MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Haagse politie op stage in Marokko

24 november 2006 | in Marokko, Overheid | 21 Reacties

PolitieDe Haagse politie stuurt 25 agenten naar Marokko. Ze moeten er de cultuur leren kennen. Zo moeten ze beter kunnen omgaan met jonge Marokkaanse criminelen in Den Haag. Dat schrijft het Algemeen Dagblad vandaag.

Volgens een woordvoerder van de politie maakt het indruk op Marokkaanse jongeren als ze worden aangesproken door agenten, die iets van hun achtergrond weten. “Ze voelen zich serieus genomen, zodat je een begin kunt maken om hun gedrag te veranderen” zegt korpschef Gerard Bouman van de politie Haaglanden in een gesprek met de krant.

Het Haagse project is in aard en omvang uniek. De korpsen in Rotterdam en Amsterdam zeggen geen soortgelijke plannen te hebben.

Er zijn 21 reacties

  1. abdel
    24 november 2006 om 12:44 uur.

    selam

    ze zijn de weg kwijt !

  2. Henk -Rotterdam
    24 november 2006 om 01:30 uur.

    Eindelijk beginnnen we sommige dingen door te krijgen en te begrijpen.

  3. brownie
    24 november 2006 om 04:25 uur.

    hmmm, de Marokkanen uit Marokko en Europa verschillen dag en nacht.

  4. skery
    24 november 2006 om 05:34 uur.

    mmmmmmmmmm klopt niet wat ze zeggen

  5. tommy
    24 november 2006 om 06:49 uur.

    wat een geld verspilling. misschien wel een leuk reisje voor de agenten,meer niet. het gaat toch om die kut jeugd van nedeland.

  6. ahmed
    24 november 2006 om 09:06 uur.

    Ze moeten wel in hun achterhoofd houden dat problematisch gedrag van marokkanen in nederland ook een product is van Nederland. Dat gedrag is een product van deze samenleving. Een combinatie van Marokkaanse roots en Nederlandse samenleving betekent dus rotgedrag. In Marokko zullen ze schrikken als ze de beleefdheid van de jongeren meemaken. Ze zullen dat echt niet herkennen.
    Ze zullen voor deze stage zeker ook naar marrakech gaan of zo>>>>> terwijl ze naar Nador of Tetouan moeten gaan. Ik ben benieuwd, verder vind ik wel dat ze er misschien wat van leren ( een paar woorden of zo ) Maar is wel grappig zie je die marokkaanse agenten van het desbetreffende bureau meteen snel >> de politiecel schoonmaken, eten inslaan voor de gevangenen en mensen die ze geslagen hebben snel naar de dokter brengen. hahaha Marokkanen blijven uniek

  7. digidj
    25 november 2006 om 12:19 uur.

    Zonde van het geld zo’n reis, want de Marokkaanse jeugd hier is qua gedrag totaal niet te vergelijken met de jeugd in Marokko. Ze zitten tussen twee culturen en weten zich geen raad hier. In Marokko zouden ze nooit kunnen aarden. Te anders.

    De mensen daar zijn niet te vergelijken met hier. Die problemen met de Marokkaanse jongeren zijn echt een Nederlands probleem, daar verandert een stage niks aan denk ik.

  8. Saida
    25 november 2006 om 11:20 uur.

    Ik vind het juist irritant als mensen gaan benadrukken dat ik Marokkaan ben. Ik ben hier geboren en getogen. Trouwens ze gaan dan gewoon doen of je achterlijk bent. Ze hebben het dan steeds over jullie dit jullie dat en heel langzaam praten natuurlijk.
    Dit is weer gewoon een subtiele manier om Marokko de schuld te geven.

  9. adil
    25 november 2006 om 11:29 uur.

    misschien helpt het wel als daar naar toe gaan ,maar laat ze danwel naar Nador ,Al Hociema en of berkane gaan en niet naar casablanca of rabat.
    daar hebben ze niks te zoeken.de meeste marokkaanen die hier in nederland wonen komen uit die drie regio’s!
    ( als ze toch de cultuur willen kennen)

  10. hrln
    25 november 2006 om 01:12 uur.

    pfff geldverspilling…
    ze gaan zkr elke avond feesten en wat willen ze daar doen ?
    taken van lokale politie overnemen ??
    stuur ze dan na nador of tetouan
    die jeugd krijgen ze niet snel aangepakt

  11. ahmed
    25 november 2006 om 04:28 uur.

    ja nou

  12. henk oosterink
    25 november 2006 om 09:53 uur.

    Jippie naar Marokko

  13. Arradi
    26 november 2006 om 12:54 uur.

    Henk oostrink

    Hou een keertje mee op mafketel met je jippie en donder als de bliksem naar de racistische site de telegraaf.nl

  14. Otto Akkermans
    26 november 2006 om 01:06 uur.

    Zonde van het geld zo’n reis, want de Marokkaanse jeugd hier is qua gedrag totaal niet te vergelijken met de jeugd in Marokko. Ze zitten tussen twee culturen en weten zich geen raad hier. In Marokko zouden ze nooit kunnen aarden. Te anders.
    schrijft digidj.

    Als ik het goed begrijp zijn de Nederlanders van Marokkaanse afkomst niet in staat om zich ergens aan te passen. Niet in Nederland, niet in Marokko.

  15. peter
    26 november 2006 om 11:54 uur.

    En nu zal IK eens mijn mening vormen maar dan over al die arrogante Kaaskoppen! “Wie de schoen past trekt hem aan” Een typisch Hollandse gezegde.

    Ikzelf ben een Indo zou je niet zeggen he?! Maar het is wel zo! IK kom van Oost Java Surabaya. Indonesie een prachtig beschaaafd land is overwegend ook een Islamitisch land. Een land met vele culturen, talen en rijkdommen zoals grondstoffen in grote verscheidenheid aanwezig. Indonesie voelt zich meer en meer verbonden met de Islam-wereld. En pas op! Ga niet spotten met Indonesia! Indonesia heeft ook in de Noord-Afrikaanse wereld-deel veel landen waarmee zij zich verbonden voelen. Omdat er overeenkomsten zijn. Wij Indonesia zoeken niet net als jullie Kaaskoppen naar de verschillen maar naar overeenskomsten. Dit is een kwestie van fatsoen en begrip. Jullie Hollanders moeten nog veel leren! Alleen als er wat te halen valt zijn jullie aktief!

    En een duidelijke voorbeeld hiervan is: Dat jullie Hollanders ruim 3 eeuwen lang alle durzame grondstoffen hebben overgescheept. En jullie Hollanders hebben slavernij gevoerd want vanuit Zuid Afrika werden duizenden zwarte mensen naar de Antillen verscheept. Jullie Hollanders zijn Irritant en arrogant en jullie hebben een grote bek over anderen! Jullie kwetsen mensen en jullie minachten ook de Moslims en het cultuur. En dat moet maar eens afgelopen zijn!!! Ik dacht dat ik zo wel duidelijk ben over jullie arrogante houding tenopzichte van anderen. Omdat ze anders zijn??? Hoe durven julllie! Jullie zakkenvullers! Al van oudsher hebben nooit begrip en fatsoen kunnen en willen opbrengen van de andere beschavingen. Dat blijkt wel uit de slavernij en de verschepingen van grondstoffen. Jarenlang hebben jullie ander landen uitgebuit “De Gouden Eeuw” zo noemen jullie dit tijdperk. Michiel de Ruyter.

    Ik als Indo zijnde voel mij meer bondgenootschap met de broeders en zusters in de Arbische wereld. Jullie moeten fatsoen en respect tonen ! En juist de Islam in hun waarde laten! Maar dat doen jullie niet! En denk eraan er zijn ook grenzen! En voor de rascisten onder jullie, zou ik zeggen pas op! En leg het vuur niet aan onze schenen!!!

    En IK roep de rascisten op om hiermee onmiddellijk op te houden!!!

    Mensen moet je met fatsoen behandelen en je moet ze niet achterstellen!!! Wat juillie huichelaars doen, roept om wraak en agressie en daarom komen de mensen die jullie stelselmatig blijven kwetsen, achterstellen en beledigen steeds meer in opstand. Vinden jullie dit gek? IK niet! Mensen die stelselmatig in een kansloze en uitzichteloze situatie worden gehouden zullen in opstand komen. Er is hier sprake van rechts-ongelijkheid, verdeel en heers een achterkamertjes-politiek, slecht onderwijs, lange wachtlijsten, ruimte gebruik en het barst hier van de hypocrieten en zakkenvullers. Nog meer??? Ik kan ze zo benoemen!

    Als je mensen vernederd en achtersteld en ook nog eens beledigd en kwest ja dan kun je erop wachten dat wraak en agressie de kop opsteekt. Dus arrogante kaaskoppen! Verbeter de wereld en begin vooral bij jullie zelf!!!

    Groepen mensen stelselmatig kwetsen, beledigen en achterstellen dat is vragen om problemen! Laat ik dit zeggen “Wie goed doet goed ontmoet” Ook dit is een typisch Hollands gezegde niet slecht he? En dit voor een Indo.

  16. peter
    26 november 2006 om 12:16 uur.

    Saida,

    Laat je vooral niet kwetsen door arrogante westerlingen. Mijn ervaring is dat steeds meer mensen van Marokkaanse afkomst zich beter en sterker ontwikkelen en dat zien zij blijkbaar ook als een bedreiging. Zij proberen nu van alles om anderen in een achterstandpostitie te houden. Dat deden zij ook in de jaren vijftig toen wij naar Nederland kwamen vanuit Indonesia. Wij werden in oude barakken opgevangen. Ik weet wat het is als anderen worden gekwetst omdat ze anders zijn. Maar ik verzet mij daartegen. En laat je vooral niet kleineren. Wees sterk! En zorg dat je met goede argumenten komt dan sta je sterk. Kom met de ware feiten en beargumenteer ze ja dan sta je sterk en dan win je steeds meer zo is mijn ervaring. IK kom met feiten en ik beargumenteer ze ook ze zijn dan snel uitgepraat. Ga vooral slim en doordacht tewerk. Wees scherp en alert!

    De slimsten winnen! Je kent vast wel dit gezegde “Wie niet sterk is moet slim zijn” Maar we zijn wel sterk! Toch moeten we op alle fronten nog veel slimmer zijn!

    Laat je niet ontmoedigen! Gr. Peter

    En als ze zich zo belachelijk tegenover je opstellen zeg het dan “Hallo! Je kan ook normaal tegen mij spreken?!”

  17. souad
    26 november 2006 om 03:17 uur.

    stage helpt niet in marokko. zo zijn de jongeren daar niet. hier wel heeft geen zin maar daar komen ze wel acter ze zijn achterlijk.

  18. bobo
    27 november 2006 om 04:23 uur.

    Eerst wat politie moet doen alchtonen in dienst te nemen die kunnen de jugdcultuur veel beter dan ergens in de werld politie naar morokko of naar surimane of waar dan ook helpt niet

  19. mustaph
    28 november 2006 om 03:52 uur.

    zullen ze ooit nog heel terugkomen????????????????????

  20. studente
    29 november 2006 om 03:24 uur.

    Dit slaat nergens op! Gaan ze ook reisjes boeken naar andere landen.. zoals de Antillen, Suriname, Turkije e.d. En wat hopen ze hiermee te bereiken?

    Als je graag meer wilt weten over de verschillende culturen, dan raad ik aan dat ze cursussen nemen om cultuurverschillen te begrijpen. Daarnaast misschien ook Psychology 101 om de criminele geest te begrijpen. Maar ja, ik heb het niet voor het zeggen..

  21. ishak
    17 december 2006 om 02:59 uur.

    ahahah
    de jeugd van daar is totaal anders
    en nja de probleem ligt hier in nl
    want hier zie je ze wel grote mond tegen de politie en alles stoer doen
    hahaha maar daar jonge ander verhaal zijn ze opeens anders
    want ze weten die aanpak die ze dan krijgen
    maar in nl zijn ze verwend door dit softe aanpak