MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Broedplaats zelfmoordenaars in Marokko’

25 november 2006 | in Maatschappij, Marokko | 10 Reacties

ZelfmoordaanslagEen Marokkaanse stad, die 30 kilometer ten zuiden van de Spaanse enclave Cueta ligt, is volgens Amerikaanse veiligheidsdiensten een broedplaats voor zelfmoordterroristen. Een grote groep mannen, die allemaal in dezelfde moskee kwamen, hebben de stad al verlaten om vooral martelaar te worden in Irak, meldde de Britse krant The Daily Telegraph zaterdag.

Uit DNA-onderzoek van zelfmoordaanslagen in de Iraakse hoofdstad Bagdad is vastgesteld dat zeker negen daders uit de stad Tetouan komen. De daders van de aanslagen in Madrid in maart 2004 kwamen ook uit de Marokkaanse stad. De plaatselijke bevolking denkt dat er nog 21 anderen zijn weggegaan om bij te dragen aan de jihad.

De meeste van de martelaars zijn afkomstig uit de wijk Jamaa Mezuak, waar veel inwoners arm en ongeletterd zijn, aldus de Volkskrant. ‘Dit deel van Marokko is een plaats van ellende, armoede en werkloosheid en een plek waar geen hoop heerst’, verklaart Aissa Acharki van de islamitische vredesbeweging Gerechtigheid en Spiritualiteit.

Er zijn 10 reacties

  1. vogeltje
    26 november 2006 om 02:04 uur.

    dames en heren.

    als ik zit te lezen.

    kom ik de naam maorkkanen tegen.
    In medai hoor je alleen
    marokkanen heb dat gedaan of marokkanen heb weer wat gedaan.
    wanneer hadt het op..?
    En wannneer hoor je geen marokkanen in medai.?

    met ze alle ga we onze naam verbeteren.

    groetjes..

  2. Gangsterberber
    26 november 2006 om 01:03 uur.

    Ik begrijp je.
    Maar in dit voorbeeld, wat moet je zeggen?
    Het waren Turken!?

  3. Rif--Strijder
    26 november 2006 om 01:32 uur.

    je gaat het houden van marokkanen dit en marokkanen dat we zijn eenmaal de pispaaltje maar ben trots dat ik een marokkaan ben en als marokkaan/moslim ben geboren en ik vind het nu juist goed wat bin laden heeft gedaan en de martelare ook al zijn ze van marokkaans komaf ik ben trots dat wij ons niet weg laten drukken en wwe hebben schijt aan 3de zoals wilders enz. mensen laat zien dat je marokkaan ben en juig ervoor dat je marokkaan, moslim bent mensen allah swt staat aan je zijde als je in eeen moeilijke tijd zit en vergeet nooit je bent een moslim en wij als broeders en zusters ook altijd zullen helpen amien

  4. Arradi
    26 november 2006 om 07:52 uur.

    Beste Rif-strijder

    We zijn allemaal trots op onze afkomst en onze religie, maar wat jij ons hier verkoopt slaat nergens op. Een denkend Marokkaan zou nooit trots zijn dat zijn land wordt gestempeld als een land die terroristen kweekt, laat staan dat hij nog trots moet zijn op Bin laden.
    Door figuren als jij die sympathie tonen voor terroristen, hebben ons een slechte naam bezorgd in Nederland, dat iedereen een falend angst heeft voor de Islam en moslims.

    De aanslagen in Madrid heeft bewezen dat Marokko dergelijk een broedplaats voor terroristen is, wat wij afkeuren en dat wordt op dit moment tegen ons gebruikt als excuus om de oorlog in Irak te ligtemeren.
    Amerikaanse overheid ziet dat bijna de hele wereld tegen ze zijn m.b.t. de oorlog in Irak en om dat te sussen gebruiken ze alle middelen die ze nog hebben om dat beeld te veranderen, eerst is het Pakistan die de Taliban niet harder aanpakt dan is het Iran met uraniumverrijking en nu een zeer bevriende land van VS Marokko met de terroristen broednest. Maar is het niet Amerika van Buch, die de terroristen heeft gekweekt door hun steun aan de moordacties in Palestina, Irak, Libanon en in Afghanistan.Het enige wapen die wij op dit moment hebben is ons te verenigen en moeten onze vertegenwoordigers in Marokko of in Europa een protest tekenen tegen deze dwaze aantijging van de echte terroristen.

    Wa Salam .

  5. skery
    26 november 2006 om 10:33 uur.

    kan niet wij marokkannen houden van drank liefde bedrijven WE zijn geen zelfmoordterroristen of terroristen allemaal leugens om marokkanen zwart te maken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. Said
    27 november 2006 om 10:20 uur.

    Het is zo duidelijk dat wij, Marokkanen door iedereen genaaid worden. Wij zijn criminelen, hoeren, pooiers, fraudeurs enz…. En nu zijn wij terroristen. Als je sympatie hebt voor terroristen, zegt dat meer hoe achterlijk je als persoon bent.

  7. abdel
    27 november 2006 om 12:31 uur.

    selam

    blijf zeggen tegen een konijn dat het een varken is , sta niet versteld als het op een dag begint te knorren.

  8. bobo
    27 november 2006 om 02:48 uur.

    terroristen zijn door het westen gemaakt met namen USA ja we zijn niet terrorristen normaal boeren geen hoeren geen Frauders ,er moet iemand schuld krijgen maarokkanen zijn niet vereinigd als je zo blijven zouden we altijd schuld krijgen.

  9. bobo
    28 november 2006 om 03:12 uur.

    Tetouan zo zo …. dat is toch de toeristiche trekpleiste van marokko samen met marrakech en tanger ?… worden daar tegenwoordig ook terrosten opgeleid,,,

  10. Nourdin