MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Hoger salaris voor allochtone hbo’ers

21 november 2006 | in Carriere | 12 Reacties

geld witwassenMarokkaanse, Turkse en Surinaamse hbo’ers verdienen meer dan autochtonen, ook als rekening wordt gehouden met verschillen in leeftijd en studierichting. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gisteren laten weten.

Allochtonen met een diploma hoger onderwijs verdienden een jaar na afstuderen minstens zoveel als autochtonen.

Als verklaring voor de hogere lonen van allochtone afgestudeerden noemt het CBS hun gemiddeld hogere leeftijd; oudere afgestudeerden verdienen over het algemeen meer. Verder kozen niet-westerse allochtonen vaak voor studierichtingen die leidden tot goed betalende banen, zoals de economische en de juridische sector. Bovendien werkten Marokkaanse, Turkse en Surinaamse universitair afgestudeerden gemiddeld meer uren per week.

Er zijn 12 reacties

  1. Choukri
    21 november 2006 om 12:58 uur.

    Ja maar dan klopt die vergelijking toch niet
    Eerst wordt er gezegd dat bij gelijke situatie allochtonen meer verdienen en als je verder leest zie je dat er toch verschillen zijn bijvoorbeeld in leeftijd en het aantal uur dat wordt gewerkt.

    Ik vind het dus een zinloos artikel

  2. pietje
    21 november 2006 om 12:47 uur.

    mee eens! Typisch zo’n bericht waar dadelijk de autochtoon met het aantal hersencellen comparabel aan het aantal hersencellen die zich in mijn ontlasting bevinden, begint te zeuren over positieve discriminatie en bla bla bla

  3. Youssef Ain Asserdoune
    21 november 2006 om 01:02 uur.

    Het is toch een zinloos artikel vind ik ook. De vergelijking die hier wordt gemaakt klopt niet, maar ook wat de CBS beweert klopt grotendeels niet, dat weet iedereen in NL.

  4. samadie
    21 november 2006 om 02:25 uur.

    ik dacht dat bij de CBS mensen werken die konden rekenen, en het ook goed onderbouwen,
    als je meer werkt, dan verdien je meer, das logisch zou Cruijff zeggen.
    een juiste artikel of conclusie zou zijn, dat allochtonen meer werken, dan autochtonen.
    en dat we wat moeilijker opleidingen uitzoeken.

  5. zva
    21 november 2006 om 02:33 uur.

    ONZIN.

  6. said
    21 november 2006 om 07:10 uur.

    ja. het feit dat er een onderzoek naar wordt gedaan
    weet men dat er ist niet klopt en prcies op dit moment
    verkiezingstijden
    dus weer zo een stunt

  7. skery
    21 november 2006 om 08:18 uur.

    leugens ik meen het ik heb het ook mee gemaakt ik verdien minder dat westerlingen

  8. ZVA
    22 november 2006 om 12:18 uur.

    Bull Shit

  9. Saida
    23 november 2006 om 10:03 uur.

    Het is een zeer misleidend bericht.
    Maar de redactie heeft het nog erger gemaakt door een stuk weg te halen. Want er werd in het orginele bericht duidelijk verschil gemaakt tussen nietwesterse allochtonen en westerse allochtonen die gewoon als autochtoon worden behandeld en ook minder moeite hebben om een baan te vinden.

  10. Peter
    24 november 2006 om 10:24 uur.

    Zie je ! Het kan dus wel… Waar een wil is is een weg!

  11. studente
    29 november 2006 om 03:27 uur.

    Ja dit klopt ook niet echt..
    Het is algemeen bekend dat allochtonen, vrouwen en gahandicapten minder verdienen. dat hoeft niemand mij te vertellen!

    Ik vind trouwens ook dat ze rekening moesten houden met werkervaring, leeftijden en gemaakte werkuren.. dan zou de resultaten er heel anders uitzien.. geloof mij maar!!!

  12. moezzzie
    13 januari 2009 om 02:59 uur.

    CBS is een heel betrouwbare bron, dit artikel alleen niet.
    Beetje onzin om te zeggen dat allochtonen meer zouden werken—> BULLSHIT!
    En dat allochtonen moeilijker opleidingen uitkiezen slaat al helemaal nergens op, autochtonen zoeken meestal een opleiding uit omdat ze die LEUK vinden, allochtonen kijken eerst naar wat je ermee kunt verdienen…Daarmee gaat de echt gedrevenheid en passie in het werk verloren……helaas!