MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkanen grootste groep allochtonen

10 november 2006 | in Maatschappij | 26 Reacties

MarokkanenMarokkanen zullen binnenkort de grootste allochtone bevolkingsgroep in de hoofdstad vormen. In het jaar 2008 zal dit al het geval zijn, zo bleek tijdens de presentatie van het jaarboek “Amsterdam in cijfers 2006”. De Surinamers worden daarmee ingehaald als grootste groep, voornamelijk doordat zij verhuizen naar Almere of naar het buitenland. Aldus het Reformatorisch Dagblad.

Het aantal Marokkaanse Amsterdammers groeit ‘nog steeds aanzienlijk’. De Marokkaanse groep vormt nu nog 8,8 procent van de Amsterdammers, de Surinamers 9,4 procent.

Er zijn 26 reacties

  1. Youssef Ain Asserdoune
    10 november 2006 om 01:37 uur.

    No comment!

  2. Maghrebie
    10 november 2006 om 08:58 uur.

    Op naar 50% van Amsterdam….maken we er een tweede Tanger van

  3. alpha
    10 november 2006 om 09:31 uur.

    Best mensen

    Ik zou liever zien dat ook zij zich wat beter zouden spreiden, en naar de buurgemeenten zouden verhuizen.
    dit zou beter zijn voor hun kinderen die dan minder kans hebben om in de criminalogie te komen.

    alpha….

  4. imane
    10 november 2006 om 10:42 uur.

    — verwijderd: uw reactie heeft niets met dit bericht te maken (off-topic)–

  5. mocro.S.A
    10 november 2006 om 11:45 uur.

    hoe meer mocros hoe beter.nu gaan wij voor meerderheid .in rotterdam.utrecht .denhaag.en andere grote steden.dan krijg je een mocro dorp binnen een stad

  6. Nihad
    10 november 2006 om 12:09 uur.

    Een tweede Tanger? Met al die berbers eerder een tweede Nador. 😉

  7. MOCRO
    10 november 2006 om 12:29 uur.

    vette shit steeds mer mocro’s:P

  8. Hamid
    10 november 2006 om 12:48 uur.

    eeerst amsterdam daarna rotterdam stuk voor stuk alle stede

    zien jullie het danniet in , over tientallen jaren is er geen nederland meer maar een tweede marokkkooooo

    daar streve we naar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Lang levede Mgarba

  9. samadie
    10 november 2006 om 03:15 uur.

    alpha criminalogie is een uni studie, dat is toch juist goed als er zoveel macoros een WO opleiding volgen.
    maar effe serio wat is dat voor domme reactie,

  10. marokkino
    10 november 2006 om 03:35 uur.

    hahahaha beter toch!

    Wisten julie trouwens dat er een jaar of twee terug Mohammed de meest gekozen jongens naam was in de Amsterdamse gemeentehuis voor een pasgeboren jongen.

  11. rach
    10 november 2006 om 04:27 uur.

    geweldig HAMID,

    ALLAH AL WATAN AL MALIK

  12. Toth
    10 november 2006 om 04:29 uur.

    Dan is ’t wachten op een Verdonkoui zeker?

  13. mustapha
    10 november 2006 om 05:19 uur.

    heb daar geen last van kwoon in utrecht
    wejoo dat zijn pas echte harde mocros
    En kom niet met amsterdam kheb daar gewoond
    Ze zijn gewoon wack

  14. kelaa des m'gouna
    10 november 2006 om 06:21 uur.

    NIKS een tweede nador of tanger ma wel een niewe kelaa des m’gouna begrepen

  15. nam
    10 november 2006 om 07:50 uur.

    Rara hoe komt het…
    Papa geen werk, mama ook niet dus konijntje spelen…en het mag van god…
    De ouders leven al in de misère en dus deze kinderen straks ook U weet het: Een appeltje valt niet ver van de boom. Papa handje open houden straks de kinderen ook .
    Hoewel ik van deze traditie deel uitmaak vindt het een hele rotte

  16. ZEBIIII
    10 november 2006 om 09:38 uur.

    HEERLIJK !!!!!!!! Op naar de 100, ook in Utrecht HAHAHAHAHAHA

  17. BERBERLEEUW
    10 november 2006 om 09:41 uur.

    EUROPA WORDT LATER VAN MAROKKO!!!

  18. karim
    11 november 2006 om 01:35 uur.

    dat beloofd dan niet veel goeds, dan ga ik liever terug naar marokko als het zover komt. komen wij hier om hard te werken voor een beetje saaf komen al die kut marokkanen ons achterna.

    heb echt medelijden met me pa die hier fucking 45 jaar hard moete werken en eindelijk over een jaar stoppe kan en moet je nu zien hoe ze zijn volksnaam te schande brenge.

  19. Ikram
    12 november 2006 om 06:27 uur.

    Als de ANTI-marokanen problemen hebben met marokanen kunnen ze beter nu gaan verhuizen want over een tijdje wordt t Marokko…

    Aanrader Voor de ANITI- Marokanen

    Thalouw

  20. mhamed
    13 november 2006 om 10:41 uur.

    nihad wij zijn wie wij moetebn zijn.tanger of nador het maakt niks uit hoor,

  21. modo
    13 november 2006 om 04:45 uur.

    salaam
    tjonge dat noem ik nog eens intergreren gaat goed zo hoor
    op naar de top voor 100% mocrodam

  22. Tanger
    13 november 2006 om 09:19 uur.

    WEJAAA LEUK IS DAT

  23. Mo
    13 november 2006 om 11:47 uur.

    Machallah!

    Allesshh komt goed, zegt papa najib!!

  24. samir
    13 november 2006 om 11:50 uur.

    IN UTRECHT LIGT HET NOG VEEL HOGER DAN 8.8% MAAR OMDAT AMSTERDAM DE HOOFDSTAD IS GAAN ZE HET GELIJK OP HET NIEUWS ZETTEN

    GA TOG WEG

    EN HEB IN AMSTERDAM GEWOOND TROUWENS IN WEST

    MAAR ALS JE EGT PAS HARDE MAROKKANEN WILT MOET JE IN UTRECHT ZIJN !

  25. TITWANI
    14 november 2006 om 05:10 uur.

    hamdulillah

    goed niewus machallah op naar de wereld

    over tien jaar hebben we de chinezwen al ingehaald

    ik woon in goeie land

  26. achmed
    24 november 2006 om 12:52 uur.

    Een nieuwe HITLER in dit land zou GEWELDIG ZIJN!