MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaanse actrice Maryam wint Emmy

21 november 2006 | in Film | 76 Reacties

Maryam Hassouni De Nederlands-Marokkaanse actrice Maryam Hassouni heeft in New York een internationale Emmy Award gewonnen. Ze kreeg die voor haar hoofdrol als Laila in de televisiefilm Offers uit 2005 van Dana Nechushtan. Ze won in de categorie beste actrice. Daarmee liet ze de Britse actrices Lucy Cohu (The Queen’s Sister) en Imelda Staunton (My Family and Other Animals) en de Duitse Heike Makatsch (Margarete Steiff) achter zich.

De Emmy is de hoogste Amerikaanse onderscheiding voor de tv-wereld. De jonge actrice kreeg de Emmy uitgereikt tijdens een gala in het Hilton Hotel in New York. Voor Radio 1 reageerde Hassouni blij en verrast: “Ik had dit niet verwacht want m’n concurrenten waren hartstikke goed”. Ze denkt niet direct aan een carrière in Amerika omdat ze haar Engels niet zo goed vindt, aldus De Telegraaf.

Er zijn 76 reacties

  1. zva
    21 november 2006 om 02:33 uur.

    mooi prijs voor een mooie vrouw.
    ga zo door en volg niet de route van Hoeria Houd.
    denk aan je roots en islam

  2. karim
    21 november 2006 om 02:42 uur.

    Mooi meisje en nog een EMMY. Well done.

  3. gino
    21 november 2006 om 03:37 uur.

    Zou ze ook een emmy of tarriee winnen
    Als ze bij de almachtige komt??????
    Maar mooi is ze zeker

  4. khalid
    21 november 2006 om 03:57 uur.

    Positief = nederland-marokkaans
    negatief= Marokkaans

  5. Mustafa Elghalid
    21 november 2006 om 06:09 uur.

    Ik vind de derde en de vierde opmerking weer typische marokaanse opmerkingen. Je hadt het ook kunnen verwachten. Altijd als iemand succesvol is binnen de marokaanse gemeenschap is of het nou een meisje is of een jongen wordt er altijd vraagtekens gezet bij zijn regelieuze identiteit. Alsof iemand die succesvol is geen goede moslim is. In plaats dat de gemeenschap trots is dat er tenminste mensen van marokaanse/islamitische afkomst die sucessvol zijn worden ze verguisd. Voor de rest wil ik zeggen dat ik hartstikke trots ben op haar dat ze dit heeft bereikt en hoop ik dat ze hiermee doorgaat.

  6. Mustafa Elghalid
    21 november 2006 om 06:10 uur.

    Tegen mensen die het haar niet gunnen. Zij is succesvol jullie niet

  7. nam
    21 november 2006 om 08:12 uur.

    Proficiat,
    Veel succes gewenst in je verder acteer carrière.

  8. skery
    21 november 2006 om 08:15 uur.

    @ ja zeker khalid

    die wijf gaat islam verlaten ik weet bijna zeker die wil tweede Hoeria Houd worden

  9. bobo
    21 november 2006 om 08:24 uur.

    khalid goed gezien jongen zo zijn ze waarom niet marokkaans nederlands jij ben eerst marokkaan voor dat je nederlander wordt dus als je succes boekt ben jij dan nederlander marokkaan hypocrit

  10. shemharosh
    21 november 2006 om 08:45 uur.

    ik zou wel een vrij scene met haar willen spelen….ze had die prijs aan Van Gogh moeten aandragen hij was haar meester en ontdekker

  11. thug life
    21 november 2006 om 08:45 uur.

    mocros kijk eerst naar de inhoud van de film ze willen de westerse moslims veranderen ze proberen dat op alle manieren te doen dit is er een van

  12. abdel
    21 november 2006 om 08:58 uur.

    selam

    zal ze over 40 jaar ook een emmy krijgen ?
    zal ze worden gewardeerd door de nederlanders als ze besluit om morgen een hoofddoek te dragen?
    zal ze worden gewardeerd als ze besluit met een marokkaan te trouwen uit marokko ?

  13. Mustafa Elghalid
    21 november 2006 om 11:30 uur.

    . Zoals ik al zei zij heeft een carriere. Jullie zijn allemaal mislukt vanaf reactie nr.
    acht. Jullie kunnen het moeilijk verkroppen dat zij iets heeft bereikt terwijl jullie sukkels aan het wegrotten zijn in achterstandswijken. OF zij moslima is of niet. Ze hoeft jullie niks te bewijzen en ze is jullie geen verantwoording schuldig. Aan jullie stomme opmerkingen te zien kan ik begrijpen hoe jullie tegen meiden aankijken die succesvol zijn en wat doen met hun leven.

  14. arradi
    22 november 2006 om 12:00 uur.

    Ik kan me met sommige mensen niet verenigen, omdat ze bij elke positieve onderwerp over een Marokkaanse talent, kritiek uitten of ze gebruiken simpelweg de naam van de islam, dit mag wel en dat mag niet, terwijl ze de imam op vrijdagsgebed niet eens begrepen wat hij over de moslim en jaloezie zegt, en dat jaloezie straalt bij deze mensen, terwijl dat afkeurend is in de islam

  15. Sofia
    22 november 2006 om 01:16 uur.

    Mustafa Elghalid, ik sluit me bij je aan.

    Eigenlijk is het gewoon te gek voor woorden, zulke reacties behoor je te verwachten van autochtonen en niet van je eigen landgenoten!!

    Jullie moesten je schamen!

  16. mhamed
    22 november 2006 om 10:22 uur.

    waar heb jullie het over mensen……..
    zij doet haar dingen en jullie doen jullie dingen klaar is kees.
    ik zeg altijd kijk in de spiegel en zie wie je moet zien en oordeel tot je een ons weegt.

  17. Gangsterberber
    22 november 2006 om 10:34 uur.

    Ik ben het met meerdere eens. Als zij besluit de islam niet zo serieus te nemen is dat haar besluit. Touria Haoud is niet echt wat je noemt een geode moslim, doordat ze naar Amerika emigreert en een Amerikaan trouwt. Maar vergeet niet, ze is ook Marokkaans en een beetje positifiteit kunen wij ook wel gebruiken. Wees blij voor haar. Haar islam/identiteit verlaten is haar probleem. Pas als ze die te schande, maakt (dus ons ook) dan, vind ik, dat je pas kritiek mag uiten…

  18. Mustafa Elghalid
    22 november 2006 om 11:27 uur.

    Dat je naar Amerika emigreert betekent niet dat je geen goede moslim bent gangsterberber. En misschien weet je dit niet maar touria heeft zelf al een keer aangegeven dat ze geen praktiserende moslima meer is. Maar anyway ik lig daar totaal niet wakker van. Kennelijk andere moslims wel.

  19. ZVA
    22 november 2006 om 12:17 uur.

    nou nou el ghalid.

    volgens mij lig je wel wakker van.
    die Hoeria dou is een hoer en dat weet je best.
    ze kleed zich graag voor paar foto’s of dastinmg zoals datmooi heet.

    allah is groot en machtig dan jullie allemaal

  20. Gangsterberber
    22 november 2006 om 12:28 uur.

    Nee niet direct, maar dat heeft wel invloed. Hollywood doet niet alleen goede dingen met je.

  21. Ayman
    22 november 2006 om 12:29 uur.

    Wie kan het zich nog herinneren net na 11 september ,toen (toevallig?) alle zwarte acteurs(Denzel Washington,Halle Berry en Sidney Poitier)plotseling een oscar kregen,wat zich nog nooit eerder in de oscargeschiedenis had voorgedaan.
    Toeval?
    Nee,toeval bestaat niet.Er zat een politieke motivatie achter.
    Zoals men weet werd Amerika na 9/11 verdeeld in wij en zij,en de zwarten(de onderdrukten,armen) moesten kiezen .
    Zo sluw als ze zijn speelde Hollywood daar heel slim op in om de zwarte gemeenschap te paaien en te misleiden.
    Zo van; zien jullie wel ?
    Wij(Bush-politiek) weten wat het beste voor jullie is.Wij geven jullie kansen.Wij maken belangrijke mensen van jullie.
    Als je onze(Bush) kant(politek) kiest kun je ook een beroemdheid worden en een oscar winnen.

    Wat nu deze zeer mooie Maryam is overkomen is precies hetzelfde.Zo werkt Hollywood nou eenmaal .Ik hoop dat zij stopt met acteren en iets anders gaat doen in plaats van een carriere in Hollywood.
    Er zijn haar actrices voor gegaan die allemaal spijt hebben dat ze ooit de filmwereld in zijn gerold.
    Beste voorbeeld is Marilyn Monroe.

    Een vrouwelijke fan (die ook Marilyn heette)schreef Marilyn Monroe een brief ,waarin haar om tips en advies werd gevraagd om ook net zo beroemd en succesvol te worden.
    Marilyn Monroe schreef haar terug met de woorden;
    Kleine Marilyn ,mijn beste advies aan jouw is;zoek een goede man en wees een goede vrouw voor hem .Neem kinderen en wees een goede moeder voor hen.Dat is wat ik graag had gewild als ik het over mocht doen.Het beeld wat je van mij hebt is 1 grote leugen.Ik ben niet de mooie,sexy,succesvolle en gelukkige Marilyn Monroe.Ik ben een wrak,ziek ,diep ongelukkig en een slaaf van Hollywood.
    Alstublieft,kleine Marilyn word niet zoals mij.Blijf weg uit de tentakels van Hollywood.Het zijn leugenaars en bedriegers en gebruiken je tot je niet meer nodig bent.
    Want, ze ontdekken je,ze maken je en ze breken je.Precies zoals ze met mij hebben gedaan.”

    Dit is de realiteit over Hollywood ,dat zegt ‘The sexiest woman of the century’. Een titel zoals zij nooit aan herinnerd zou willen worden.

  22. abdel
    22 november 2006 om 01:09 uur.

    Selam heren en Dames
    Hee moestafa ik zou het fijn vinden als je niet iedereen met jezelf vergelijkt.
    Ik woon niet in een achterstandswijk en ben niet werkeloos !
    Wordt die actrice miljionar dan is dat haar gegunt, en kan ze dat mooi hier op aarde opmaken want dat geld neemt ze niet mee haar graf in of koopt een ticket nar de paradijs ( en dan bedoel ik niet een paradijs op thailand !).
    Maar kenelijk ben je zo naiief als de pest want je hebt het niet door dat het eerste waar men op let bij het krijgen naar acteer werk , of je vrijgezel bent en mooi !

  23. XXXXX
    22 november 2006 om 02:20 uur.

    Ik gun iedereen een goed gezond en een rijk leven. Maar het punt is,ze verdient het op een manier dat niet echt islamitisch is. Ik vraag me af of jullie mij het ook zouden gunnen als ik een drugdealer ben. Het zal me niets verbazen als ze binnenkort een sexscene gaat opnemen. Dan vraag ik me af zijn jullie nog steeds trots op haar . zoja…….. mogen jullie branden in hel. stelletje BOUNTies…………

  24. Nihad
    22 november 2006 om 03:55 uur.

    Wat een rare en soms bizarre reacties.

    Het is een knappe prestatie van Miryem. Maar de kans dat ze door breekt in Amerika is nihil op dit moment. Ze is niet eens doorgebroken in Nederland.

    Maar verder vind ik het gewoon supertof voor haar. Zo zie je dat de mooiste Marokkaanse meisjes gewoon uit Tetouan komen! 😀

  25. Gangsterberber
    22 november 2006 om 06:54 uur.

    En dan zeg JIJ dat andere rare en bizare reacties hebben. Nou nou. RIF is RIF

  26. Mustafa Elghalid
    22 november 2006 om 06:58 uur.

    xxxxxxx

    Ten eerste je verwensingen slaan helemaal nergens op. Ten tweede zie ik eigenlijk niet waarom acteren en islam niet samen kunnen gaan. ( Kan jij mij aangeven waar in de koran staat of overleveringen van onze heilige profeet vrede zij met hem dat acteren verboden is). Ze is moslima en ze weet donders goed wat ze wel kan en niet kan doen. Ze heeft verstand gekregen van Allah. Ik vraag me af hoe je oordeelt over marokaanse acteurs. Je kan het gewoon moeilijk verkroppen dat ze een meisje is en successvol is. Maar nogmaals ze hoeft jou helemaal niks te bewijzen. Zorg jij maar eerst zelf voor dat jij als een goede moslim geeft in plaats van oordelen over ander. Dat moet jij aan allah swt overlaten.

  27. Mustafa Elghalid
    22 november 2006 om 07:01 uur.

    Bovenstaande opmerking was ook bedoeld voor abdel

  28. Romaissa
    22 november 2006 om 07:46 uur.

    Voor de mensen die niet precies weten hoe het zit Een aanmerking op een ander, is een tekortkoming van jezelf.. Laat het oordelen van andere mensen aan Allah over.. Zva! en ook al zou meryam de zelfde pad volgen als touriya haoud zou dat voor jou een probleem zijn?? Zou jij branden voor haar daad??voor ieder mens zal zijn straf er zijn dus helaas ook voor jou.. En over Touriya Haoud gesproken haar moeder is zelf ook geen moslima.. dus ga er dan vanuit dat je vrij word opgevoed.. hoe je ouders vroeger waren zal je terug vinden in jezelf.. Zolang je haar niet hebt gezien achter de ramen kun je haar geen hoer noemen.. het is haar wil en haar leven ze is een wijze dame om haar eigen beslissingen te nemen..
    Don’t Forget .. De fouten uit het verleden maken de wijsheid uit het heden

  29. Arabianboy
    23 november 2006 om 01:55 uur.

    ze is een mooie meid tbarkállah, doet me denken aan een turkse… ik oor zoveel emingen, sommige neigen naar jaloezie en andere naar koefars…

    Allah swt wilt beslist niet dat we kuffars imiteren, zoals we weten is hollywood erg joods… ik vind acteren niets, want dan doe je sowieso doelloos mensen na die niet bestaan… je maakt mensen dood in scene en weet ik veel wat hahaha… kijk al paar jaar geen dvd’tjes meer… in de islam hoor je ook kuis te zijn, door met veel mannen te praten en hand te shake werk je dat tegen… wellicht af en toe ene kus op de wang… lmohim [mustafa] er zijn zat redenen waarom het haram is of zou zijn… heb geen zin om precieze overleveringen of ayaats te laten zien. die kun je ook zelf terug vinden op internet.

    ik ben trots op haar dat ze een emmy award heeft ontvangen!!! een marokkaanse die iets heeft bereikt elhamdolilah… of het goed is of niet, is haar EIGEN keuze, want er is geen dwang in de islam.

    ik wil later accountant worden inshaállah en dan kom ik standaard rente tegen (wat haram is, want wie er niets mee doet maar toch mee werkt was ook vervloekt)… ook is er een hadith dat het later normaal is op haram verdiende geld te gebruiken… ik zou niet weten wat ik moet, gair inshallah oe yarbiallah ej sme7li (moge allah swt mij vergeven) immers hij beslist alles!… want ik wil een goede toekomst creëeren voor me familie en gezin later inshaállah.

    als ik haar advies zou geven van de islam, dan zou ik zeggen, stop en zoek iets anders…
    als ze zelf wilt denken: de pad bewandeld ze nu.
    als ik vanuit me afkomst praat: allah ey ziedha oe koel moslims( moge allah haar en andere moslims laten groeien inshaállah in het goede
    als ik vanuit mijn trots/gevoelens spreek, yarbiallah doet ze geen naakt fotos ooit in de toekomst!!! die tomb raider (karima adebibe)meid begint ook een beetje de verkeerde kant op te gaan door haar boezems niet zo goed meer te bedekken…

    iedereen zou moeten doen wat hij of zij wilt, maar elkaar naar het goede stimuleren is altijd goed… wellicht kan ze met haar films een goede beeld brengen naar de wereld over marokkanen en moslims in de media? wellicht is ze misschien geloviger dan ons allen hier op de site, maar heeft ze een carriere dat minder is? wellicht wordt ze geloviger dan ons allen over 5 jaar… laat het oordelen over aan onze schepper:

    only god swt can judge!!!

    m3a salama!!!

  30. Mustafa Elghalid
    23 november 2006 om 10:37 uur.

    Je verwijst mij naar de internet. Voor antwoorden ga ik nooit naar het internet. Internet is een onbetrouwbare islamitische bron. Je moet de hadith boeken opzoeken of het opzoeken in de koran. Ik blijf erbij dat acteren en islamitisch zijn samen kunnen gaan, zolang je als moslim/moslima weet waar je grenzen liggen. Als je het hebt over maryam hassouni in alles wat ik tot nu toe hebt gezien van haar heeft ze geen enkele sex/zoenscene gedaan, dit betekent in mijn ogen dat ze donders goed weet tot hoever ze kan gaan. En haar ouders letten heel goed op haar. Anders zouden ze haar ook nooit toestemming hebben gegeven om te gaan acteren.

  31. xxxxxxxxxxxxxxxxx
    23 november 2006 om 12:21 uur.

    Mustafa Elgrha

    Teneerste heb ik er niets op tegen dat een vrouw succesvol is. Mijn eigen zus heeft een eigen bedrijf met een jaarlijks groeiende omzet. Ik heb niet tegen het succes van vrouwen. Wel op de manier waarop zij zucces boeken. Omdat het toevallig over een vrouw gaat concludeer jij gelijk dat ik het op vrouwen heb gemunt. Wie is er nu slecht bezig………. Daarnaast vind ik ook dat die vieze neppe wannabee marokkanen met wie zij speelt (jongens) in shouf shouf habbibi net zo erg in sommige momenten zelfs erger.

    weet je wat het is Elgrha. Jij denkt laat ik maar zo postitief over vrouwen uitlaten. Misschien heb ik dan het geluk dat iemand opmerkt dat ik besta en misschien zelfs een telfoonnummer of een e-mail adress er uit kan krijgen. Je bent je zelf meer aan het verkopen, in de hoop dat iemand op je reacties regeert en naar je nummer vraagt. wordt wakker…. contact advertentie plaats je maar in de spits of metro niet hier.

    Maar omdat ik zo erg nog niet ben gun ik je moeder het zelfde als maryam een rol in een film. Ik hoop dat je daar nog trots op kunt zijn. Ze is dan immers een succesvolle vrouwelijke actrice.

    Trouwens ik denk niet dat ik de potentie heb om te uitleggen waar in de koran het staat dat acteren niet mag. O ja dat klopt het staat er niet in!. Dus je gaat er automatisch vanuit dat het mag. Nou jongen!!!! ik zal je wat nieuws vertellen. Er bestaat nog iets zoals haddith en uitspraken van geleerden over het acteren. er is trouwens een verschil tussen acteren en op tv komen.

    oja voordat ik het vergeet SP HEEFT GEWONNEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  32. xxxxxxxxxxxxxxxxx
    23 november 2006 om 12:26 uur.

    Oja je gelooft zeker ook dat homo zijn en islam ook samen gaat.

  33. Nihad
    23 november 2006 om 12:33 uur.

    Desondanks zal een beetje actrice wel eens een zoenscene moeten spelen. Anders zal mevrouw Hassouni wel een beperkte actrice blijven.

    Ze zal zelf moeten bepalen waar de grenzen ligt. Maar dat een strikte naleving van de Islamitische regels een beperking op je talenten leggen, is m.i. evident.

  34. Arabianboy
    23 november 2006 om 02:22 uur.

    waarom zo koppig en mij zoveer krijgen:

    21. De Profeten (Al-Anmbi’jaa)

    16. Wij schiepen de hemel en de aarde en al hetgeen er tussen is, niet tot vermaak.

    17. Indien Wij een spel hadden willen doen, dan zouden Wij met Onszelf hebben gespeeld, maar dit doen Wij niet.
    —————–
    24. Het Licht (An-Noer)

    31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.
    —————-
    31. De Wijzen (Loqmaan)

    6. En onder de mensen is iemand die door ijdele praatjes zonder kennis (anderen) van Allah’s pad wil doen afdwalen en er mee de spot drijft; voor zulken zal er een vernederende straf zijn.

    7. En wanneer Onze woorden aan hem worden voorgedragen, wendt hij zich verachtelijk af alsof hij ze niet hoorde en zijn oren verstopt waren. Kondig hem daarom een pijnlijke straf aan.
    ——————
    45. Het Knielen (Al-Djaasi’jah)

    18. Dan hebben Wij u (o Mohammed) een duidelijke weg gewezen; volg die daarom, maar volg de begeerten der onwetenden niet.

    19. Voorwaar, zij zullen u niets tegen Allah baten. En voorzeker, de onrechtvaardigen zijn vrienden onder elkander, maar Allah is de Vriend der godvruchtigen.
    ——————-
    47. Mohammed

    33. O. gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en de boodschapper en maakt uw werken niet nutteloos.

    34. Waarlijk, de ongelovigen, die van het pad van Allah afleiden en sterven, terwiil zij ongelovig zijn, Allah zal hen zeker niet vergeven.
    ——————-
    bron: http://www.redouan.nl/koran_nl.htm

    lees svp 24/31 heel goed… stel je mocht geen enkel zin als waarheid beschouwen… wat zeg je dan van deze zin:

    “En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve…”

    en ZEG dat moslima’s haar ogen neergeslagen houden. met acteren kijk je scherp in de ogen van acteurs.

    nogmaals, ik wil haar niet beoordelen met wat ze doet, maar het is goed om elkaar het goede in te stimuleren…

    ps: de citaten die ik gebruik zijn algemeen en heel mooi, ik wil niet direct over haar praten…

  35. Said
    23 november 2006 om 04:31 uur.

    Jongens, er zijn genoeg Marokkaanse meiden die de regels van de Islam niet naleven. Deze komen niet in de media als zijnde succesvolle Marokkanen. Tegen deze meiden wordt geen wordt gerept dat zij hoeren zijn en dat zij de islam en de Marokkaanse identiteit beschadigen. Nu een Marokkaanse jonge dame goed bezig is (althans volgens de Westerse normen) krijgt zij allerlei kritiek in plaats van complementen. Wel of niet volgens de Islam leven is haar eigen zaak. Ik zou kritiek geven als zij de Marokkanen in verlegenheid had gebrachten dat heeft zij NIET gedaan.

    Complement voor Miryam en veel succes gewenst.

  36. bobo
    23 november 2006 om 04:58 uur.

    ik wens haar veel succes in haar leven zij is mooi en jong telentvol ik hoop dat niet handen van wolven valt. ze moet sterk in haar schoonen staan zou iedreen haar proberen kapot te maken met elke manieren daan ook . veel succes meid en vergeet je vortels niet want zonder vortels ben jij niks .

  37. Ismail
    24 november 2006 om 09:06 uur.

    Ik heb net wat foto’s van Touriya Haoud zitten kijken…………..schandalig, heb er geen woorden voor, dat het een Marokkaanse ‘was’ want ik beschouw haar allang niet meer als een Mocro, kan ik me echt niet voorstellen…..de Islam verlaten, met een Amerikaan trouwen………IK VIND HAAR EEN HOER……………ZE ZET ALLE MAROKKAANEN VOOR SCHANDE……..Tfoeeeeeeeeeeeeee

    en wat was ze eigenlijk? Beber of een Arabier?
    hopelijk geen berber

  38. Sihem
    24 november 2006 om 09:30 uur.

    Ik vind het tof dat ze een emmy heeft gewonnen. Dat is toch een behoorlijke prestatie. Voor de rest ben ik het helemaal eens met arabian boy. Hij laat haar in haar waarde en gunt haar het goede of het nou anti islam is of niet!

    Maar Mustafa Elghalid, je bent wel hypocriet!!
    Ik heb enkele andere reacties van jou gelezen en toen was je zogenaamd heel erg strict. Zie reacties inzake meiden van halal!

    En nu heb je het over een actrice??? Ik ben zelf een gematigde moslim op dit moment, daarmee bedoel ik, dat ik alles doe, behalve me compleet aan adab el hidjab te houden….en dan heb ik het niet alleen over het hoofddoekje! Ik draag wel kleding waarin mijn vormen zich zo min mogelijk tonen. Maar ik draag nog wel broeken…ik hoop inshallah dat ik binnenkort een betere moslima kan/zal worden.

    Maar acteren is haram en dan hoef je niet eens de koran of hadith te lezen…met een beetje gezond verstand en een klein beetje kennis over enkele basisregels.
    * Namelijk een vrouw mag niet opvallen…(vlgs mij kun je haar nu alles behalve onopvallend noemen!!)
    * Een vrouw moet algeheel bedekt zijn. (tja, ja zag toch nog delen van haar gezicht niet?)
    * Een vrouw mag geen fysiek contact met heren hebben (die ene acteur hield haar in het park met zijn lichaam tegen de grond gedrukt!!!)
    * And last but not least: Een vrouw mag zich niet zonder begeleiding in één kamer bevinden met een huwbare heer.

    Denk daar maar eens over na!

    Nogmaals, ik vind het leuk voor haar en ik veroordeel haar niet, wie ben ik om dat te doen. Ik hou me ook niet aan alle regels (helaas, Allah ie hdieni wa ie hdie koeloe elmoslimien)

  39. khaled
    24 november 2006 om 12:25 uur.

    Bij Marokkanen draait de laatste tijd alles om de Islam. Maar helaas zijn we alleen maar oppervlakkig bezig met de Islam. We doen de rituelen en denken dat wij goede moslims zijn. We hebben de Islam gereduceeerd tot de vraag : Is dit halal of Haram? Eigen initiatief is vermoord . Veel moslims weten niet eens de betekenis van Al Ijtihad.

  40. Mustafa Elghalid
    24 november 2006 om 05:01 uur.

    Ismael

    Waarom voel jij je aangesproken wat zij doet. (Ik heb er geen last van) wat zij doet. En sihem. Je hebt vier punten aangegeven. De eerste twee begrijp ik niks van. Hoezo mag een vrouw niet opvallend zijn kun jij dat uitleggen. Ten tweede de islam schrijft voor dat je je moet bedekken dat is waar maar dat je je gezicht, handen en voeten vrij onbedekt mag laten. Punt drie en vier heb je gelijk in. Maar ik vind dat je ook zelf je verantwoordelijk kunt nemen als je een sterk geloof hebt dan ben je in staat om alle verleidingen van de satan te weerstaan.
    Als je bijvoorbeeld met klasgenoten in een cafe zit om wat te gaan drinken en iedereen drinkt alcohol dan dien jij als moslim te weten dat jij dat niet mag dus dan bezwijk je niet voor de satan, gezelligheid en je klasgenoten maar dan neem je wat fris bijv. cola of sinas. Je kiest dus in dat geval voor de islam. Zo kun je het voor jezelf makkelijk maken. Zo handel ik elke dag
    I

  41. debatster
    24 november 2006 om 09:41 uur.

    @ Ismael

    Wat is dat nou weer voor een ridiculuus opmerking: is zij een berber of een arabier. Waarom wordt er x op x een onderscheidt gemaakt tussen berbers en arabieren …ze komen hoe dan ook uit 1 land…hetzelfde land met de zelfde cultuur.

    Dus als je niets nuttigs en verstandigs te zeggen hebt…hou dan gewoon je mond!!

  42. Arabianboy
    25 november 2006 om 04:52 uur.

    ik ben benieuwd geworden naar die film: offers hahaha 😮 hij komt vanavond op ned2 geloof ik om 23.05…

    ik ga hem beslist kijken, ff checkuh hoe die film is…

    ben benieuwd…

  43. Souidi
    26 november 2006 om 01:21 uur.

    Jeemig, wat veel trieste en extreme reacties hier. Hoe moet intergratie ooit een kans krijgen in dit land met zoveel bekrompenheid als dat ik hier lees?!
    Maryam Hassouni verdient alle respect en complimenten omdat ze blijkbaar uitblinkt in een beroep wat ze als haar roeping zag en voor ging….

  44. khalil
    26 november 2006 om 03:21 uur.

    ik meen me te herinneren dat ze in de film “offers” zich laat betasten aan haar borsten,als je daar trots op kan zijn…. kijk vroeg of laat moet je als acteur aan expliciete scenes beziggen (met name Nederlandse films staan daar bekend om),dat druist dus lijnrecht tegenover onze normen en waarden,ik begrijp niet dat er hier forumleden zijn die dan erg trots op haar zijn.

    Er zijn veel succesvolle Marokkaans-Islamitische dames die zeer succesvol op vele gebieden maar toch integer blijven daar heb ik meer trots voor eerlijk gezegd

  45. henk oosterink
    29 november 2006 om 09:54 uur.

    Als Maryam al die onzin zou lezen, zou ze direct emigreren.En niet naar Marokko….

  46. Toth
    30 november 2006 om 06:47 uur.

    Waar dan Henk, naar een land waar mannen zelfs beslissen waar ze emigreren moet?

  47. brother
    01 december 2006 om 10:46 uur.

    Acteren in de vorm zoals het tegenwoordig wordt gedaan is haraam, daar is geen twijfel over. Ik begrijp niet dat de ouders van zo’n meisje dit gewoon toelaten. Voorzover ik weet is ze het huis niet weggelopen.

    Wat de Emmy award betreft, dit is de sleutel van alle poorten van de hel. Het was beter geweest als ze alleen de chocolade versie die ze van Dana had gekregen had opgegeten en met acteren was gestopt, en de rechten opleiding zeker afmaken. Uiteindelijk is ons streven naar het paradijs.

  48. Mustafa Elghalid
    01 december 2006 om 01:27 uur.

    dag brother,

    Ik vind het zo’n ongelofelijke gelul wat jij zegt. Dat meen ik serieus. Waar ik allemaal aan erger is de volgende zin: (Ik begrijp niet dat de ouders van zo’n meisje dit gewoon toelaten). Misschien moet jij je eens realiseren dat haar ouders mensen zijn die andere opvattingen hebben over het islamitische geloof dan jij. Niet iedereen is verplicht dezelfde opvattingen te hebben als jij. Iedereen vormt zijn eigen filter. Ik vind dat acteren en islam gewoon samen kan gaan. Je moet voor jezelf wel grenzen zijn tot hoever je kan gaan. 1 jongen op dit forum meende dat het verboden zou zijn omdat je bij acteren elkaar in ogen kijkt. Dit is een ontzettend zwak argument In het dagelijks leven kijk je namelijk altijd mensen in de ogen want je praat namelijk met hun. Misschien weet jij dit niet maar er zijn ook diep gelovige westerse acteurs die er prima in slagen hun carriere samen te kunnen laten gaan met hun geloofsovertuiging. (voorbeeld Jim caviezel de acteur die jezus speelde in Passion of Christ) hij acteert alleen in films waar hij geen sekscenes hoef te spelen.) en zo ken ik er nog een paar. Ik raad jou eens je druk te maken over de echte problemen waar op dit moment je geloof mee worstelt ( negatieve imago, vele aanslagen etc.) in plaats van je druk te maken over iets wat je geen bal aangaat en ten tweede oordelen over iemand en haar ouders waar jij geen enkele band mee hebt.

    Denk hier maar eens over na brother!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    P.S. ik hoor nog van je

  49. centraal
    01 december 2006 om 04:39 uur.

    na al deze opmerkingen gelezen te hebben erger ik me mateloos, jullie ouwehoeren veel. eindelijk laat een meisje dat afkomstig is van een marokaans cultuur wat nuttigs zien daarmee bedoel ik “carriere” enz enz enz.

    En dan krijgen we die opmerkingen weer over een meisje moet bedekt worden. In een land waar wij ons nu bevinden vooral in een werelddeel als Amerika is het heel moeilijk om je strikt te houden aan de islam. ik weet wel bijna zeker dat ieder die hier een opmerking heeft geplaats zich niet aan de islam houdt

    je bent een moslim/moslima als je je volledig aan de regels houdt. je kan niet zeggen “ik ben een moslim” terwijl je niet bid,scheld,niet vast etc etc etc.

    hiermee wil ik jullie duidelijk maken dat als je je vinger naar iemand wijst er 3 vingers terug wijzen.

    groeten

  50. Mustafa Elghalid
    02 december 2006 om 02:12 uur.

    daar ben ik het helemaal mee eens

  51. brother
    04 december 2006 om 08:25 uur.

    @mustaffa Elghalid Iedereen vormt zijn eigen filter…???

    In de Islam is geen plaats voor een filter. Het jodendom en christendom is door filtering ten onder gegaan. Denk hier eens goed overna. Verder wil ik je graag adviseren om boeken (Quraan, Hadith) te lezen en ook te begrijpen. Als ik zie wat je daarboven hebt opgeschreven denk ik dat je de film “Offers ” niet hebt gezien en ook niet weet wie het geregiseerd heeft.

    @Centraal Amerika is het heel moeilijk om je strikt te houden aan de islam.

    Is niet waar! Maar ik ga hier verder niet op in omdat dit niet het onderwerp is.

    Carriere maken is prima, maar doe het op een manier dat je broeders (de moslims) en God het accepteren.

    [je kan niet zeggen “ik ben een moslim” terwijl je niet bid,scheld,niet vast etc etc etc.]
    Hier heb je gelijk in.

  52. Mustafa Elghalid
    04 december 2006 om 01:37 uur.

    brother,

    In de islam is wel plaats voor een filter. je snapt niet wat ik bedoel. De christendom en jodendom zijn ten onder gegaan. Omdat mensen uitspraken van de bijbel en de thoria gingen verwerpen en gingen proberen de heilige geschriften opnieuw te schrijven. Ik bedoel met eigen filter dat je de koranversen en hadiths nog een keer opnieuw gaat lezen en daaruit je eigen conclusie gaat trekken. Je gaat niet in tegen de verzen en de overleveringen maar tegen de eenzijdige uitleg die word gegeven(vele overleveringen kun je op verschillende manieren interpeteren). Die verantwoordelijkheid wordt je ook gegeven door God. Maar nu nog iets anders even referend aan die uitspraak van jou: (Carriere maken is prima, maar doe het op een manier dat je broeders (de moslims) en God het accepteren.) Dat je carriere op een manier moet maken die God zou accepteren is absoluut waar, maar dat je broeders het ook moeten accepteren is complete flauwekul dat weet jij dondersgoed.

  53. brother
    04 december 2006 om 04:19 uur.

    @mustaffa Elghalid

    Heb ik dus toch gelijk. Dat je je carriere moet maken op een manier dat God accepteert. Dat is nou precies waar het om gaat. Want als het door God wordt geaccepeteerd zal het ook door ons moslims automatisch worden geaccepteerd. Het geval is nu dat deze meisje acteert, dit zal niet door God worden geaccepteerd. Dit is niet goed, en daarom keur ik het af en zouden wij deze soort mensen (zowel acterende jongens als meisjes) een sein moeten geven dat ze op het verkeerde spoor bezig zijn.

    Uiteindelijk zijn het onze broeders en moeten we ze op hun verantwoordelijkheid wijzen. Als de ouders en wij het niet doen, wie moet het dan doen? Bush de alles beterweter??

  54. brother
    13 december 2006 om 03:23 uur.

    Mustaffa Elghalid, kom tevoorschijn, waar houdt je je verborgen? ik zal je geen kwaad doen.

  55. Yonis
    23 december 2006 om 10:58 uur.

    die film je weet wel met die morkkaanse meisje die heeft meer gekost dan verwcht omdat die markko alle camerass gepikt heeft

  56. nordin
    24 december 2006 om 02:16 uur.

    als je tegen de islam bent, win je de nobelprijs, een oscar, een emmy en noem maar op …,
    ik heb 1 ding geleerd wat het Westen betreft, en daar heeft onze profeet
    mohammed (vzmh) ons vroeger al voor gewaarschuwd,
    de koefar zal je enkel graag hebben wanneer je zoals hem wordt

  57. redouan
    25 januari 2007 om 01:53 uur.

    3air insha’allah 😀

  58. redouan
    25 januari 2007 om 01:54 uur.

    oordeel niet te snel beste broeders en zusters
    je kan praten over vooroordelen van nederlanders
    maar laten we ook eens kijken naar die van onszelf

  59. Maghreb Magazine » Maryam Hassouni gaat niet naar Amerika
    25 januari 2007 om 05:39 uur.

    […] Shouf Shouf Habibi was zo’n succes dat de VARA de film als uitgangspunt nam voor een serie. Deze week (26 januari 21:55 uur, Ned 3) begint het tweede seizoen, waarin ook Emmy-winnares Maryam Hassouni weer te zien is. […]

  60. Islam City
    06 maart 2007 om 08:53 uur.

    Allah (عز وجل) zegt in de Koran: “En Wij hebben de hemelen en de aarde en wat er tussen is niet zinloos geschapen. Wij hebben beide niet anders dan in de Waarheid geschapen, maar de meesten van hen weten het niet.” (Koran, de Rook, vers38-39.)

    En: “En Wij hebben de hemel en de aarde en wat daartussen is niet voor niets geschapen. Dat is een vermoeden van degenen die ongelovig zijn.” (Koran, Saad, vers 27.)

    En: “En Allah heeft de hemelen en de aarde in Waarheid geschapen. Zodat elke ziel wordt vergolden voor wat zij heeft verricht. En zij worden niet onrechtvaardig behandeld.” (Koran, het Knielen, vers 22.)

    En Allah heeft ook gezegd:
    “En ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om Mij te dienen.”
    (Koran, de Winden die verspreiden, vers 567.)

    Dit laatste vers vertelt ons wat ons doel is, namelijk het aanbidden van alleen Allah, en alleen Allah.

    Bron: http:www.islamcity.nl

  61. abdel
    06 maart 2007 om 01:09 uur.

    selam

    wat heeft reactie nummer 60 te maken met het onderwerp maryam?
    of wil je reklame maken ??
    er staat links een cafe
    er staat rechts een moskee

    ik bepaal zelf welke kant ik op ga !!

    ik bepaal zelf hoeveel boodschappen ik koop , want ik betaal de rekening , en zo is het ook met geloof !!

    ik zal naar de hel gaan als ik niet goed doe , en niet jy !

    vriendelijke groet

    wat heeft je voorkeur de islam aanbidden en je marokkaanse broeder en zuster niets gunnen , of andersom en ook de islam aanbidden ?

  62. brother
    06 maart 2007 om 04:14 uur.

    Nou Abdel, als alle Moslims zouden denken zoals jij, dan was de Islam allang verleden tijd. Is het niet de bedoeling dat een Moslim een ander op het goede pad moet wijzen als hij ervan afwijkt?

    Ik heb geleerd dat Moslims het goede aan zijn broeders/zusters moet gunnen zoals voor zichzelf.

    Of is jouw stelling: ik doe wat ik wil en wil niets horen over een rechte pad. In dat geval zou ik zeggen: “reageer dan niet”, omdat je je er toch niets van aantrekt.

    Ma3asalaam

  63. maryam-hater
    24 juli 2007 om 08:19 uur.

    wanneer komt die film trouwens weer op tv

  64. sammia
    09 juli 2008 om 01:54 uur.

    salaam,
    ik weet niet waarom veel van jullie van die negatieve reacties geven hoor. als ik haar zo hoor en zie praten bij interviews, etc. komt ze bij mij over als een lief meisje die nadenkt en heel goed weet wat voor besluit ze neemt en waarom ze het neemt. en ik respecteer haar daarvoor. ze doet geen rare dingen om de aandacht van de media te krijgen, ze probeert een carriére op te bouwen en ik denk dat velen haar daar ook voor respecteren en dat dat respect niet zal verdwijnen door een eventuele hoofddoek of een marokaanse echtgenoot. en ik weet zeker dat ze haar geloof niet zal verlaten voor die carriére. zoals veel anderen ook al hebben gezegd, waarom zou ze omdat ze toevallig zo succesvol is geworden gelijk een slechte moslim en een slecht persoon zijn? slaat toch eigenlijk nergens op?
    ik wens haar het beste en ik hoop voor haar dat ze inshallah bereikt wat ze wilt bereiken en een gelukkig leven leid.
    Bousa, sammia

  65. AfghanRebel
    28 augustus 2008 om 11:51 uur.

    Mijn beste broeders en zusters en sommige (Moderne maroco gemenschaap) deze vrouw laat bepaalde mensen met een heel andere doel met haar eer en leven spellen en via haar ook andere moslim meisjes uiteindelijk modernmaken(tegen wordig is modern niet slim zijn maar je zelf verkopen als hoer of homo snel scheiden leren net als o ns autochtonkes vreemdgaan je opa oma snel naar het graaf helpen voor dat is modern het gaat hun helemaal niet om jezelf ontwikkelen naar de juiste weg maar juist ze willen dat familiies door dit moderniteit kapot gaan onse liefe jongens en meisje met een kafir slapen en ontmaagd worden dan hebben ze ook weer uitgevonden om ze weer dicht tenaieen zodat ze met plezier en zonder angst de maagdelijkheid verliezen uiteindelijk ons vernitigen niet Taliban is het gevaar maar Dit systeem Demokratie)

    Ik zeg jullie maak je geen zorgen om haar zij zal spijt krijgen van al dat gedoe als ze 40 is en nog steeds zonder kinderen en film industrie haar niet meer kan verkopen hahahahh brand in hel bich of ik help je met opas AK 47 spitnatz yob twaya mat belet pidaraz belet pizda beletnakhuy

    From Afghab United Front

  66. emrullah
    05 oktober 2008 om 08:53 uur.

    ik vind mariam een hele mooie meid vooral haar ogen laten mij verdwalen maare voor de rest wens ik haar veel succes! x turk

  67. lalllaa
    11 november 2008 om 04:58 uur.

    laat haar doen wat ze wilt
    ook al verlaat ze de islam tis haar leven niet die van ons

  68. nora
    20 december 2008 om 11:16 uur.

    in marokko ligt een schat wil je bewijs gaa dan naar http://www.google.nl typ daar in de schat van marokko en klik op waar ben je nu oka lees ale ferhaalen of stuur een ferhaalje of een leuken fraag je kan van ales doen niet schelden dat woord ferwijdert dat ge bruiken wij dus apsuuluut niet groejes nora

  69. Banda
    30 september 2009 om 12:46 uur.

    Ik zou niet zo trots zijn als ik haar zou zijn, bedankt voor je bijdrage aan de moslim angst die al heerst in Nederland. Ja, als marokkaanse vrouw die een rol speelt als een terroriste…de hele film klopt niet, Een ding is zeker…moslims zijn hier afgeschildert als slaapende terroristiche cellen…niemand is te vertrouwen. Natuurlijk wint de joodsche regisseur en zijn nette marokkaanse muse een emmy!

  70. Sara*Sweetgirl
    21 januari 2010 om 05:08 uur.

    acteren kan eigenlijk wel vind ik, maar zoals zei dat doet soms niet.
    en waarom slecht als je acteert er zijn zoveel slechte marokaanse meisje in mijn omgeving die ik ken en die een HOOFDDOEK dragen en roken , vriendjes nemen en daarmee bijna overal in nederland mee reizen en niet acteren
    wat zei doen is toch ook allemaal verboden.
    ja oke aan één kant is het wel slecht om te acteren omdat je dan sommige dingen doet die verboden zijn, maar het is eenmaal een beroep ik wel nog wel honderden beroepen waarbij je sommige verboden dingen doet en daar niet over gediscuseerd wordt.
    zoals visagiste, schoonheidsspecialiste,kapsters,journaliste etcccccc……
    volgens de islam mag je ook niet je wekbrauwen epileren en ook niet doen bij andere vrouwen dit is ook een hele grote vervloekte maar toch moet je zulke dingen wel doen met dit baan.etc. noem maar op
    maar hoe zei dat doet vindt ik ook niet echt goed en als zei zeker is dat ze nog moslim is dat moet ze dat aan één kant soms ook bewijzen door gepaste kleding te dragen en geen hemdjes en in intervieuws ook soms dingen duidelijk te maken over haar geloof etc…..

  71. Farida
    19 mei 2010 om 08:53 uur.

    ten eerste als je door de hoog catharijne loopt en je kijkt links je kijkt rechts da zie je precies wat mensen hier afkeuren ….
    en ik moet je eerlijk zeggen ik vind haar een verdomd goede actrice ja ..dat mag gezegd worden en ik wil zelf misschien ook wel actrice worden.
    mensen lopen haar hier wel helemaal zwart te maken maar om wat?
    waarom zou zij geen actrice mogen zijn omdat zij toevallig een marokkaan is?
    ik denk eerder dat dit met cultuur te maken heeft mensen gebruiken hier de islam als tegenspraak tegen haar om te laten zien hoe slecht zij ze3ma is maar ik denk dat het allemaal cultuur is.
    ik bedoel wees nou eens eerlijk als je naar die realityprogramma’s kijkt als ze marokkanen gaan filmen je ziet ze gelijk weglopen en schelden alles maar wat ”wij” imaghrabiën meestal zeggen als we een marokkaan op tx zien ”SFETA7” hoe bedoel je omdat zij nou toevallig uit een marokkaans gezin komt kan zij niet een succesvolle actrice zijn?

    *de meeste mensen halen gewoon weer eens cultuur en geloof door elkaar heen*

    maaaaarr goooeedddd het zal wel weerrrr eens zo zijn dat er per sé zo op gereageerd moet worden :S:S

  72. ANASS
    20 mei 2010 om 01:57 uur.

    Farida:

    Niks islam dit of dat.
    In de Islam ben je vrij en je mag doen wat je wilt wllh.
    Een ding moeten we niet vergeten en dat is dat wij met z’n alle terug keren naar ALLAH.
    Waar alles genoteert staat.
    wllh van mij mag je actrice worden en zelfs porno actrice wat maak het uit ieder z’n eigengrave,
    toch?
    En de dag dat MALIK el-mout jou opzoekt hoop ik dat je LA ILaha ILLA LAH roept in plaats dat je nog actrice wilt worden.
    Eenmaal in het grave NO RETURN BACK!!!

  73. Harry de autochtoon
    31 juli 2010 om 10:55 uur.

    mensen, mensen,

    wat een felle reacties. Jammer. En ook zo tegen elkaar.
    Maryam is gewoon een mooie meid, doet het goed als actrice, en is Maroc/Nederlands, best iets om trots op te zijn, nietwaar?

    Ik ben trots op haar.

  74. Sam
    13 augustus 2011 om 03:36 uur.

    Je geloof zit in je Hart, dat Heilig is en dat is zij, ik ben Helderziend en mag dit zo hier verklaren, zij heeft van uiterlijk bijna krak dezelfde vergelijking met de vrouw Aicha van de Heilige Profeet MOhammed, en wat er qua ziel in dat meisje straalt, als je dat niet kan voelen dan ben je nog lang niet uit je qur’an geschriften, lees ze niet enkel maar verdiep je erin met gevoel, je zal zien dat Allah dit project in volkerenmenging zo gewild heeft, geen veroordeling voor de dwalende gedachten, wel een misprijzen rechtzetting van de allerhoogste in rang op dit moment, Lady GABRIËL, waarin ik ‘mag’ ten dienste staan. Ik ben naar hier gezonden via een naamdoorkrijging, Hassouni en kwam zo via omwegen hier terecht met de opdracht dit bericht hier te schrijven. Sorry voor het moeien, ik ben maar een simpele autochtone boerenvlaming. Salam xx Inch Allah!xxx

  75. DuTattaMang
    11 juni 2012 om 12:33 uur.

    Ik ben verliefd op haar a sahbi….
    Wat ’n prachtige/creatieve en intelligente vrouw !!

  76. de vliegende hollander
    07 november 2012 om 02:24 uur.

    Waarom moet er altijd een negatieve draai aangegeven worden, ze is een hele goede actrice, die dan ook nog eens mooi blijkt te zijn? Waarom is er zoveel jaloezie? Allah zou dit nooit goedkeuren wat jullie doen!