme marokkaan die van oranje wilt prfiteren kiest hij voor nederland

    is hij een debiel kiest hij voor marokko

  26. Hamza
    18 november 2006 om 11:17 uur.

    Als je voor Nederland kiest, inleveren die Marokkaanse paspoort vuile verrader. Hoe durf je voor de eer van een land te spelen waarvan de helft ons niet moet. Hielenlikker

  27. Mo
    18 november 2006 om 11:23 uur.

    Je hebt gelijk Hamza. Alleen verraders vechten voor de eer van een ander land. Wacht maar Appelvlaai als jou broerje niet wordt aangenomen bij een sollicitatiegesprek of jou moeder wordt nagekeken om haar hoofddoek en jij , als heel de stadion jou uitmaakt voor schapen*** zoals bij Sinouh. Dan zul je je de dag herinneren dat je je volk hebt verraden.

    Dat was A. B is dat Marokko Appelvlaai niet nodig heeft, er komen zoveel jonge talenten aan dat in de toekomst geen plaats is voor een vlieggewicht als hij. Zout maar op Appelvlaai naar je Nederlandse vriendjes, je niet welkom bij ons !!!

  28. souhaila
    21 november 2006 om 07:07 uur.

    jah marokko heeft affelay niet nodig …hahahahah laat me niet lachen marokko is zo goed dat ze een goede spelers als affelay en aissati niet nodig hebben joh …. precies je slaat de spijker op zijn kop …jongen
    als dat zo was zou marokko nu niet zo slecht zijn marokko heeft hem helemaal wel nodig en dat is de enige reden die ik kan verzinnen waarom hij voor marokko zou moeten kiezen

    want voor het geld moet hij bij nederland zijn en voor de ontwikkeling van zijn carriere ook

  29. khalid
    25 november 2006 om 09:00 uur.

    souhaila en mo jullie zijn echt .wec zijn jullie marokkan of turk .affelay is marokkans en hij moet met marokko spellen okee

  30. Farid
    26 november 2006 om 01:35 uur.

    je hebt helemaal gelijk khalid ik vind wie marokaan is kiest gewoon voor zijn vader land … fuck nederland wat hebben ze voor ons goed gedaan.. niks? en trouwens marokko is helemaal niet zo slecht het komt alleen door al die wissels net als bij nederland ze heeben nog geen vaste speles om te selecteren.