MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Buurman moskee misbruikt jongens

28 november 2006 | in Maatschappij | 55 Reacties

moskeeIn de Rotterdamse wijk het Oude Noorden is er grote onrust ontstaan na de aanhouding van een 61-jarige buurtbewoner die verdacht wordt van seksueel misbruik van meerdere jongens. De Man, die pal naast de Marokkaanse Abou Bakr moskee woont, zou vooral Marokkaanse kinderen hebben misbruikt. Hij zou ze binnen hebben gelokt met geld. Het openbaar Ministerie bevestigt de aanhouding en meldt dat er al drie aangiften binnen zijn. Onderzocht wordt of er nog meer slachtoffers zijn. Bezoekers van de moskee vrezen dat wellicht tien tot veertig kinderen zijn misbruikt, schrijft het Algemeen Dagblad.

In de moskee doet het verhaal de ronde dat de man hiv-besmet zou zijn. Bij veel ouders bestaat daarom de vrees dat ook de kinderen besmet zijn met het virus dat aids kan veroorzaken. De GGD heeft volgens de voorzitter van de moskee twee kinderen onderzocht op hiv-besmetting. Het is nog volstrekt onduidelijk om hoeveel kinderen het gaat. “Maar het zijn er zeker geen veertig, anders was dat al wel eerder bekend geworden”, aldus de voorzitter.

“Je zag vaak kinderen bij hem naar binnen gaan. Wat ik heb gehoord, is dat hij ze vijftig euro betaalde voor seks. Voor die jongens, zo rond de tien jaar, is dat véél geld. Vooral in deze buurt”, aldus een getuige.

Er zijn 55 reacties

  1. ikram
    28 november 2006 om 04:56 uur.

    yeggggggggggg tfoe tfoe tfoe
    kk flikker inshaallah zal je later branden in de hel
    zulke mensen verdienen het niet om te leven

  2. amazigh
    28 november 2006 om 05:01 uur.

    Ggggggggggggggggggggggggggggggggg TFOE
    Het de duizend keer dat Marokkaans jogies zich laten misbuiken , en je hoort nooit iets over turken, surinamers maar alttijd marokkanen.
    Reden het is heel simple, marokkanen aanbieden geld, en de ouders hebben geen idee wat hun kinderen uitspoken, kinderen zijn allen goed voor kinderbijslag bij de ouders.

    Gggggggggggggggggggggg tfoe

  3. Gangsterberber
    28 november 2006 om 05:21 uur.

    Huh? Maar die pedo zelf is niet Mocro ofwel?

  4. skery
    28 november 2006 om 05:37 uur.

    re: amazigh

    marokkaanse vrouwen ook eerst marokko en nu hier ook VADERS ga werken voor je geld in plaats socialdienst trekken
    en zie je wil zal zeker 100% christelijk zijn en je leest het niet op telegraaf
    ik schaam me om marokkaan te zijn

  5. bobo
    28 november 2006 om 06:01 uur.

    armoed mensen politiek van balkenede als je naar voedselbanken moet ,hoe kan je kinderen 50 euro geven? als marokkaan kom je niet aan het werk hoe moet je kinderen 50 euro geven ?moskie marokkaantje aids ?????eerst Pim Fortuyn nu dit heeft iets met racisme te maken ouders wakker worden doe onderzoek ook naar wat die schilpadhoofd wat heeft gedaan met jou kindenderen want we hebben niks meer over hem gehoord is in dofpot belandt zoek jou richten het moet geneog zijn dat is niet normaal waar blijft kinderrichten dus nu zou je jou kinderen nooit buiten laten spelen/ (allah mahada monkar) kinderen besmeten met aids

  6. Said
    28 november 2006 om 06:03 uur.

    Wat maakt het nou uit of het een Marokkaan is of een Hollander, dat maakt de zaak niet minder erg. De schuld ligt totaal aan de ouders van die kinderen. Het is al bekend dat een kind gevaar loopt op straat. Als men weet hoeveel gekken er rondlopen, dan zou men zijn kind niet eens een paar meter alleen laten lopen.

    Het is voor zoveelste keer dat Marokkaanse jongens zich laten ****** voor geld. Wij hebben verhalen gehoor over ex psv eindhoven directeur die besmet is die seropositief, dan pim fortuin en nu de man naast de moskee. Ik ben bang dat het om de duizenden gaat.

  7. M> M > M
    28 november 2006 om 06:48 uur.

    ahahahha er zitten altijd rotte appels tussen !!! maarja het zijn nog kinderen die zich laten meelokken nooit van sex gehoord of hoe of wat je moet je realiseren wie schuld op zich heeft dat is die oude vuile pedofiel. En SKERY als je schaamt om marokkaan te zijn beter zelfmoord want er is niks beters dan een marokkaan zijn jij lelijke schandelijke eikeltje. pff marokko staat niet op jouw te wachten !!! Bezem lijer

  8. sambino
    28 november 2006 om 06:50 uur.

    pffffffff schaam je om marokkaan te zijn lelijkkk voor woorden ben jij zahma amazigh genoemd. je bent ziek jongen marokko staat niet op jouw te w8 miljoenen zijn trots op wie ze zijn en moet eentje komen ik schaam me om marokkaan te zijn jeh schande mens

  9. claudia
    28 november 2006 om 06:53 uur.

    ik vind het niet normaal

  10. tzzzz
    28 november 2006 om 10:51 uur.

    en als je jezelf sambino noemt ben je wel een trotse m….??????

  11. karim
    28 november 2006 om 11:15 uur.

    Dat is een beetje ook aan onze kant te danken met onze softe opvoeding, ik ben nu 21 jaar, als ik rond 22:00 thuis kom zie ik nog kleine jongetjes van 10 buiten spelen.

    Toen ik even oud als hen was, mocht ik van mijn ouders niet na 6 uur nog buiten bevinden, en zeker niet met iemand mee naar huis gaan, maar ja ik kreeg wel in die tijd mijn zakgeld
    jammer dat niet alle marokkaanse ouders zo zijn, dat zou echt wel wat schelen, zowel op het gebied van seksmisbruik als op criminaliteit.

    onze ouders hebben geen balans meer van opvoeding, of ze zijn te streng of te soft. nooit tussen in. maar jah wat wil je als je tussen twee culturen leeft, het is ook voor hun hartstikke moeilijk.

    insha allah komt het ooit nog goed met onze broeders daar maak ik me echt zorgen om.

  12. Arradi
    29 november 2006 om 12:57 uur.

    Ik persoonlijk woon in de buurt van de Abu Baker moskee in de wijk het Oude Noorden-Rotterdam, het gaat hier om een 61 jarige Nederlander die pal tegen de moskee woont. Veel mannen hebben inderdaad Marokkaanse jongens bij hem binnen zien gaan en wat ik jammer vond is dat onze landgenoten niks te hebben ondernomen om deze jongens tegen te houden en voor het gevaar te waarschuwen, want ze hadden wel in de gaten dat er hier iets niet klopte en dat de Marokkaanse jongetjes worden verleid door die pedofiel voor sex. Het geroddel in de moskee gaat over dat de man HIV drager is en dat er mogelijk kinderen besmet zijn. Bij zijn arrestatie, schreeuwde hij lekker voor ze die marokkaantjes.
    Wat ik nog niet kan vatten, hoe kan het gebeuren, dat onze jeugd altijd de dupe is van deze praktijken, het is bijna altijd in Nederland, dat onze jongens geld aannemen voor sex met homo en zelf Pim fortuin had liefde voor onze jongens?
    Waarom is geld altijd de verleiding bij de Marokkaanse jongens.
    De Marokkaanse voeden hun kinderen altijd door te zeggen, neem nooit geld of snoepgoed van een vreemde, maar wat blijkt een kind komt thuis met vijftig Euro met bewering (misschien) dat hij het gevonden heeft en de ouders trappen der in en accepteren dat, zonder het besef dat het om mogelijke gestolen geld gaat of het van een vreemde komt met een wederzijdsedienst door hun jongen.
    Wat een zielige volk zijn wij toch hier in dit kikkerlandje, wij kunnen niet eens normaal onze kinderen opvoeden, onze jongens concureren met elkaar op A16 wie de meeste drugsklanten binnen sleept en de ouders zijn op de hoogte zonder in te grijpen nemen ze het geld van hun kinderen en kopen stenen en zand in Marokko en daarna geven ze een klopschouder aan hun zoon, blij met het geld roept de vader gezegend, Allah zal je behoeden zoon in plaats dat hij zijn zoon duidelijk maakt dat haraam geld niet welkom is bij hem thuis. Marokkaanse moeders die een voorbeeld moeten geven aan hun kinderen interesseren alleen in goud en kaftans en bij iedere bruiloft of gelegenheid dragen ze kleren van boven de 1000 Euro en goudsieraden alleen de goudenriem kost boven de 4000 Euro en de vader jaarlijks op vakantie naar Marokko met toestemming van de sociale dienst en 3 a 4 keer zonder toestemming en in Nederland terug bezoekt hij vier keer de moskee een uur natuurlijk voor het gebed zodat hij zijn vrienden kan ontmoeten in de moskee, hij gaat niet alleen in de moskee bidden maar ze hebben de moskee omgetoverd tot een ontmoetingsplaats, waar hij rustig met andere vaders over de meisjes van de buren kan roddelen en wat allemaal op de op de markt heeft afgespeeld en of het geregend heeft in Marokko en wat zal de oogst dit jaar zijn en wie een grote auto heeft gekocht en dan gaat hij samen met zijn moskeegangers op bezoek bij een vriend die in drugs deelt en ze nemen de imam van de moskee mee zonder dat hij beseft dat hij bij een drugsdeler aan het eten is.en ze drinken mint thee met heerlijke koekjes en dan beginnen ze weer met de roddel tot dat de imam door heeft dat ze verdwaalt zijn begint hij de koran versjes te lezen en opeens zijn ze stil en bij sommige is de gochooe zo hevig dat ze beginnen te huilen, wat een schijnheiligheid is dat. Saddakka met drugs geld in welke tijd leven wij mensen? Is dat de islam? Heeft onze profeet Mohammed vrede met hem niet gezegd hoe wij moeten zich gedragen als moslim? Heeft geld ons zodanig veranderd dat we alleen op uit zijn op heden en de eeuwigheid te hebben vergeten. Wat ik hiermee wil verduidelijken met mijn woorden is dat in onze wijk veel monafikien wonen, die ons een slechte naam hebben bezorgd.
    Dat is de realiteit wat in onze wijk leeft en afspeelt en zodra wij de feiten blijven ontkennen, dan gebeuren rare dingen met ons, waar de gevolgen niet te overzien zijn.
    Waarom beseffen de ouders niet dat alles wat in de media negatief naar buiten komt iets met Marokkaans te maken heeft, zijn wij de enige minderheidsgroep in Nederland, ik hoor alleen Marokkaans je hoort zelden Turks of Surinaams of ander honderdtal nationaliteiten die in Nederland wonen
    Komt het door de opvoeding die wij van huis hebben gekregen dat er zo veel ontspoorde Marokkaanse jongeren zijn en over vertegenwoordigd zijn in de Nederlandse gevangenissen. Waar gaat dat heen met ons?
    Opvoeding moet bij ons op de eerste plaats komen te staan, zodat onze jeugd straks ook een plaats kan bemachtigen in dit land, zonder zich te schamen dat ze Marokkanen zijn en de Marokkaanse naam zuiveren van alles wat negatief draagt en de racisten als Wilders de kop in te drukken en roepen wij leven hier en we hanteren de regels van de democratie en hem duidelijk maken ga bij de volgende verkiezingen een andere onderwerp kiezen dan ons alleen zwart te maken.
    WALLAH het is triest voor woorden als we niet op komen voor onze kinderen, Marokkaanse vaders en moeders praat met elkaar over de toekomst van jullie kinderen en betrek ze ook bij besluiten en evalueer dagelijks wat jullie hebben bereikt m.b.t. opvoeding, want zonder jullie steun zal er geen toekomst perspectief zijn voor onze jeugd en jongeren praat over problemen met je ouders, want het zijn jullie steun pilaren en betrek ze in de maatschappij lees een krant en vertel ze wat voor nieuws in de krant staat, als je vader alleen naar arabische zenders kijkt maak hem duidelijk dat er ook andere netten bestaan dan alleen Al jazeera en kijk met hem samen naar het NOS journaal en probeer als tolk te fungeren als hij de Nederlandse taal niet machtig is, dat is toch niet moeilijk of wel.
    En om dit te beëindigen vraag ik jullie vergevenis indien ik iemand heb beledigd, wa salam . Allah is met iedereen die de goede pad kiest en laat we hopen dat we ook de goede pad zullen volgen tot de dood INCHA ALLAH

  13. samson
    29 november 2006 om 08:28 uur.

    ik vind juist de ouders van deze kinderen gestraft moet worden die zijn juist groot criminelen de hele dag rondzwerwen in het moskeeen of koffiehuizen geen toezicht over hun kinderen(ik ben 100% mee eens met raddi met zijn reactie)
    lekker huizen bouwen in driouch of nador maar ze weten geen bal over wat hier gebeurd met hun kinderen tfou tfou tfou almounafikine.
    almounafikine

  14. Maghrebie
    29 november 2006 om 09:51 uur.

    Ik sluit me helemaal bij je aan Arradi. Ik roep dit zelf ook al jaren. De oorzaak van de meeste problemen omtrent de Marokkanen is het gebrek aan opvoeding. Zonder opvoeding kom je nergens.
    Zolang ouders niet weten waar hun kind op school zit en niet geintresseerd zijn hoe hun kind het op school doet, hebben dezelfde ouders geen recht van spreken. Sterker nog deze ouders hebben gefaald in hun rol als ouders zijnde, allah yehdihom.
    Mensen die de schuld niet bij deze ouders willen leggen, omdat zij uit de bergen komen en analfabetisch zijn, zijn in mijn ogen ook eveneens schuldig.
    Deze ouders willen en pretenderen alsof ze volgens de Islam willen leven en gaan dagelijks naar de moskee. Maar de meesten kunnen niet eens lezen of schrijven. Dit terwijl onze Islam zijn volgelingen verplicht om te leren en hard te werken. Maar bij ons gebeurt alles behalve dat.
    In Marokko geven diezelfde ouders (uit de bergen, analfabetisch) wel de nodige aandacht aan hun kinderen.

  15. hanan
    29 november 2006 om 10:19 uur.

    Veel van wat je zegt is waar Arradi, er is veel misgelopen met de eerste generatie. Ik zie dit ook allemaal gebeuren en kan alleen maar hopen dat onze generatie en de volgende dit allemaal goed kan maken door zelf veel kennis op te doen en deze door te geven aan onze kinderen. Zelf heb ik één kindje (nog maar 1 jaar) en ik hoop dat ik haar op een goede pad zal brengen en dat ze deze zal blijven volgen inchaallah.

  16. Yassin
    29 november 2006 om 10:46 uur.

    Eerst ben ik volledig met ARRADI mee eens!
    Ik schaam me dood als Marokkaan, wat een rot volk, in Marokko zijn 9 van 10 Marokkanen corrupt en denken alleen maar hoe ze meer geld kunnen stelen. In Nederland nog erger! Een paar jaren geleden waren dat een groep Marokkanen in Eindhoven die sekse hadden met de directeur van PSV, die ook HIV besmet was. Ik zag daar toen hoe een paar jongens met dure en merk kleding, dure mobiletelefoons rond liepen. Later met Pim en nu met de buurman, maar het zijn niet de enige, er zijn nog meer. Triest volk! De Marokkaanse meisjes doen dat ook, ze maken meestal geen onderscheid, de benen zijn voor iedereen open voor geld en kleding! De Marokkaanse jongen en meisjes willen Ralph laurant, Mexx, Boss,Burberyy….dragen terwijl dat ze geen opleiding volgen, geen baan hebben en het ergste dat ze uit een dorp in de bergen komen! Wat een rare volk! Het is vaak zwart/wit denken of je bent een extremist gelovig of een extremist dief en drughandelaar of je loopt met een burka of je bant een amateur hoertje……. Triest. Ik hoop van harte dat de volgende verkiezingen Wilders de grootste partij van Nederland gaat worden, niet omdat ik dat hem gun. Misschien worden we dan eens wakker!

  17. hassan
    29 november 2006 om 11:10 uur.

    Wat doen kinderen van 8/ 10 alleen in een moskee? Waar blijven de ouders of de begeleiders?
    De leugen regeert bij onze opvoeding. Kinderen leren liegen om niet gestraft te worden. de waarheid wordt niet gestimuleerd of beloond. Als een kind tegen zijn/haar ouders dat hij/zij iets verkeerds heeft gedaan krijgt hij/zij een pak slaag.
    Vaker weten de ouders dat iets niet klopt bij hen kind, maar zeggen niets.Ze zijn bang voor de omgeving (Hashma). Ze doen liever hun hoofd in het zand,(struisvolgelpolitiek) dan de waarheid onder ogen zien.

  18. jamal
    29 november 2006 om 11:17 uur.

    ARRADI /

    Goed samengevat

  19. hassan
    29 november 2006 om 11:18 uur.

    De leugen en schijnheilgheid regeren in onze opvoeding.

  20. r.o.
    29 november 2006 om 11:21 uur.

    Ik vind het schandalig wat er is gebeurd, het is ook schandelig om te lezen dat er geruchten gaande waren over die dader en toch liet die gemeenschap het gebeuren. Wat doen die mensen in de moskee, als ze niet eens gebruik hebben gemaakt van de gelegenheid om de jongens te beschermen, ja roddelen over andermans vrouwen of dochters. Persoonlijk vind ik dat, dat soort mensen geen recht hebben op kinderen. Nu ben ik benieuwd wat er met deze jongens gaat gebeuren, worden deze jongens aan de kant gezet, omdat het een schande is voor de ouders een kind misbruikt en hiv-besmet. En alles in een doofpot stoppen, zodat ze niet geconfronteerd worden met hun verantwoordelijkheid. IK ding staat voor mij vast een verbod om de import huwelijken uit Marokko, waarin alleen die soort vicieuze circels blijft houden. Moeders die geen Nederlands spreken, totaal geen verantwoordelijkheid gevoel, onderdrukt door de man en blijven hangen in het plattelands leven van Marokko, afschuwelijk. Absoluut geen benul wat hun kinderen buiten uitspoken, in dit geval, dat hun kinderen een relatie hadden met een oude man.
    En import Marokkaanse man uit Marokko, gelijk naar de bijstand en komt zijn regels vanuit Marokko hier importeren, stoppen dit systeem. Goed zo Verdonk, ik ben het met heel veel punten niet met je eens, maar op het gebied van verplichte burgeringscursussen en stopt importhuwelijk sta ik 100% achter je.
    Ik heb ongeloofelijk medelijden met die jongens, dit hebben ze niet verdiend.

  21. Henk -Rotterdam
    29 november 2006 om 12:15 uur.

    Laten we eerste eens alle aandacht geven aan de slachtoffers en de gevolgen voor deze jongens.
    Wat kunnen we doen om deze knullen weer op een normale wijze te laten deelnemen aan de sameleving.
    De zaak doodzwijgen uit schaamtegevoel( wat ik me kan voorstellen) heeft weinig zin en daar zijn de jongens niet mee geholpen.
    Er zal een goede voorlichting moeten komen om jongens en meisjes te waarschuwen tegen dit uitschot van de maatschappij,figuren met een dusdanige verrotte geest dat ze niet in de samenleving thuis horen en geen kans meer mogen krijgen om nog meer slachtoffers te maken.
    De jongens kwamen uit “gebroken thuissituatie”en zijn dan heel gemakkelijke slachtoffers van dit tuig die er gewoon op lopen te loeren.
    Het heeft heus niet alleen met opvoeding te maken,maar er zijn vele factoren die er de oorzaak van zijn dat de kinderen in de handen van dergelijk tuig vallen.
    Betere aandacht in het onderwijs vooral op deze kwetsbare leeftijd en voorlichting over deze zaken is noodzakelijk.
    Kinderen leren om te praten als er een schoft ze benaderd en zeker leren dat ze zich niet moeten schamen voor wat hun is overkomen.
    Ook is heel belangrijk dat de mensen leren om deze kinderen niet te verstoten maar ze juist met begrip en veel liefde kans geven hun ervaring te verwerken en verder te kunnen gaan met hun leven,voorkom verhalen die de zaken overdrijven en hou het gewoon bij de feiten die bekend zijn.
    Zo wordt er nu verteld dat de jongens zijn onderzocht op HIV terwijl er gewoon een medisch onderzoek heeft plaatsgevonden dat altijd gebeurdt na een sexmisdrijf.
    Alleen als er aanleiding is vindt een dergelijk onderzoek plaats,volgens het Openbaar Mininsterie.
    Maar voorlopig dient alle aandacht uit gaan naar de kinderen en hoe het verder moet,verwijten hebben geeen zin en maakt hen en nog vele andere kwetsbaarder voor de toekomst en zal andere kinderen die het is overkomen tegen houden om te praten.
    Er is een taak weggelegd voor alle die zich betrokken voelen bij dergelijke voorvallen.
    Nog even over de dader(s) : de straf die we allen willen zien bestaat niet in ons strafrecht.wel kunnen we massaal onze stem laten horen bij de media en bij de aangewezen instanties om er voor te gaan zorgen dat dergelijke ziekelijke figuren niet meer in de maatschappij terugkeren.
    Ik hoop en bid voor een goede toekomst voor deze jongens en als er iets is wat ik kan doen voor hen zal ik het zeker doen,want de kinderen zijn niet schuldig,dat is de samenleving die het zover heeft laten komen

  22. r.o.
    29 november 2006 om 01:58 uur.

    Je hebt gelijk Henk, de enige dader is die gek. Dit is niet het eerste geval, dit had voorkomen kunnen worden men was bekend met de geruchten, men zag kleine kinderen naar binnen gaan bij die man. Ik weet niet of je bekend met moskee omgevingen, het is vrij druk tijdens gebedstijden. Al die mannen die aanwezig waren en bewust waren van de risiso’s hebben toegekeken. Ik ben benieuwd hoe deze jongens opgevangen zullen, worden misschien zullen ze ook nog gestraft worden, omdat ze iets hebben gedaan wat niet mocht. Ik kan kwaad worden om die moeders, die hun kinderen de hele dag op straat laten, zonder zich te bekommeren om het welzijn van hun kinderen, neem het van mij aan die groep is groot. Schandalig, het is triest dat deze kinderen de dupe worden van deze situatie. heb net een mailtje gestuurd naar K.Arib PVDA lid tweede kamer, bekend als iemand die zich inzet voor deze groep jongeren en zal naar andere politici een mailtje sturen.

  23. studente
    29 november 2006 om 02:20 uur.

    Echt niet normaal!!! Maar ja.. er staat ook ngo dat ze ervoor betaald werden..
    Dat is het probleem! Waarom houden de ouders de kinderen niet beter in de gaten.. vooral jonge kinderen.. en zakgeld zoals karim volgens mij zei.. zou zeker dit kunnen verhinderen.. en de ouders zouden hun kinderen beter moeten opvoeden.. Maar ja zulke vieze oude mannen heb je overal.. moet kotsen van zulke figuren.. die jongens die misbruikt waren.. zijn nu getekend voor het leven .. trauma’s opgelopen e.d. Wat doen kleine jongens trouwens bij een vreemde man thuis???? dat si toch het eerste wat je als kind leert.. don’t talk to strangers.. don’t trust strangers en zeker niet naar een vreemde’s huis binnen gaan..

  24. studente
    29 november 2006 om 02:45 uur.

    Karim, Arradi, Said en Henk mijn complimenten voor jullie reacties.. sluit me er volledig bij aan!

  25. Amsterdammer
    29 november 2006 om 03:10 uur.

    Het probleem is ook dat iedereen, ook op dit forum, HET probleem beschouwd als een probleem dat zich niet afspeelt binnen zijn familie(kring). Het zijn altijd de anderen. Gaat het niet uiteindelijk om je broertje, dan zal het wel je neefje zijn, zo niet dan is het vast wel je buurtjongetje of een (verre) kennis.
    Maar ondertussen blijven we maar praten en doen alsof we allemaal het probleem hebben geanlyseerd. Maar is het nog niet opgelost. De oplossing doen middels te wijzen met onze vinger.

  26. studente
    29 november 2006 om 03:15 uur.

    Amsterdammer.. natuurlijk.. dit kan iedereen gebeuren..
    Maar waar het om gaat is dat mede ook te wijten zijn aan de ouders.. dat is gewoon zo!!!! En de zogenaamde marokkaanse medegenoten die dit zagen en gewoon niets deden.. door niets te doen.. zijn ze naar mijn mening ook glashard schuldig aan pedofilie.

  27. thug life
    29 november 2006 om 03:46 uur.

    het is de schuld van de ouders die laten hun kleine kinderen alleen naar buiten gaan het heeft niks met geld te maken zonder geld waren ze ook naar binnen gegaan die pedo heeft hun vertrouwen gewonen.onder de neus van tig tellen mocros die moeten zich schamen die zagen klein kinderen naar binnen gaan en die deden niks die moeten in deze wereld gestraft worden .en die pedo.alle pedos in de brand steken

  28. studente
    29 november 2006 om 04:55 uur.

    Inderdaad thuglife..

  29. skery
    29 november 2006 om 05:39 uur.

    zo te zien houden marokkanen van christelijke………..een ding weet ik wil ik ga geen kinderen nemen zolang ik hier in nl of marokko woon
    dud mendrn pas op met wie je kinderen neem en welke land ze op groeien!!!!!!!!!!!!!!

  30. Said
    29 november 2006 om 06:22 uur.

    Amsterdammer,

    Het zijn onze kinderen allemaal of het mijn broertjes, mijn neefjes, de kinderen van mijn buurman Mohammed, Hans, of wat dan ook zijn. Ik beperk mijn reactie tot de marokkaanse gemeeschap omdat de opvoeding onder deze maatschappij over het algemeen totaal onder niveau ligt. Zolang wij hierover niet open durven te praten veranderen wij niets aan onze problemen. En kritiek moet ook uit onze midden komen, omdat veel van ons de kritiek uit andere hoek vaak als aanval ervaart. Misschien worden wij pas wakker geschudt wanneer een Marokkaan harde kritiek uit omtrent onze opvoeding en manier van doen. Hoe je het ook went of keert de cultuur en gewoontjes van veel van ons zijn te achterlijk.

    Zeg eens hoeveel ouders je kent die op de hoogte zijn van het onderwijssysteem in dit land. Hoeveel ouders ken je die de oudersavond bijwonen, de kinderen van school halen, de leraar vragen hoe het kind het doet enz. Erger nog, veel van ouders weten niet eens waar de school van hun kind ligt. Genoeg tijd hebben die ouders wel, maar interesse is er totaal niet.

    Hoeveel Marokkaanse kinderen kom je tegen op straat, die er alleen rond lopen. Ik heb zelfs kinderen gezien die net hebben geleerd om te lopen met hun broer die ook toezicht nodig heeft. Het is bij Marokkanen kinderen uitpoepen en op straat gooien. Ik vraag me dan wat voor hart die vader en die moeder heeft.

  31. Henk-Rotterdam
    29 november 2006 om 06:59 uur.

    R.O,
    heel goed het zenden van mails en laten we dat allemaal doen.
    Vanmiddag was in tV Rijnmond een reportage over deze zaak en daarbij werd een van de problemen heel duidelijk uitgelegd door een moeder van ook kinderen in die leeftijd.
    Deze vertelde dat zij grote moeite had met het vertellen over sexuele zaken aan haar zoontje omdat het niet in de cultuur paste.Zehadhet gelukkig wel gedaan,maarhet leek wel ofze zich er voor schaamde.
    Dit is nu precies wat er wordt bedoeld het geven van voorlichting aan deze gevoelige groepen,dat kan al reeds in het onderwijs beginnen,speciaal in onderwijsdoelgroepen waar kinderen zitten die te gemakkelijk slachtoffer worden van dergelijk uitschot.
    We lossen het probleem niet op door alleen maar aan te geven wat ons inziens de oorzaken zijn en ook niet door de schuld maar continu bij de ouders te leggen,ondanks de verantwoordelijkheid die ze hebben.
    Kinderen moeten veilig zijn op straat en in de woon en leefomgeving en niet het slachtoffer kunnen worden van een stuk uitschot en banaal product van onze maarschappij.
    Met zijn allen letten op wat kinderen doen,zie je ze binnen gaan in woningen waar ze niet horen en waar ze geen vriendjes hebben geef de politie een aanwijzing en zegt wat je ervan denkt. Als iedereen het in de gaten houd in zijn omgeveng en de kinderen ook aanspreekt dan voorkomen we een hoop ellende.
    En dan moeten we wel er mee door blijven gaan want ik ben bang dat over 14 dagen de zaak is weggedreven uit het nieuws en de volgende dader klaar staat om zijn slachtoffers uit te zoeken,bij scholen,speeltuinen en ga zo maar door.

  32. skery
    29 november 2006 om 11:10 uur.

    marokkanen jullie moeten schamen wil je geld verdienen je …..weggeven voor kleingeld pssss toe walal harem

  33. Mo
    30 november 2006 om 12:35 uur.

    Dat is echt niet normaal, ik schame rot!

  34. Maghrebie
    30 november 2006 om 09:53 uur.

    R.O.
    Zou je ons op de hoogte willen houden van de reacties van onze politici in de kamer?

    Kan iemand hier een oproep of petitie opstellen die dan door iedereen naar politici kan mailen?

    Ook een vraag aan de beheerders van dit website om dit onderwerp hoog op de agenda te zetten en niet laten verloederen naar het archief?

  35. hanan
    30 november 2006 om 09:53 uur.

    Henk Rotterdam,

    Je hebt gelijk over dit soort situaties, we mogen dit zeker niet vergeten. Deze mensen bestaan overal en er zou in het onderwijs dikwijls gesproken moeten worden over dit onderwerp. Ik woon in België en toen met de zaak Doutroux in den tijd is er veel over gesproken geweest en nadien is dit gestopt. Ik kan ongeveer de situatie van die vrouw wel begrijpen dat ze dit niet goed durft te bespreken met haar zoon omdat dit niet past in de cultuur en zo (uiteindelijk heeft ze dit wel gedaan wat goed is), maar als je in zo’n situatie zit, dan is het de taak van de vader om hem dit duidelijk te maken. Zelf vind ik het helemaal niet verkeerd om je zoon zulke dingen duidelijk te maken. Als ze zo jong zijn moet het kunnen om zo’n toestanden te kunnen vermijden. Dit wil niet zeggen dat je uitgebreid over sex moet gaan liggen praten. Maak het hen duidelijk genoeg, want op zo’n leeftijd zijn ze heel kwetsbaar en daarna is het te laat. Ik vind het heel erg om te horen dat het allemaal om geld ging. En alleen al aan de gedachte dat de mensen dit wel zagen en er niets aan deden. Wat doen nu een bende kinderen die bij een Nederlandse man binnen in huis gaan???? Hoe blind kun je wel niet zijn. Ik kan alleen maar hopen dat het goed afloopt met die jongens.

  36. studente
    30 november 2006 om 10:26 uur.

    Wat doen kleine jongens van 10 trouwens alleen op straat..???? dat vraag ik me echt af.. en kregen ze nooit van hun ouders te horen.. over pedofielen ed..

  37. bibi
    30 november 2006 om 12:37 uur.

    Je hebt never nooit aan een ander te komen!! Ook al heb je ruzie, hetzelfde met deze kinderen. Natuurlijk vind ik ook dat je als ouder goed op je kinderen moet letten. Ik heb geen kinderen maar mijn zus en broer wel, wij wonen in de zelfde wijk (rustige wijk) maar als de kinderen van mijn broer of zus buiten spelen kijk ik altijd goed of ik ze zie of ze geen ruzie hebben/maken, mijn zus kijkt zo en zo heel vaak of ze ze nog wel ziet. Zo hoort het!! In Belgie pakte een marokkaan die 2 meisjes ouders zaten in de kroeg (erg slecht) maar nooit en te nimmer mag iemand ze wat aan doen dus deze nederlander mocht nooit en te nimmer deze kinderen lokken en hun wat aandoen.

  38. sadia
    30 november 2006 om 12:55 uur.

    Die kinderen zijn niet voor het geld mee geweest. De nederlandse buurvrouw bevestigde gisteren tijdens de deelgemeente bijeenkomst met buurtbewoners dat de man om half 7 in het weekend de kinder op zat te wachten, wanneer ze naar moskee gingen voor lessen. hij bod ze dan drinken aan met daarin verdovende middelen! Daarbij heeft de nederlandse vrouw al vaak genoeg de politie gebeld en die zeiden dat ze betere zaken te behandelen hadden!
    vervolgens is er in juni door een 9 jarige jongetje uitgebreid aangifte gedaan dat niet serieus is genomen. deze man is al mee dan 10 jaar actief en de bewonders hebben meer dan hun best gedaan de politie in te lichten, maar die deden niets. ik hoop nu echt dat de Marokkanen in Noord hun ogen openen en gaan protesteren tegen de politie! die hadden hun werk serieus moeten nemen punt uit! nu wijst iedereen weer naar de Marokkaanse gemeenschap ” die laten hun kinderen tot laat op straat blablabla, ze zijn voor geld meegegaan blablabla, allemaal leugens. dit is de FOUT van de politie die had in juni de eerste aanklacht serieus moeten nemen en niet nog drie andere slachtoffers erbij!

  39. Henk -Rotterdam
    30 november 2006 om 01:08 uur.

    Studente,
    vroeger speelde we ook s’avonds op straat en bestonden er ook pedofielen,alleen was de sociale controle veel groter en lette men op elkaars kinderen.
    Ik ben geboren en getogen in het hartje van het oude Rotterdam en als we s’avonds buiten speelde waren er ook ouders buiten die oppaste en die schoften bleven wel uit de buurt.
    Dat wil niet zeggen dat het niet gebeurde en ook toen was er geen voorlichting aan kinderen en schaamde mensen zich dat hen zoiets overkwam,maar de zaken werden niet naar buiten gebracht maar gebeurde echt wel,wat te denken van het misbruik door geestelijke dat allemaal met de mantel der liefde werdt bedekt en geheim gehouden.Het geven van voorlichting is niet altijd even gemakkleijk voor ouders en geeft soms echt wel problemen voor zowel man als vrouw,dus zou het onderwijs er veel vroeger op bepaalde onderwerpen moeten inspelen en zo op safe gaan werken met hen
    Dus je kan een aantal verantwoordelijkheden wel bij de ouders neerleggen maar het gebeurdt op zo’n gluiperige vuile doortrapte manier dat de ouders het soms niet in de gaten hebbben dat het plaatsvindt.
    Wat te denken van leraren die de jongens thuis “bijles “geven en dan met de vieze klauwen zich aan zo’n knul vergrijpen en dat terwijl de ouders gewoon contact hebben met de dader en het zo’n fijne vent vinden die wel heel veel voor hun kind over heeft
    Wat te denken dat je een kind toevertrouwd aan de scouting en je kind wordt betast of verkracht in het kamp waar hij heen gaat.
    Wat te denken van een kinderrechter die jongens die onder zijn toezicht waren gesteld gewoon misbruikte in zijn kantoor en dat waren jongens van 14/15 jaar die meededen en het goed vonden omdat hij dreigde hen te laten opsluiten in de jeugdinrichtingen.
    Het zijn zo maar een paar voorbeelden van de afgelopen jaren en er zijn er nog duizenden meer want het gebeurdt nog steeds en eIke dag weer overal in heel de wereld.
    IK lees hier veel commentaar over de schuld bij de kinderen maar die zijn snel verleid zeker met geld en zeker als ze uit gebroken gezinnen komen,maar ze zijn wel slachtoffer en geen dader, dat is de schoft die het fliikt en deze onschuldge kinderen misbruikt.
    Maghrebie.ik hoop dat R.O het inderdaad plubiceert en het E-mail adres vrijgeeft want dan kunnen we hem allemaal mailen en hulp in roepen om deze wantoestanden tegen te gaan.
    En laten we aandacht voor dit onderwerp blijven houden om onschuldige kinderen te reddenuit de klauwen van deze schoften.
    Het was ook een dieptepunt in de politiek dat er een pedofielen smeerlappen partij zich kon inschrijven voor de verkiezingen,ja vrijheid is een groot goed en heel belangrijk maar er zijn wel grenzen aan alles en aan dit soort praktijken zeker

  40. bobo
    30 november 2006 om 02:54 uur.

    Maghrebie ik ben 100% met jou eens die moet naar tweedekamer

  41. studente
    30 november 2006 om 04:36 uur.

    Henk-Rotterdam, ik ben het ook eens met jou.. maar je moet toch toegeven dat het feit dat de ouders minder op ze letten e.d. de kans vergroot dat er zoiets met de kinderen zou gebeuren. En tuurlijk de politie moet zich zwaar schamen.. dat ze dit wisten maar niets deden.. ronduit belachelijk!

    Mij kinderen zou ik later voor geen gou alleen laten met een oppaasser, priveles van een leraar, socuting e.d. Kk ben er overal bij om mijn kinderen te beschermen.. want ik weet hoe ziek deze wereld in elkaar zit.. gewoon niet normaal!!!!!!

  42. bobo
    30 november 2006 om 09:49 uur.
  43. Maghreb Magazine » Rotterdam onrustig na zedenmisdrijven
    01 december 2006 om 02:20 uur.

    […] In de gemeenteraad kwam de kwestie donderdagmiddag aan de orde. Het was Leefbaar Rotterdam ter ore gekomen dat de verdachte al jaren actief is en dat er zich veertig gevallen hebben voorgedaan. Volgens burgemeester Opstelten gaat het om drie zaken, waarvan de eerste in juni aan het licht kwam. […]

  44. r.o.
    01 december 2006 om 11:41 uur.

    Een ding staat vast, de politie heeft zijn werk niet goed gedaan en die zak heeft al die tijd ruimte gehad om slachtoffers te maken. Dit soort viezeriken maken wereld wijd slachtoffers en dan hebben ze nog het lef om een politieke partij te willen starten in Nederland.
    Van onze Marokkaanse politica heb ik nog niets vernomen, ik zal een mailtje ook naar Aboutaleb en Markouch sturen. Volgens mij dien je 40.000 handtekeningen op te halen, voordat deze zaak ook behandeld kan worden in de tweede kamer. Als ierdereen bereid om mee te helpen, wil ik er wel achteraan gaan. Eerst uitzoeken wat je nodig hebt om het in de kamer te laten behandelen, laten we het maar openlijk maken.
    Alleen vraag ik me af, of het mogelijk is om al deze handtekeningen bij elkaar te krijgen.

  45. Maghrebie
    01 december 2006 om 12:33 uur.

    R.O,

    Ik kan verschillende mensen bij elkaar brengen en mobilsiren om zich hiervoor in zetten….Alleen stel je een terechte vraag of je wel 40.000 handtekeningen kunt inzamelen………Want de eerste generatie vindt nou eenmaal dat ze niets kwakelijks te nemen valt. De imams in vrijwel alle moskeen prediken om meer toezicht te houden op hun kinderen, maar geen een gelovige luistert naar hem. Ze zijn pas bij de les wanneer er “dou3aa” uitgevoerd wordt, om dan met zn allen “amien” te roepen.

    Terwijl de hele wereld hard werkt voor zijn toekomst, zitten honderden miljoenen moslims gelovigen dagelijks amien te roepen.

  46. studente
    01 december 2006 om 12:54 uur.

    R.O, dit vind ik zeker een goed idee… mijn vote heb je in ieder geval al binnen..

  47. peter
    01 december 2006 om 02:06 uur.

    R.O je kunt bij de Tweede Kamer een petitie aantekenen. En neem effe kontakt op met NOVA-TV of Jeroen Paul en Paul Witteman. Zij zullen je zeker ondersteunen. Je kunt het maar beter an publiek doen. We moeten de politiek wakker schudden. Nederland is toe aan een strenge strafmaat. Het loopt hier de spuigaten uit!

    De Wetgever faalt! Zij treden niet hard en consequent genoeg op. Vooral het OM en de rechtelijke macht lijken te lijden aan het wereldvreemd zijn.

    Zulke gasten moet je opsluiten! Ook lieden die zich herhaalde keren schuldig maken aan ernstige misdrijven zoals zedendelicten, moord en doodslag, ernstige mishandeling met een ernstig blijvend letsel of de dood tengevolge hebbende enz. Dit land is echt verrot, soft en schijnheilig. Dit land begeeft zich werkelijk op een hellend vlak en de bom zal barsten als niet snel genoeg een krachtig bestuur is die zorgt voor het herstel van orde, veiligheid en fatsoen. Alles en iedereen wil hier iets te zeggen hebben. Ze lopen elkaar voor de voeten in plaats van aanpakken en doorpakken!!! We moeten terug naar orde en fatsoen.

    Deze smerige duivelse zeden-crimo moet voorgoed naar een inrichting en een chemische casteratie ondergaan! Zodat dit niet weer gebeurd. Kinderen misbruiken is voor mij de grens! Bij zo’n zeer ernstig vergrijp moet een onmiddellijke chemische casteratie volgen en een levenslange opsluiting. Zulke intense zieke duivelse geesten moet je voor goed uit de samenleving verbannen!!!

    De straffen wegen niet op tegen zulke gore misdrijven die in dit raar land regelmatig zich voordoen. Streng straffen! De doodstraf mag wat mij betreft weer worden ingevoerd. Bij een meervoudige moord en doodslag op de stoel! En bij ernstige zedendelicten een chemische casteratie enof levenslange opsluiting in een inrichting. TBS-ers moeten worden voorzien van een chip zodat zij altijd traceerbaar zijn bij een ontsnapping. En als zo’n mafkees tijntijde van zijn ontvluchting wederom een zeer ernstig misdrijf begaat de doodstraf! De elektrische stoel of een injectie, afspuiten! Dit zijn geen mensen maar levensgevaarlijke duivelse monsters! Zulke duivelse monsters moeten worden geruimd. Verbannen of afspuiten! Ook deze kinder-verkrachter moet levenslang worden opgesloten en een chemische casteratie ondergaan bij herhaal afspuiten! Ruimen! Weg met zulke duivelse monsters!

    Moet je maar eens zien wat een impact dit heeft op de gemeenschap en wat een onrust geweld en agressie dit teweeg zal brengen. En als de overheid niet hard optreedt tegen zulke zeer ernstige vergrijpen ja dan zullen de mensen het recht in eigen hand nemen en dat is ook zeer begrijpelijk. Het zal je zoontje maar zijn die het slacht-offer wordt van zulke duivelse vergijp walgelijk Ik ben woest! En wacht maar als dit allemaal zo doorgaat we krijgen nog veel onrust als de slappe houding van de Overheid niet snel genoeg hard Optreedt!

    Als je hulp nodig hebt voor zo’n petitie laat het mij maar weten. Rotterdam Noord heerst nu onrust en dat is ook aannemelijk. De man kan en mag niet weer terug naar de samenleving. En ik voorspel als dit wel gebeurt dit gigantisch kan escaleren de emoties zullen erg hoog oplopen en dat is ook begrijpelijk. Het zal je kind maar overkomen.

  48. Henk-Rotterdam
    01 december 2006 om 03:51 uur.

    R.O,
    Doen, er achter aangaan en dan met zijn allen bekijken of het haalbaar is voor de 2e kamer.

  49. Suzy
    01 december 2006 om 06:14 uur.

    Dit is helaas een probleem, wat wereldwijd voorkomt. Het is te erg voor woorden, maar overal op de wereld zijn er mannen die graag dingen willen doen die niet deugen met kleine jongens en meisjes. Het enige wat je kan doen, je kinderen goed voorlichten, ze op het hart drukken nooit met vreemde mensen mee te gaan en ze goed in de gaten houden. Weet waar je kinderen zijn. Hopelijk krijgt deze man tbs en komt hij nooit meer vrij.

  50. CazaMaroc100%
    02 december 2006 om 01:11 uur.

    Die kk flikker moet je gewoon ophangen meer is en bestaat er niet tfoe

  51. Otti3@hotmail.com
    13 januari 2007 om 11:44 uur.

    Hee mensen niet te snel vooroordelen.
    het gaat hier om een kleine jochie die niet beter weet en een saitan als buurman heeft.Het zou jou zelfs kunnen overkomen.almohim .
    Moet je raden wat er dit keer naast die moskee is gebeurd hahaha
    eigenlijk is het om te huilen, er is dit keer een skunk plantage opgerold.
    Alhamdoulilah. en nog een keer voor alle duidelijkheid als iemand maar ook had geroken dat die jongetje werdt misbruikt was die man gemarteld geloof me.en ik zeg dit namens iedere amaroc die in deze buurt woont.
    Dus KEINE GRAPPE!!!

  52. BIG MO
    14 januari 2007 om 04:26 uur.

    salam mensen
    Dat is het hem nou juist Otti3@hotmail.com. Er word veel te weinig op die kleine mocros gelet en ze worden ook niet gecorigeerd dus hoe zouden jullie het nou kunnen ruiken dat TEGENOVER DE MOSKEE kinderen worden misbruikt. Laat staan dat jullie hem martelen. De fout ligt gewoon bij de hele marokkaanse maatschappij in nederland. De marokkaanse jongeren moeten meer gestimuleerd worden om te studeren en als ze nog zo jong zijn moet er continue worden gevraagd waar ze waren en dat ze niet te ver van huis af mogen.
    Maarja zolang de ouders hun kinderbijslag krijgen maken ze zich toch niet druk om wat er met hun kinderen gebeurt.

  53. amazighd
    19 maart 2007 om 02:32 uur.

    weetje het is gewoon in ziekte(PEDO ZIJN)en wie er van ziek worden zijn jongentjes van 10 jaar en de ouders en de mensen die dit te horen krijgen,maar het ligt zeker aan de opvoeding van de ouders.Want ze denken het zijn jongetjes ze hebben geen maadgvlies dus waarom mogen ze niet daar denk ik dat het aanligt dat ze daarom met alles an iederenn mogen omgaan.Maar die pedo is de enige schuldige Wellh 100%. een jongetje van 10 weet niet eens hoe die zijn kont moet afvegen laat staans. en wees blij mat je land.want 5% verpest het voor de rest.

  54. laccotee
    24 maart 2007 om 10:37 uur.

    ja vollegig met je een a ta amazidg

  55. nora
    31 maart 2007 om 12:07 uur.

    het zijn altijd ‘de marokkanen’. moet de media en de pedo’s dit soort geintjes bij de turken proberen. dan kriijgen ze een kogel door de hoofd.
    kom een keer voor je zelf op marokkaan. maar a. u.b. niet op een agressief manier. mijn hart bloed. ik haat dit kikkerlandje.
    hoe kan ik in hemelsnaam mijn kinderen later met een gerust hart naar school sturen. het wordt hier alleen maar erger.