MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Projecten in Rabat t.w.v. 1,27 miljard dollar

12 november 2006 | in Economie, Marokko | 31 Reacties

realiseren projectDe Marokkaanse staat heeft zaterdag, onder toeziend oog van koning Mohammed VI, twee “Memoranda of Understanding” ondertekend met de Marokkaanse vastgoed groep Adoha. De twee memoranda hebben betrekking op toerisme en vastgoed investeringen in Rabat ter waarde van 11 miljard dirham (USD 1,27 miljard).

Een memorandum of understanding is een officiële overeenkomst waarin beide partijen bepaalde zaken afspreken. In dit geval is er afgesproken dat er vele verschillende projecten binnen vijf jaar gerealiseerd zouden moeten worden. Het gaat om projecten als de bouw van een dierentuin en een groot entertainment park in Rabat. Maar ook om projecten waarbij er duizenden woningen, evenals verscheidene hotels, restaurants en een 18-hole golfbaan worden gebouwd op een gebied van ongeveer 450 hectare grond. Dat meldt het officiële Marokkaanse persagentschap MAP.

Er zijn 31 reacties

  1. Karim M.
    12 november 2006 om 06:47 uur.

    Tbarkellah, het gaat steeds beter met mijn stadje…;)

  2. nam
    12 november 2006 om 07:40 uur.

    Meer meer. Marokko moet het Hong Kong van Afrika worden in de positieve zin.
    Werk,(een goed inkomen voor iederen) weelvaart en vrijhied

  3. Zizou
    12 november 2006 om 07:43 uur.

    Goed initiatief, goed voor de werkgelegenheid. Maar is een golfbaan echt wat Marokko nodig heeft?????

    Er is al een golf baan in rabat (dar-salaam)!!!

    Soms snap ik de logica van die mensen niet

  4. samadie
    12 november 2006 om 08:27 uur.

    marokko heeft een record aantal golfbanen. maaar geen echt banen voor de mensen.

  5. karim
    13 november 2006 om 12:37 uur.

    nou laat ze het dan maar waar maken, en nou ook nog in het noorden van marokko investeren, want dat wordt door de regering weleens vergeten, als het niet de marokkanen uit europa waren dan had het wel op somalie geleken.

    neem nou Nador, Nador staat bekend als de stad dat het meest geld binnen haald en waar gaat al dat geld heen. juist naar de de steden waar de roufa niet of in minderheid wonen.

  6. Youssef Ain Asserdoune
    13 november 2006 om 02:05 uur.

    Het gaat steeds beter worden, stap voor stap dan komen we echt ver! De weg van de 1000 km begint met één stap!!!

  7. samson
    13 november 2006 om 08:10 uur.

    weer in rabat of casablanca waar zijn ander steden gebleven in godsnaam?
    noemen jullie dit een vooruitgang kom nou puur onderscheiding appaartheid systeem meer niet.

  8. mhamed
    13 november 2006 om 10:34 uur.

    het zal leuk zijn als mensen in de dorpen waten uit de kraan ,licht,zullen hebben, en vooral dat ze morgen eten hebben!!!!!!
    golfbannen voor die zieke rijke lullo;s
    rijk blijft rijk en arm wordt armer!!!!!!!!

  9. abdel
    13 november 2006 om 11:55 uur.

    selam

    Oh Allah heb medelijden met Marokko die haar verstand verloren is.
    Marokko die bezig is om de toerist te lokken, en haar burger te verjagen.

  10. samson
    13 november 2006 om 03:44 uur.

    waar blijft de rif republiek onvanhankelijkheid gebleven.

  11. AMGOUN
    13 november 2006 om 04:09 uur.

    VERGEET HET ZUIDEN NIET
    OUARZAZATE! – – – – – – — – –

  12. bobo
    13 november 2006 om 04:57 uur.

    ja waar blijft al houceima ??????

  13. Abdel
    13 november 2006 om 05:52 uur.

    Mooie bedragen allemaal,maar investeer een keer in het bevolking.
    We vergeten de bevolking die daar woont en denken maar aan de toeristen.
    En als het gerealiseerd is wie gaat daar komen alleen rijkelui mensen met poen want de toegang wordt dan verschrikkelijk duur en een normaal iemand met een modaal inkomen(bestaat die wel in marokko?????) zal er nooit komen want geld heeft ie er niet voor.
    Investeer in onderwijs en meer banen waar iedereen kans op heeft en niet via via gedoe of je moet er voor geld betalen om een baan te krijgen. Investeer in wegen die binnen vijf jaar klaar zijn en niet tig jaren voordat het klaar is(voorbeeld van saidia naar tanger sinds dat ik geboren ben hoor ik ze zijn er mee bezig).

  14. marokkino
    13 november 2006 om 06:27 uur.

    Precies niet alleen Rabat, Casa…maar heel Marokko van Agadir tot Nador!

  15. 100%amazigh
    13 november 2006 om 07:30 uur.

    Het zijn gewoon en stel mogoolen die marokkaanse overheid ze bouwen van alles maar het volk is super arm fuck heel die monarchie van marokko en die koning ook met zijn domme regels en wetten en kontje likken bij amerika naar de hel met de regering amin

  16. Tanger
    13 november 2006 om 09:11 uur.

    fuck hun!!!!

    dealen in hasj en dan krijg je een stad als tanger!!! nog mooier dan die stink stad Rabat

  17. Bousta
    13 november 2006 om 09:29 uur.

    lekker veel bouwen en veel toeristos, goed voor s.. industrie, tfoe ailihoem!!!!!!!

  18. Rachid
    13 november 2006 om 10:38 uur.

    Adoha zal wel van de King zelf zijn. Ze spelen allemaal onder een hoedje… Als je kijkt naar RAM… waar ze niet meer mogen bidden tijdens werk.. KING is grootaandeel houder…Vul maar zelf in…….

  19. Mo
    13 november 2006 om 11:30 uur.

    Waar blijft Tetouan!!
    Waar blijft Tanger!!
    Waar blijft Nador and hoceima!!

    Waar blijft a Shamal 🙁

  20. Mo
    13 november 2006 om 11:32 uur.

    Tanger en Tetouan rulezzzzzzzzzzzz!

  21. samson
    14 november 2006 om 10:00 uur.

    waar blijft taza of deze stad als falouja in het ogen de marokkaanse regimewordt gezien. wie heeft fransen gejacht uit marokko zij juist mensen uit gzenaya (taza)

  22. Saida
    14 november 2006 om 11:04 uur.

    In Tanger waren ze al bezig.

  23. bobo
    14 november 2006 om 02:44 uur.

    Mensen ik ben benieuwd als we met ze alle 1jaar geen geld en niet gaan naar marokko of de overheid luisterdt Casa ,Rabat Casa, Rabat ,Casa, Rabat mensen hebben het zot waar blijft de rest van Marokko?????

  24. mhamed
    14 november 2006 om 04:19 uur.

    samson is niet waar wat jij zegt,jullie hebben mee geholpen van het weg jagen van de fransen,mensen zoals aytwagher die hebben rif in zijn totaal binnen gehaald,verdiep in de boeken.ABDELKARIM ELGHATATABIE zeg je wat!!!!!!!

  25. kano
    14 november 2006 om 04:31 uur.

    er wordt niet in het noorden van marokko geinvesteerd omdat de mensen die daar leven erg dom zijn als ze slim waren dan hadden ze wat bereikt ze komen niet voor hun rechten ze zijn altijd bang van de marokkaanse regering en de koning ze durven niet te vechten voor hun rechten.

  26. TITWANI
    14 november 2006 om 05:04 uur.

    wat een k*tland

    in de rest van land lopen no rond met kruiwagens en op ezels.

    Het stikt daar van bedelaars en zamel maaktvoor(vul maar in) golfbanen en troep.

    maak dan goede wegen en stadions die je al 12 jaar hebt aan fifa beloofd en daarmee wk in eigen land.

    tfoeee deze land gaat ten onder

  27. ab
    14 november 2006 om 06:27 uur.

    kano
    wij bieden onze dochters niet aan toeristen zolas as dat bij julie gebeurd op dat gebied zijn wij slimmer
    we zijn een sterk volk dan jullie daar in het westen vraag dat aan jullie vrouwen zoa ls je nu ziet weer veel investeren in het westen en ander gebieden worden dom gehouden je kunt beter die vraag aan je regeren stellen en plaats van stom opmerking hier op te zeten,wat een idioot

  28. samadie
    14 november 2006 om 06:31 uur.

    ze zijn niet dom, kano,maar de mensen hebben geen zin meer. er wordt alleen geinvesteerdt voor toeristen en niet voor marokkaanen

  29. ab
    14 november 2006 om 07:50 uur.

    prima samadi

  30. TITWANI
    15 november 2006 om 12:07 uur.

    de enige die echt dom is kano zelf met zn domme opmerkingen

  31. 100%amazigh
    15 november 2006 om 02:06 uur.

    kano is gewoon een zwakbegaafde arabiertje die denkt dat ie alles beter weet. koning van marokko wil alleen dat hij en zijn rijke vriendjes er rijker van worden en niet de marokkaanse bevolking. die onzin van die arabieren in marokko moet en keer afgelopen zijn. iedereen is moslim en iedereen heeft recht op dezelfde rechten. Maar die regering van marokko geeft meer rechten aan de joodse marokkanen dan aan de imazighen en de arabieren. Het gewoon een belachelijke regering die we hebben. Ik hoop dat die regering en keer uiteen valt en koningshuis ook. Marokko moet een republiek zijn.