MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

US Airways zet imams uit vliegtuig na gebed

22 november 2006 | in Geloof, Maatschappij | 16 Reacties

biddenDe Amerikaanse luchtvaartmaatschappij US Airways heeft zes imams van een vlucht van Minneapolis naar Phoenix gezet nadat drie van hen het avondgebed hebben gebeden in de wachtruimte. Dat heeft de Amerikaanse moslimorganisatie CAIR bekendgemaakt na klachten van de imams, die afgelopen weekeinde een islamitische conferentie bezochten in Minneapolis. De moslimorganisatie eist een onderzoek naar het incident en veroordeelt het groeiende onbegrip over de islam en vooroordelen tegenover moslims onder Amerikanen.

De imams werden uit het vliegtuig gezet nadat een passagier zijn verontrusting over de aanwezigheid van de imams kenbaar maakte aan een medewerker van US Airways. De zes imams werden daarna verzocht het vliegtuig te verlaten. Na het weigeren zijn ze gearresteerd en geboeid afgevoerd. US Airways verklaart dat de mannen wegens “verdachte gedragingen” van boord zijn gehaald, maar gaat verder niet in op het incident.

Eén van de imams, Omar Shain, verklaarde nog nooit van zijn leven zo vernederd te zijn, aldus HLN.be. “We werden geboeid afgevoerd, alsof we criminelen waren, terwijl het enige waar nadere passagiers aanstoot aan namen het avondgebed was. Een gebed dat dagelijks door tientallen miljoenen moslims wereldwijd wordt uitgevoerd.”

Er zijn 16 reacties

  1. mhamed
    22 november 2006 om 10:14 uur.

    puur provoceren heet dat!

  2. Gangsterberber
    22 november 2006 om 10:41 uur.

    Schandelijk, een kwart van de aarde, 1.5 miljard moslims, bidden vijf keer per dag en dan gaan die mongelen er zo een probleem van maken. Dat is waar ik me soms zo pissig over kan maken.
    Bovendien kon je hier vroeger nog een fikse schadevergoeding voor eisen, maar nu…

  3. choukri
    22 november 2006 om 11:38 uur.

    Zulke berichten gaan wij in de toekomst vaak horen.
    Het is diep triest

  4. karim
    22 november 2006 om 12:52 uur.

    Lees eens de Koran en de hadith boeken, dan weet je genoeg. het laatste naderd, Nog even en imam Mahdi en Profeet Issa zullen naderen.

  5. karim
    22 november 2006 om 12:53 uur.

    sorry, het laatste naderd bedoel ik ermee het laatste uur naderd.

  6. samadie
    22 november 2006 om 01:40 uur.

    je hebt gelijk karim, ik las van de week een hadith, in een oude schooboek van mij uit marokko.
    waarin jebriel naar de profeet kwam en een paar vragen stelde hij vroeg hem ook naar het uur, en wat de kenmerken van zijn.
    maar ze zijn opreis dan hadden ze het gebed ook kunnen vervroegen.

  7. karimo
    22 november 2006 om 02:19 uur.

    salaam karim ik geloof alleen in koran 100 % en de hadith van onze profeet mohammed. Andere boekjes enzo geloof ik niet in alleen allah SWT weet wat er precies zal gebeuren nie een of ander boekje die je gaat vertellen wat er gebeurt er staan dingen op die gewoon mensen die zich geleerden noemen hebben geschreven waarbij ze hun eigen ideeen en kennis gaan opschrijven maar geloof me niet alles is correct. Zo ontstaan verschillen in ons geloof door die boekjes ene zegt dit is haram ander zegt nee is halal maar lees koran dan kun je geen twijfel hebben !!

    Wat die imams betreft is gewoon niet normaal hoe ze worden behandeld. Maar het is niks nieuws meer deze kafiroen zijn jarloers op onze mooi geloof waar meeste moslims waarde aan hechten ze zien vele moslims die zich striks aan hun geloof houden omdat die van hun zijn afgedwaald in hun geloof !!

  8. IMAD
    22 november 2006 om 11:11 uur.

    DE ISLAM WORDT NOOIT VAN DE AARDE GEWIST
    ZE KUNNEN DOEN WAT ZE WILLEN MAAR DE ISLAM IS
    HET MOOIST GELOOF HAMDORILLAH WIJ ZULLEN HEERSEN
    INCHALLAH

  9. Peter
    24 november 2006 om 10:21 uur.

    Kijk jongens, en dat bedoelen wij nederlanders (lees: europeanen) nou. Van huis uit zijn wij ook gelovig maar je zult ons nooit zulke praatjes horen verkopen. Bescheidenheid is ook een virtue… Islam en koran is mooi maar zet jullie op een verkeerde manier aan het denken. Er is meer op deze mooie aarde…

  10. Zorba
    24 november 2006 om 03:04 uur.

    Dat men zo reageert heeft de islam aan zichzelf te danken. Ik voel me ook niet bepaald op mijn gemak in een vliegtuig, trein, bus of metro wanneer ik omringd ben door traditionele moslims. Vraag bij jezelf eens waar dit door veroorzaakt word…..

  11. abdel
    24 november 2006 om 04:46 uur.

    peter

    praatjes verkopen doe je maar op de markt .
    ik ga toch ook niet zeggen wat goed voor jou is , en wat niet.
    laat ons geloven in dat gene waarvan wij weten dat goed voor ons is .
    de tijd van manipulatie is voorbij ( hitler , stalin , enz,enz )

    en wat is er zo mooi op deze aarde peter ?

  12. aymo
    24 november 2006 om 06:25 uur.

    Ik snap die pater hier boven niet.
    Jullie bemoeien teveel met ons geloof en dat zit ons dwars.
    Zeker is hier veel moois te zien op aarde,
    probleem is jullie zien alleen ons (marrok.) en de islam.

  13. ab
    24 november 2006 om 10:46 uur.

    die hebben t op moslims gemunt en alhamdolilah wy blijven onze geloof trouw ondanks alles en ook als de hel los barst,wy zullen overwinnen inchalah wy staan sterk met onze geloof
    laat ze onze intemideren,want zij weten dat wy als winaar zullen zijn

  14. tommy
    29 november 2006 om 01:35 uur.

    moet je wel het helle verhaaltje vertellen

    de imaams begonnen hard te prediken. allah is groot, bush moet dood ,joden dit en dat…etc. vind je het gek dat personen er raar naar kijken. in het vliegtuig gingen ze op ander plaatsen zitten die niet voor hem bestemd waren. ze gingen zitten als in de formatie bij 9/11. 2 voor in 2 in het midden en 2 achter in!
    de rest kan je wel zelf bedenken.

    het was gewoon provocatie van die imaams en van niemand anders.

  15. ik weer
    10 december 2006 om 04:56 uur.

    de imaams worden waarschijnlijk aangeklacht. er worden nu getuigen gezocht om een rechtzaak tegen deze imaams te beginnen.

  16. H.Materman
    25 augustus 2014 om 09:31 uur.

    Volgens mij is het makkelijker zoals ik ben , ik geloof maar in 1 ding , DAT IK BESTA .
    En verder zijn het enkel maar bijgeloven .