MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Aboutaleb steunt kandidaat Samira Abbos

14 november 2006 | in Politiek | 15 Reacties

Samira AbbosOp de website van de Amsterdamse PvdA spreekt wethouder Ahmed Aboutaleb zijn steun uit voor Samira Bouchibti (Samira Abbos), de nummer 26 van de kandidatenlijst van de PvdA. Dat schrijft het allochtonen.web-log.

In de aanbeveling van Aboutaleb is o.a. te lezen dat hij haar menigmaal heeft proberen over te halen PvdA’er te worden. “Maar ze was journaliste, ze was schrijfster, ze was programmamaakster. Ze gooide het altijd over de boeg van de onafhankelijkheid. Zeker als dagvoorzitter of gespreksleider bij debatten is dat inderdaad handig. Maar dit jaar wilde ze niet meer ‘beschouwen’, maar zelf iets doen” zegt de Marokkaanse politicus op de site van de PvdA Amsterdam.

Er zijn 15 reacties

  1. Bousta
    14 november 2006 om 10:01 uur.

    beste landgenoten,

    dit is geen aanwinst voor ons, typisch weer iemand met slechts 1 agenda punt: integratie. nee dames en heren een goede politicus moet een zeer brede maatschappelijke visie hebben . Voor mij is de aanbeveling door onze ja en amen ahmedje allochtoontje zeker een reden om niet op abbos te stemmen!

  2. Abdel
    14 november 2006 om 11:57 uur.

    @ Bousta,

    Je hebt volkomen gelijk. En als de oude generatie Marokkanen er achter komen dat deze dame rookt en zuipt als een havenarbeider, dan zullen ze echt niet op de PvdA stemmen, net goed, zou ik zeggen.

  3. Mustafa Elghalid
    14 november 2006 om 01:42 uur.

    he abdel,

    Kun je eens inhoudelijk aangeven waarom mensen niet op haar zouden moeten stemmen.

  4. samadie
    14 november 2006 om 02:49 uur.

    abdel, alsof een manelijk kandidaat of de marokkaan in het algemeen niet zuipt of drinkt. echt marokkaanen weer. een man is halal maar voor een vrouw is toch alles haram.

  5. Said
    14 november 2006 om 03:04 uur.

    Waarom moet men op iemand stemmen omdat ie een Marokkaan of Turk is? Als men zo denkt, dan kan men beter een partij oprichten die alleen bedoeld is voor zijn landgenoten.

    Waarom zou ik op iemand moeten stemmen zoals Aboss of Ahmed of Arib? Wat hebben die mensen mij te bieden? Als ik mij kandidaat stel voor tweede kamer dan doe ik het niet namens de marokkanen of turken, maar namens alle inwoners van dit land.

  6. black tiger
    14 november 2006 om 03:18 uur.

    Beste mensen,

    Ik heb jullie hulp nodig bij een aantal zaken.
    Ik kan weinig werk verrichten, omdat ik wordt geboycot.
    Laatst was ik off line aan het werk. De kabel lag er af en toch had ik verbinding met internet. Hoe kan dat?
    Berichten worden niet geplaatst.
    Ze hebben mij bedreigd, mijn produkten vrij te geven, anders zou ik grote problemen krijgen.
    Ik maak mij grote zorgen om mijn familie die hier niets mee te maken heeft.
    Ik zoek een baan. aan problemen heb ik niets.
    Hoe kan ik op deze manier werken?

    Groet

  7. black tiger
    14 november 2006 om 03:19 uur.

    tip : Groen links, PVDA en SP

  8. Maghrebie
    14 november 2006 om 04:03 uur.

    Helemaal gelijk Said, het probleem van Marokkanen is dat zij helemaal op elkaar gefocust zijn…..zodra iemand wat doet of onderneemt, lopen de kraaivogels te kraaien…iedereen weet het ineens beter maar doen hooo….

    Behalve de reactie van Bousta zijn de resterende reacties inhoudloos.

  9. mhamed
    14 november 2006 om 04:24 uur.

    ze heeft totaal geen verstand van het leven laten staan van de politiek!!!!
    ze kan beter radio uitzendingen geven in plaats van de politieh in.
    ABOU ja dat is een verhaal apart.
    ze moeten beter beseffen dat ze daar niet horen.

  10. alpha
    14 november 2006 om 07:48 uur.

    beste tiger
    door wie wordt je bedreigd en waarom?

    alpha

  11. Siemo
    14 november 2006 om 08:11 uur.

    Wat een “verassing” dat die 2 nitwits van een Abbos en Larouz totaal geen krediet hebben bij de Marokkaanse gemeenschap. De PvdA heeft zich niet gerealiseerd dat wij zeer zeker het kaf van het koren weten te scheiden. Dat hun zogenaamde freelance agencies niet genoeg brood op de planken brengt, wil nog niet zeggen dat we ze daarom maar moeten helpen aan een riant salaris van tegen de 90.000 euries per jaar door af en toe in de 2e kamer wat vragen te stellen over integratie. Als ze zich zo zogenaamd maatschappelijk willen inzetten, kunnen ze vandaag nog bij ieder verpleegtehuis terecht om ouderen te verzorgen. Het plaatsen van deze 2 jokers op de PvdA lijst heeft voor de partij dus de totaal tegenovergestelde werking op onze vrij “PvdA trouwe” gemeenschap. De PvdA heeft zichzelf hiermee heel lelijk in de vingers gesneden. Daar kan een wanhopige charme-offensief van dhr. Aboutaleb ook niet veel verandering in brengen. Het positieve aan deze actie? Voor de PvdA is het nog wel ROOD bloed dat vloeit.

  12. black tiger
    14 november 2006 om 10:21 uur.

    Beste mensen,

    Stem op de SP, Groen Links en PVDA.

    Nederland heeft de afgelopen jaren een moeilijke tijd meegemaakt. Er is veel rotzooi getrapt en dat moet op een efficiente en wijze manier opgelost worden.
    Daarom vind ik bovengenoemden de beste aangewezenen voor de taak van aankomende jaren. Er zijn ook andere partijen. Maar ik persoonlijk zoek altijd de beste sollution voor elk probleem. Ik vind dat Nederland ook moet gaan voor de economisch, sociale lift.

    Sommige mensen doen alles voor geld. Door dwaling en bedrog graven zij kuilen, zodat mensen daarin vallen. Sommigen zeggen: wie het laatst lacht, lacht het best.
    Ik zeg :
    ” lach mede mensen niet uit ”
    ” keer je andere wang toe ”
    ” Ware rijkdom is de rijkdom van de ziel ”

    Nee, ik vind dat we in plaats van elkaar bevechten, juist moeten samenwerken.
    Dat is het beste voor iedereen in heel Nederland. Ongeacht wie of wat je bent of waar je vandaan komt.

    ‘A leikum salam vrede zij met u

  13. 100%amazigh
    15 november 2006 om 12:51 uur.

    IK STEM OP PVDA. WAT HEEFT DIE ABBOS MIJ TE BIEDEN, NIKS. IK STEM ECHT NIET OP HAAR, DIE VERKAATSE MOCRO. THALLA A BRADAS.

  14. Loco
    15 november 2006 om 04:33 uur.

    Ik ga weer op PVDA stemmen 🙂

  15. mimoun
    15 november 2006 om 06:26 uur.

    Dus naast Cohen is Aboutaleb ook een vriend van haar.
    Weinig capaciteit en competenties (op basis van wat ik van haar heb gehoord)

    Veel geschreeuw en ze is beperkt in haar kennis bovendien vind ik dat ze te veel euh euh euh euh zegt en ik snap niet dat ze dit niet zelf door heeft.

    Voor mij een reden te meer om niet op PvdA te stemmen.
    Bos premier en Aboutaleb als minister en Abbos als???
    Nee dank u. Geef maar mij SP.