MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Ahmed Larouz (PvdA) start eigen campagne

10 november 2006 | in Carriere, Politiek | 30 Reacties

Ahmed LarouzDe jonge Marokkaanse ondernemer Ahmed Larouz is gisteren met een eigen campagne gestart, om op 22 november gekozen te worden tot kamerlid voor de PvdA. Met twee campagnemiddelen, een nieuwsbrief en de lancering van zijn eigen website www.larouz.nl, roept hij kiezers op om op hem te stemmen.

“Wenst u mij uw stem niet te schenken dan hoop ik desondanks uiteraard dat u gebruik zult maken van uw stemrecht om zo mee te beslissen over de politieke koers van de komende 4 jaar” is zijn boodschap.

Larouz staat op nr 57 van de PvdA lijst. Een andere Marokkaanse Nederlandse bij de PvdA is Samira Abbos. Zij staat op nummer 26 van die kandidatenlijst.

Er zijn 30 reacties

  1. Youssef Ain Asserdoune
    10 november 2006 om 01:35 uur.

    Geboren en getogen in Marokko, spreekt de taal hel goed, heeft zijn HBO diploma gehaald, is bezig met zijn eigen bedrijf, een bekende ondernemener die zelfs in Marokko heel erg bekend is met zijn initiaven. Hij zal echt een heel goede vertegenwoordiger zijn van Marokkanen in de de tweede kamer, zulke mensen hebben we eigenlijk nodig, en niet idioten zoals Lazrak.
    Zijn jullie het mee eens dat mensen die in Marokko geboren of getogen zijn juist de goede voorbeeld geven over Marokkanen dan hun landgenoten die in NL zijn opgegroeid?!?! de meesten kunnen hun weg makkelijk in NL vinden,in tegenstelling tot de meeste in NL geboren Marokkanen. Maar goed het is niet ons onderwerp. Mouhim als ik zou kiezen ga ik PVDA kiezen dat sowieso, en nu dat ook Mohamed ernee doet zal ik toch op hem gaan stemmen. Veel succes. Erda!!

  2. bobo
    10 november 2006 om 02:48 uur.

    lazerak is ook in Marokko geboren

  3. alpha
    10 november 2006 om 09:08 uur.

    beste mensen

    ik vindt het erg knap wat deze jonge man doet en bereikt heeft.
    Ik ken hem nog van de tijd dat hij en zijn broertje stand up comedians waren.
    toen woonden ze nog in Leiden.
    ik ben erg trots op ze en op mijn steun kunnen ze rekenen.
    een goed voorbeeld voor Marokkaanse jongeren.

    alpha….

  4. Zizou
    10 november 2006 om 10:40 uur.

    Salam Alikom,

    Deze man is inderdaad heel erg goed bezig, ik vind het alleen jammer dat hij moiete heeft om zijn afspraken na te komen (heb het persoonlijk mee gemaakt). Als zakenman en ondernemer moet dat juist je sterke eigenschap zijn.
    Bovendien, als je naar zijn standpunten kijkt dan vind ik dat hij zich niet onderscheid van andere “allochtonen”. Wat zou voor mij een reden zijn om op hem te kiezen? Om een Marokkaan in het parlement te krijgen misschien? Bovendien vind ik niet dat hij een politicus profiel heeft in tegenstelling tot Ahmed Aboutaleb. Tuurlijk, heeft Ahmed ervaring gedaan op veel maatschappelijke zaken, maar ik zie hem zeker niet als politicus simpel weg omdat hij geen gedegen achtegrond heeft. Ik zie het al voor me, een Ahmed (HBO’r) die in debat gaat met JPB (Dr). Bovendien, ligt Ahmed op zijn CV. Hij beweert dat hij VWO (Baccalaureat) heeft gehaald in Marokko. Hoe kan het nou zijn dat je je VWO haalt en dan naar de MBO gaat. Met een Marokkaanse VWO diploma kan je minimaal naar de Hogeschool of de Univ. Ik heb zelf VWO gehaald in Maroc.

  5. alpha
    10 november 2006 om 12:19 uur.

    jeetje zizou

    typische Marokkaans om iemand meteen onderuit te halen.
    elke keer zie ik het weer wanneer er een marokkaan beter presteerd dan andere zij dit hem niet gunnen.
    waarom zijn marokkanen nou gwonn niet blij dat iemand het eens goed doet.

    groetjes alpha….

  6. abdel
    10 november 2006 om 12:51 uur.

    de pvda heeft stemmen nodig

    ook al kan zei dit behalen door hliema op haar ezel uit marokko te halen
    en aan ons te presenteren . en wat doet hliema , ja inderdaad met haar reet op die stoel blijven zitten en maandelijks 7000 euro vangen.

    ik geloof niet in marokaan in de politiek! als je werkelijk je wilt inzetten voor de maatschappij dan doe je dat van binnen uit !

  7. Hamid
    10 november 2006 om 12:53 uur.

    De jaloersheid onder elkaar is te gek voor woorden, lijkt wel of niemand elkaar wat gunt, we moete blij zijn voor elkaar als iemand iets bereikt, iemand die intiatief neemt om eigen campagne te starte om tot pvda lid gekoze tot word.

    gun het elkaaar !!!!!!!!
    Jullie kanse kome ook :p

    Lang LEVE de Mgarba!

  8. Said
    10 november 2006 om 12:54 uur.

    Stemmen wij op iemand omdat hij iets betekent voor de maatschappij of stemmen wij voor hem omdat hij een Marokkaan is?

    Meneer Larouz is meer bezig met zijn imago. Dat heeft bewezen met het oprichten van TANS. PvdA kan zichzelf vernietigen door kandidaten zoals Aboss en Larouz.

  9. bibi
    10 november 2006 om 01:35 uur.

    — verwijderd door Admin: als je iemand beschuldigd, onderbouw het dan ook. Het dom neerpennen van allerlei beschuldigingen is zo achterlijk —

  10. abdel
    10 november 2006 om 01:45 uur.

    Selam said

    Stemmen doe je op een partij, want 1 persoon die redt het ook niet in zijn eentje
    Maar het is wel vreemd dat nu voor de verkiezingen een bus Marokkanen wordt opengetrokken.
    Vergeet niet dat de PvdA nergens zal zijn zonder de stem van de allochtoon
    Het is jammer dat de vvd een rascist in haar midden heeft , anders had zei meer stemmen van de allochtoon gekregen , want jaren geleden was het normaal om als analfabeet te stemmen op de pvda , maar die tijd is voorbij.
    Daarbij toegevoegd is mijn mening dat je als persoon de klappen van de zweep moet kennen voordat je de politiek ingaat.
    Nu gaat men heel snel de politiek in, en heeft men plotseling idealen , alsof iedereen een soort gandhi wil zijn .
    Naar mijn mening wordt de politiek gebruikt als een springplank naar het bedrijfsleven en leuke vermelding op je cv.
    En daarbij toegevoegd , kom je als persoon in een systeem terecht waar je mee moet doen met de cultuur, en als je dat niet bevalt dan aftreden maar

  11. Maghrebie
    10 november 2006 om 01:45 uur.

    Larouz is weliswaar veel bezig met zijn eigen bedrijfje en zijn Tans, maar laten we niet ontkennen dat hij ook veel dingen voor elkaar heeft gekregen en op de agenda heeft weten te brengen. Denk maar aan de Ramadan festival. Zijn bedrijf verdient daar hoogstwaarschijnlijk direct en indirect ook veel geld aan, maar het resultaat mag er wel zijn. Gedurende de hele maand Ramadan waren er activiteiten te beleven. En wat over de kindersuikerfeest in de meervaart, waar het bomvol was met islamitische kinderen. Laten we elkaar dus ook dingen gunnen, en kun jij het beter, doe het dan ook ipv alleen van je luie stoel commentaar te leveren.
    De activiteiten waar hij zich mee bezig houdt, vragen lange werkdagen van hem wat ten koste gaat van zijn vrije tijd. Dit terwijl de gemiddelde Marokkaan al na een normale werkdag zich op zijn bankstel stort voor de buis.

  12. Zizou
    10 november 2006 om 01:57 uur.

    Salam,

    Ja, hij is maatschappelijk heel erg betrokken,en zoals de economen onder de lezers weten, vindt er gewoon een waarde wisseling plaats. Hij zet zich in, in ruil daarvoor sleept hij opdrachten binnen. Niks mis mee natuurlijk. Maaar, dat maakt hem geen beter politicus. Politicus ben je of ben je niet. je kan niet zeggen dat je pas op 35 ste ineens de poilitiek in gaar. Politiek is meer dan maatschappelijk betrokken zijn. Politiek is filosofie, visie, inhoud, charisma etc… Ahmed is typisch een persoon met een agenda punt, sorry daar ga ik echt niet op stemmen.

  13. Maghrebie
    10 november 2006 om 02:10 uur.

    Ik ga ook niet op hem stemmen en ik denk ook niet op de PVDA te zullen stemmen dit keer maar ik gun het hem wel. Zijn maatschappelijke betrokkenheid kan in de politiek een bijdrage zijn voor de Marokkanen. Al is het maar slaan van bruggen die wij op dit moment hard nodig hebben.

  14. Amir
    10 november 2006 om 03:40 uur.

    Hij heeft een VWO diploma in Marokko behaald, zegt hij!!?? Maar als je hem Marokkaans hoort praten dan heeft hij niet eens het niveau van de tweee klas basisschool. Dat is leugen nummer 1. Hij is lid van de PvdA en dus zegt hij op te komen voor de gewone man! Maar hem kennende, is hij meer op geld en luxe belust en daarnaast duld hij geen enkle kritiek. Als je kritiek op hem hebt, dan bedreigd hij jou door te dreigen je naam aan de Marokkaans overheid door te geven om jou dan aan te houden als je naar Marokko gaat! Hlaas is de PvdA een partij geworden van geldwolven.

  15. Siemo
    10 november 2006 om 04:40 uur.

    Larouz in de 2e kamer? Laat me niet niet lachen….net zoals die wannebee Najib Amhali broer van hem!!

  16. karim
    10 november 2006 om 08:16 uur.

    Ik vertrouw geen enkel marokkaan in de politiek
    de gesch heeft uitgewezen dat zij er primair zijn om eigen zakken te vullen.
    Wees gerust. ik ben een Marokkan en ik ken maar al te goed de marokkaanse mentaliteit nl. samen voor onze eigen
    Of wel ik ike en de rest kan stikken.
    Voor mij gen PvDA, geen VVD, geen groen links zeker geen wilders of een NL
    ik heb nog een beetje vertrouwen in de SP. (maar wel zonder lazrak types)
    Trap niet in de retoriek van Aboutaleb en Bos.

  17. nam
    10 november 2006 om 08:17 uur.

    Hi Amir , Siemo en alle die jaloerse typetjes
    Mijn stem krijgt hij
    Tenminste eentje die op zijn eigen kunnen vertrouwd en het gaat hem gelukkig voor de wind. Hij weet waar die vandaan komt en weet waar die nu is, zit niet te klagen als velen op deze site over alles en nog wat en vervolgens de subsidiekraam tot hun tweede geloof hebben verheven.
    Waren hier maar meer van ons met van zijn kaliber dan werd anders naar ons gekeken.
    Zit niet te zaniken en ga iets nuttig doen voor je zelf of voor de anderen

  18. choukri
    10 november 2006 om 10:51 uur.

    KANSLOOS

  19. laila
    11 november 2006 om 02:04 uur.

    Gelet op de omstandigheden waar in onze gemeenschap op dit moment verkeerd met wat betreft de negatieve uitingen in de media jegens Marokkanen in het bijzonder en moslims in het algemeen zou ik zegen, wat hebben de traditionele partijen voor ons bereikt. De rechtse parijen schieten als paddestoelen uit de grond en wij maar scharen achter de partij van de arbeid en groen links, omdat ze Marokkanen op een onverkiesbare plaatsen op verkieslijst.

    Wordt het niet tijd dat wij de allochtonen ons mobiliseren en een eigen partij oprichten die de belangen behartigt van de moslims in de tweede kamer>
    Ik heb het niet over een moslimpartij maar een algemene allochtonenpartij die wel de capaciteit moet hebben om de partij van Geert Wilders en de VVD van minister Verdonk te verkleineren want het is gek voor woorden hoe moeten we inzien dat de IND van minister Verdonk een Marokkaanse peuter-je van 13 maanden wil scheiden van haar moeder en het kind sommeerde om haar koffers te pakken en vrijwillig binnen vier weken naar Marokko te vertrekken, terwijl de IND weet dat de peuter-je staatloos is omdat zij niet wordt erkend door haar biologische vader en geen paspoort heeft omdat de Marokkaanse autoriteiten weigeren haar te er-kenen tot dat de vader haar registreert bij de consulaat.
    Wat heeft PVDA gedaan voor buitenlanders?
    Het beleid die minister Verdonk toepast op dit moment op Marokkanen en moslims zijn wetten die door de huidige pvda burgmeester Cohen van Amsterdam gemaakt zijn in de tijd dat hij staatssecretaris van justitie was onder toenmalige premier Kok .
    We moeten wel beseffen dat de lijsttrekker van de partij van de arbeid de heer Bos op dit moment alles aan doet om minister president te worden en hij weet heel goed dat onze stem doorslaggevend is, want alleen Turkse en Marokkaanse kiezers voor vier zetels tellen.
    Terwijl wij kaders hebben die de kwaliteit bezittenen ons kunnen vertegenwoordigen in het parlement. en de heer Larouz is een van de velen die deze kwaliteit heeft, want hoe kun je kwantiteit bestrijden door kwaliteit te leveren.
    Er moet eerst een eenheid gevormd worden tussen de moslim gemeenschap in Nederland en jammer genoeg die is op dit moment niet en indien wij zo blijven zullen we veel in caseren onder het idiote beleid van minister Verdonk.
    Wat zal het leveren? In ieder geval een verkiesbare plaats.

  20. Siemo
    11 november 2006 om 04:14 uur.

    hey Nam, ben jij ook zo’n broertje van Larouz?

  21. swa
    11 november 2006 om 12:42 uur.

    Stem verstandig, stem geen Marokkaan! De Imaan van dit soort gasten is nihil. Eenmaal in de kamer blijft er niets meer over van hun identiteit en geloof.

  22. nam
    11 november 2006 om 03:24 uur.

    Hi Laila, Daar gaan we weer wat heeft die partij wat heeft de regering voor ons gedaan etc…. altijd maar wachten dat iets voor ons wordt gedaan.
    Je hebt genoeg mogelijkheden die je elders waar dan ook niet hebt en toch wordt niks van gebakken. En ga hier aub geen onzin bij halen als discriminatie etc.. kortom blijven wachten tot dat iets voor ons geregeld wordt.
    Waker worden: De politici doen niks voor jou, vandaag niet morgen nieten over dertig jaar ook niets als je daarin gelooft dan ben ik bang dat straks alleen maar een illusie rijker bent.

    Dus: mouwen opstropen en keihard tegen aan, wil iets van je leven maken !!!!
    Voor alle duidelijkheid Siemo:
    Ik ben geen familie of vriend van Meneer Lahrouz . Ik heb liever hem dan die bandieten die het leven de gewone maken hier zuur maken.

  23. choukri
    11 november 2006 om 05:44 uur.

    beste siwa

    Liever een klein beetje siwa dan helemaal geen siwa

    ARIB krijgt mij stem

    En Larouz is gewoon kansloos op die plek (54 of zoiets)

  24. choukri
    11 november 2006 om 05:45 uur.

    liever een klein beetje imaan dan helemaal niks

  25. shemharosh
    12 november 2006 om 11:22 uur.

    ondernemer in subsidiegeld zeker en multiculti blabla

  26. Volksvertegenwoordiger
    12 november 2006 om 11:49 uur.

    oh niet hij weer, wat een raar mannetje is dat zeg. als ik me niet kon herinneren zat hij in een dat clubje van zogenaamde “hoog opgeleide allochtonen” alsof de rest van de buitenlanders onopgeleid en analfabeet is.

    en afgelopen subsidie ramadan festival organiseren. alsof je daar subsidie nodig voor hebt om iftar te verzorgen. als deze figuur echt zo goed bezig was dan had het ook zonder subsidie gekund van de overheid. maar ja je moet natuurlijk je ook van festival naar festival kunnen gaan in je leasebak en op maat gemaakte pakken. dit is weer de zoveelste ‘ali lazrak’ marokanen die profiteert van de onwetenheid van onze mensen.

    stem liever op iemand met goede ideeen dan op zo een populist aka subsidiewolf als larouz. met zn http://www.larouz.nl, vraag me af hoe hij dat financiert? iemand….

  27. Pvdallochtoon
    12 november 2006 om 06:18 uur.

    Achmed is alleen bezig met zijn eigen carriere, datzelfde geldt voor die mevrouw Abbos. Wat voor meerwaarde heeft het om op hun te stemmen. Trouwens die Achmed heeft volgens mij de verkeerde partij gekozen. Als eigen ondernemer worden zijn ‘ belangen’ beter behartigd door de VVD dan door de PvdA

  28. Siemo
    12 november 2006 om 11:21 uur.

    Kijk aan…ben dus niet de enige die deze foute Marokkaanse rakker op zn waarde weet te schatten. En dat ie us gauw zn broer van de podia aftrekt. Die gast is echt alleen om te huilen!!!

  29. Zahira
    13 november 2006 om 10:29 uur.

    AHMED LAROUZ?

    Ik ben zelf 4 jaar actief geweest bij tans. Wat me opgevallen is dat Ahmed zekers een bepaalde doorzettingsvermogen heeft. En toch altijd mensen wist te mobiliseren om het werk gedaan te krijgen. Jongens, hij is niet voor niets 8 jaar voorzitter bij Tans geweest. Hij verdiept zich in zijn vak en daardoor een tiran. En een geboren handelaar/ econoom! Ahmed was voorzitter bij Tans, en is mede eigenaar van een bedrijf dat Mex-it heet.
    Wat zijn maatschappelijk betrokkenheid, ja, dat is die zekers, wie het beter dan Ahmed Larouz doet mag van mij hem nadoen. Kritiek geven is makkelijk maar overeind staan is moeilijker. Wat mij betreft heeft hij dat wel in zich. Voorzitter van Tans is een leuke benaming. Maar dat vijgt ook veel inspanning en vrijetijd en 8 jaar is een lange tijd. En dan hebben we het niet alleen over de leuke tansgala’s maar ook andere projecten. Tans heeft ook Marokkaanse jongeren in de gevangenis bezocht tijdens ramadan. Mex-it die heeft ook aan de verbetering van ROC scholen geholpen. Ook heeft Ahmed Larouz of terwijl Mex-it verschillende vraagstukken zowel van de overheid en gemeentes als Forum (multicultureel instituut in Utrecht) vraagstukken beantwoord. Hij weet wat er speelt en zit meestal met zijn neus in de pap. Dat maakt hem weer alert. Hij besteed daar ook veel aandacht en moet daardoor zijn vrije tijd inleveren. En jongens voor die 7 duizend euro per maand daar doet hij het niet voor. Want hij rijd al een vette auto. Doet het erg goed met zijn eigen bedrijf. Met zijn goede partners de Baba’s! Ik geloof niet dat het hem om het geld!
    SAMIRA ABBOS
    Is niet langer dat leuke blonde meid die iedereen kent van TV. In de tussenperiode heeft zij enorm hard aan zichzelf gewerkt en is zo gegroeid. Das echt een applaus waard. Zij heeft veel gedaan. Hier op een rij!
    – Voorzitter Stichting ‘Kantara’
    – Ambassadeur Forum voor Democratische Ontwikkeling
    Bestuurslid ‘De Publieke Zaak’
    – Voormalig lid begeleidingscommissie van het Ministerie van Vrom:
    Stimuleringsprogramma Burger en Milieubeleid
    – Bestuurslid Stichting ‘Care Nederland’
    – Ambassadeur ‘Mama Cash’
    – Bestuurslid ‘Woman Inc’
    – Bestuurslid Stichting ‘de Sufi Foundation’
    – Actief betrokken ‘Joods Marokkaans Netwerk Amsterdam’
    – Opzet jongereninitiatief http://www.Koerswijziging.nl
    – Actief betrokken ‘Nederland heeft een slinger nodig’
    – Comité van aanbeveling ‘Nederlands Sociaal Forum’
    – Comité van aanbeveling Stichting ‘Duurzame Solidariteit’
    – Bestuurslid ‘Rembrandthuis’
    – Bestuurslid Stichting ‘de Wijk Alliantie’

    Jongens, zij verdient het om daar te zitten he. Daarom is zij ook nr. 26
    Maar wat ik bij beide niet weet of ze mondig genoeg zijn. Om straks als er een of andere idioot het weer eens over die kut Marokkanen heeft. Dat samira of ahmed op een correcte manier die politieke collega’s op hen plaats kan wijzen. En natuurlijk niet als een gek zonder kop begint te schreeuwen. Wij willen gehoord worden in de 2e kamer. Dat er niet over ons gesproken wordt maar dat wij er tussen zitten. Met ons gesproken wordt. En met Samira en Ahmed heb ik er vertrouwen in. Ik zou er helemaal vertrouwen in hebben als de wethouder van Amsterdam erbij was. Ahmed Aboutaleb. Hij weet dingen wel goed te verwoorden en straalt ook kalmte uit.
    Maar, ik geef beide voordeel van de twijfel en hoop dat ze er tussen zitten dan kunnen ze hopelijk verandering brengen. Die zowel voor de Marokkaanse Nederlanders goed is als Nederland en de Nederlanders. We moeten kritisch naar onszelf kijken maar we hoeven zeker niet afgeslacht te worden net als de afgelopen 4 jaar Ellende of terwijl Balkenende.
    SP en Groen links zijn een goede partij. Maar wat als straks zij beide geen kans maken omdat ze veelte klein zijn. Dan lopen wij mis dat we op de verkeerde partij hebben gestemt. Pvda is een grote partij en zij verdienen onze stem. Kijk eens naar die lijst. De enige partij die een paar Turken en Marokkanen er tussen heeft is de Pvda. Jongens, niemand is een geleerde. Je moet gaande weg leren. Je moet wel een bepaalde capiciteiten hebben om problemen daar te benoemen en op te lossen. Bruggen bouwen!

    Ik vind Pvda nog altijd beter dan CDA en VVD.

  30. walid larouz
    10 september 2007 om 01:57 uur.

    salut ça va ahmed slkme ala tout la famail li f la holand moi walid larouz ou slme bzaf ala lhage ou lhaja